Borstvoeding en Trots deel 2....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    ohja koffieleutje welkom!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Ireen: wat heerlijk! Hahaha, in je slaap wist je gewoon al dat je oneindig uit lag te slapen, vandaar die "Jens-vergeten"-droom vast :D

@Zogelukkig: nee, nog ff geen dingen waar melk in kan zitten hoor! De potjes check ik nog steeds op koemelk, (alhoewel ze steeds vaker gewoon vers krijgt, daar heb ik gelukkig de energie weer voor :D), en het stokbrood was ook koemelkvrij. En mijn schoonmoeder maakt altijd verse groentensoep met verse ballen, (uit een pakje maken is ongeveer een doodzonde voor haar, als ze dat ooit gaat doen, dan heeft een buitenaards wezen bezit van haar genomen denk ik :D), dus daar zat zeker geen melk in :D Gaan we nu ook even niet proberen nog hoor... niet zo vlak voor de ingreep! In september staat nu de provocatie gepland. Mits alles rustig is dan: ik wil alleen provoceren als we echt goed kunnen zien of (hoe wat mij betreft eigenlijk) ze reageert op de melk.
    Slapen overdag: dat kan ik niet. Heb ik wel gedaan de maanden dat ik volledig thuis zat, en dat tekent gelijk hoe moe ik was: da lukt dus enkel als ik heel erg moe ben. Dan overigens ook niet langer dan anderhalf uur achter elkaar, maar OK: een paar maanden terug was anderhalf uur achter elkaar goud waard. Meer eigenlijk ;)

Ik duik er gewoon op tijd in als ik moe ben: om 9 uur in slaap vallen kan ik wel gewoon gelukkig ;)

@Koffieleutej: whooo, bij 7 mnd al rare blikken? Moet je opletten hoe ze kijken als je straks het jaar voorbij nog zou voeden.... ;) :D
    Hier regelmatig rare blikken. Als ik echt geen zin heb in allerlei gedoe enzo, dan zeg ik dat het advies van de kinderarts is tot 2 jaar, (moet je ze dan zien kijken, :D :D). Maar over het algemeen kan het me weinig schelen. Bemoei me niet met hoe anderen hun kind voeden, dat hoeven mensen bij mij ook niet te proberen. Bepaal ik zelf wel :)

Vannacht is Thirza trouwens enkel om 12 uur wakker geweest, eerst overstuur en daarna een (bomvolle) borst leeggedronken. En toen dus 6 uur weer wakker. Lekker, 6 uur achter elkaar slapen :)
    Ze knapt wel op trouwens, maar zit nog wel vol met snot. Gelukkig weet ze hoe ze moet snuiten, (dankzij onze geweldige gastouder die alle kids vanaf 1 jaar gewoon leert snuiten :D). Nouja, KNO zei van de week aan de telefoon dat wat snot niet zo erg was, zolang de koorts maar weg bleef...
    En ze ligt inmiddels al weer een half uur te slapen ook, trouwens... Viel in de buggy terug van de kinderboerderij zo in slaap, dus schoenen uit en jas uit, niet meer gegeten, wel BV nog even op bed lekker en toen zo door d'r bedje in.
    Da's wel een goed teken: dat ze dan in slaap valt en vrij snel (na 5 uur wakker). Ik vermoed dat ze ws oo langer dan 3 uur gaat slapen vanmiddag: dan is ze echt aan het opknappen :)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Even heel erg ego hoor: we mogen naar huis!!!! De pomp is besteld, komt morgen binnen en dan krijgen we uitleg, woensdag wordt er van alles met de thuiszorg geregeld en krijgen we verdere uitleg en dan kijken we wanneer we eraan toe zijn om haar huis te gaan, maar waarschijnlijk dus voor het weekend thuis!!!

4. raspberry

Ha, wat super!!!!!!!!!!!
    Heerlijk, gewoon weer met z'n allen bij elkaar!

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Snoopy Wat een geweldig nieuws. Ik hoop dat de vertrouwde thuissituatie er ook voor zorgt dat het drinken beter gaat, maar naar huis gaan is een hele goede eerste stap! Eindelijk weer met het gezin bij elkaar!

6. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    :D:D:DOh, Snoopy wat heerlijk! Gefeliciteerd! Eindelijk weer iets helders waar je je op kunt focussen!:D:D:D

Rozemarijke: Jij ook al zo lekker (hoewel nog niet zo lang als ik, sorry...) geslapen! Heerlijk is dat zeg, ik ben ook gelijk vrolijk. Roel zei van de week dat ik wel depressief leek (was ook zo) maar is dus wel duidelijk waar dat dan door komt, want nu voel ik me gelijk weer beter! Inderdaad mooi hoe het onderbewustzijn werkt he, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst tot negen uur had geslapen. Zowiezo sliep ik al nooit langer dan acht uur achter elkaar dus deze twaalf uur geven ook wel aan dat ik wel wat kon gebruiken :D. Heerlijk heerlijk heerlijk! Jens ligt er ook alweer in, die is altijd moeier als ie wat beter slaapt, nou, lekker laten pitten dan maar ;). Ging ook in 1 keer slapen, bizar.
    Wanneer gingen jullie iets van jouw dieet merken toen bij Thirza? Want ik vraag me nu wel af: Is dit van de druppeltjes, van het toeval, of van het dieet???....
    Owja, en welke borrelnootjes zijn koemelkvrij, want ik zag ze hier niet?

7. raspberry

Poeh, weet niet waar mijn schoonmoeder die borrelnootjes vandaan had... vaag merk iig, en dat is wel mijn ervaring: dat veel goedkope zooi melkvrij is, en veel dure merken er allemaal melk(bestanddelen) aan toevoegen, (geldt voor allerlei soorten producten).

En wanneer wij iets gingen merken van het dieet. Jeetje, daar vraag je me wat, dat is onderhand 10 maanden geleden! Ehm, even heel diep denken hoor...
    Dat ging wel heel geleidelijk, moet ik zeggen. De nachten werden iig rustiger en de oorontstekingen bleven weg: dat viel bij Thirza heel erg op. Maarja, die kwamen na haar eerste verjaardag weer terug, met of zonder koemelk (toen ze weer op kwamen zetten, was dat toch wel steeds nadat ze iets van koemelk binnen had gehad, maar toen we daar echt helemaal strak op waren, bleven de oorontstekingen dus :().
    En toen we eenmaal goeie hormoonzalf hadden, bleef de eczeem ook weg, en die kwam dus terug als ze koemelk(bestanddelen) binnen had gehad.

Ik voldeed trouwens ook aan een heel rijtje van depressie-symptomen.. My, wat slaapgebrek niet met je doet :(
    Heb toen een rijtje gezien van symptomen die opkomen bij slaaptekort en die had ik allemaal. Depressief, gewichtsafname (of toename, kon ook), veel ziek, nergens zin in, concentratieproblemen, slaapproblemen (als je dan wel kunt slapen, dat je dan dus nog wakker ligt). Waren er nog wat, maar die ben ik even kwijt.
    Maar ik snap momenteel helemaal waarom het onderbreken van iemands slaap als verhoormethode wordt gebruikt!

8. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Whaha ja dat snap ik ook!
    Ik heb dat in het begin ook een tijd gehad, dat ik niet kon slapen als ik eindelijk mocht slapen en dan maar lag te zweten en draaierig in mijn hoofd werd van ellende. Vorige week heb ik dat ook een keer gehad nog, nu gelukkig niet meer. En inderdaad nergens zin in, maar oververmoeidheid kenmerkt zich bij mij vooral in: Alles als een grote berg voor je zien en niet weten hoe je de zaken aan moet pakken (huishouden, verzorging van Jens, sociale contacten onderhouden). Ik denk dan alleen maar aan alles wat ik nog moet, maar ondertussen komt er niets uit mijn handen.
    Terwijl ik vandaag al de hele woonkamer heb opgeruimd (en dat was een behoorlijke klus ;)) en stofvrij gemaakt, de afwas heb gedaan, 3x heb gekolfd, heb gestreken, de was heb opgevouwen en opgeruimd, declaraties heb gedaan (werk, ik ga deze week niet naar mijn werk omdat ik heb besloten dat ik eerst mijn koppie weer helder moet hebben staan thuis). zo nog even zuigen en dweilen en de keuken verder opruimen en dan aan de wandel met Jens. Niet bepaald het voorbeeld van depressiviteit dus ;). Maar goed, zal morgen wel weer anders zijn hoor, je bent ook niet na 1 nacht goed slapen al 'bij', maar het schiet wel aardig op met 12 uur slapen :D

