Ik ben er ook niet zo van, van de babyfluisteraars... maar heeft met m'n christelijke achtergrond te maken. Ik geloof wel dat het kan, geesten enzo, (alhoewel ik wel scheel ga kijken van hoe er tegenwoordig achter elk slaapprobleem of onrustig kind een geest gezocht wordt, 't is een ware hype geworden). Maar wij zouden dat oplossen met bidden (geen exorcisme ofzo , gewoon plain and simple). Maar goed, wat ik al zie: ik ga er eerder vanuit dat de kleine boef bij opa en oma gewoon weet dat mama er niet is en dus toch maar weer zelf gaat slapen... Dat heeft niets te maken met dat je thuis dan iets niet goed doet, dat heeft alles te maken met een heel erg goed en veilig gehecht kind, (en ja, daar zitten dus nadelen aan voor jou als moeder , maar daar pluk je later de vruchten van...)
hey, Ja daar ben ik dan weer!! 8 juni ben ik bevallen van een prachtige dochter genaamd Lisanne. En natuurlijk gaat de borstvoeding helemaal super! Toch wel wat kloofjes gehad de eerste week, maar genoeg melk. Zoveel dat ik in de kraamweek eerst heel veel moest afkolven omdat ze niet eens kon aanhappen en natuurlijk alleen maar voormelk binnen kreeg. Ze was flink afgevallen en moest dus groeien, niet bijgevoed (ja alleen met afgekolfde mamamelk, dus dat vind ik niet gelden.. ) Nu drinkt ze veel meer en hoeft dat niet meer. Echt super, we genieten vollop! Liefs
Ireen, M was enorm onrustig snachts, bij haar echt geen honger. Die moest wel steevast aan de borst, meer mamahonger. En dan zat ik daar om 2u snachts ... Meestal duurde het minimaal een uur voordat ik zelf er weer in kon. Voor een uurtje ofzo . Bij T wel echt honger. Ik weet niet of overdag flesjes zou helpen, denk het niet omdat hij gewoon afgeleid is. Maar goed, dat gaan we ook niet eens proberen hoor. Flesje zou enkel zijn omdat ik het niet bijgekolft krijg en dan alleen voor de 'naarbedgavoeding' als ik er niet ben. Mocht dan blijken dat ie erop doorslaapt ... tja dat zien we dan wel weer . Zoiets. En jammer van die lactose, ik dacht al dat je dat niet mocht hebben. En misschien eens vragen bij Bas Boer op de markt? En wat heerlijk dat Jens bij oma mag slapen . Niet schuldig voelen en flink van genieten hoor meis! Lief van je mams (zou mijn moeder ook doen ). Volgens mij hoor je dat heel vaak: kindjes die thuis niet doorslapen en elders wel. Tja. Blijkbaar is je moeder niet jou genoeg om om te huilen snachts, dus toch een complimentje van te maken. Spoken geloof ik niet in, dus nee hoor, dat zal het niet zijn RM, hopelijk een rustige nacht! O die nacht klinkt best in orde. Hopelijk een blijvend iets! Snoopy, wat fijn dat het goed gaat en dank voor het compliment. En Eva ook al zo'n lieve grote zus, heerlijk . ZG, hihi ... Derekie Gefeliciteerd met Lisanne!
Rozemarijke, Sorry, had gister geen tijd om te reageren, maar wat super fijn dat het allemaal eigenlijk zo goed is gegaan meid! En een traantje hier en daar is natuurlijk heel normaal! Verder dus een redelijk goede dag en toch ook best redelijke nacht gehad, hopelijk vandaag ook een beetje rustig verlopen, al zal ze er vast wat last van hebben. Beterschap ! Appelsientje, Gefeliciteerd met de geboorte van Lisanne. Fijn dat alles eigenlijk helemaal goed gaat nu. Wel een beetje opstart probleempjes dus, die gelukkig wel weer verdwenen zijn nu dus, fijn zeg! Lekker genieten! Snoopy, Klinkt alsof het echt een stuk beter gaat, sowieso omdat jullie lekker thuis zijn natuurlijk, maar bedoel ook gewoon over Lisa, dat ze zo een lekker jong is eigenlijk terwijl ze dat helemaal nog niet had kunnen laten zien. Nouja wel dat ze een lekker jong is natuurlijk , maar niet helemaal zichzelf kunnen laten zien. Sonde is wel erg zichtbaar idd, en dan krijg je al die blikken van de omgeving en al die vragen...nouja gelukkig gaat het goed en weet je waarom het is, das fijn. Ik zou zelf liever niet iets met alcohol doen om het te ontvetten onder de pleisters, daar gaat het (vind ik) nog meer van jeuken allemaal omdat het dan toch wat indroogt. De rode vlekken zullen met een dag of wat wel wegtrekken denk ik, hier kwam dat altijd van het aftrekken van de duoderm maar was met een paar dagen weer weggetrokken. Zo te lezen is Eva toch ook wel heel erg blij haar zusje weer thuis te hebben. Evenstar, Owjee, succes, hopelijk krijg je het af! Maar volgende week dus lekker op vakantie, das fijn, maar voelt nog een beetje dubbel dus, sterkte. Maar dus wel een nieuwe baan in het zicht, hopelijk mag je die krijgen ! Succes ! Lijkt me wel