Ik bedoel niet dat je te weinig doet, ik bedoel dat je meer denkt dan beweegt, gaat om het evenwicht snap je, je denkt meer dan je beweegt, of je beweegt minder dan je denkt. Vervelend dat je zo weinig energie hebt, komt dat dan?
Ireen, Maar het is wel zo, ik doe, bewegen dus bijvoorbeeld gewoon te weinig en denk heel veel over van alles, heel onzeker over welke keus ik dan ook maar moet maken, dus daarbij komen veel dingen waar ik me dan druk om maak. Maar juist lekker even gaan lopen, wat doen dus , even uitwaaien, kan er voor zorgen dat je die gedachtes net even lekkerder een plekje kan geven of kan oplossen en dus wat meer een balans krijgt. Denk dat het dus gewoon zeker iets is om over na te denken. Rozemarijke, Haha, ik moest echt 10 keer lezen en elke keer las ik weer over je man zn onderbroek, denk wat bedoeld ze nou toch, maar eindelijk snap ik het, het was een onderzoek en geen onderbroek ! Super dat het taartje af is, mooie tekst erbij lijkt me idd !
Hoi! Ireen, gefeliciteerd met Jens! En met 1 jaar borstvoeding! Fijn dat het vandaag toch wel lekker gaat met Jens! En naar de hap, gewoon doen als je je zorgen maakt en het zat bent. En allemaal bedankt voor jullie welkom thuis berichtjes . Het uitgebreid op jullie reageren komt wel weer We zijn dus thuis en ik ben moe!!!! Wilde net gaan zitten toen de kinderen op bed lagen, maar oh nee, nog even kolven, bleeeeegghhhh wat had ik daar geen zin in. Maar goed, zolang ik niet helemaal doordraai ga ik gewoon door met kolven . Voor nu is het misschien even lastig en vermoeiend, maar ik denk dat ik vol trots straks kan terugkijken (en ben nu ook wel een beetje trots ). En als ik het niet volhoud omdat ik ga doordraaien, lijkt het me een goede keuze om ermee te stoppen. Maar zover is het nog niet en gaat het hopelijk ook niet komen. We zijn net pas thuis en zullen onze draai wel gaan vinden. Ik heb wel even een vraagje en wil daar jullie mening wel over weten. Lisa krijgt nu dus in een uur haar voeding (toch terug gegaan naar 160 ipv 170, want met 170 ging ze veel spugen, dus hield ze toch maar 160 binnen en volgens de kinderarts is meer dan een liter niet nodig met 6,6 kilo en ze groeide ook best goed met 150ml). Maar goed, ik heb haar bij het begin van een voeding altijd bij me (tenzij ze slaapt) omdat ik vind dat met voeden ze bij iemand moet zitten, ook al hoeven we dan niets te doen. Meestal ligt ze dan bij me op schoot wat te spelen. Maar na een kwartiertje heeft Lisa het dan meestal wel gehad, maar ik vind het zo raar om haar dan in de box te leggen. Maar goed, als ze moe is tijdens een voeding leg ik haar wel in bed. Vinden jullie dat raar? (ik vind zelf een beetje van wel ). Maar als ze moe is, wil ze echt slapen en helaas niet bij ons en als ze het zat is op schoot en niet moe, is het toch ook zo wat om haar dan toch bij me te houden omdat ik vind dat dat moet? Tja, het is gewoon heel anders dan met fles of borst . En straks is het wel de bedoeling dat de voeding in een half uur in gaat lopen, maar of dat gaat lukken is de vraag. Ik ben ook echt kapot van vannacht, zo was het gisteravond/vannacht/vanmorgen, en dan heb ik nog het geluk dat Lisa eigenlijk altijd doorslaapt: 21:00 Lisa slaapt vast, monitor aan, ik bellen