Borstvoeding en Trots deel 2....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jingles, met 8,5 maand is er een sprong dus daarvoor kan er onrust zijn ja. M leek trouwens van 9-12 maanden in een nonstop sprong te zitten ...

RM, he wat vervelend. Sterkte!

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ah, RM, wat een baggernacht :( Sterkte vandaag!!!

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Soms denk ik weleens aan een chronische sprong met uitzonderingen van goede dagen, haha (=zuur lachje)! Ik heb ook slechts een paar uur slaap gepakt; mannetje ging om 20.00 uur naar bed, 22.00 uur gillen en om 01.00 en 05.00 uur drinken en 06.30 op. Ventje kan nu niet slapen, want onze buren zijn aan het heien, man wat een herrie, m'n huisje trilt op zijn grondvesten! Ga vanmiddag om 14.00 uur met hem zwemmen, dus tot die tijd moet ik het uitzingen met een jengelaar, oef! Ik ga nu papa aflossen en naar z'n werk sturen, later!

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    O wat vervelend ZG. Kun je niet gaan wandelen naar de zwemles en dat ie in de wagen een uurtje of 2 pakt?

5. zogelukkig

Ze hebben denk ik koffiepauze en zoonlief is gaan slapen, joepie!:)
    Maar oh, hoe ze dan kunnen huilen he, zo van: ik ben doodop en wil zo graag! Maar goed; mama is blij!;)

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ah zijn alle kindjes wat jengelig? Nou Renske ook hoor :( Na een veel te kort slaapje zat ze weer zo te gapen dat ik haar terug in bed heb gedaan, maar ja, dat is jengelen. Niet eens echt huilen (dan zit ik niet hier), maar steeds een beetje beeh beeeh meeeh. Ik hoop echt dat ze nog even een halfuurtje pakt. Ze doet overdag vaak echt zulke korte slaapjes! Als ik dan van anderen hoor dat kun baby's echt uren slapen overdag... dan denk ik echt dat ik iets fout doe!

7. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Snoopy zover heb ik al wel meegekregen dat ik je mag feliciteren dat je naar huis kunt :D

Ik ben Sylvia en heb 5 ! Kinderen een zoon van 26, een dochter van 23, een dochter van 16, een dochter van 15 dus en Xander van 7,5 maand (mijn wonder ! ) nou ja dat zijn ze allemaal natuurlijk maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel ;)

De eerste 3 wilden niet aan de borst drinken, te lui denk ik, of mams te jong/onrustig ?
    En toen 18 maanden BV kunnen geven, zelf afgebouwd en nu Xander dus weer. Maar ik snap de opmerkingen echt niet wat is nu 7,5 maand ?? Ik krijg ook vragen als "krijgt hij wel normaal eten ??? " Goh nu nog ?? Maar ik trek me er lekker niets van aan hoor. Zolang ik het heb kan hij het lekker van me krijgen.....

Ik ga het proberen te volgen hier, zal niet meevallen....

Ik las ergens van iemand dat de kleine geen grote middagslaapjes doet, nou hier hetzelfde probleem hoor al weken eigenlijk, hazeslaapjes van een half uur en daar heb je het echt wel mee gehad. Het is een blij schattig jongetje maar slapen is zeker zijn hobby niet... Ik ben dus ook geen voorstander van laten huilen. Ook de kinderarts in het VU raad dat af, jengelen mag, huilen niet...

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik hoor ook alleen maar goede dingen uit het VU :D
    Wat leuk koffieleutje, zoveel kids in diverse leeftijden. Iedere leeftijd heeft zijn charme zeker ;)Fijn dat de BV zo goed loopt.
    Mag ik vragen hoe jong je bent?

M inke heeft net een half uurtje geslapen, ze had een klein beetje bloed bij d´r ontlasting en harde poep. Volgens mij zit dat haar dwars. Tijdje terug had ze dat ook al eens,maar dat lostte zich vanzelf op, zonder bloed overigens. Nu zijn we natuurlijk bezig met de bijvoeding,dus dat zal niet meehelpen.
    Ik zal straks even de collegae bellen of ze een flesje lijnzaadolie willen bestellen.