lastig trouwens hoor, niet even buiten kunnen zitten/liggen, maar is wss ook maar net hoe je gewend bent. Dan maar lekker een eind wandelen en misschien een lekker park in de buurt waar je (in je onderbroek ) lekker kan zitten/liggen en evt een beetje als tuin kan gebruiken straks met de kleine meid! Hmm dat gezeur met het wk word je daar dus niet vrolijk van, hopelijk is het niet elke wedstrijd zo maar enkel die van Nederland.... Koffieleutje, Hmm, sja verliefd op een zweedse schone dame, dat is natuurlijk wel een goede rede ! Al blijft het natuurlijk niet leuk! Ik zou het zelf overigens niet eens kunnen haha! Zogelukkig, Eerste mogelijkheid dat ik het weer over die melatonine kan hebben met wie ik het erover wil hebben gaat zoals het er nu uitziet pas zondag worden. Maar oke, ik snap in ieder geval wat jij bedoeld en zal dat daarin mee nemen. Haha, jij houd vooral van in de tuin zitten in de schaduw, maar nog veel maar van in de tuin bezig zijn ! Ik houd zeker wel van een tijdje in de zon liggen, vorige keer met het mooie weer lekker met Benthe naast me een hele tijd in de zon gelegen (Benthe overigens in de schaduw) terwijl Malou, Ruben en papa met een badje water bezig waren. Maar gekke is dat ik er de ene dag wel 2 uur in kan liggen en nergens last van heb, terwijl ik de andere dag nog geen 10 minuten buiten kan zitten. Whaha, geweldig , je bent nu idd niet meer de oudste ! Maar vind je zeker geen muts hoor. Voor jou werkt het dus absoluut niet om smiddags te slapen, als ik het zo hoor moet je dat dus ook maar niet doen idd. En ondanks dat de kleine zo vroeg wakker was, toch best een aantal uurtjes kunnen slapen, das fijn. Pfff wat een warmte bij jullie boven zeg, moet daar niet aan denken hoewel als het echt heet word en blijft het hier ook zo warm zal worden denk ik! Hier vanmiddag gekeken bij ons op de slaapkamer, daar was het 23 graden (Aanpassing -> nu net (20.30) even gekeken, het is nu 22 graden). Whaha, die derek vind idd wel overal spoken! Of die char dan, die vind ik haast nog erger, is het met een a? Nee? Is het dan met een B? Nee? Een F misschien dan? Geen F? Dan moet het vast een K-C-H-J-Z of X zijn, toch? Nee ook niet? Nou dan krijg ik het nu even niet door.... hahahhaha! Ireen, Snap het helemaal hoor, dat jij idd dus wel voor de melatonine gekozen hebt. Hmm veel gedachten door elkaar die je niet af kan maken, dat klinkt nogeens bekend, alleen hier dat dus al zonder die pillen . Wat goed dat Jens lekker een nachtje bij opa/oma heeft geslapen, en tjonge zo goed geslapen, gek he. Wat je verkeerd doet, ik heb geen idee meid, als ik het wist zei ik het je. Overigens zou ik dat wat Snoopy zegt idd eens laten bezinken en over na denken. Weet niet of jullie de mogelijkheid hebben, maar misschien eens een ander kamertje proberen? Evt op jullie kamer en zelf een ander plekje zoeken ? Misschien is het idd zijn kamertje, en dan hoeft het niet eens een geest ofzo te zijn, maar kan bijv ook iets met energiebanen zijn. Zelf heb ik weleens gehoord van iemand die echt een huilbabytje hadden, ze iemand in huis langs hebben laten komen, ze moesten het bedje van het kindje op een andere plaats zetten en die persoon die langs was geweest heeft echt een paar uur naast dat slapende kindje gezeten, en daarna nooit meer problemen gehad met het slapen. Maarja, is denk ik ook heel erg kijken wat je hierin zelf ziet zitten en wat niet. Is allemaal nogal redelijk zweverig als je het mij vraagt . Maar wat anders, voor morgen een heel fijne dag gewenst. Hopelijk red je het een beetje met al die warmte, drukte en het gestress . Vergeet je niet van de bijzondere dag te genieten? Salapio, Zo te lezen daar toch ook zeer redelijke nachten voor een vent van 4.5 mnd . Voor een mama kan dat iets minder zijn, maar toch . Wat jammer dat M zo vroeg wakker is eigenlijk he, gezien T gewoon nog even rustig zou liggen of zou slapen. Hier in principe precies hetzelfde, M&R zijn altijd ergens rond 06.30 (dus heel redelijke tijd hoor, daar niet van) wakker, maarja B die slaapt met gemak tot 08.00-08.30. Maar van de week dus lekker een slapende kleine meid naast je gehad, das zeker heerlijk en wat extra genieten . Hier alles nog altijd zn gangetje! Benthe wel weer zo goed als opgeknapt, kan weer lachen en gaat ook alweer staan (zie avatar voor hoe ik ze vanmiddag mamamamamamam hoorde roepen toen ze wakker was van haar middagdut buiten in het campingbed met anti beesten ding er overheen)! Helemaal prima dus ! Liefs, Hanneke!
