Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het hechten vond ik het pijnlijkste van allemaal. Kreeg daar echt zin van om de verlos in dr gezicht te trappen :D (niet gedaan gelukkig, want beide keren een hele lieve)

2. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Kijk zo willen we het horen :D

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oke dan ben ik dus niet de enige waar het zo'n pijn deed. Ze heeft hier een paar keer extra verdoofd maar 't hielp niet.

Danique heeft even een appel naar binnen gewerkt en wat thee. Nu een rijstewafeltje en dan gaat zij de box in en in even in huis aan de slag.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Zo ik ben er ook weer even, ben meestal te druk om te lezen en reageren hier maar ik zie dat de bevallingsverhalen boven tafel komen :D

Hier 2 totaal verschillende ervaringen gehad. Louise bleek op het laatst helemaal verkeerd te liggen en is dus met een ks gehaald, ik heb geen wee gevoeld maar ze kwamen er maar net op tijd achter (39+4) want anders was het misschien wel verkeerd afgelopen. Bij Tygo kreeg ik de keuze en na veel wikken en wegen heb ik voor een vaginale bevalling gekozen. Ik vond het heeeeel erg zwaar en wilde een ruggeprik maar die kreeg ik niet want Tygo's hartslag ging tever naar beneden. Die ruggeprik had ook niet veel geholpen want niet veel later was hij er al! In 8 minuten persen :D Helaas wel uitgescheurd en inderdaad dat hechten vond ik ook verschrikkelijk!! Dat deed veel meer pijn en duurde dus ook langer dan het persen. Ik zei tegen de vk, nou is het nu klaar met dat gewroet daar beneden, ik heb al een kind op de wereld gezet, die scheur heelt vanzelf wel ;) toen zei de vk; prima maar dan zie ik je over 20 jaar terug met ontlastingsproblemen.... eehm ok, nou dan ga maar even door. Helaas bleek Tygo dysmatuur te zijn; hij woog maar 2595 gram bij 47 cm terwijl hij die week ervoor op 3200 gram werd geschat! Nou ja, we zijn dus even in het ziekenhuis gebleven en dat vond ik op zich wel prima. Maar hier komt er geen derde meer hoor! Wij zijn compleet en ik heb nu alles meegemaakt, een ks en een vaginale bevalling, een jongen en een meisje en wel bv en geen bv dus ik vind het leuk geweest :D

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Pff.. pittig hoor!

Ik ben hier net door m'n werk benaderd en ga in een film meespelen over de kraamzorg. Volgens mij ging het uit van een soort opleidingsbureau of zoiets die jongeren aan het werk proberen te krijgen. Spannend!!! Ze zochten een kraamverzorgende en voel me wel vereerd dat het werk mij heeft uitgekozen. Moet zo om half 1 even bellen, ben benieuwd!
    Vindt het wel doodeng.... straks doe ik het niet goed ofzo... het is vrijdag al.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

He getver; bevallingsverhalen!;)

Ik doe niet me hoor; daar zitten jullie echt niet op te wachten. En het is lunchtijd.

Hoe langer het geleden is des te moeilijker ik het ga vinden hoe het gegaan is allemaal...:(

Mooi weekend gehad. Kom later verder beppen; m'n zoon is wakker.;)

7. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Oh, ik heb mijn bevalling hier wel eens een beetje verteld, ga het ook maar niet herhalen, maar het was iig geen succes. Maar beter dan een KS onder algehele narcose, dat lijkt me echt zo erg, als je de geboorte van je kind mist.
    Hechten heb ik weinig van gevoeld trouwens, maar was 2x geknipt én ingescheurd, dus ik denk dat het daarvan nog verdoofd was. Bovendien werd ik gelijk toen Jens op mijn buik/reanimatiekamer (is niet gereanimeerd hoor!) lag gehecht, omdat ze in een slagader geknipt hadden en ik leegliep.
    Zo grappig, want ik was heel bang voor het hechten voor de bevalling, maar dat was nou juist het enige dat meeviel :D!

Red: Spannend! En je doet het vast prima, anders hadden ze jou niet uitgekozen!

Hier hebben we écht goed geslapen! Ik was gisteravond al heerlijk rozig. Lagen er om 22:30 in en werden maar 1 x wakker om half vijf, van Jens die verdriet had. Ging verder slapen na alleen troosten en toen hebben Jens en ik verder geslapen tot 8:30 (!!!). Papa ging om half zeven eruit voor werk, heb ik niks van gemerkt :). Heb gelijk meer energie, hebben net een flink stuk gefietst en de boodschappen gedaan en vanmiddag gaan we koffieleuten met een vriendin van mij, gaan de verhuizing doorspreken, zien dat we mijn hoofd rustig krijgen :D;).