en forummen 23:00 kolven 23:15 flesje klaarmaken en opwarmen 23:30 sonde controleren, voeding aansluiten, pomp aan, pomp piept, geen goede doorstroming, instructies uit boekje gevolgd, pomp aan. Pomp piept weer, zelfde probleem, huh??? Nachtzuster komt binnen, geeft als tip om de sonde even door te spuiten, dat ging inderdaad lastig, oftewel, sonde beetje verstopt, voortaan dus met meer water doorspoelen. Om middernacht loopt de voeding eindelijk 1:00 (ik ben in de tussentijd gaan slapen ) wakker worden omdat de voeding erin zit, sonde doorspuiten, weer gaan slapen 5:30 sonde controleren, motilium erin, doorspuiten met water, voeding alvast in de flessenwarmer zetten 6:00 wakker worden van de wekker , sonde controleren, voeding aansluiten, pomp aan, zelf nog even gaan liggen 7:00 voeding zit erin, Lisa spugerig, even erbij gebleven 7:30 kolven 7:45 Lisa wakker, Losec geven, wassen enzo Pffff was me het nachtje wel en dit gaat nog wel even duren zo op deze manier, gelukkig zijn we over het algemeen 's nachts allemaal thuis dus kan vriendlief helpen. En ik vind het zo dubbel, ik ben heel erg van voeden op verzoek, maar dat is echt nog even niet haalbaar, het is al lastig genoeg zo en Lisa moet wel haar ml's binnen krijgen. Lisa is toen we thuis waren eigenlijk best snel lief gaan slapen, even wat gejengel omdat ze moest wennen (ik ben wel bij haar gebleven), maar toen vond ze het prima. Net ook halverwege haar voeding naar bed gedaan en ze is lekker gaan slapen. Ze zit alleen zo in haar gezicht te wrijven, over de pleisters en ik zie er zo tegenop om die telkens te moeten plakken. Maar ja, het zal wel moeten en ze zal wel zo in haar gezicht wrijven ook door die pleisters. De dames liggen nu trouwens allebei al een tijdje in bed, bijna tegelijkertijd in bed gedaan rond 14 uur en ze slapen allebei nog steeds . Ik vind het trouwens heel frappant dat Lisa helemaal niet wakker wordt van de piepjes van de pomp (en van de monitor in het ziekenhuis). Ik sta altijd zo snel mogelijk naast haar bed om de pomp uit te doen, maar ze geeft geen kik
Snoopy, Fijn dat jullie lekker thuis zijn hoor meid! En echt super dat je nog altijd zo goed kolft voor de kleine. Idd als het niet meer gaat, dan gaat het niet meer, maar zolang het lukt, doen en mag je daar zeker trots op zijn! Ik zelf zou ervoor kiezen het te doen zoals je het doet, haar tijdens de voeding lekker bij je nemen, maar als ze het gehad heeft of als ze moe is, zou ik haar gewoon lekker in bed of in de box leggen. Dan kan ze gewoon lekker slapen en de voeding die gaat toch nog rustig in haar buikje en zal ze weinig verder van merken. En dan neem je haar gewoon weer bij je wanneer Lisa (of jijzelf) daar behoefte aan heeft, gewoon zoals 'normaal' zegmaar . Maar ik vind het dus niet gek hoor dat je haar als zij het liever zo wil lekker in bed of de box legt. Verplicht bij je houden dat zou ik niet doen . En vannacht dus nog aardig druk geweest zo met het volgen van alle regeltjes enzo. Maar gelukkig lukt het allemaal. Fijn toch dat ze niet wakker word van de piepjes, al moet ik zeggen dat ik ze altijd heel zacht vond en er niet eens wakker van werd. Maar jij hem dan gewoon weer lekker uitzetten en klaar dan weer (of nouja bijna dan he ).