Hier eigenlijk een supernacht: 17u lag T te pitten, 21.30 voeding, 2.30 voeding en om 5.30 wakker, wilde niet drinken dus ik dacht: hup weer je nest in en heeft nog geslapen tot 7u. M werd helaas al om 5.30 wakker, heeft nog een uurtje naast ons gelegen en nu lekker aan de boterham pindakaas. En zo grappig. T pakt nu echt alles bewust en gericht vast. Verder lag hij gisteren schuin tegen mn borst aan en hij duwt zich zo op met zn armpjes M zit naast me een liedje van Woezel en Pip (en een beetje van drzelf) te zingen ... (in plaats van: zing maar mee met dit vrolijke wijsje, zingt ze: zing maar mee met dit vrolijke meisje *smelt*)
Salapio, heerlijk he, deze fase? Ik vond alles heel mooi, maar nu is ze ook zo LEUK!! Alles pakken, (ook bij het drinken, zit ze te foezelen met mijn bh bandje, of zoekt ze mijn hand om vast te houden *smelt*), ze kan heerlijk lang spelen. Maar slapen... alleen 's ochtends heeft ze een goed slaapje overdag. Voor de rest is alles te leuk om bij te slapen. Maar van 19 tot 23/00 en dan weer tot iets van 3/4 uur, en dan tot halfzeven... ik vind het toch netjes. Deze moet ik even delen: YouTube - Renske discovers her new gym
Hoi! Nou was me het ochtendje wel... Lisa is sinds vannacht verkouden en spuugt dan altijd wat meer. Vanochtend was ze flink aan het spugen, kwam zo de sonde haar neus uit zetten . Gebeld naar het kinderwijkteam, maar we hebben de intake maandag pas, maar ze zouden het regelen. Om haar voedingstijd nog niets gehoord, weer gebeld, bleek de wijkverpleegkundige pas om 15 uur tijd te hebben.... terwijl de sonde er om 9:30 in moest. Tja. Uiteindelijk dus naar het ziekenhuis gegaan, naar de kinderafdeling waar we woensdag net weg waren gegaan . Maar hij zit er dus weer in. Lisa hield zich er super onder, heeft alleen bij het inbrengen een beetje gehuild, maar dus niet in de maxicosi, ze was heel relaxed! In het ziekenhuis een beetje voeding gegeven en daarna thuis weer in bed. En wij hebben wat uurtjes kunnen genieten van een gezichtje zonder pleisters en wat foto's gemaakt . Ik ga het trouwens wel vragen om te leren de sonde in te brengen, ik heb geen zin in dit geneuzel telkens als het in het weekend valt (doordeweeks schijnt het geen probleem te zijn om op tijd te komen). En zo moeilijk is het niet, ik denk eerlijk gezegd dat ik het nu al wel zelf zou kunnen (maar dat doe ik niet hoor ). En als het even kan laat ik het aan een ander over. Maar als we een keer op visite zijn en ze trekt/spuugt hem eruit, kunnen we daar een ziekenhuis opzoeken. Helemaal geen zin in. Ik las hier over gericht dingen pakken, Lisa doet dat ook al, ligt ze in de box en ziet naast zich speelgoed pakken en dan pakt ze het dus, al gaat het nog wel erg traag en erg geconcentreerd . Eva was motorisch als baby ook snel, Lisa lijkt nog ietsjes sneller. Inderdaad heerlijk om te zien. Ik denk dat ze ook snel van een lepel kan leren eten en als ze net als Eva met 6 maanden kan zitten, kan ze ook gaan Rapleyen en uit een beker leren drinken, zodat we zo snel mogelijk van de sonde af zijn . Appelsientje, gefeliciteerd met de geboorte van Lisanne! Fijn dat alles goed gaat! Hanneke, ik zag je avatar en moest meteen lachen, jij ook waarschijnlijk toen je het zag . Ziet er zo lekker eigenwijs uit! Fijn dat het beter met Benthe gaat! Salapio, fijn zo'n supernacht! Is M ook fan van Woezel en Pip? Eva kent de meeste verhaaltjes nu wel uit haar hoofd, dus voorlezen is er niet echt meer bij Evenstar, heerlijk hè dat gefriemel als ze drinken! Ik vond dat bij Eva ook zo geweldig. Ik zal dat wel gaan missen nu bij Lisa.... Aan de andere kant kan ik me er ook makkelijk bij neerleggen. Eva is gewoon een heel ander kind, heeft het behalve wat onrust altijd prima gedaan. Met Lisa was het vooral ellende de eerste maanden, want heeft zij zich beroerd gevoeld. Zeker nu we zien hoe vrolijk ze eigenlijk is. Nee, voor haar is het goed, die sonde . En ze friemelt evengoed wel, maar dan lekker met haar handjes in mijn gezicht En dat filmpje, heerlijk dat spelen en leuk dat ze nu ook haar voetjes gaat ontdekken. En zo blijft er telkens iets nieuws bijkomen, zo leuk! Wij gaan vanavond barbecueën! Vriendlief belde net vanuit de supermarkt. Hij had laatst een nieuwe barbecue gekocht, maar omdat we met Lisa altijd in de weer waren de hele avond, kwam het er natuurlijk nooit van. En gisteren lagen ze allebei om 20 uur al in bed! Kijken hoe het vandaag gaat, Lisa is wel erg verkouden, hopelijk gaat ze vanavond lekker slapen. Bij haar werkt het trouwens heel goed om op haar billen te kloppen als ze niet kan slapen . Als ze onrustig is kloppen we op haar billen, dan legt ze haar hoofd neer, stopt haar hand in haar mond en dan draaien haar oogjes weg en valt ze in slaap, heel lief. Als je te vroeg stopt gaat het koppie meteen weer omhoog, zo van, ik sliep nog niet hoor, ga door!
