Mijn zoontje zn tong is 2,5 uur na de voeding nog wit... is dit een teken dat hij spruw heeft? Overigens is het voeden na ruim 2 weken nog steeds erg pijnlijk...
Zou idd wel spruw kunnen zijn. Kun je het wegvegen?Zoniet dan zou ik na het weekend even bij de huisarts langs gaan voor een recept.
Spruw kan je ook behandelen met colloidaal zilver water. Vaak zie je kleine witte puntjes op de tong. Spruw kan ook overslaan naar jou tepels. (pijnlijk)
ik zie dus wel een witte aanslag op zn tong.. waar hij nog geen zichtbaar last van heeft. Mijn tepels zijn wel giga gevoelig ... eigenlijk mn hele borsten maar zie daar geen witte puntjes op. Bedankt voor de tip! Zilverwater heeft mn moeder nog wel in huis. Hoeveel en hoe vaak moet je het dan gebruiken en kan ik dat ook op mn tepels smeren? Gr Diana
Ik doe/deed het iedere keer als ik aanlegde of kolfde en daarna nog een keer. Gewoon op een watje en even "afvegen"
Zijn jou tepels alleen met voeden pijnlijk? Want als ik dit zo lees, heeft je zoontje volgens mij geen spruw (heb ik geen ervaring mee gehad), maar een melktong. Zowel onze dochter (gehad dan) als onze zoon hebben dit beide. Het ziet eruit als een witte waas op de tong en zonder puntjes. Ik neem aan dat dit je eerste keer is dat je bv geeft? Dan kunnen je tepels tijdelijk gevoelig/pijnlijk zijn (vooral of alleen met aanleggen), dit zal snel overgaan. Ik had bij onze dochter ook in het begin veel last gehad van mijn tepels (met aanleggen), maar dit komt omdat je tepels eraan moeten wennen dat er een beebje constant eraan ligt (zo'n 7x per dag). Nu bij onze zoon heb ik er geen last meer van omdat mijn tepels eraan gewend zijn. Ik hoop voor je dat je zoontje en jij geen spruw hebben, maar dat het gewoon een melktongetje is.
Ik denk hetzelfde als Teigetje1, Milan had het in het begin ook. Is gewoon "aanslag" van de melk. Maar je kan natuurlijk altijd voor de zekerheid even bij de huisarts of het consultatiebureau langsgaan als je 't niet vertrouwt.
Ik dacht ook dat mijn dochtertje een 'melktong' had maar toen ik ook hele zere borsten kreeg bleek het toch spruw te zijn en het had zich inmiddels over de hele mondholte en op haar lippen verspreid. Even goed opletten hoor want het kan heel hardnekkig zijn. Mijn dochtertje dronk er niet slecht door overigens. Ik heb een kuurtje van de kinderarts gekregen en heb deze twee keer moeten herhalen voordat het over was.
hier hetzelfde, zelfs de HA zei dat het een melktong was, maar sinds vandaag hele zere tepels en witte puntjes bij zoonlief. Toch spruw!