Ik denk dat bij Thirza de oorontstekingen wel op zouden houden als je lang op een kmvrij dieet zou zitten. Het immuunsysteem en de lever komen dan zodanig tot rust dat uiteindelijk het lichaam weer in een optimale balans komt. Dat zou alleen wel heel veel energie en ellende kosten, dus zou het ook niet uitproberen/afwachten 8).

Overigens is bij veel vermoeide vrouwen de vetverdeling van het lichaam niet goed georganiseerd, en hou je vooral op taille en heupniveau vet, terwijl de benen en armen dunner worden. Goed excuus toch, die vermoeidheid.;)

Nou, dat was weer een hoop gezeur met weinig inhoud :D. Lekker hoor zo'n forum. En sorry maar weer dames!

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja en zometeen werd gewoon morgen...haha...en nee het is natuurlijk niet erg om hier niet te zijn, en mag ook best overal zijn behalve even in dit topic, maar had een stuk of 4/5 topics onder elkaar geantwoord, en deze overgeslagen, vond het er zo niet netjes uit zien dat ik het maar even meldde :D!

Snoopy,
    Meid, wat een super goed nieuws dat jullie lekker naar huis gaan komen zeg! Daar waren jullie allemaal echt aan toe. Nog heel eventjes en dan is dus alles geregeld en dan gewoon weer lekker thuis met zn viertjes! Fijn zeg! En gaat met hulp van de thuiszorg vast helemaal goed komen met die sonde, is gelukkig allemaal nogal relatief makkelijk te doen.

Ireen,
    Owjee ontbijt op de overloop laten vallen, dat is wel even wat minder! Kon je alles weer overnieuw gaan maken...of tja misschien was het een en ander nog wel 'bruikbaar' ;). Was papa blij met zijn papadag cadeau :D? Ongetwijfeld ;)! Voor jullie dus nog een weekje of 2 en dan de afspraak bij de kinderarts, hopelijk gaan die weekjes snel voorbij. Jullie gister hoop ik een lekker hang dagje gehad, en daarvan een beetje bijgekomen. Maar jij dus zo een last nu omdat je ongesteld moet worden/bent geworden. Hopelijk zal dat snel wat minder zijn hoor meid, lijkt me echt niet fijn! Knuff ;)! Wauw jullie dus eigenlijk wel een heel lekkere nacht gehad, dat je het dus niet eens kon geloven. Heerlijk hoor, hopelijk voel je jezelf ook net iets beter/lekkerder vandaag ;). Maar die droom dat was wel even wat minder zeg! Vandaag denk ik dromendag ofzo...Ik was net heel eventjes gaan liggen om 14.00 naar boven gegaan, nog 14.30 zien worden maar om 15.07 schrok ik ineens wakker want er zat een wesp onder het dekbed...die er natuurlijk helemaal niet zat, maar ik heb hem duidelijk gehoord, haha, maar nu natuurlijk hoofdpijn van het wakker schrikken...tis ook altijd wat ;).De huisarts heeft haar nagekeken met laten kijken naar hem en volgen zegmaar, heeft wat aan dr nekje zitten draaien, haar helemaal dubbel gevouwen, en weet het allemaal niet, maar nagekeken heeft ie haar in ieder geval. Verder kijkt Leander ook nog wel een beetje mee en we wachten maar rustig af (en verder ga ik niet dubbel typen, lees dat maar in mn ego stukkie zometeen ;)...ratel ratel ratel... en geen sorry hoor ratelen zonder iets zinnigs te zeggen doe ik ook, en ben daarmee op die eerste pagina gekomen...hahaha).