Hallo allemaal, ik lees mee hoor maar heb niet zoveel puf om te reageren. Toe aan verlof... nog een paar weekjes nu ook nog ziek, Jo was maandag ziek, overgegeven in z'n bedje. Nu ik dus. En m'n vriend is het weekend weg Nouja, ik red het wel maar er komt weer niks van dingen die ik nog wil doen. Hou me zo rustig mogelijk en vind dat heel moeilijk Appelsientje: gefeliciteerd met Lisanne! Fijn dat alles nu goed gaat! Snoopy: wat goed dat jullie allemaal weer thuis zijn. Wel zwaar ook met de sonde als ik het zo hoor maar super dat Lisa zich zoveel beter voelt. Ireen: lekker dat jullie even hebben kunnen bijslapen. Had je echt nodig zo te horen. Rozemarijke: hoe gaat het nu met Thirza? Hoop maar dat ze opknapt. Hanneke: ik vind 2400 naar bed heel laat, ben echt van tussen 2200 en 2300. Snap dat je dat niet volhoudt als je zo weinig slaapt. Zijn al wat goede tips gegeven dus heb er niet zoveel meer aan toe te voegen. Sterkte dan maar. Evenstar: gaat het nog lukken met de deadline? Ken het gevoel, hopen maar dat je nog snel inspiratie krijgt om het af te maken. Wat een lief filmpje, Renske is echt stevig! Gisteren met Jo naar consultatiebureau geweest, alles prima. gemiddeld qua lengte en gewicht iets eronder. Dokter vond het prima, was een nieuwe, wat een verademing. En geruststellend omdat ik er straks met de baby wel vaker zal zijn. Alle anderen: zwaai!
Dat was ook een cynische grap, ik haat die man en al dat soort fantasten. Ik ben er niet, want heb een slijmbeursontsteking in mijn schouder (maar m'n tuin ligt er wel spik en spam bij...). Manlief steekt de cue aan, later!
snoopy, ik heb je topic net voor het eerst gelezen, jeetje mineetje, best zwaar allemaal voor jullie. Ik wist het helemaal niet, maar ben de laatste weken ook niet meer op zwangerschapspagina geweest, dus dat kan dan best kloppen Dikke knuf! En ik hoop dat Lisa inderdaad snel a la rapley kan eten en drinken straks met 6 mnd. En dat verhaal over kloppen op de billen, prachtig! Heerlijk he als kindjes ineens dingen gaan pakken en ontdekken, dat is zo mooi om te zien! Ik weet inderdaad van Thijs nog wel dat hij altijd met zijn handje kriebelde in mijn zij tijdens het voeden!! Hier gaat alles prima, alleen Lisanne spuugt naar mijn idee wel heel veel na de voeding. Niet even een mondje terug geven, maar vaak met een boogje. Ik heb nog steeds behoorlijk wat melk (ze drinkt ze wel soepel, vaak tweede borst een paar slokjes) en het komt ook heel snel. Ze is ook snel klaar met drinken (10min) en ze moet dan echt even een beetje rechtop gehouden worden. Maar vaak komt er dan behoorlijk nog weer wat terug als ze weer in haar wiegje ligt. Iemand ervaring/tips? Ik zat zelf te denken om maar 1 borst per voeding aan te bieden, misschien dat ze dan niet teveel drinkt. Ik geef haar af en toe ook maar een speentje, want ze heeft behoorlijk wat zuigbehoefte. Zal ook wel te maken hebben dat de voedingen zo snel gaan denk ik. Maar alleen als het nodig is, wil eigenlijk liever niet dat ze hem heeft.... Vanacht gaat ze voor het eerst op haar eigen kamertje slapen... vind het nog best een beetje eng, maar manlief doet geen oog dicht met haar bij ons op de kamer, omdat ze nogal wat kreunende geluidjes maakt tijdens het uitrekken en hoofdje draaien, haha. En die moet maandag weer aan het werk dus heeft hij weer goede nachtrust nodig! Lekker bbq-en allemaal!!