Kletskousjes weer! Moeten jullie niet in de tuin zitten ofzo? Ik ben even uit de tuin. We hebben met water gespeeld; gegarandeerd succes! Om 15.50 stopte het gehei (was gewoon raar) en heb ik snel meneertje naar bed gebracht, Kind moet kapot geweest zijn, die slaapt nog 2 x 1,5 tot 2,5 uur per keer! Buurvrouw kwam wel met een bakje eitjes vragen of we er erge last van hadden. Ik zeg dan: "Mwah, valt wel mee hoor". Tsja... lief oud mensje is het. Kan ik weer een jaar vooruit! @Melatonine: toen ik nog vaak in de VS kwam en dus last van jetlags had, werd het me door een collega aangeraden. Heb toen wel eerst advies ingewonnen bij de ha. Die ontraadde het gebruik. Het wordt te pas en te onpas gebruikt, als natuurlijk rustgevertje ofzo, maar het is gewoon een soort van hormoon. Mag trouwens niet bij borstvoeding hoor! Eigenlijk is er nog heel weinig onderzoek naar het gebruik van melatonine gedaan. @Hanneke: ik nam "vroeger" weleens diazepam als de spieren in mijn rug heel vast zaten. Werd daar in het begin heerlijk soezig van, best fijn als je pijn hebt, maar dat veranderde later in een gejaagd gevoel en nare dromen enzo. Moet er nu niks meer van hebben! Omdat ik altijd nerveus ben voor een operatie ligt er vaak al standaard zo'n oxazepammetje op het nachtkastje klaar (naast het paracetamolletje, ook zo'n onzin). Neem ik dus niet. In het ziekenhuis kan ik nooit slapen en dan komen ze ook meteen met een temazepam aanlopen, alsof het snoepjes zijn! Maar goed, die dingen doen dus bij mij niet meer wat ze moeten doen, wordt er alleen maar raar van! En ik ben een stuk eigenwijs en ik neem het dan gewoon niet (gaan ze wel zeuren, maar er is ook nog zoiets als een gootsteen). Ben je momenteel zo wiebelig dan? Da's naar hoor, dat je niet zonder je vriend naar buiten durft! Maar ik vind jou wel altijd heel helder en spits enzo, haha! Je noemt jezelf weleens warrig, maar ik begrijp de Hanneke-taal goed hoor! Fijn dat Benthe weer beter gaat! Croissantjes, ach, er zijn vast gezondere dingen, maar een kind dat niet veel eet mag je best verwennen vind ik! @Ireen, ja met een dun gaasje om je vinger gewoon het buitenoor doen. Zo'n druppel komt zo hard aan altijd, vind en vond dat zelf altijd heel onprettig! (Heb je combi cortison met ab of alleen zure cortisondruppels? Ik vraag dat omdat mijn zus chronisch eczeem in haar oor heeft, komt best vaak voor daar hoor; is toch een lekker warm en vochtig plekje! Ik weet dat zij "zure" druppels heeft). Ik bak pannenkoeken van combi rijst-/spelt-/boekweitmeel, volle melk (al vanaf 8 maanden door het beslag) en volle yoghurt of creme fraiche. Geen ei meer dus! Beetje pielen om de juiste substantie te krijgen en minimaal 5 minuten mixen/garderen, de eerste paar mislukken ook geheid! Moet je wel een goede anti-aanbakpan gebruiken, anders plakt het zo. Maar ei is echt niet nodig! @Rozemarijke: wat heeft je man gestudeerd dan? Theologie of sociologie? Is het echt z'n praatje met de docenten erbij enzo? Dat is toch wel een borrel waard of doen jullie die van het weekend samen met de verjaardagen? Veel geluk en plezier voor straks iig! @Snoopy: Om antwoord te geven op je vraag: in het geval van ons zoontje destijds vond de ka meer dan 900cc/1000cc ook niet nodig. Ander gewicht, andere leeftijd, maar dat was uberhaupt de max zei hij. Nu kolf(de) ik dus niet, maar wogen we hem vlak voor en meteen na de voeding en kwamen we dus op ongeveer 1000cc uit. Dat was goed. Doe maar wat goed voelt met voeden en slapen of schoot. Als ze alleen in haar bedje slaapt is dat toch prima? Zit zo'n sonde er nou de hele dag in of mag die er ook af en toe uit? Mijn oma had zo'n ding vond het vreselijk! Wat ene gedoe met die pompen en piepjes enzo, zijn dat van die harde piepen die infuuspompen ook hebben? Wat hebben jullie nou afgesproken met arts, logopedist, dietist enz.? Is er nog ene datum dat Lisa het wer zelf moet kunnen, wat wordt daar aan gedaan? Heel veel sterkte met de thuiszorg, want dat is het eigenlijk wel he! Je zit zeker wel in de ziektewet nu of doe je dit van je vrije dagen of valt het onder bijzonder zorgverlof ofzo? (Ik weet niet eens of je werkt). Hier is het ineens bewolkt, wat stom! Maar wel lekker nog buiten. Buiten eten straks, leuk!
