Snoopy wat ontzettend vervelend, hoe het nu loopt. Ik vind het eerlijk gezegd onbegrijpelijk dat er een week lang geen voeding via de borst gegeven is, desnoods via een hulpset ( bv-toedieningsset) zodat de drinktechniek niet verloren gaat. Ik zou zo snel mogelijk een LK consulteren. Heel veel sterkte meid, het lijkt me ontzettend moeilijk. Misschien raar ,maar om haar alsnog aan het borstdrinken te krijgen zou ik haar zoveel mogelijk bloot dragen, onder de douche samen enz. Ze moet de borst weer associeren met veiligheid, en dat doet ze blijkbaar niet. Echt iets voor een LK om je daarbij te helpen.
Hmmm ik ben dan wel een kletskous, maar jullie kletsen zoveel dat ik het amper bij gelezen krijg ! Jingels, Fijn dat het zo goed gaat bij jullie allemaal. Ow jee, dat ze zo goed groeit dat is natuurlijk gewoon super, toch , maar die reactie(s), dat is natuurlijk niet fijn. Nouja hopelijk heb je een glade rug om alles af te laten glijden? Het is mi namelijk alleen maar super dat ze zo goed groeit! Rozemarijke, Hmm de hap had je dus maar weinig aan eigenlijk! Succes bij je eigen ha morgen. Maar hopelijk knapt ze gewoon op! Donderdag is het natuurlijk al he, nog maar een weekje en uitstel wil je gewoon niet natuurlijk! WAUW meid, die taart is echt helemaal super! En natuurlijk nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag ! Toch nog verwend dus door manlief ! Evenstar, Haha, ja idd, wat een verschillen dat er tussen die kinderen allemaal kan zitten, en dat het gewoon bij allemaal gewoon goed is ! Super! Al kan je er denk ik van beide kanten toch ook ooit onzeker over worden, krijgen ze te weinig of krijgen ze dan toch te veel? Hmm bij jullie dus een beetje aan het veranderen zegmaar, niet echt willen drinken, maar toch wel tevreden en een beetje spelen. Afwachten maar denk ik . Hmm alleen maar korte slaapjes, ik heb geen idee, maar nee ik denk niet dat het door een kopje koffie zal komen, als je nou een sloot had gedronken zou ik zeggen tsja misschien niet meer doen maar gewoon een kopje denk ik eigenlijk niet. Misschien iets van een 'sprongetje'? Ow en jij dus ook gestoord van mensen die alles 'verkeerd' plaatsen ! Maar dat van de lactatiekundige snap ik dan ook echt niet, weten ze gewoon niet wat het is en dumpen ze dan gewoon de vraag daar maar? Zucht, niet druk om maken Hanneke ! Zogelukkig, Haha, ja idd gelukkig houden ze dat niet bij. Of bijv het aantal uur dat je ingelogd bent geweest, dat houden ze gelukkig ook niet bij, denk dat ik stijl achter over zou vallen! Haha! Maar...hij staat vaak ingelogd terwijl ik wat anders doe...hahaha! Zag trouwens wel staan dat ik gemiddeld 11 berichten per dag heb, das nog best netjes toch ! Snoopy, Ow wat een lastige zaak vind ik het toch bij jullie! Maar kan ook gewoon geen tips geven. Sorry. Niet dat ik niet wil, maar zou het gewoon niet weten meid! Hoop in ieder geval dat ze gaat drinken, of dit nou uit de borst of uit de fles is. En idd hopelijk komt de kinderarts snel eens langs voor goed overleg en kunnen jullie een eenduidig beleid maken, de een dit en de ander dat en de volgend weer wat anders, dat werkt ook niet dan idd. Heel veel sterkte, dikke vette knuffel! Hopelijk