Evenstar, leuk filmpje! R kijkt ook al zo lekker wijs de wereld in, dan heb je natuurlijk geen tijd voor slapen . En wat voor een babygym is dat? En hoe duur? Snoopy, vervelend van de verkoudheid ... en ook de sonde eruit, bah! En ook al met dr handjes bezig, wat een knappe meid! Lieve avatar! M is niet perse fan van Woezel en Pip, ze vindt de liedjes erg leuk, boekje ook wel. Maar bijna alle boekjes en liedjes zijn wel aan M besteed . En Lisa is een billenkloppertje , wel fijn dat dr gebruiksaanwijzing zo makkelijk is . Lekker bbq feestje gehad met zn 2tjes? Geke, beterschap! Jij ook aan het overgeven, brrr ... ik heb met 37w ook boven de wc gehangen een dag en een nacht, vreselijk! ZG, beterschap en eet smakelijk Appelsientje, je zou kunnen kijken of 1 borst helpt. Of eventueel de tsr weglaten lopen door met je hand wat af te kolven, dan is de ergste druk eraf en gaat het drinken misschien wat makkelijker. En speentje zou ik me echt geen zorgen over maken, M had ook een speen en met 7 maanden moest ze m niet meer hebben, zolang je het beperkt tot in bed bij echt nodig dan ontstaat er denk ik ook geen gewoonte.
Appelsientje, Lisa spuugde ook regelmatig met een (flink) boogje, zij heeft dus reflux. Dus hou het in de gaten. Hoe eerder je erbij bent hoe beter. En verder de tips van Salapio volgen . Eva en Lisa dronken altijd maar 1 borst (Eva na een paar maanden ook wel eens 2) en waren eigenlijk bijna altijd binnen 5 minuten klaar. Hadden dus ook een speentje, Lisa wat later dan Eva, want ze pakte 'm eerst niet. Nu helaas ook haast niet meer (vanwege het niet drinken vond ik de speen nu juist wel heel fijn voor in haar mondje). Nu is het vaak haar hele hand die erin gaat, inclusief kokhalzen en spugen daarna Geke, geniet lekker van je verlof straks! Echt doen hoor, je baby is er zo! Ik heb van mijn verlof (2x) veel te weinig genoten voordat de baby er was. Bij Eva veel te druk bezig geweest met van alles en bij Lisa veel te veel gelummeld Bbq feestje gaat zo beginnen . Hoop ik, want Lisa is erg onrustig. Ze is echt heel erg verkouden en het is erg warm boven (30 graden!). De pleisters blijven niet goed zitten omdat ze zo snottert en wrijft en de sonde is natuurlijk niet lekker als je ook al snot in je neus hebt. Dus die voelt zich niet zo geweldig, is ook heel lang wakker geweest. Ik ga zo maar weer even billen kloppen want ik hoor haar alweer....
@Appelsientje: zou ok even kijken of 1 borst aanbieden helpt. En even kijken of -als de melk er echt uitspuit bij de tsr- je het even weg kunt laten lopen en daarna laten drinken. Had er hier ook last van en Thirza kreeg dat niet goed weggedronken, spuugde ook veel, (maar hyperlactatie was hier niet de enige oorzaak). @Snoopy: wat een gedoe met die sonde zeg! En wat gek dat dat dan niet gelijk even gemeld wordt, als je belt, en dat ze -terwijl ze toch weten dat het om een kleine baby gaat die afhankelijk is van die sonde?- je zonder tegenbericht gewoon zouden hebben laten wachten tot 15 uur? Maar nog lekker ge-BBQ-t? @Evenstar: schattig filmpje! @Geke: beterschap! @Zogelukkig: ehm... riep jij laatst niet iets over rustig aan doen? Ik ga hem teruggeven geloof ik Niet te hard van stapel, jij hoor! Ga nu idd maar lekker in de tuin zitten genieten, ff niet teveel forummen ook met zo'n schouder! @all: hier lijkt het op te gaan knappen nu ook 's nachts. Na twee nachten 4 keer wakker, vannacht maar twee keer. Waarvan 1 keer wel even heel zielig: allemaal loskomend slijm, en het was zoveel dat ze zich er bij het loshoesten gewoon in verslikte zo'n beetje, dus vannacht 3 kwartier met een overstuur hoestend en slikkend meiske rechtop tegen me aan in bed zitten kloppen op d'r rug en zachtjes wiegen... Daarna viel ze in slaap en heeft, terwijl ze geen voeding had gehad (durfde even niet met al dat slijm), toen 3,5 uur geslapen tot half 6. Heeft vannacht dus van 23.15 tot half 6 geen voeding gehad! Gisteren hier verjaardagsvisite, en ze sloeg zich goed door de drukte heen, moest bij het binnenstromen even wennen bij mij op schoot, maar na een half uurtje ging ze spelen en heeft zich kostelijk vermaakt met de andere kids (er liepen er hier gisteren in totaal 10 rond...). Nou, gaan hier nu genieten van een rustige dag Enkel even een taartje maken, zodat mijn man morgen kan tracteren op z'n werk (is jarig morgen). Verder lekker niks