Zogelukkig,
    Ow oeps verkeerd gelezen, dacht dat je in de badkamer ging verven idd, maar dus de buitenkant ervan, als ik het nu niet gewoon weer verkeerd begrijp :D! Haha, jullie ook al zo een heeeel grote douche dan, in de bezemkast :D! Wij hebben ook echt maar een kleine douche, maar vooruit we kunnen er in douchen dus das het belangrijkst he ;).

Koffieleutje,
    Welkom hier! Leuk dat je hiet mee wilt komen kletsen! Hopelijk kan je het een beetje bijhouden :D! Maar dus al een dochter van 15, dat lijkt me wel bijzonder hoor, al zo een 'groot' kind (of misschien meerdere, dat weet ik niet ;)) en dan ook nog zo een kleintje :D! Mooi dat hij nog altijd lekker borstvoeding krijgt! Ik ben Hanneke, woon samen met Leander, en ben mama van Malou (2.5jr), Ruben (2.5jr) en Benthe (1jr). Zo dat was mijn riedeltje :)!

Salapio,
    Haha, ja idd kan me voorstellen dat je dat wel leuk lijkt idd zo een nachtje met maar 1 voeding. Maar hij is dus flink aan het drinken, of in ieder geval vaak aan het drinken. Lastig hoor, nu idd eerst maar kijken of het met extra kolven een beetje bij te benen is en maar gewoon laten drinken wanneer ie wil en jij kan voeden, of hij het dan zo zelf een beetje geregeld kan krijgen. En misschien dan weer wat later misschien kijken voor een flesje kunstvoeding als dat in jouw ideeen past ;). Benthe hier krijgt sinds een tijdje ook niet anders meer savonds, eerst nog weleens gekolfd, maar daar laatst ook mee gestopt en eerder kreeg ze ook weleens nepmelk, maar vooruit das ons eigen idee waar we achter stonden en staan (geloof ik...).

Rozemarijke,
    Vind het wel spannend worden hoor, hoop echt dat alles donderdag goed mag verlopen! Jullie gister dus ook al vroeg op! Das ook niks hoor. Jullie dag begon dus een beetje minder gister, maar eigenlijk knapte ze best op toen jullie bij je schoonouders waren, en heeft ze dus nog lekker gespeeld en het een en ander opgesmikkeld :D! Jullie vannacht dus ook al zo een lekkere nacht gehad. Whaha ik denk dat ik ook eens bij jullie gastouder in de leer moet gaan :p hier weten de kids echt niet hoe ze moeten snuiten, haha, maar gelukkig hoeven ze dat ook eigenlijk niet ;) (mama gaat ongetwijfeld kotsen dan :), haha, als ik ergens niet tegen kan is het dat). Fijn dat ze een beetje op aan het knappen is in ieder geval! En heeft ze vanmiddag lekker (lang) geslapen na het bezoekje aan de kinderboerderij? Hoop het ;)! Dat van die melktoevoegen heb ik idd weleens gehoord, dat kindje mocht eigenlijk ook geen melk, voor de eczeem, maar als ze dan toch een keer iets van chocolade wilde, ging die moeder naar de aldi voor de meest goedkope chocolade en daar kon ze dan het beste maar wat van nemen :D (maar ze wist heel goed wat de consequentie was van het nemen, maar zelf kiezen zei dr moeder dan, was toen een jaar of 5 denk ik).

Hier soort van goed nieuws, madam weet wel wat ze wel en niet wil :p! Boterhammen die hoeft ze niet, groenten hoeft ze ook niet. Maar gister avond hadden wij kip tandori heeft het mormel rijst met de tandoriesaus gegeten, en smullen dat ze deed, ongelofelijk! Vanmorgen laat in de ochtend een boterham geprobeerd, hoefde ze niet, croissantje gegeven, word verdorie de helft opgevreten (nee niet gegeten idd). Toen net hebben Malou en Ruben samen met de buurman aardbeien geplukt bij de buurman (geen idee hoe de buurman heet, maar noemen hem altijd buurman en woont echt een heel eind verderop, haha) om lekker te eten, en ja hoor, de kleine prinses heeft heerlijk zitten smullen van de vers geplukte aardbeien. Kortom ze is weer aan het eten, maar het moet wel lekker zijn :p! Haha! Ben er ook eigenlijk best wel blij om dat ze gewoon weer wat gegeten heeft :D! Maarja nu ook wel weer gewoon een boterham en wat groenten als het even kan (maar ik zal wel teveel noten op mn zang hebben :)).