Rozemarijke, Hopelijk is vanavond alles goedgegaan voor je man! En hebben jullie er toch ook een mooie avond van kunnen maken! Voor morgen heel erg veel succes en sterkte! Hopelijk mag alles helemaal goed verlopen. We zullen aan jullie denken! Ireen, Jullie hebben vast en zeker ook een heel fijne, gezellige middag/avond gehad met natuurlijk zo af en toe wat dubbele gevoelens. Zo een jaar gaat zo snel gewoon he! Hoe is het met Jens gegaan de rest van de dag? Is ie heel de dag zo geweest als je vanmorgen aangaf? Hoop het wel hoor! Op een goede nacht komende nacht (en nog veel meer komende nachten). Jingels, Hoe is het met jullie gegaan vandaag? Kleine meid nog altijd zo onrustig? Of de rust alweer een beetje terug gekomen? Zogelukkig, Nee, hier vandaag geen tuinzitten, haha, vond het weer te warm, moet daar meestal echt even aan wennen en dan daarna is het meestal wel goed . Jij natuurlijk wel lekker buiten bezig geweest, en lekker met water knoeien is ook wel heerlijk toch ! Super dat om iets voor 4 het geherrie afgelopen was zeg, wat zal hij lekker geslapen hebben . Ahh lief van de buurvrouw ! En tja snap idd wel dat je hebt gezegd dat jullie er niet zo heel veel last van hadden. Zou dat ook niet zo gauw doen . Daar dus ook wel melatonine ontraden, mag het overigens wel met borstvoeding als je een bepaald aantal uur niet voedt? Weet jij dat? Ik ga namelijk toch nog eens overleggen daarover. Die oxazepam en temazepam (beide ook niet echt best met bv) is hier ook echt gewoon zomaar voorgeschreven, onbegrijpelijk haast, en ook niet 1st of 2st, maar beide gewoon een vol doosje (30st & 20st). Maar in het ziekenhuis bij jou werden ze dus als snoepjes aangeboden terwijl je ze dus gewoon niet wilde, tja das ook zo raar he, zo had ik (wel minder erg natuurlijk) een hele berg paracetamol in mn nachtkast liggen toen ik van M&R bevallen ben, geloof dat ze er 4x per dag 2 kwamen brengen en snachts ook nog omdat 'ik niet kon slapen', nee gek he, net bevallen en 2 wondertjes naast je. Ik voel mezelf als ik gewoon lekker rustig aan doe, prima, maar als ik bijvoorbeeld 2x achter elkaar de trap op en af gegaan ben begint het dus draaierig/duizelig te worden. Zo dus ook wanneer ik te ver loop, dus durf idd niet goed alleen, of wat ik dus wil proberen kleine stukjes. Maar vandaar dus dat het alleen met Leander is, nu nog. Haha, jij snapt de Hanneke-taal, das fijn! Ik heb zelf nogal eens het gevoel dat ik heel warrig ben, van het een op het ander over spring, de helft vergeet en nog erger, dat ik het zo ingewikkeld uitleg dat iemand anders er niks van snapt . Lees trouwens over die oordruppels, dat vind ik nog eens een goed idee van jou zeg! Hier zeker ruim een jaar geleden oordruppels gebruikt (gewoon van die bij etos verkrijgbare, weet de naam zo even niet) en dat deed dus idd gewoon zeer bij het druppelen (aansteller he ). Maar zo met iets van een gaasje zou dan misschien ook nog best een idee zijn, maar dan moet dat wel heel nat zijn zeker? Croissans vind ik voor nu idd helemaal prima hoor ! Zolang ze maar eet, gaan wij wel croissans halen ! Eten Malou en Ruben ook lekker van mee, en mama pikt er ook lekker van ! Haha, lijkt wel vakantie hier ! Goh, wat een kletspraat toch weer ! Nouja heb met Leander overlegd, en ga juist wel weer proberen smiddags even te liggen en even te slapen wanneer het kan. Nu vanavond om iets over 6 had ik het nl gewoon helemaal gehad, en dus ook even in bed gegaan na het voeden en meteen in slaap gevallen en om iets over 8 weer wakker (gemaakt door Leander). Het is dan natuurlijk beter om dat smiddags te doen ipv vlak voor normale bedtijd. Zo ga maar eens stoppen. Wil zometeen nog even lekker gaan douchen en dan toch weer in ons bed kruipen. Kijken of het misschien iets helpt, al weet ik natuurlijk ook wel dat dat na 1x proberen niet te zeggen is ! Liefs, Hanneke!