Zo heb eens even wat puf gemaakt om hier te gaan lezen! Was voor mijn idee heel veel geschreven, maar valt geloof ik eigenlijk wel mee ! Gister had ik dus gewoon geen puf en zag meer dan 2 reacties, dus dat was veel haha! Jingels, Ik was jou van de week vergeten . Hoe gaat het nu? Las wel dat ze nog een keer ontlasting had gehad, waar dus gelukkig geen bloed bij zat en je nog even lactulose bleef geven. Heeft ze inmiddels alweer wat dunnere ontlasting gehad? Salapio, Ahh, die kleine M toch ! Dat is natuurlijk wel een veel mooiere tekst (heb zo een hekel aan die woezel/pip cd's...haha...wat een zeik muziekjes zeg, haha) dan de originele! Jullie uhm denkt even na, eergister (geloof ik) dus een goede nacht gehad, eigenlijk zelfs dus maar 1 voeding. Nou moet ie alleen het wakker worden en niet willen drinken nog even overslaan he . Leuk dat T steeds wijzer word en meer dingetjes kan ! Gek he, dat je daar bij een tweede (hier derde) ook weer gewoon zo verwonderd over kan zijn en prachtig vind! Ik zelf had echt gedacht dat dat bij een volgend kindje minder zou zijn, maar is gelukkig niet waar ! Evenstar, Wat een scheetje die kleine Renske van jullie toch ! De babygym vind ze zo te zien helemaal super ! Deze vind ik overigens wel een echt leuke babygym...wij hebben er 2 gekregen, haha, 1 hele oude van mn tante uit het jaar 0 ofzo, maar al wel van plastic...en 1 van winnie the pooh, met geluid en licht effecten...vind het maar niks, haha, kinderen denken daar anders over . Vind idd toch wel dat Renske hele mooie nachten maakt, fijn. Trouwens, vind het een beetje gek om te zeggen, maar ik vind haar een stuk minder spekjes hebben dan laatst ! Heel positief bedoeld hoor, maar hoop dat je dat wel snapt (ben jaloers op die spekjes )! Snoopy, Wat een domper zeg die reactie van de thuiszorg...Komop je kan een kindje toch niet tot smiddags 3 uur zonder voeding laten zitten. Dat zoiets dan niet 'gewoon even tussendoor' kan worden gedaan. Jammer zeg, leek gewoon zo ideaal, maar was het nu dus even niet. Gelukkig hebben ze jullie in het ziekenhuis wel kunnen helpen . Misschien zou het voor die dingen ook wel een idee zijn om het zelf te doen, als je het kan tenminste, ik zou het echt niet kunnen . Beterschap in ieder geval, hopelijk gaat de verkoudheid snel over, dat zal weer het een en ander schelen. Wat schattig hoe ze in slaap valt, super vind ik dat, heel herkenbaar overigens ook, zeker ook met dat koppie omhoog doen als je te vroeg stopt, haha! En mn avatar, ja idd daar moesten wij hier dus ook wel erg om lachen, vooral omdat ze zelf ook deed alsof er niks raars was, haha! Nouja dus heel slecht eerst een foto gemaakt en haar daarna pas gaan 'redden'. Geke, Hmm ik vind tussen 22.00 en 23.00 echt heel erg vroeg om naar bed te gaan ! Ben dat gewoon echt helemaal niet gewend . Jij heel erg veel beterschap, hopelijk knap je snel op en is je verlof er ook snel, dan lekker uitrusten! Mooi dat het op het cb met Jo helemaal goed was, toch altijd weer fijn als ze door de 'keuring' zijn gekomen ! Zogelukkig, Meid toch, dat is ook helemaal niet fijn natuurlijk! Heel veel beterschap! Hopelijk knapt het/knap je snel weer op. Maar vooruit, zo een slijmbeursontsteking duurt meestal toch een tijd voor zover ik altijd begrepen heb. Kan je nu dus heel rustig genieten van de mooi aangewerkte tuin . Maar rustig aan meid, hoewel je dat nu wel soort van 'verplicht' moet doen. Knuffel! Sterkte! Beterschap! Maar dus lekker gegeten hoop ik van de bbq, zal vast goed gekomen zijn. Appelsientje, Sorry, ik weet het niet meid! Hopelijk anderen wel! Oei de kleine nu al naar haar eigen kamertje, ben benieuwd hoe het gegaan is en of nu mama dus wel heeft kunnen slapen. Rozemarijke, Vind het fijn te lezen dat het nog steeds zo goed gaat met Thirza! En ook lees ik behoorlijk goede nachten, al was dat met al dat slijm wel even wat minder natuurlijk. Maar lekker bij mama mogen zitten/hangen en die veiligheid en geborgenheid mogen voelen is natuurlijk heerlijk voor zo een kleine meid! Gister hebben jullie allen dus de drukke dag weer overleefd, fijn! En zelfs lekker gespeeld in de drukte, fijn! Ow en bedenk me, zelfs na die drukke dag heeft ze een super nacht gemaakt eigenlijk! Fijn hoor! Hopelijk zal het alleen maar beter worden! Hoe is het nu eigenlijk met de tandjes? Al door zodat ze daar ook niet echt meer last van heeft? Ireen, Hebben jullie een fijne dag gehad gister? Jens is natuurlijk super verwend gister met allemaal aandacht en ongetwijfeld een hoop cadeautjes. Onze kleine Benthe is zo goed als helemaal opgeknapt hoor! Is gewoon weer lekker