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Oh haai, welkom koffieleutje! Leuke naam :D Laat ik nou net aan een verse bak zwarte koffie zitten :D

Heb jij VIJF kinderen!!!? Wat heerlijk! Hihi een nakomertje dus, en eh, ben je misschien zelfs al oma? Onbeschofte vraag, sorry. Maar ik zag dat je oudste 26 is :)

Ik heb Renske net gevoed, ze was alleen wakker door honger, ze heeft een beetje een ander ritme dan ik gewend ben. Ach, ritme. Hihi. Ze ligt alweer op een oor nu *niet te hard zeggen*.

Het is natuurlijk wel zo dat bv ook lichter te verteren is, ik kan me voorstellen dat baby's met bv sowieso als ze jong zijn kortere slaapjes doen (iig 's nachts is het lang normaal en gezond als ze niet doorslapen in mijn ogen).

Even kort voorstellen: Evenstar is 30, moeder van dochtertje Renske sinds februari dit jaar, ik ben nu mijn promotieonderzoek aan het afronden, en hoop op nog wel 2 kindjes in de niet al te verre toekomst (liefst voor ik 36 ben).

Renske is een lekker mollig en kerngezond, vrolijk kind. Ik geniet erg van het moederen!

Ik ben ook NIET van het laten huilen (zelfs jengelen laat ik haar alleen doen als ze me 'wegkijkt', dat kan ze echt doen, mijn man kent die blik ook, dan is ze met twee minuten jengelen in slaap). Ik vind het onzin om een kind zo gestrest te laten worden. Het is meestal moeheid, soms honger (dat ondervang ik meestal eerder), of dwarszittende poep. Alleen bij moeheid is het niet zinnig om haar helemaal uit bed te halen, maar ik leg vaak mijn hand op haar buikje, daar wordt ze heel rustig van.

10. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hallo!
    Ik ben esther 31 jaar en heb 2 kinderen van 7 en 20 maanden..de jongste krijgt nog 2 keer per dag bv:)

11. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Oh, allemaal jengelige kindjes lees ik, succes alle mama's!

Rozemarijke: voor jullie nog maar eventjes... *duim duim*. En een rotnacht gehad dus... succes op je werk dan maar :(:(

Evenstar: herkenbaar hoor die korte slaapjes... Ik voedde Jens elke 2 of 2,5 uur (kwam ie om) en aangezien hij 5 kwartier wakker was en dan een half uur erover deed om in slaap te vallen, met veel gehuil, ingebaker en meer ellende, sliep hij vaak maar een half uur of drie kwartier tot de volgende voeding. Op een gegeven moment ben ik toen maar voor en na elk slaapje gaan aanleggen, toen zat ik weer op 10 voedingen per dag, haha. Blijft een beetje zoeken tot de bijvoeding echt goed loopt is mijn ervaring, toen ging ie wat beter slapen.

Zogelukkig: Fijn, zulke buren 8). Huizenjacht nog in gang?

Koffieleutje: Zo jij bent van alle markten (leeftijden) thuis, leuk hoor! Hier een mama van 25, Jens wordt morgen 1 jaar en geniet nog van zijn flesjes mamamelk (kolf door omstandigheden).

Hanneke: Ja je zei er al eerder wat over, zijn verjaardag komt inderdaad steeds dichterbij. Vind het dubbel, zie mijn ego stukje. Haha die Benthe die weet wel wat lekker is!

Jingels: Oh wat vervelend voor je kleine ukkepuk... Hier hielpen peren goed als de verstopping niet nog niet op zijn heftigst was. En een beetje olie over het warme eten.