Hallo dames, Jens van harte met je verjaardag, hopelijk helpen de HCA -oordruppels goed ( en anders weet ik nog wel een andere oplossing .... Lisa, welkom thuis meisje, en wat is je mama druk met je. Van melatonine is nog steeds niet bewezen dat het wat doet,maar echt schadelijk is het ook niet. Dl wilde nog steeds niet slapen vanavond. Ben nu toch maar begonnen met lactulose, kijken of dit iets verbetering geeft. BIj mijn moeder had ze vandaag geen ontlasting, dus ik weet neit of er nog bloed bij zit. Hopelijk is het fisuurtje dicht. En zo te zien is een 3e tandje door, dat zal ook allemaal niet meegeholpen hebben. Ik heb haar rond 21.00 maar een suppje gegeven, want ze was zo moe, zo moe. Morgen maar weer even afwachten hoe het gaat.
Jep, manlief heeft theologie gestudeerd, daar hebben we elkaar leren kennen Ik ben door alle gedoe met Thirza gestopt, omdat ik daar echt niet meer aan toekwam, maar hoop nog wel eens de draad weer op te pakken en dan iets te gaan doen met de combi hulpverlening en zingeving Maar hij geeft een presentatie voor zijn begeleider, onze voorganger en het oudstenteam en iedereen uit de kerk die maar belangstelling had. Z'n ouders, broer en zus zijn er ook, dus ik vond dat wel gelegenheid voor een taartje en wat lekkers te drinken erbij enzo. Had ie zelf helemaal niet aan gedacht... @Hanneke: hahaha, wat heb jij met onderbroeken zeg? Voor de rest: ik laat het ff hier bij. We hadden Thirza even meegenomen naar de kerk, omdat ik even ging helpen met koffiezetten enzo, want m'n man weet allemaal helemaal niet hoe dat werkt. Of het nou daaraan lag, of de warmte, of toch nog last van d;r tanden, weet ik niet, maar ze slaapt pas een half uurtje Ben dus zelf wel gaar nu, na een drukke dag enzo, dus duik er lekker in, zodra m'n pasgelegde grasveldje nat genoeg is.... (zul je net weer zien he, constant regen en maar geen zomer, maar als ik een grasveldje ga leggen, wordt het ineens mooi weer en kan ik gaan staan sproeien...) Maar goed, ff energie opdoen voor morgen dus... hopelijk lukt het slapen een beetje, want heb onderhand wel 100 knopen in m;n maag zitten geloof ik. Pfff, zo'n kleintje dat onder het mes moet Bah, bah, bah...
Rozemarijke, Ja erg he, ook echt geen idee waarom ik steeds onderbroek las...! Maar vooruit, gelukkig snapte ik hem na een paar keer gelezen te hebben ! Zo te lezen is de avond dus goed geweest, behalve dan dat Thirza zo laat pas sliep. Hoop dat jij zelf een beetje kan slapen, want is natuurlijk idd niet niks! Succes, sterkte, truste . Jingels, Wist helemaal niet dat dat niet bewezen is verder, hoor er alleen verschillende mensen over . Jullie kleine meid dus nog altijd niet zoals 'gewoon'. Geen ontlasting gehad, dan weet je idd niet of er nog wat bloed bij zit, maar hopelijk is dat eenmalig geweest. Ze is dus na het pilletje toch wel weer gaan slapen. Dat is natuurlijk wel fijn, slapen is altijd goed zeker wanneer je je niet zo lekker voelt.
Zo even snel bijgelezen hier, door het mooie warme weer heb ik even moeite om hierin te komen maar het komt wel. Even wat antwoorden op jullie vragen, ik ben 46 (oei oud he ) net geworden dan he Maar ik zie er gelukkig nog niet zo uit, ben nog niet voor de oma van Xander aangezien.... Wat Oma betreft, nee ik ben nog geen Oma. Mijn oudste gaat dit jaar samenwonen in Zweden En mijn dochter van 23 wil wel graag kinderen met haar vriend maar eerst huisje, boompje beestje......