veel wakker, kletst weer gewoon, doet alles weer eigenlijk wat ze altijd al deed. Alleen doet ze nog wel wat meer kleinere dutjes op een dag en eet ze nog altijd niet echt. Maar geeft niet, gewoon erg fijn al dat ze is opgeknapt ! En even heel erg ego ik zelf heb al een paar nachten toch best goed geslapen, al zeg ik het zelf. Woensdag avond om rond 23.00 al naar bed gegaan (met een paracetamol ), tot 1.00 wakker gelegen, toen geslapen tot de voeding en even laten drinken en daarna weer geslapen tot half 7. Heel netjes dus . Donderdag avond ook weer zo rond diezelfde tijd naar bed gegaan, en eigenlijk goed geslapen, wel weer om 04.45 wakker, maar wel de tijd dat ik geslapen heb goed geslapen. Vrijdag avond al om 22.30 naar boven gegaan en ook lekker geslapen tot rond 05.30. En gistermiddag maarliefst 4 uur geslapen was zo moe . Nouja gevolg gister avond natuurlijk niet moe maar toch om 00.30 al naar boven gegaan, niet lekker geslapen, 100x wakker geweest (in een goede lekkere nacht ben ik maar 10x wakker ) en om 05.30 wakker. Misschien hielp alleen al even erover klagen al om betere nachten te krijgen ! Fijne dag allemaal met deze warmte! Word vandaag erg warm zeggen ze, hoop eigenlijk dat het wel een beetje mee zal vallen, maar zal wel niet ! Owja, een wat minder fris bericht als aanvulling, haha, wij hadden in de planning om vandaag lekker even naar het strand te gaan, maar nu lijkt deze mama net dit weekend uigekozen te hebben om voor het eerst weer ongesteld te worden...althans zo lijkt het, haha, stelt verder nog weinig voor maar ik zie bikini en het water in nu niet zitten...! Liefs, Hanneke!
Hallo allemaal, Zo dat gaat echt hard als je hier een dagje niet meeleest! Appelsientje: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Zogelukkig: Ja ik had het ook als cynische opmerking opgevat hoor! Die Derek heb ik toevallig van de week 'gekeken' of nou ja, ik was aant strijken en het stond op. Dan wordt dat programma ingeleid met een 'zijn enige doel is andere mensen te helpen' Ja vast, en dat moet op tv? Owjee een slijmbeursontsteking... Nou, sterkte ermee. Ik ga maar niet zeggen dat je rustig aan moet doen, want dat heeft volgens mij weinig nut . Wel fijn dat je tuin op orde is . Rozemarijke: Jee, Thirza knapt lekker op dus, fijn hoor! Ik moet zeggen dat ik ook meer de logica inzie van jouw verhaal (dat Jens bij mijn moeder doorsliep omdat ik er niet was) en dat is ook wel een lekker complimentje eigenlijk, dan is ie inderdaad veilig gehecht (waar ik wel van overtuigd ben ook)! Verder wonen we wel in een oud huis, en weet niet wat er vroeger hier gebeurd is, maar ik ga ervan uit dat er geen ernstige dingen zijn, omdat ik die zelf ook wel opgepikt zou hebben denk ik (ben niet begaafd ofzo hoor, maar denk dat ik wel eerder aan Jens gemerkt zou hebben dat er iets loos in zijn kamer was als dat zo was). Ik sluit het niet uit, maar we lijken de oorzaak gevonden te hebben nu (zie mijn egostukje onderaan). Snoopy: Hoe is t met Lisa nu, jammer dat ze zo verkouden is geworden. Wat een gekluns van de thuiszorg. Misschien kunnen er betere afspraken gemaakt worden? Vind wel dat zo'n kleine uk voorgaat hoor, ook in het weekend. Zie bij het stukje van Rozemarijke voor het spookverhaal, dubbel typen is zonde van het mooie weer! Hanneke: Leuke avatar! Benthe lekker opgeknapt dus, dat werd ook wel tijd! En jij slaapt wat beter, gelukkig! Maar vaak klagen dan hier hoor, dat werkt wel vaker heb ik het idee (ik heb echt wat afgeklaagd hier de afgelopen weken!). Evenstar: Wat een poppetje! Geke: Pfoe, jij niet lekker, en hoogzwanger, en zo warm... Sterkte! Salapio: Bas Boer op de markt? Help me even? Mirre dus ook zo onrustig geweest s nachts... Nou, hopelijk slaapt Tobe wat eerder door, of gewoon wat beter dan zij dan maar, hoe lief ze ook is! En ze is wel een vroege vogel ook he . Wij hadden gister een heel leuke dag! We hadden de avond ervoor versierd en een partytent geleend voor wat schaduw, wat een uitkomst bleek. Ik had thema Jip&Janneke (of nou ja, thema, de versiersels en bekertjes en bordjes en servetjes en ballonnen enzo) en het zag er heel leuk uit. Jens was er heel gelukkig mee! Hij is heel erg verwend met veel cadeaus (o help waar laat ik dat in ons kleine poppenhuisje ) en genoot van alle aandacht. Ik had het onszelf makkelijk gemaakt, iedereen kreeg bij binnenkomst een bekertje (papier) en mocht zichzelf bedienen. Lekker weinig afwas en inschenkwerk dus. 