Volgens mij vergeet ik iemand/dingen.
    Jens had een onrustige nacht. Ik ook want ik kon niet goed slapen. Heb gister mijn bevallen van tweeling vriendin gesproken. Ze zijn thuis, haar productie is niet toereikend. Na een paar dagen borstvoeden, bijvoeden, kolven trok ze dat niet meer en is ze gaan kolven. De ene beeb krijgt de ene voeding mamamelk en de andere kunstvoeding, en de andere voeding andersom. Prima op zich, maar in het ziekenhuis ging aanleggen al niet zo goed en zijn ze gaan cupfeeden. Toen de voedingen daar te groot voor werden (?) zijn ze flesjes gaan geven, afgewisseld met live borstvoeding. Nu happen ze helemaal niet goed meer aan en is ze dus met aanleggen gestopt. Natuurlijk weer mede een kwestie van slechte begeleiding. Ik heb een lactatiekundige geopperd, maar zij vindt het goed zo en is blij dat ze de helft gekolfde melk kan geven (is ook heel goed natuurlijk). Ik wilde niet teveel aandringen en ook niet teveel zeggen dat ze niet goed begeleid zijn en dat ze ze nu nog aan de borst kan krijgen, want ik wil ook geen schuldgevoel teweegbrengen bij een pasbevallen mama en zij heeft haar keus op dit moment gemaakt. Vind het zo jammer voor haar, en haar kindjes. Kon er helemaal niet van slapen.
    De kindjes zijn bij 36 weken 6 dagen geboren (ingeleid). Komt de melkproductie dan later nog goed op gang?

Vorig jaar rond deze tijd zat ik in het ziekenhuis met twee centimeter ontsluiting en werd ik gestript door de gyn, die vond dat ik zo niet langer door kon (had nogal wat klachten). Ik ging met weeen naar huis en morgenmiddag om 15:57 werd ons Jensje geboren.
    Wat gaat zo'n jaar hard zeg... Beetje dubbel voelt het wel.
    We vieren zijn verjaardag zaterdag. Morgenochtend is papa thuis, die moet wel gewoon de middag en avond werken. We gaan morgenochtend pannenkoeken bakken en er iets leuks van maken met zijn drietjes.
    Ik ben trots dat ie zo goed gegroeid is, dat ie al een jaar mijn melk krijgt en dat ie zich zo goed ontwikkeld. Maar ik ben ook verdrietig over het jaar dat voor mijn idee als zand door mijn handen is gegleden. Zal wel herkenbaar zijn neem ik aan.

12. zogelukkig

Middag!

Nou, vanochtend kon meneer maar een half uurtje slapen, wat een herrie zeg! Mijn boeren-buren halve km. verderop krijgen een nieuwe onderheide koeienstal. 't Zijn lieve mensen, kan gebeuren.
    Verhuisplan op laag pitje. We hebben hier een mooi stekkie, maar wel klein, zeker voor 2 kinderen.

Meneer had tevens een hele grote poepbroek; had gisteren ook heerlijk gesmuld van de spinazieschotel na 2 weken nauwelijks eten. Na het verschonen, trekt hij zo mijn hemdje naar benee en begint te lurken, de gulzigaard! Ik moest er wel om lachen hoor! Ben er maar even rustig voor gaan zitten. Hij lijkt onverzadigbaar, heeft vandaag al op: 2x bv, 1 banaan, 2 dikke desemwoudkornboterhammen met jonge kaas en amandelpasta, 1 bak met aardbeien en druiven en 300 ml. water. Waar laat hij het, denk ik dan.

De werklui zijn schaften, dus heb hem er gauw ingelegd!
    Straks dus weer weg, lekker zwemmen!

Jingels; jammer dat extra borst, water of peer/pruim oid niet werkt! Hier deed een peer zo het broekje volpoepen, haha! Maar er zijn alleen harde peren nu, niet meer van die soppige conference. Lijnzaadolie kan je toch ook bij de toko of biowinkel halen? Gaat wellicht sneller (ik heb een trage apo, zucht).

Koffieleutje: Wat een verschillende leeftijden hebben je kids! Moet er echt niet aan denken (zou nl. 66 zijn als ik er 1 zou hebben van 26 jaar en dan nog een baby zou krijgen). Zijn de oudsten al uit huis?

En welkom allwoman!

Oh Ireen; het wordt vast een mooie dag! Ik was de weken ervoor erg huilerig, moest de rotbevalling even goed wegzetten. Ik wou het perse op de dag zelf vieren. Ik was reuze trots op hem die dag! Van een onder zware omstandigheden te vroeg geboren baby met nogal wat kwalen naar een kerngezond vrolijk ventje, wat wou ik nog meer? Ik heb het jaar heel bewust beleefd. Wel snel gegaan, maar niet uit mijn handen gegleden, zo voelde dat niet.
    Ga je pannenkoeken bakken met moedermelk?