Nu dat Xander eindelijk slaapt de boef, ga ik ook mijn bedje maar eens opzoeken. Om half 3 wil Xander weer graag een slokje daar kun je de klok op gelijk zetten. Hij heeft doorgeslapen tot 8 uur vanaf dat hij 2 maanden was !! Maar sinds een paar weken lust mijnheer wel wat snachts
Koffieleutje, Oei, dat lijkt me ook niks, een kind dat gaat samenwonen en dan zo een eind weg! Maarja hij zal er zijn redenen voor hebben he , al is dat denk ik toch wel echt moeilijk. En dus nog geen oma, en ook gelukkig nog niet aangezien als oma, das fijn. Groot gelijk van je dochter toch, eerst de boel op orde en daarna weer verder kijken, wel zo verstandig niet dan . Zo en nu is het genoeg geweest, ik ga de uitknop zoeken, benieuwd of ik hem zal vinden ! Dan maar eens richting boven, zeker een uur eerder dan gewoon, dus vind ik al netjes ! Truste! Liefs!
Hoi! Heb even snel bijgelezen hoor, maar jullie schrijven teveel en ik ben te moe om aandachtig te lezen Ik ga dus maar zo doen met voeden/box spelen/slapen wat ik dus ook al wilde doen. Ik vind het nog zo raar, maar het is ook heel anders dan normaal natuurlijk. Gelukkig doet Lisa het er goed op. Dat vind ik echt het grote voordeel ervan, tja, je moet toch wat, we moeten het er toch mee doen, dus dan maar het positieve ervan inzien. Het is soms ook best praktisch, mijn vriend was met de buurman aan het praten en had Lisa vast die honger had, ik was de fles aan het opwarmen. Heb de sonde gecontroleerd, aangesloten, rugzak met pomp (heel handig!) aan mijn vriend gehangen en zo kon hij lekker verder kletsen en had Lisa geen honger meer . Ik dacht eerst, wat een gesjouw met die pomp, maar het is een klein ding met houder voor fles en in een rugzak, dus heel makkelijk te verplaatsen. Lisa was rond 17 uur wakker en is weer gaan slapen om 20 uur en heeft zich in de tussentijd prima vermaakt! In de box, met Eva, bij ons, maar dus helemaal niet gehuild, ze had het echt prima naar haar zin. Rond 20 uur dus honger en moe en naar bed en ze moest weer even wennen (we leggen haar 's avonds in de wieg in onze kamer en dat was dus ook alweer 2 weken geleden), maar toen ging het prima. We hebben echt een heel ander kind dan 2 weken geleden. Echt heel fijn. Het enige is alleen dus dat ze niet drinkt . Ook in de maxicosi vond ze het prima vanochtend. Ze zit zoveel beter in haar vel nu... en daar ben ik erg blij mee! Zogelukkig, deze pompt piept niet zo heel hard vind ik, maar toch een aardig geluid. Die in het ziekenhuis en de monitor piepten erg had. Ik ken de piep van een infuuspomp niet , maar het zal allemaal wel ongeveer hetzelfde zijn. En dat Lisa alleen in bed slaapt is op zich prima. Maar zo'n slapend baby'tje op schoot vind ik ook heerlijk! Dat was 2 weken terug dus nog zo, maar dan viel ze na lang huilen van ellende in slaap. Dan heb ik liever dat ze in haar bed op haar gemak in slaap valt. Maar ik mis haar soms echt! Ze is opeens zo op zichzelf, heeft aandacht voor alles en iedereen, maar wil niet zo vaak bij ons zitten. En ik kan haar geen borst of fles geven, waar ze dan aan in slaap zou kunnen vallen. Dat mis ik echt. Al mis ik het voeden hoe het ging eigenlijk helemaal niet, zoveel onrust en gehuil. Maar ik weet wel hoe fijn ik het bij Eva vond, zo'n baby'tje dat aan de borst in slaap valt, heerlijk! Maar goed, Lisa is een ander kind, met reflux en nu met sonde, het zij zo. We genieten hoe dan ook van haar! De sonde blijft er in principe altijd in, moet elke 12 weken vervangen worden maar ik vrees dat ie er eerder wel eens uit zal liggen. Ik doe m'n best met plakken, maar Lisa