Verder hebben we vanmorgen toch nog even de huisarts gebeld. Maar we wachten nog rustig even af. Mochten we toch ongerust worden/zijn/blijven, en het niet meer willen afwachten, moeten we bellen en maakt hij een afspraak met de kinderarts dat die haar ook nog even na kijkt, maar zo erg is het nou ook weer niet vinden we, dus wachten nog rustig af.

Zo en nu ga ik er een eind aan maken! Want zit zo te ratelen dat ik zometeen misschien zelfs de melding krijg dan mn bericht teveel tekens bevat, moet ik het nog door midden knippen ook :$:D. (aanvulling mwah dat viel me alles mee, hij paste :p)

Liefs, Hanneke!

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nah, wat fijn: allemaal goede berichten!

Iedereen uitgerust en kindjes gaan goed, SNOOPY EN LISA NAAR HUIS, joepie! En dan wordt het ook nog mooi weer, wat wil een mens nog meer!:)

Ik ben vanmidadg naar de manueel geweest voor mijn bekken en oh, lijkt wel of ik ben overreden door een vrachtwagen!:(
    Zoonlief was mee en die hebben we op de grond gezet en daar hadden we geen kind aan! Wat een verschil met vorige week zeg!

Ik ga zo snijbieten eten uit eigen tuin, oe zo lekker.

Doeg!

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hmm zogelukkig dat klinkt dus totaal niet fijn! Sterkte ;)! Goed trouwens dat de kleine man zo lief was en rustig zichzelf heeft vermaakt. Knap hoor :D!

Hier een mama die zich dood verveeld. Leander is toen straks met de kids naar zijn ouders gegaan en blijft daar eten. Ik had geen zin, maar nu eigenlijk wel spijt dat ik niet mee gegaan ben, heb totaal niks te doen (of tja er zijn wel dingen, maar daar heb ik dan weer geen zin in, haha). En heb net een schaaltje aardbeien op maar dat was net even te veel geloof ik, zucht, klaag, zeur, miep...

Liefs!

12. raspberry

Hihi, soms heb je van die dagen he? Moet je bijna ongesteld worden ofzo ;)?

Zogelukkig: snijbieten, is dat hetzelfde als rode bieten?
    En klinkt niet goed, je bekken :(
    Oja, over mutsjes enzo: ik doe Thirza idd steeds haar capuchon op, want vond het de afgelopen dagen veel te koud. Het trekt gelukkig wat bij nu... :) (de temperatuur bedoel ik dan :)).
    Heb zelf al heel snel zere oren van koude wind, dus Thirza met d'r zere oren zal daar vast nog sneller last van hebben...

@Hanneke: haha, ja ze zijn de 1 voorbij he, dan krijgen ze sterallures ;) Ach... zolang ze eet...
    Hier wil het wel eens helpen om de eendjes te gaan voeren met kapjes brood. Thirza gaat dan zichzelf vaak voeren :D
    (Alhoewel ze juist vanmiddag ineens ontdekte hoe ze stukjes brood tussen de spijlen van het brughekje door kan gooien en dat dan al die geconditioneerde eenden als waanzinnigen op dat brood afduiken, (ze komen hier bij ons al naar je toe als je met een klein kind langs de kant gaat staan :D)). Was erg leuk :)

Nou, ze heeft vanmiddag goed gegeten weer :) En lang geslapen, zoals ik al dacht: dik 3,5 uur!
    Ontdekte bij het luier verschonen toen ze wakker werd, iig twee witte puntjes in d'r mondje: hoektandjes komen door... kan de rest niet goed zien, durf niet uitgebreid te kijken, wil m'n vingers graag nog een tijdje houden. Ach ja, laten we alles maar weer tegelijk doen. Hoektandjes, operatie, oorontsteking net gehad. Why not... ;)
    Maar goed, als ik dat erbij reken, doet ze het echt retegoed op dit moment! Een paar maanden geleden was dit succesrecept voor hele hele hele slechte nachten...