8. Alita

Alita Niet meer actief

Wat ik zo bijzonder vondt aan mijn bevallingen dat ze eigenlij precies hetzelfde gingen...
    Net zo snel met ontsluiting, allebei een sterrekijker...is minder leuk...
    Gelukkig bij 2e bevalling niet 2 uur persweeën hoeven tegenhouden maar 1 uur..
    En de placenta die bij allebei niet eruit wilde...
    Wel bij de tweede bevalling 1uur erover gedaan wat bijna leide tot operatie en bij de eerste een vacuum gehad...

Hier vannacht ook weer goed geslapen gelukkig...vorige nacht was een hel. arme meid had ook de hele dag al veel gespuugd en s`nachts ook. Weet niet wat er was...
    Nu had ze wel een soort van regeldagje volgens mij want ze heeft veel gedronken en ik heb even weer last van wat stuwing gehad....

Maar vannacht heeft alles weer goedgemaakt hihi....

9. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Volgens mij is het een soort van aanleg hoor, dat sterrenkijken. Ik hoor heel vaak dat broertjes en zusjes dat allemaal hebben. Jens was ook sterrenkijkertje, kon ook echt zelf de bocht niet maken. Ik wist het al voor de bevalling, heb het ook steeds gezegd. En toen bij het toucheren: 'de baby ligt niet helemaal goed' Ik: 'Weet ik, hij ligt met zijn gezichtje naar voren he?' Zij: 'Hoe weet je dat?' Alsof je zelf niet doorhebt dat de armpjes en beentjes aan de voorkant van je buik liggen.

10. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Oh, ik had voor Jens' nieuwe kamer muurstickers besteld, leuk leuk leuk! Zijn net binnen. Geweldig zeg, wat een uitvinding. En helemaal niet duur ook, behang zou veel duurder zijn. Ik ben verliefd!

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Mijn eerste was een geplande KS met onverwachte volledige narcose... dat gun ik echt niemand.
    Het is maar goed dat de BV meteen goed liep, anders was ik vermoedelijk wel in een pd terecht gekomen.
    Ik vind het nog steeds erg moeilijk, ben daarom dubbel blij met een *normale* bevalling.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Ireen: leuk! :)

@bevallingen en hechten enzo ;): hechten kan ik me niet meer herinneren, enkel dat ik het freezing koud had en m'n benen bijna niet overeind kon houden door het rillen en van de vermoeidheid. Dat was voor mij de grootste ellende aan het hechten, hahaha. Viel mee dus ;)

Hier vannacht goed geslapen wederom: Thirza twee keer wakker, maar beide keren na 1 keer troosten van papa snel weer slapen! Ha, we weten niet wat we meemaken zeg! En wat ben ik blij dat we de knoop doorgehakt hebben! (Alhoewel ik nog steeds rekening houd met dramas die nog kunnen komen).
    Gisteravond manlief lopen plagen, dat ik er niet meer uithoefde iig :D Gelukkig gunt ie het me wel, na twee jaar :D

13. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Super zeg!!!

14. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    inderdaad, lekker blijven liggen!
    Da's wel het (zo ongeveer enige) voordeel van fulltime kolven. Als Jens wakker wordt, dan kijken wij op dat moment gewoon wie het wakkerst/meest fit is, en diegene gaat eruit. Meestal maakt de een een troostvoeding, en ligt de ander met Jens in ons bed. Ik hoef er dus per definitie altijd zelf uit.
    Maar wat goed dat ze gewoon weer ging slapen. Ik ben er wel van overtuigd dat dat helpt hoor, dat als je zelf eenmaal achter je beslissing staat, dat een kind dat wel meepikt (hoewel dat niet alles bepaalt uiteraard).

15. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Even een vraagje (heeeeeel offtopic maar dat zijn we inmiddels gewend): Hoe doen jullie dat met kerst? Hier wordt nogal aan ons getrokken, schoonouders willen dat we komen (ver weg) en blijven slapen, ik wil ook graag naar mijn ouders, en eigenlijk willen we heel graag een dagje met ons drietjes (hebben afgelopen jaar geen vakantie gehad ivm de start van ons bedrijf (=keuze) maar willen daarom wel graag gewoon een knusse relaxkerstdag met ons eigen gezinnetje, onder onze eigen boom. Verder gaan we ook altijd nog naar de kerk omdat mijn vader en zus daar de kerstnachtmis muzikaal ondersteunen.
    Dat past dus niet in 2 dagen. Hoe doen jullie dat? Jens trekt al dat gesleep ook niet... Ik bedoel is het reëel van ons om te zeggen dat we ook een dagje thuis willen zijn?

16. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ireen, wij hebben dat opgelost door mijn fam en schoonfam bij ons uit te nodigen 1 kerstdag. En de andere dag dus voor onszelf!