Over de tweeling:
    Mijn zoontje is ook met 36w, 6dgn geboren. Inleiding en/of vroeggeboorte is geen reden dat bv niet goed op gang komt. Keizersnede echter wel! (Gaat de baby door het geboortekanaal wordt prolactine aangemaakt). Hier op dag 5 pas colostrum en stuwing en de hele rataplan. Ik moest vaak kolven om de boel op gang te brengen. Ik wou nooit dat mijn zoontje de fles kreeg. Snap wel dat cuppen of fingerfeeden met een tweeling erg zwaar is, want in totaal (kolven + voeden) ben je een uur bezig. Ik heb het een week gedaan, was echt heel erg vermoeiend! Toen hij eenmaal dronk, kon ik tijdens het voeden ook even wegdommelen, fingerfeeden is heel intensief (deden we met z'n tweeen), dus snap wel waarom je vriendin de fles prefereert.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jingels,
    Eigenlijk heb ik geen idee, hier ook niet zo van de sprongetjes :). Succes in ieder geval met de kleine meid. Misschien het gillen een beetje uit fustratie? Dat ze wat meer dingen wil dan dat ze eigenlijk kan? Geen idee ;). Hopelijk gaat het in ieder geval toch wel snel voorbij hoor. Overigens :$ 7.5 mnd alweer, wat gaat dat toch snel...! Hmm lees dat ze dus last heeft van haar ontlasting, dat is natuurlijk ook vervelend en kan erg pijnlijk zijn. Hopelijk zal die olie wat helpen.

Rozemarijke,
    Ik moest er gister nog aan denken idd over dat niet meer zeggen! Maar vooruit, bij jullie dus vooral knudde! Misschien toch nog eens naar de huisarts om te kijken of de ontsteking weg is? Maarja das ook zoiets he! Kleine meid snel opknappen hoor! Donderdag is al heel snel!

Zogelukkig,
    Jullie dus ook al een slechte nacht, niet lekker! Hopelijk is de kleine iets minder jengelig inmiddels? Hoewel, het is al bijna 2 uur natuurlijk dus wss al op weg naar het zwembad ;)! Lekker idd dat heien, wat een vreselijk kabaal maakt dat he, super irritant! Klein hongerlapje dus die vent van jullie :D! Hmm ik zou me idd ook afvragen waar hij het laat, haha! En sja op je 66ste nog bevallen, nee dat lijkt me niet echt fijn idd :D! Hier grappen we weleens dat wij nog tijd hebben voor een 'tweede leg', :p! Denk alleen niet dat die er gaat komen hoor ;)!

Evenstar,
    Hmm slapen gaat dus niet zo lekker en een jengelig meisje. Denk niet dat je iets fout doet hoor ;)! Denk eerder dat jullie kleine meid zelf even niet zo goed weet wat ze nu wil, wel slapen, niet slapen, wanneer wel slapen en wanneer niet. Beetje zelf aan het rommelen dus. Hopelijk heeft ze nog een beedje kunnen slapen.

Koffieleutje,
    Wauw, mama van 5 kinderen dus. Whoeps, jouw oudste is ouder dan ik ben :). Haha! En vind het eigenlijk wel een goede vraag van Evenstar hoor :D of je al oma bent, zou best kunnen natuurlijk. Jammer dat de eerste drie geen borstvoeding gekregen hebben, maar het is nu eenmaal zo. Fijn dat de borstvoeding nu gewoon goed gaat (en dat je je dochter 18mnd hebt kunnen voeden). Zou me idd niet te veel aantrekken van die reacties. Je weet zelf immers waarom/waarvoor je het doet, das het belangrijkst, laat ze maar 'zeuren' hoor ;). Hier ook iemand die de kindjes absoluut niet laat huilen (en dat is soms misschien best slecht, maar vooruit, ik kan er echt niet tegen).

Allwoman,
    Welkom :D! Super dat de kleine meid nog altijd lekker borstvoeding krijgt ;)!