zit zo te wrijven dat dat snel los laat. Maandag neemt de logopedist contact met me op om afspraken te maken, over een maandje gaan we actief aan de slag met de lepel, beginnen met een papje te eten en dus oefenen hoe ze van een lepel moet eten. Wel wennen voor een fervent Rapley aanhanger , maar wel het beste voor Lisa. Weer gaan drinken zie ik niet gebeuren, we bieden het aan, maar ze krijgt steeds minder interesse. Tja en thuiszorg, eigenlijk valt het wel mee, het is alleen even wennen. Ik had eerder al ouderschapsverlof geregeld, zou 28 juni moeten beginnen, maar door het gedoe met de reflux heb ik nog 4 weken eraan geplakt, dus ik begin nu 26 juli. Zal wel gaan lukken, want mijn vriend is dan thuis en kan ook de voedingen doen natuurlijk. Vanaf half september zou ze naar de opvang gaan, maar daar ben ik mee bezig of daar iets voor geregeld kan worden, maar dat moet wel lukken denk ik. Maar dat duurt gelukkig dus nog even! Ik ga even flesje opwarmen en kolven en dan naar bed!
Pfff ik been het niet bij hoor dames Snoopy, het klinkt alsof het echt beter gaat met Lisa. Ik kan me voorstellen dat je ook op een bepaalde manier aan haar moet wennen zoals ze nu is. Dat komt vanzelf, je gaat nu ook haar zonnige kant steeds vaker zien, en alles wat voorheen bedekt werd door die akelige reflux. Dat fotootje in je banner is ZO blij, ahh... je hebt een kanjer van een dochter (en sterk ook, haha, denk maar niet dat Renske van buik naar rug rolt hoor, maar die is ook geen buik-fan). Je zal zien dat je echt in rustiger vaarwater komt als het gedoe met de sonde en alles een beetje gewend is. Dan kan je zelf ook eens uitrusten (lijkt me geen overbodige luxe ). Ik zwaai verder even naar iedereen, sorry *zwaaaaiii* Druk hier, zit in de stress met een deadline en een paper dat half af is en dat ik gisteren gesloopt heb omdat ik me in mijn dolle kop heb gehaald dat het toch anders moet dan dat ik het had. Ik ben vandaag thuis, Renske ligt op een oor, ik zit aan een zeer straffe bak koffie, en ga snel wat op papier zetten zodat ik morgen goed verder kan. Zucht. We gaan volgende week vr. op vakantie... ik zie er bijna tegenop omdat ik die deadline denk ik niet ga halen. Verder ook goed nieuws wat ik nog niet mag verspreiden, dus laat ik het alleen doorschemeren... mijn contract loopt bijna af, maar zeer waarschijnlijk heb ik een mooie vervolgbaan. Het verhaal houden jullie tegoed
Tja zoonlief is verliefd geworden op een zweedse, en nee leuk is dat echt niet. Ik wilde dat ik hem kon tegenhouden Dames het wordt weer een mooie dag geniet ervan !
@Rozemarijke: succes vandaag!!! @Ireen: mooie avond gehad nog? @Hanneke: ik hou ook niet van in de zon zitten, maar wel van in de tuin! Juist omdat er zo weinig onderzoek naar gedaan is, zou ik nooit melatonine nemen bij borstvoeding! 't Is echt geen valeriaantje! Ik kan je een hele waslijst negatieve aspecten opnoemen. Dat het niet geregistreerd staat als geneesmiddel en vrij verkrijgbaar is, wil nog niet zeggen dat het niet schadelijk is. Er zijn ook ultrakortwerkende benzodiazepinen verkrijgbaar waarvan de halfwaardetijd 2x zo kort is als die van melatonine. @Koffieleutje: en ze vonden mij al zo'n ouwe muts, haha! Ben 40, maar nu dus lekker niet meer de oudste? Was Xander een verrassing? Verliep zwangerschap en bevalling goed of toch wel zwaarder of zelfs met complicaties? @Snoopy: wat fijn te horen dat het best goed gaat met Lisa! Het raakt me wel dat je zegt dat je haar mist; begrijp dat heel goed hoor! @Evenstar: wat studeer je eigenlijk? Zo, dit was even uit mijn hoofd. Fijne dag!