mag jullie meid snel lekker mee naar huis! Een lactatiekundige erbij halen lijkt me een best goede optie overigens. En tja over wel of geen borst aanbieden ben ik een beetje bevooroordeeld met mijn gedachten, bij Benthe snapte de verpleging er immers ook niks van waarom ik dat steeds wilde proberen. Had meer het idee dat hun dat dus niet wilde. Maar vooruit, ga je daar nu niet mee vermoeien, tis al erg genoeg allemaal meid! Sterkte nogmaals! Ireen, Hmm lekker ! Verse tomatensoep! (heb je nog een lekker recept haha)? Ik kan echt geen soep maken, vind dat erg jammer want juist zelf gemaakte soep is zo lekker ! Owjee hopelijk ga je me nu niet heel eigenwijs vinden maar melatonine is mij juist erg afgeraden omdat dat niet goed zou zijn. En denk dat het wel een beetje oververmoeidheid is op het moment, want als ik in bed lig duurt het ook echt zeker een uur voor ik kan slapen, van alles dat dan weer door mn hoofd draait enzo, maar heb ook nog steeds dat gejaagde gevoel dat ik wakker moet blijven voor Benthe en smorgens tegen half 6 ben ik alweer wakker (bijv gister ging ik om 1 uur naar bed, om 2 uur was ik nog wakker, later in slaap gevallen om 3 uur de wekker voor Benthe, daarna wel vrij snel in slaap gevallen en om kwart over 5 was de slaap weer op). Probeer nog weleens smiddags te gaan liggen, maar lukt laatste tijd ook niet echt, hoewel ik vanmiddag zeker een anderhalf uur heb geslapen. Whaha, lekker eendjes gevoerd? Vast wel ! En niet in je onderbroek, maaruh je had er toch zeker wel een aan he hahaha! Jij dus een redelijke nacht gemaakt, fijn hoor, en een nuttige ochtend zo met de boodschappen. Fijn dat Roel lekker even bij Jens kon blijven en jij even snel snel van alles doen. Salapio, Super dat ze thuis zijn en er is gedronken! Dat gaat zeker de goede kant op zo! Whaha, jij hebt dus huisvrouw gespeeld, en is dus aardig gelukt als ik het zo lees ! Kijk eens aan, hoeft je man het een keer niet te doen ! Haha! Mooi vaderdag cadeau ! Hmm een toets maken, weet je dat ik er in mijn schooltijd eigenlijk nooit bij heb stil gestaan dat leraren die dingen zelf maken dat lijkt me nog best lastig! Denk dat ik steeds veel te makkelijke vragen zou maken enzo ! Zo geloof dat ik wel weer een beetje bij ben. Dus nu even ego he . Met Benthe vandaag iets beter, is vanmorgen weer de hele ochtend wakker geweest. Heeft een beetje wat gespeeld (of tja wat speelgoed zeer goed bestudeerd) en ja eindelijk, ze heeft een paar hapjes croissant op, het eerst dat ze weer wat at. Om 12.00 is ze naar bed gegaan wel weer en tegen 18.00 pas weer wakker geworden voor een uur of anderhalf. Dus nog niet veel natuurlijk, maar toch al een heel verschil! Kuur mogen we morgen mee stoppen, vind dat wel fijn, maar ergens ben ik ook 'bang' dat hij nog niet genoeg geholpen heeft misschien . Maar we wachten rustig af. Ga nog heel even forum kijken en dan kruip ik maar eens in bed ! Truste! Owja, en Leander was gister dus idd in slaap gevallen, haha hij werd pas wakker toen ik naar bed kwam ! Liefs, Hanneke.
Hihihihi sorry. Enneh, ik mag NU niet, volgend jaar (mits: proefschrift af, nieuwe baan, Renske doet pogingen te lopen) hoop ik alweer te broeden hoor!