Ireen,
    Whoeps, dat dacht ik dus al he toen ik het gister typte! Maar dacht dat ik het vorige keer niet gezegd had, maar alleen gedacht had. Sorry ben nu eenmaal een vergiet (wat hopelijk bekend voor komt bij anderen :p). Maar idd snap heel goed al die dubbele gevoelens. En volgens mij heeft iedereen dat eigenlijk wel. Onbewust sta je ook gewoon stil met wat vorig jaar gebeurde. Hopelijk hebben jullie morgen samen een lekkere rustige dag. Jammer van de borstvoeding van je tweeling-mama-vriendin, maar erg fijn dat ze er zelf zo vrede mee heeft. Dat is uiteraard het belangrijkst. Goed dat je idd maar niet teveel hebt gezegd, vind ik tenminste. Ik zelf ben met 35/6 bevallen van Malou en Ruben, en ik vind eigenlijk dat mijn productie prima op gang gekomen is toen, alleen door al het gezeik en gezeur en daardoor beginnen met kolven en kunstvoeding, is het wat minder gegaan. Maar het is nu eenmaal gegaan zoals het gegaan is, probeer me daar gewoon bij neer te leggen ;). Hopelijk kan ze nog lang lekker de helft van de voedingen in gekolfde melk blijven voorzien.

Hier weinig verandering. Mama kan nog altijd vreselijk slecht slapen, lag er vannacht om 1 uur in, om half 3 laten drinken en zat om kwart voor 5 alweer beneden (met hele kleine oogjes nu idd). Benthe heeft vandaag weer niets gegeten (wilde ook geen aardbeien, en croissantjes hadden Malou en Ruben opgegeten dus die kon ik niet aanbieden). Nu slapen ze allemaal. Benthe heeft vanmorgen trouwens wel een extra keer tiet gehad, normaal krijgt ze alleen rond 6 en rond 12 dan weer, nu heeft ze om half 10 ook nog wat gedronken. Vind het wel best. En ze is de hele ochtend wakker geweest en heeft weer echt even liggen spelen en wilde proberen op te trekken om te gaan staan, maar dat lukte niet dus dat was huilen, toen maar weer bij me genomen.

Liefs, Hanneke!

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, gauw even thuis om te eten en dan als Thirza op bed ligt nog weer even een paar uurtjes op pad.. :) Toch wel ideaal, dat zelf inplannen van je uren :)

Moet idd zo maar even de oortjes checken, (ze is nog bij de gastouder, ik zit hier zwaar te multitasken: koken, tuin sproeien en forummen tegelijk :D). Maar volgens mij had ze vooral last van die stomme hoektandjes vannacht :(
    Nouja, dat ze dan dus maar snel door mogen komen...

Ga morgen ff uitgebreid op iedereen reageren, nu de rust niet voor ;)

15. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Nou :( Jens ligt er sinds zeven uur in, en huilt sindsdien.
    Lekker hoor, avond voor zijn verjaardag. HIj grijpt de hele tijd naar zijn hoofd/oren. Heeft al paracetamol gekregen, blijft onrustig, gaat écht niet slapen. We troosten steeds maar niets helpt. Is ie op, dan is ie wel te pruimen, zodra we hem neerleggen is het drama. Ik sta op het punt om eens naar de HAP te rijden met hem.

GEK word ik ervan!

Leuk hoor is ie morgen op zijn verjaardag bekaf.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ach Ireen toch, vind het zo sneu voor jullie! Ik hoop dat jullie morgen toch een fijne dag hebben en dat Jens het een beetje gaat trekken! Hopelijk slaapt ie zometeen snel... sterkte voor vanavond/vannacht en hopelijk veel plezier morgen! Het is hoe dan ook een bijzondere dag!
    Over de tweeling, eerst dacht ik precies zoals jij, maar na de afgelopen 1,5 week kan ik het wat meer begrijpen geloof ik ;). Ik vond het hier al vrij hectisch, de afgelopen 1,5 week in het ziekenhuis en met een tweeling is het nog iets meer hectisch en dan trek je het soms gewoon even niet meer en moet je keuzes maken, waar je je energie in wil investeren.

Rozemarijke, heel veel succes donderdag! Ik hoop dat Thirza fit genoeg is voor de operatie en dat het daarna allemaal mee gaat vallen, het is niet niks, maar voor een goed doel ;), want daarna hopelijk niet zo vaak meer ziek.

Sorry, hou het even hierbij, geen puf om veel verder te lezen en te reageren.