Ik zit bij Geesteswetenschappen. Ik ben trouwens al vijf jaar afgestudeerd (haha op de dag af vandaag!), ik ben nu aan het promoveren. Maar op zich doe ik hetzelfde, alleen is het werk en 100 keer zo zwaar. Heb jij een grote tuin ofzo? Ik kan helaas echt niet buitenzitten, balkon is lang maar te smal voor mij en baby. Zo maar eens aan de wandel. Renske doet echt te korte slaapjes om iets gedaan te krijgen. Een uurtje is de max, ze speelt gewoon te graag denk ik!
Ik been het ook even niet bij... Fijn dat jullie thuis zijn snoopy, heerlijk moet dat zijn, maar wel een dubbel gevoel dat Lisa dan nu toch weer zo anders is dan je je had voorgesteld toen ze in je buik zat! Kan me dat wel voorstellen. Gelukkig is de sonde niet voor eeuwig, maar deze maanden doe je ook niet meer over natuurlijk, en de kunst is inderdaad ervan te genieten zoals het is, maar dat mag best even wennen zijn! Ik zou ook gewoon voeden bij trek, voor zover dat gaat en als ze moe is in bed leggen. Er komt vanzelf een tijd dat ze wat langer wakker is en ze de voeding krijgt als ze wakker is, wat ik op zich wel belangrijk vind, maar nog belangrijker is dat ze goed in haar vel zit natuurlijk en mag gaan slapen als ze moe is! Hopelijk blijft ze zo blij! Jingels: Ow wat vervelend voor je meisje zeg! Hier hielp de lactulose niet echt. Overigens vond ik courgette ook wel fijne poep maken, misschien is dat nog een optie, omdat het ook een ideale beginnende rapley groente is (vond ik dan). Ik ben wel geïnteresseerd in dat andere middeltje voor Jens zijn oortjes waar je het over hebt, en ook in je visie op de druppeltjes die we nu hebben. Weet niet meer wie het vroeg maar we hebben azijnzuurdruppels met hydrocortison. Rozemarijke: We duimen! Je leest dit vast pas morgen ofzo... Slaapmedicatie: Hier dus alleen incidenteel een melatonine. Toen ik nog nachtdiensten draaide (oef!) nam ik wel eens een tema+oxa om de avond voor de nachtdienst wat te kunnen slapen, of bij jetlagverschijnselen als ik de nacht na de diensten niet kon slapen (ik draaide elke 2 weken 3 nachten, dan heb je het wel gehad met je bioritme), maar ik sliep er niet altijd goed op, dus maar mee gestopt toen, ik werd er heel bubbelig van, veel gedachten door elkaar die ik niet kon afmaken, niet lekker dus. evenstar: succes met je paper! Hier hadden we een goede avond, behalve dan dat we 's avonds zo kapot zijn dat het niet echt knus en gezellig is, maar meer alle dingen afwerken die we moeten doen (voor de praktijk) en dan kolven, voeding geven, douchen en naar bed. Jens heeft echt veel last van zijn oortjes en is weer tig keer wakker geweest. Ik ben zo moe! Het lukt mij momenteel niet meer om het bol te werken, er zitten allemaal watten in mijn hoofd en ik ben de halve dag gestressd. Zaterdag vieren we Jens' verjaardag en ik maak me alleen maar druk om alles wat nog moet maar krijg het niet gedaan. Niet goed dus en ga daar maar eens wat mee doen, en ik ga vanaf vandaag gewoon elke avond om half tien naar bed, want blijkbaar lukt het zo niet! Ik kan altijd slecht slapen zonder Roel, maar dan lig ik toch. Nou dat is weer eens volledig offtopic. Gelukkig gaat het kolven heel goed. Ik krijg er steeds meer een hekel aan maar ik kolf in 3 keer meestal genoeg (450 ml)!