... onrustigheid van Renske gisteren werd later door iets anders vergezeld: knal en knalrode billen... dat en het feit dat ze NOG meer kwijlt en op haar handjes sabbelt... doet ons en de kdv leidster vermoeden dat er tandjes in aantocht zijn Ben er vannacht 3 keer uit geweest, en gisteren wilde ze uiteindelijk constant aan de borst (7 u alleen een halve borst, toen 11 u, 14:45, 17:00, 19:30, 21:00, 23:00, 02:30... toen om 5 uur heel snotterig en zielig huilend wakker geworden, weer in slaap gewiegd, en om 7 uur was ze gelukkig vrolijk aan het drinken, en kwam er een mega strontbom uit ). Maar goed. Tandjes. Oh mijn god, gaan mijn borsten nu gebeten worden?
Voor ik nu echt aan het werk ga (pfff kleine oogjes en veel koffie)... DIKKE KNUFFEL VOOR SNOOPY EN LISA. Ik kan je niks adviseren meid. Ik kan alleen meeleven, ik vind het echt superellendig voor jou en je kleine meid.
@Evenstar: mits je afgestudeerd bent, een nieuwe baan en de kleine loopt, mag je een taart bij me bestellen @Snoopy: goed idee om gewoon lekker te gaan kroelen met de kleine meid! @all: hier net bij de huisarts geweest, 1 oor toch weer ontstoken, en vanwege de buisjes en amandel donderdag en de wisselende temperaturen steeds, en de afgelopen weken, dus toch gelijk een AB-kuurtje meegekregen. O, Thirza wil weer aandacht Later!
Op zich is het niet heel gek dat Lisa een week lang geen borstvoeding heeft gekregen. Wel vraag ik me erg af waarom er zo gehamerd is op de fles en niet de borst. Ik heb het een paar keer gevraagd, maar we moesten het bij 1 ding houden, anders zou het verwarrend zijn. En ik had zoiets van, ze kan uit de fles drinken, dus waarom niet. Nu is ze vanaf vorige week woensdag tot zaterdag ziek geweest, waarschijnlijk had ze uit de borst ook niet willen drinken, ik weet het eigenlijk wel zeker, want woensdag begon ze de borst te weigeren. Maar goed, het is niet gek dat kindjes die geveld worden door een virus niet drinken, er lagen hier meer kindjes met sonde die hun voeding weigerden te drinken. Maar daarna gaan ze over het algemeen wel weer drinken. We zijn maandagmiddag begonnen, met de fles. En daar zou wel eens de fout kunnen hebben gezeten. Misschien hadden we toen de borst moeten geven. Maar dan vraag ik me af, 3 dagen later heb ik wel de borst geprobeerd en dat lukte dus ook niet. Ik vraag me af of als ik maandag de borst had geprobeerd, het wel was gelukt. Ik denk het niet namelijk. Ik denk dat ze in die paar dagen ziek zijn is verleerd hoe ze moet drinken. Ik heb net lekker met Lisa op bed gelegen met ontblote borst. Ze was in eerste instantie rustig, maar werd dichterbij de borst heel onrustig en duikt (lijkt wel instinctief) naar de borst toe, maar hapt absoluut niet en word helemaal onrustig en begint te huilen. Daarna nog met haar rondgelopen, maar zodra ze de borst ruikt, wordt ze onrustig en gaat huilen en zich afzetten. Het lijkt wel of ze borst echt niet wil. Bij de fles is ze veel rustiger en wil het in ieder geval wel proberen en raakt dan gefrustreerd dat het niet lukt. Ik denk dat in dit geval het leren drinken uit de fles beter zal gaan, en ze heeft het ook al eens gedaan. Bij de borst lijkt ze instinctief zó graag te willen dat ze niet de rust kan vinden om enigszins aan te happen. Ik ga zo een lactatiekundige bellen voor advies. Maar het gaat er helemaal niet meer om om Lisa aan de borst te krijgen eigenlijk. Ik denk dat dat ook echt niet meer gaat lukken als ik zie hoe ze nu reageerde. En ik ga het ook niet trekken om hier continue mee aan de slag te gaan. Ik zit er al helemaal doorheen en heb het echt nodig om Eva af en toe te zien en dat kan dus helaas niet hier.