Wij gaan morgen dus naar huis! Vandaag is alles uitgelegd en geregeld en ik heb nu 2 voedingen helemaal zelf gedaan en ga die van vanavond laat en morgenvroeg ook zelf doen, de verpleging houdt in de gaten of ik wakker wordt van m'n wekker ;). Eens kijken of ik het met mijn duffe hoofd in het halfdonker ook kan. Morgen ben ik natuurlijk bekaf, maar goed, hoort erbij. En mijn vriend is de komende dagen vrij, dus kan ik wat bijtanken. Donderdag naar het cb voor de vaccinaties, ik heb wel de afspraak verzet omdat die vlak voor een voeding stond en dat zie ik nog even niet zitten, eerst maar thuis wennen met de voedingen. Toen ik het uitlegde deed ze gelukkig niet moeilijk over het verplaatsen en we kunnen later die dag terecht op een tijd die voor ons precies goed uitkomt :). Wel spannend, zo snel al op pad, maar het leven gaat natuurlijk weer gewoon door. Heeft de afgelopen 1,5 week een beetje stil gestaan. WK, wat is dat? ;) Ik weet eerlijk gezegd niet eens of dat nog aan de gang is en hoe Nederland het doet/heeft gedaan.
    Lisa krijgt nu grotere voedingen, 6x170, heeft ze ook echt nodig om te blijven groeien. Ga morgen maar weer gezellig de hele avond aan de kolf hangen :D omdat ik het anders niet kan bijbenen. Maar zal hopelijk na 1 of 2 avonden clusterkolven wel goed komen. Ik heb nu telkens ruim een liter in de koelkast staan, dus ik heb nog even om m'n productie omhoog te krijgen. Ik zit soms echt te twijfelen om toch over te stappen op kunstvoeding, het is zoveel makkelijker, we hebben al genoeg gedoe. Daarbij val ik regelmatig om van de slaap (zoals nu), maar ik moet dan nog kolven. En daar baal ik dan flink van. Eerder gaan slapen werkt niet, want dan baal ik nog meer dat ik moet kolven ;) en dan heb je kans dat ik het dan maar niet doe, maar dan gaat het dus zeker teruglopen. Maar goed, ik kan het echt nog niet over mijn hart verkrijgen om te stoppen, dus ik kolf nog lekker door en dan zal je zien dat het jaar dan zo voorbij is :) (en dan ga ik denk ik wel stoppen). En daarbij gaat het kolven supergoed, zonde om dan te stoppen. En mijn kolf was ook erg duur dus ik moet 'm gewoon nog een tijd gebruiken omdat eruit te halen :D

17. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    M inke is ook de hele dag onrustig geweest, huilen, huilen.
    Heb haar nu toch maar een suppje gegeven, en sinds 21.00 slaapt ze. Ik hoef niet te sporten vandaag ben tussen 19.00 en 21.00 wel 15x naar boven gelopen.

Kopje thee, dames?

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, hier ligt Thirza sinds 8 uur rustig te slapen... gelukkig maar! (Kon m;n man tenminste werken aan z'n afstudeerpresentatie die hij morgen heeft).
    Gastouder had vandaag kunnen kijken in d'r mondje, alles helemaal rood en gezwollen (en heeft dus d;r warme prakje helemaal geblenderd, want anders kreeg ze het niet weg, arme ziel), en er komen gewoon 3 hoektandjes tegelijk door!!!! Arm kind! Nouja, dan heeft ze het maar gehad, kan ze hopelijk vanaf eind deze week gaan genieten van pijnloos leven, hopen we...

@Snoopy: fijn dat ze naar huis kan! Lekker zijn waar ze hoort weer :)

@Ireen: ojee, klinkt als de oren! Of tandjes, daar kan het ook van komen :(

19. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hier ook geen fut meer om te reageren, zit te kolven, dus hier nog even gespiekt.