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou ook gaan voor die dikke vette tiet, maar die is er dan helaas niet ... aan het einde van de dag is het een slap theezakkie en T dus niet tevreden ... Maar goed. Hij is de hele nacht stipt om de 2 uur wakker geworden voor tietje en vanochtend 2 enorme poepbroken, hopelijk was dat het probleem.

En M sliep pas door met 15 maanden, maar dat was echt niet gezond voor mij, voor Jan, voor ons, etc. Als het moet dan moet t, maar als poedermelk betekent dat T doorslaapt ... dan juich ik voor de poedermelk 1x per dag. Alle rest dan puur natuur ... En als ie dr niet van doorslaapt dan moeten we er misschien toch wel aan aangezien ik het niet bijbeen/kolf ... (helaas)

(en ik kan wel heel streng zijn met tussendoor kolven, maar dat gaat dan af van de echt 100% 1 op 1 tijd met M ... en dat is het me dus niet waard)

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ireen, wat een zalige nacht ... hopelijk het begin van nog vele van die nachten! En wisselvoeden en borstcompressie doe ik idd al. T krijgt dus echt iedere druppel mamamelk die ik heb ;)

RM, ook een goede nacht achter de rug, fijn hoor!

Snoopy, wat heerlijk dat ze naar huis mag ... knuffel!

Hanneke, fijn dat het beter gaat met je kieskeurige meissie :D

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Rozemarijke,
    Ahaa het zijn sterallures ;)! Nou snap ik het, en ze dacht nou ben ik wat ziek, nou zal ik eens laten merken hoe ik het hebben wil :p! En idd ben allang blij zolang ze maar wat eet :D! Haha, brood van de eendjes opeten hebben Malou en Ruben ook weleens gedaan, laatste keren niet meer, denk dat ze het afgeleerd hebben (eindelijk :D). Hoewel het natuurlijk niet heel erg is dat ze het op eten, maar oke het is natuurlijk ook niet het aller verste brood ;). Die Thirza wil de eendjes dus lekker even laten zwemmen, kunnen ze gelijk het extra brood dat ze krijgen 'eraf' zwemmen :p! Verder dus lekker geslapen, goed gegeten, lekker even bij de eendjes geweest, klinkt goed :D! Succes met de tandjes!

Salapio,
    Dacht idd al dat dat jullie ideeen over die kunstvoeding waren ;)! Snap het helemaal hoor :D! En tja als de borst echt niet meer genoeg is, en hij en jij het niet goed krijgen, en jij idd je 1-1 M tijd niet wil missen, wat begrijpelijk is, zal dit vast een oplossing zijn. En er zijn er misschien nog wel meer, kan het nu alleen niet bedenken. Hoop voor jullie nog altijd op wat betere nachten, want om de 2 uur voeden is natuurlijk niet fijn zeker niet als je moet werken.

Evenstar,
    Hoe gaat het met jullie? Tis zo stilletjes geloof ik vanuit jullie kant? Hoop dat er niks bijzonders is, maar het nog enkel komt door de niet zo lekkere nachten en drukte op het werk.

Hier ligt alles weer rustig te slapen :D! Net iedereen gewassen en in schone pyama gestoken en naar bed gewerkt :D!

Liefs, Hanneke!

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik ben zó blij dat we woensdag of donderdag weer thuis zijn met z'n allen!!!!

Verder kan ik het even niet bijhouden hoor, even geen puf. Wilde eigenlijk nog aardig wat kolven vanavond, maar ik hou het lekker bij 1 keer, dan maar een keertje iets minder dan een liter (waarschijnlijk, misschien valt het mee).
    Salapio, Eva vindt het geweldig als ik ga kolven, onderbreekt dan meteen waar ze mee bezig is en gaat me helpen, flesjes vasthouden :D. Is de syntocinon neusspray niets voor jou trouwens? Per kolfbeurt kolf ik zo'n 40ml meer met neusspray en mijn productie blijft tot nu toe op peil. Misschien net een zetje wat je nodig hebt en het kan verder geen kwaad.

Fijn om alle goede verhalen te lezen trouwens! Het ging bij iedereen de afgelopen week echt bagger en vandaag alleen maar fijne berichten!