@Hanneke: mmm, lekker croissantje! Hier een bakker die van die lekker smeuige maakt! Fietsten er van de week langs en zoon was een beetje hongerig en samen op en bankje er een opgepeuzeld, zo gezellig! Gewoon geven aan die kleine meid van je, als ze dat lekker vindt! Drinkt ze nu weer meer borst dan? Mijn zoontje ook hoor; avondeten enzo is niet in de gratie, het is fruit en borst en een enkele rijstwafel. Ik vind het helemaal prima! @Renske: oei, tandjes?! Dat zou wel vroeg zijn zeg! Voel je al wat in de bovenkaak? Wil ze graag op een bijtring kauwen? Tuurlijk gaan ze niet bijten met die tandjes (er is soms wel een periode van bijten, maar dat kunnen ze ook doen zonder tandjes!). Mijn zoontje heeft 8 prachtige tanden en ik voel er niks van met voeden. Jij bijt toch ook niet op iets waaraan je zuigt? (Rietje ofzo). @Rozemarijke: he bah, toch weer ab, maar wel goed aan de ene kant, want volgens mij worden in een ontstoken oor geen buisjes geplaatst! Moet je maar even navragen! Donderdag al he? Dat is nog een week ab, pfoe, spannend! @Snoopy: jammer dat Lisa zo reageerde aan de borst. Ik vind het wel flink van je dat het terug aan de borst krijgen nu niet je hoofdprioriteit is. Wij kunnen dat allemaal wel willen, maar dat moet je zelf als eerste natuurlijk! Heb je al een arts gezien vandaag? Sterkte weer deze dag! Ik heb vandaag kunnen uitslapen tot 7 uur, joehoe! Het dreinen is weer weg en ik heb een vrolijke man. Hij had zelfs zin in een werkje maken voor papa. Eet vervolgens een bak aardbeien en druiven op en na 10 minuten met z'n beer te hebben geleuterd viel hij vrolijk in slaap, daar kan ik erg blij van worden! Fijne dag allen!
Hmm, heel eind getypt, gaat er wat mis bij verzenden Nouja, even ego dan hoor... @zogelukkig: we hebben azitromycine gekregen, da's eenmaal daags 2,5 ml voor 3 dagen. Dus ruim voor de ingreep klaar... Nou, ga ff de graszoden enzo de tuin in gooien
Even ego hoor, moet zo kolven terwijl de voeding loopt en op het einde van de voeding gaat Lisa altijd een beetje spugen, dus dan wil ik klaar zijn. Niet gelukt dus, de fles, maar Lisa lijkt wel echt te willen drinken, ze hapt ook echt wel naar de speen, maar ze neemt de speen niet altijd goed in haar mond en als ze dat wel doet, gaat ze niet zuigen. Ik hoop echt dat het een kwestie is van een paar dagen oefenen. En anders thuis verder oefenen. Het is in ieder geval heel goed dat ze het wel probeert en dat ze het fijn vindt om op haar fopspeentje te zuigen. Ik denk dat het nu een heel goede beslissing is, om alleen de fles aan te bieden. Mocht het met nutriton niet het gewenste effect hebben en ik krijg haar niet meer terug aan de borst, dan is het jammer, maar helaas. Ik ben dan in ieder geval blij dat ze drinkt . Dus daar gaan we voor!