's Avonds met een clubje gegeten en Jens was bekaf dus die lag er al vroeg in. Jens heeft nu al drie nachten (!!!!!!!!!!) doorgeslapen, die nacht bij mijn moeder meegeteld. Dit is echt zo relaxed... Hij krijgt om tien uur nog een voeding en slaapt dan tot zeven uur, zo anders dan voorheen! We merken duidelijk dat het door de oortjes komt. Tegen de tijd dat het tijd is voor oordruppels gaat hij huilen en grijpt naar zijn oortjes, schud met zijn hoofdje, en bij plotseling gaan liggen gaat hij huilen. Hij blijft ook keurig liggen bij het druppelen, vindt het echt fijn. Ik denk ook inderdaad dat die druppels de boel een beetje onderdrukken. Voor dit moment prima, de 6e gaan we naar de kinderarts en dan hoop ik dat er door iemand goed naar zijn oortjes gekeken wordt, want dit is wel erg toevallig natuurlijk. 's Avonds laten wij zijn balkondeur en kamerdeur open, met alle ramen open, hij hoort ons dan gewoon in de tuin en onder de douche. En... Hij draait zich om en slaapt verder !?!?8) 's Nachts hoor ik hem wel eens rommelen, maar blijkbaar zoekt hij een speentje op en dan tukt ie zelf weer in. Nou, ik heb echt een compleet ander kind. Ik kan er zo van genieten dat de deuren gewoon open kunnen als hij slaapt, kan zo lekker even bij hem binnenlopen en naar hem kijken. Voorheen was het altijd wakker en brullen... Nu hopen dat het zo blijft. En dat dit het al die tijd geweest is, al vind ik dat ook wel heel naar, dat ie al die tijd last heeft gehad. Mochten we daar duidelijkheid over krijgen dan ga ik persoonlijk bij de huisarts langs, met haar ***adviezen.
Hanneke, is idd wel errug zoet he die W&P . Maar wordt zelf altijd heel erg emotioneel bij het idee dat Guusje 'Achternaam vergeten' het heeft geschreven voor haar kindjes volgens mij toen ze ziek was. En dat ze nu er niet meer is, maar haar kindjes nog wel haar stem kunnen horen (zit nu al weer bijna te janken hihi ... ahum). Vervelend dat je zo slecht hebt geslapen. Misschien idd niet meer gaan slapen smiddags. En structuur in je avondritueel. Bijv: * kinderen op bed * max 30 min computer * boek of tijdschrift lezen, ongeveer 30 min * in bad of onder de douche * naar bed Als je langer dan een half uur wakker ligt even eruit, kopje kruidenthee zetten, opdrinken maar verder niets doen (geen tv of compu aan) en weer in bed. ZOiets? Ireen, klinkt inderdaad als een geslaagde verjaardag en heerlijk van dat slapen. Zeker met de deuren open. Kijken naar een slapend is heerlijk. Bij M nooit kunnen doen en nu durven we ook niet ... Bij T gisteren met zn 3en naar hem staan kijken in zn bedje en hij werd zelfs niet wakker van M dr handjes op zn wang RM, ook betere nachten en zelfs zonder voeding. Misschien zo blijven proberen te doen? Dus wel troosten maar indien mogelijk zonder voeding. Bij M was dat dé manier om haar uiteindelijk te laten doorslapen ... Fijne dag allemaal! Ik hoor T dus we gaan de hele boel inladen op de bakfiets en naar het strand fietsen. Zin in!
ff snel, zodat mijn man het niet ziet. Hier veel pijn, zit aan de diclo's. Morgen weer naar fysio. Heb dit al vaker gehad hoor, toen moest er op geg. moment zo'n cortisonspuit in, Wil ik niet meer, dus moet m'n rust wel pakken. Vanochtend vroeg met honden en zoon naar de plas geweest. Sjemig, kon niet eens sturen! Honden los gegooid, want aan de lijn gaat ook niet. Was om 9.30 uur thuis, vond het toen al heet. All die naar het strand gaan veel plezier, maar hoe doen jullie dat met kleine baby's op het strand dan? Ik las een hoop goede verhalen: Benthe die weer haar oude zelf is, Jens die weer slaapt, Thirza bij wie prut van 1,5 jaar eruit komt en daarna nooit meer hopelijk! Lisa die verkouden is, dat is wel zielig, zeker nu met die sonde! Ik moe gaan, man heeft me door! Doeg!
Hanneke, nee geen oog dicht gedaan. Ik had beide deuren open en hoorde haar gelukkig goed, manlief niet en daar ging het om. Maar ze kon de slaap niet vatten en last van krampen, dus ik heb haar om 3 uur s nachts nog even in de tummy tub gehad om de krampjes over te laten gaan... Snoopy, oke ik zal het in de gaten houden. Ze lijkt er geen last van te hebben is verder een hele vrolijke lieve baby. Huilt niet veel dus ik denk dat dat het niet is. Was de bbq lekker? Zogelukkig, hihi ook al zo'n man die zegt: alweer op dat forum??? euhm ja? Salapio, was het leuk op het strand? Ik had ook wel zin, maar kan toch het water niet in (vloei nog steeds..... zucht) dus hebben we even in het bos gewandeld en het zwembadje in de tuin opgezet. zwaai!!