Voordat ik babyfoon nummer 2 kapotgesmeten zou hebben heeft Roel de HAP gebeld. We zijn daar heengegaan met een oververmoeide Jens (die natuurlijk de hele wachtkamer uitstekend vermaakt heeft met sjansblikken en gelach.... (dan schaam je je toch dood dat je op de HAP zit). Oortjes zijn nagekeken en wat blijkt, er zit veel eczeem IN zijn gehoorgangen. Trommelvlies was niet heel onrustig, dat vertrouwde hij wel... We hebben nu hydrocortisondruppels, hebben hem nog een voeding gegeven en toen is ie na nog een kwartier jengelen eindelijk in slaap gevallen (was vanmiddag om 14:00 wakker en daarna niet meer geslapen).
    Hij laat ook echt extreem veel stinkende windjes. Ik snap er niets van, lijkt of alle ellende eruitkomt, hij heeft ook eczeem op zijn wangetje. Tevens komen er kiezen. Je zou toch verwachten dat het eczeem minder wordt nu ik koemelkvrij eet... De huisarts zei ook dat het lichaam nu misschien reageert op dingen waar het eerst 'de tijd' niet voor kreeg...
    Ik ben gebroken. Ik ben zo verdrietig, had zo graag even met mijn lief gezeten en de dag van vorig jaar doorgesproken, en ik vind het zo rot voor Jens dat ie nu morgen moe is, en wij ook, op zijn eerste verjaardag. zijn vader moet al de halve dag werken en zijn moeder is alleen nog maar gestresst.

En nu is hij weer wakker...

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    #1880 Hanneke, 23 jun 2010
    Laatst bewerkt: 23 jun 2010
    Rozemarijke,
    Hmm dan misschien toch 'alleen' die rottandjes maar. Maar oke, dit kunnen jullie natuurlijk eigenlijk niet gebruiken (sowieso niet natuurlijk, maar je snapt hem wel), hopelijk zijn ze super snel door en heeft ze er niet zo een last van. Jij een super drukke dag gehad dus, pfff, als ik dat zo lees word ik al moe :).

Ireen,
    Meid toch, wat een drama ook weer! Jakkies! Goed dat jullie toch maar naar de hap zijn gegaan hoor. Hopelijk zullen die druppeltjes snel wat gaan werken/verlichting geven aan de kleine vent. Maar dat dit idd net zo op deze dagen moet gebeuren. Sterkte! Dikke knuffel! Hopelijk na thuiskomst toch nog een klein beetje samen kunnen zitten, bijkomen en vervolgens toch nog een klein beetje stil staan bij vorig jaar en alle gebeurtenissen toen.

Snoopy,
    Echt super dat jullie morgen naar huis moeten! Ben gewoon blij voor jullie :D! Gek eigenlijk maar vooruit! Fijn dat het met de sonde goed gaat en je zelf lekker met de pomp enzo overweg kan. Gelukkig zijn ze niet zo heel moeilijk he, als je maar weet hoe het werkt ;). Goed dat je echt nog steeds zoveel melk kolft ondanks alles, want ze krijgt idd al best grote hoeveelheden, en je doet het natuurlijk ook super met dingen als idd clusterkolven om je productie op te krikken :D! Je laatste berichten klinken heerlijk opgelucht en zo lekker positief! Erg fijn trouwens ook dat het overnieuw plaatsen van de sonde zo goed is gegaan, geeft misschien nog weer een beetje rust/vertrouwen, hoewel het voor zowel de kleine meid als voor jullie natuurlijk niet fijn is. Succes morgen met jullie eerste dagje thuis, vast lekker genieten (en weer wennen ;)).

Jingels,
    Sjonge, die meid van jullie heeft het dus ook echt te pakken met niet zo lekker in dr vel zitten zegmaar. Fijn dat het pilletje geholpen heeft voor haar en ze daarna toch lekker is gaan slapen. Hopelijk is het snel voorbij hoor. Kopje thee, heb er weinig 'recht' op geloof ik, maar lust wel een lekker kopje ;).

Hier op een van de meest vage tijdstippen, lekker aan het forummen. Na al die tijd niet kunnen slapen was dit vanavond ineens anders blijkbaar. Ben om 19.00 met Benthe naar boven gegaan om in bed lekker te laten drinken en werd om rond 23.15 weer wakker :$. Maarja resultaat natuurlijk dat ik daarna weer niet meer kon slapen, dus nu hier maar eens kijken en zometeen toch maar weer naar bed, voeden en proberen te slapen al heb ik er een hard hoofd in.

Benthe heeft vandaag trouwens behalve tiet ook nog 100cc :$ sinasappelsap op en een paar stronkjes broccolie. Eigenlijk heel goed dus.

Liefs, Hanneke.

Deel Deze Pagina