Evenstar, Oke, waarschijnlijk tandjes dus al bij die meid van jullie. Zou zoals je het beschrijft nog best eens kunnen misschien. Redelijk vaak aan het drinken dus, misschien alleen maar goed . Rozemarijke, Dus toch weer een ontstoken oor (hebben ze daar bij de hap niet naar gekeken eigenlijk?). 'Fijn' dat jullie een kuurtje hebben gekregen, hopelijk helpt het goed en gaat alles goed volgende week. Jij dus nog druk geweest in de tuin vandaag, niet nat geregent? Hier steeds mot/miezer regen... Snoopy, Dikke knuffel! Sterkte! En je hebt gelijk hoor! Waaruit ze drinkt is helemaal niet aan de orde, als ze maar drinkt en hopelijk zal ze dat snel weer gaan doen meid! Hoop dat jullie vandaag jullie kinderarts gesproken hebben trouwens! Zogelukkig, Nouja in principe zou ze niet vaker aan de borst drinken dan 'normaal', maar in praktijk komt het er wel op neer dat ze vaker krijgt. Probeer soms tussendoor even, en als ze bijv om 11.00 nog gehad heeft voor ze in slaap viel, dan krijgt ze dus de standaard voeding van 12.30 niet . We doen maar wat op het moment eigenlijk. Maar het croissantje vond ze dus idd lekker blijkbaar. Jij en zoonlief dus ook lekker genoten van een croissantje, zijn ook lekker ! Bij jullie dus ook het andere eten allemaal een beetje aan de kant geschoven en 'leven' op de borst. Fijn dat het allemaal zo kan toch ! (Thanx voor de herinnering in dat andere topic...condooms...nouja je snapt het wel he hahhaha). Ireen, Hoest meid? Hopelijk geen extra serviezen meer nodig gehad ? En natuurlijk hoe is het vandaag gegaan? Schoonmoeder zou toch op Jens komen passen? Hopelijk hebben hun zich samen (redelijk) goed vermaakt. En heb jij lekker even wat kunnen doen op het werk. Liefs, Hanneke!
@Hanneke: HAP had er wel naar ekeken, maar volgens haar niks te zien. Tja, met de wetenschap dat veel HA's oorklachten helemaal niet zien, en dus dat anderhalve dag later haar oor wel ontstoken bleek, heb ik zo mijn twijfels of die arts wel goed gekeken heeft... Nouja, maakt ook niet uit, we merken dat ze al wat opknapt, ze heeft iig voor het eerst in lang weer, geslapen tot kwart over 7. Mocht ook wel, want gistermiddag wilde ze dus helemaal niet slapen. Ze ziet er nog erg moe uit, wallen tot en met en hardstikke bleek, maar al wat minder jengelig. Nu meer wat gelaten, maar da's hier een goed teken na dat jengelige: dan komt ze tot rust en begint ze op te knappen. Bij jullie duurt het allemaal wel lang ook Maar wel fijn dat ze een croissantje lustte Ik ben niet natgeregend trouwens. 't Heeft hier wel wat gesputterd, maar om nauwelijks nat van te worden, dus heb uiteindelijk de tuin nog staan sproeien...
Ik reageer even uit mijn blote hoofd, en die is niet zo alert Snoopy: Nog maar een keer heel veel sterkte! Kan me goed voorstellen hoor, je wilt nu gewoon dat ze drinkt. Het zou hartstikke mooi zijn als ze aan de borst dronk, maar gezien jullie geschiedenis is uit de fles drinken misschien wel wat wenselijker, omdat je dit langzaam kan doen... Zou wel echt jammer zijn, maar nogmaals, ik snap heel goed dat het je nu om het even is en dat je het jammer-van-de-borst stadium op dit moment ver voorbij bent. Evenstar: Hier ook bij vier maanden tandjes, zou goed kunnen als ik je zo hoor! En ze hoeven helemaal niet te gaan bijten hoor! Rozemarijke: Toch AB... Ik zou bijna zeggen gelukkig, dan heb je een goede kans dat ze donderdag fit is. Hopelijk is dit haar laatste oorontsteking! Wat een superleuke taart. Je bent er echt goed in zeg, leuk! Hanneke: Ah, Benthe wat gegeten, gelukkig zeg! Ja hoor ik had wel een onderbroek aan haha! Hier is het gisteren supergoed gegaan en mama maakte zich voor niets zorgen. Ik ging als eerste naar het werk gister en Roel bleef bij Jens tot mijn schoonouders er waren. Hij herkende ze gelijk, gaf Roel een dikke knuffel en vond alles prima. Dag is verder ook prima verlopen! Vannacht weer heel erg onrustig. Kan aan mij liggen maar wat wel frappant is is dat hij gister door omstandigheden twee extra flesjes moedermelk heeft gehad. Maar ja we hebben natuurlijk zo vaak dan wel niet altijd slechte nachten dus is ook een beetje koffiedik kijken natuurlijk. Ik vind mijn dieet wel te doen overigens. Ik heb wel de halve dag honger en denk dat dat mede komt omdat ik ook geen vlees eet. Maar goed dan maar een paar extra boterhammen (ik at er al niet weinig haha). Ik ben al wel weer een kilo afgevallen en hoop dat dat komt door de omschakeling naar anders eten. Er mag nog wel iets af (hoeft niet) maar daar moet het dan wel bij blijven.