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

ook onze ouders wonen ver uit elkaar, dus hier is het sowieso gewoonte (ook voor we Thirza hadden al) om hoogstens bij 1 van onze ouders langs te gaan met kerst.
    Weet niet hoe we het dit jaar doen: weekend vooraf zitten we met mijn familie in een huisje, en die eerste week van de kerstvakantie zijn de kids van mijn man er ook. Wij laten het momenteel erg afhangen van hoe Thirza het doet... en ieder die daar moeite mee heeft, heeft zelf een probleem :D (wij iig niet :D)

18. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Rozemarijke: wat fijn dat de nachten tot nu toe goed gaan. hebben jullie trouwens nog dezelfde huisarts die jullie niet wilde doorsturen? En dan dat paternaliserende: "het is een pedagogisch probleem." Alsof oorpijn beter wordt van een nacht laten huilen... Maar wel erg fijn dat ze zich nu gewoon laat troosten zonder nachtvoeding.

Ireen: leuk he, die muurstickers. Hebben we hier ook in de kinderkamer. Plak het wel daar waar Jens er niet bij kan, de plekken die Karel kan bereiken zijn intussen stickerloos! Wat voor een vloer heb je? We gaan hier ook verhuizen (lange termijnplanning, volgend voorjaar denken we) en zijn nog op zoek naar een goede en goedkope vloer voor de kinderkamers.

Bevallingen: twee totaal verschillende bevallingen, maar mag over beide niet klagen. Bij Karel duurde het vrij lang en uiteindelijk zijn we naar het ziekenhuis gegaan voor een infuus omdat het niet opschoot. Toen ineens wel binnen een uur. En maar 10 minuten persen. Dat moest ook wel omdat het met zijn hartje niet goed ging. Dat was wel even spannend. Ik was behoorlijk uitgescheurd en vond inderdaad het hechten het ergst van alles (met de leuke opmerking van de arts-assistent: "ik ga maar even de gynaecoloog halen want ik weet niet aan welke kant dit vast moet..."). Bij Toon ging het heeeel snel, eigenlijk maar een uur echte weeen gehad en ik had niet zo door dat het zo snel ging, dus toen ik opeens moest persen heeft mijn man snel de vk gebeld en nadat die er binnen een kwartier was, is Toon de eerste wee geboren. Ze was dus net op tijd, anders had mijn man het moeten doen! Het grappig is wel dat ik nog steeds niet weet welke bevalling ik nu prettiger vond. Bij Karel zat ik helemaal onder de natuurlijk pijnstillers, maar bij Toon ging het daar eigenlijk te snel voor. En als je zo snel ontsluiting heb, zijn de weeen ook heel heftig. Maar ja ik was wel weer snel op de been, het is natuurlijk niet zo'n uitputtinsslag. Over beide bevallingen heb ik wel een goed gevoel. Benieuwd hoe de derde bevalling gaat zijn ;). Nog geen plannen, hoor... (ben nog niet eens ongesteld geweest!)

19. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Sam: O das ook een optie. Maar Roel heeft twee broertjes met aanhang en kids die dan dus ook een heel eind naar ons moeten rijden dus dat is ook wel weer veel gevraagd.

rozemarijke: Maar hoe hebben jullie dat gezegd dan? Kan ik gewoon zeggen dat we het vanaf dit jaar om en om gaan doen, ene jaar 1 dag thuis en schoonouders en andere jaar 1 dag thuis en mijn ouders? Ben ik dan niet bot ofzo? Ik wil gewoon ook genieten thuis en lekker even 'zijn' ipv het geren en gevlieg...

Vloer: Wij hebben nu gekozen voor vinyl, dat is goedkoop en makkelijk te onderhouden en snel gelegd. We hebben een houtdessin genomen en het lijkt net laminaat. Haalt het lang niet bij een houten vloer, als we ooit een huis kopen komt daar een houten vloer van duurzaam hout. Ik zou niet voor vinyl kiezen als je volgend jaar weer gaat verhuizen, tenzij je het meeneemt. Het is niet goed voor het milieu namelijk. Dan kun je beter het kliklaminaat van ikea nemen, das 8 euro per m2 en kwalitatief best okee.

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oh Ireen, wij blijven al jaren thuis onder onze eigen boom met onze beestenboel! Heeeeeerlijk! Daar ga ik me niet voor verantwoorden hoor (maar misschein moet je daar eerst 35 voor worden ofzo:D).! Nu we een kind hebben, hebben we een nog beter excuus! De opa's en oma's wonen ook ver weg en wij zijn niet zo familieziek. Er is jaren aan ons getrokken, dan werd ons na de zomervakantie gezegd: "wij vieren het eerste kerstdag", blablabla...
    Ik hou niet van kerst "vieren". Wij gingen in Amsterdam altijd naar de nachtmis en daarna naar de kroeg:D. Nu gaan we naar de kindermis en daarna begint voor ons de kerst. Alleen kaarsjes aan en de boom enzo en met een goed glas wijn het jaar doornemen. Dan 's ochtends vroeg met de honden weg, want het lijkt wel of op dat soort dagen mensen ineens een hond hebben;). Dan lekker heel de dag kokkerellen met z'n tweeen en het heerlijk opeten. Maar dat doen we eigenlijk ieder weekend al.:p
    Doe wat je het liefste doet, dan worden het mooie dagen!;)

Deel Deze Pagina