Mijn vriend gaat trouwens een second opinion vragen bij een logopedist hier in de buurt (ik wil eventjes niet met Lisa zeulen, wil even rust), hij kan niet accepteren dat Lisa waarschijnlijk niet meer zal gaan drinken. Ik ook niet echt, maar heb nog even niet de puf om ergens achteraan te gaan, dus dat mag hij doen ;). Ben wel benieuwd. Ik denk dat wij over een week toch eens een andere speen gaan proberen, gewoon even kijken hoe dat dan gaat. En zo af en toe eens wat anders proberen. Aan de borst durf ik niet zo goed meer, de laatste 2 keren dat ik het geprobeerd heb vielen flink tegen en dat kan ik nu nog even niet hebben, misschien later wel weer, we zien wel. Ik ga er vanuit dat aan de borst zeker niet meer gaat lukken. Het maakt me ook niet zoveel meer uit, Lisa zit nu in ieder geval erg lekker in haar vel en dat vind ik het allerbelangrijkste. En ze krijgt nog steeds mijn melk :)

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Snoopy, M vindt kolven ook leuk, maar het is niet echte M tijd, het is namelijk voor T ;). En die spray doet helemaal niets bij mij, jammer genoeg. Ik kolf per keer ook best wel genoeg, maar ik zou eigenlijk vaker moeten kolven op mn werk en dat is wel mogelijk, maar dan moet ik een half uur eerder beginnen en na mn college's nog gaan kolven voordat ik naar huis ga. Dus de mogelijkheden zijn er absoluut, iedere dag kolven kan ook gewoon. Heb er alleen niet heel erg veel zin in en vind andere dingen belangrijker ;)

Ik hoop echt heel erg dat Lisa toch nog gaat drinken uit de fles (of borst) en ik vind het geweldig goed dat je haar mamamelk kan bieden!

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hm ja dan wordt het lastig, jammer dat die neusspray niets bij jou doet. En ik snap je overwegingen/geen zin hebben om te kolven. En echte M tijd, ik probeer soms ook Eva tijd in te plannen en ga er dan echt voor zitten, maar vaak is Eva dan met haar eigen ding bezig en kan mij er niet bij gebruiken :). Nou ja, prima hoor, dan doe ik wel weer m'n eigen ding... En met kolven heb ik altijd 1 hand vrij (ik klem dan 1 borstschild tegen de tafel) en zo kan ik Eva toch helpen als het nodig is. Ik zie Eva dan ook altijd kijken: hoe doet mama dat toch???

19. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @snoopy: fijn dat je kleine meidje naar huis mag.

Ik ben niet zo van de sprongentheorie,maar is er rond de 7½ maand ( gecorrigeerd 8mnd) ook zoiets gaande.
    Mijn meisje loopt de hele dag lekker te gillen, en is toch wel huilerig. Ze slaapt overdag echt een stuk minder 2x 1½ uur ongeveer.Ze gaat de nacht in rond 19.30 en wordt rond 07.30 wakker ( ja ik tel mijn zegeningen).
    Ik kan het mij van J elte niet meer herinneren eigenlijk .... zegt ook wel weer wat over mij natuurlijk :p

Het valt in het niet bij alle andere problemen hier,maar ik vroeg me af of het nog wat herkenbaarheid oproept?

20. raspberry

Zou het zo niet meer weten eigenlijk, of er dan een sprong is...

Pfff, ik roep nooit meer dat ze het heel erg goed doet :( We hebben een dramatische nacht weer achter de rug. In eerste instantie om de anderhalve uur wakker en toen ging ze gewoon 3 uur lang niet meer slapen :( En dat terwijl ik vandaag een werkdag van 10 uur heb staan, (zelf ingepland hoor, dan hoef ik morgen niet van huis en kan ik voor de ingreep aan en tussen m'n werk door nog mooi even wat zooi aan kant brengen hier in huis, want dat gaat me do+vrij niet meer lukken denk ik, dan zal ik wel de hele dag met Thirza bezig zijn, ga ik van uit).
    Nouja, op hoop van zegen dan maar.... eens zien hoe ik dat ook alweer deed, functioneren op 3 uur slaap :(

Deel Deze Pagina