@Ireen: ik viel ook zo af toen ik koemelkvrij ging... was wel een beetje de combi van dieet en slecth slapen denk ik, want sinds Thirza het gemiddeld genomen op 1-2 voedingen per nacht doet en ik dus uitgeruster ben, ben ik weer wat aangekomen... (Woog 64 toen ik op dieet ging, dat was iets te zwaar naar mijn zin. Ben toen 7-8 kilo afgevallen en toen deed zitten gewoon zeer omdat ik geen zitspek meer over had. Weeg inmiddels zo'n 59-60 kilo (beetje afhankelijk van de tijd van de maand ) en dat vind ik helemaal prima )
Dat is ook wel een heel mooi gewicht ja! Ik weeg nu 64 kilo en ben 1.77 dus vind het ook wel prima hoor, maar was slanker voor ik mama werd dus t ziet er toch anders uit in mijn blootje voor de spiegel . Jens slaapt al 3 uur . Kon ie ook wel gebruiken, kind is bekaf en inderdaad ook wallen, grauw gezichtje, rode oogjes. Zo sneu is dat he... Maar goed nu tankt ie hopelijk een beetje bij, ben zo blij voor hem dat ie een keertje lekker kan slapen Durf alleen niet te gaan kijken, wil hem niet wakker maken, maar begin wel een beetje onrustig te worden
Hij is inmiddels wakker Vrolijk ook nog! Helaas had hij een poepluier en heeft ie nu rooie billen Hij poept normaal nooit in zijn slaap, arm jongetje!
Rozemarijke, Op de hap dus of niet gezien of niet gekeken. Nouja gelukkig je eigen huisarts wel en knapt ze al wel wat op van de kuur die je gekregen hebt. Hoop toch echt wel dat ze beter zal zijn komende week meid! Fijn dat je niet natgeregent bent, maar dan moet je het gras idd wel sproeien. Hier duurt het mij idd ook echt veel te lang, maarja we kunnen er verder ook weinig aan doen. Vandaag weer een paar hapjes croissantje gegeten . Straks lust ze niet eens meer wat anders haha, ach is goed om wat aan te komen toch ! Ireen, Fijn dat het gister zo goed gegaan is met je schoonouders en Jens! Hmm nog maar eventjes trouwens zie ik, dan is jullie kleine vent een grote vent . Steeds honger dat is wat minder fijn zeg, maar dan idd maar wat extra boterhammen ! Gek dat je zo afvalt alleen door het veranderen van je eetgewoontes. Maar verder wel een mooi gewicht dus, das fijn. En goed hoor dat je idd wel een onderbroek aan had (Had ook niet anders veracht hoor ). Sterkte met de rode billetjes van de kleine vent, hopelijk zijn ze snel weer 'bekomen'. Fijn dat hij lekker geslapen heeft in ieder geval. Hier beetje het zelfde gewoon nog altijd eigenlijk. Ene keer lijkt ze heel wakker te zijn en wat te willen spelen, maar andere keer ligt ze alleen wat vaag te kijken en valt weer in slaap. Nog altijd niet helemaal lekker dus. Liefs, Hanneke!