Borstvoeding en trots deel 3

Discussion in 'Borstvoeding' started by raspberry, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

hoi allemaal,

leuk om allemaal te lezen, hoe die ontwikkelingen gaan van jullie kindjes

rm, balen zeg ongesteld...en lijkt me idd erg dubbel dat gevoel, over 3 mnd :(...sterkte en aan de schoonmaak dan maar!

zg, zoo das fijn!! na zo'n tijd geklooi met darmpjes, en buikpijn en slapeloze nachten, nu eindelijk rust ind e tent..
    snel gaat dat dan heh 2 jaar al weer bijna en dan naar de psz...lijkt me echt ZOOO gek...

ireen, zo das wel heel bijzonder! hopelijk slaagt ie voor de test!!

@hier, mirza gaat keihard met zn ontwikkeling...tijgeren wordt overgeslagen, hij kruipt echt al half...en als ie echt iets wilt gaat ie gewoon HARD haha, mij achterna als ik ana het stofzuigen ben!gek gewoon, vorige week kwam ie nog geen milimeter vooruit!
    Verder gaat eten ook super goed! en mijn melk wortd langzaamaan steeds minder, heb de melk al uit de vriezer!

2. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Fafje wat leuk dat Mirza zich al voortbeweegt, wat worden ze dan groot opeens he!?

Zogelukkig: Ik weet niet hoe of wat met die test. Wij willen naar een ander ziekenhuis en gaan dus eerst donderdag naar de huisarts, consult voor de verwijzing van Jens en een consult om hopelijk een verwijzing voor een foto/scan/Mri/oid te krijgen voor mij.
    Lactoseintolerantie komt erg weinig voor bij kleine kinderen, maar Stefan denk daar toch aan, omdat het zo frappant is dat het met Jens veel beter ging toen we met de moedermelk stopten. Dat kan ook te maken hebben met dingen die daar in zaten (buiten de lactose) maar daar kunnen we natuurlijk slecht achterkomen. Stefan adviseert met klem om geen dubbelblinde provocatietest met koemelkeiwitten te doen bij Jens omdat hij zo heftig reageert en we er weinig wijzer van worden omdat al duidelijk is dat hij extreem heftig reageert op het kleinste beetje koemelk. Als hij niet lactoseintolerant is dan is het duidelijk dat het alleen om een eiwitallergie gaat. Is hij wel lactoseintolerant dan kunnen we misschien kijken of hij over zijn eiwitallergie heen is en hij misschien lactosevrije zuivel kan krijgen (omdat ik er verder amper eiwitten in krijg op dit moment).
    Als ze een bloedtest willen doen dan vind ik dat wel okee als zij dat graag willen, maar van mij hoeft het niet, het is mij wel duidelijk.

Bekken: Er is een groot bindweefselprobleem van mijn kuiten tot halverwege de thorax, bekken lijkt nu wel wat stabieler. Verder lijkt er toch sprake van schade aan de bekkenbodem (omdat deze dubbel is ingeknipt en is dichtgenaaid met een slagaderlijke bloeding) en werkt mijn vergroeide onderrug niet mee. Hopelijk geeft een diagnostische foto/scan meer duidelijkheid, ik wilde eerst even de osteopaat afwachten, maar het gaat niet heel veel beter (behalve de afgelopen twee dagen dan).
    Ik heb het niet onbewust over een tweede, ik wil gewoon heel graag;), maar mijn lijf trekt dat echt niet en buiten dat zijn er nog andere factoren die het ons momenteel onmogelijk maken. Vind het jammer maar probeer er niet teveel aan te denken. Vind het ook jammer dat er straks veel tijd tussen Jens en onze hopelijk toekomstige tweede spruit zit, maar het is niet anders, liever dat dan dat ik helemaal niets met ze kan ondernemen.:cool:

Nou heel verhaal :). Ja noemt ie je mama? Wat leuk! Hier is 'mama' en boterham ;)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

@lactoseintolerantie: onze KA zei dus dat daar vaak GEEN groeiachterstand bij is en kids gewoon vrolijk zijn, tegen WEL groeiachterstand en hangerige kids waar niets uitkomt, bij bijvoorbeeld een glutenallergie/coeliakie.
    Apart dat daar weer zulke wisselende verhalen over zijn dan... :(

Thirza zegt hier gelukkig al heel lang luid en duidelijk mama :) (Soms een beetje te luid en duidelijk, getuige haar extreme hangen aan mij bij periodes ;)).

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Tja, buiten dat er verschillende verhalen over gaan: Het maakt me niet zoveel uit. In eerste instantie had hij echt een eiwitallergie, want toen ik op dieet ging ging het echt een tijd veeeel beter. ALS hij al lactoseintolerant is is dat iets van de laatste tijd.
    Maar goed, we hebben hier niet te maken met een typisch allergiekind, want die kindjes zijn ook vaak ziek, hebben diarree, bloed bij de ontlasting, zijn constant verkouden, benauwd etc. Jens heeft niets van dat al, die wordt alleen megasuperonrustig en verdrietig en krijgt buikpijn en kan niet slapen. Hij is altijd goed gegroeid, ondanks een redelijk heftige allergie en een tekort aan moedermelk, dus dat past eigenlijk niet in een allergiebeeld, maar tja, de uitzonderingen...

5. raspberry

Ja, die uitzonderingen idd. Thirza paste ook met een boel dingen dan weer niet in bepaalde beelden, (vandaar dat we steeds afgescheept werden ws, bij CB en HA). Zou toch mooi zijn als elke aandoening enz volgens precies hetzelfde stramien zou verlopen, dan zou het nooit meer over het hoofd gezien worden ;)

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Niet zo klagen RM; jij wou lange lange tijd niet naar een regulier arts, daar had je geen vertrouwen in. Ik heb echt maandenlang gezegd dat je naar ka en later ook de kno-arts moest gaan. Dus zeg nu niet dat je niet serieus werd genomen, je stond er zelf niet voor open, wees eerlijk.;)

7. raspberry

Omdat het CB zei dat het allemaal normaal was en het niet te testen zou zijn enz enz.... En de HA niet door wilde verwijzen ook, want er was niets anders aan de hand dan dat ik grenzen moest stellen. Dan ontwikkel je wel vertrouwen in de reguliere geneeskunde ja... er was voor die tijd niets mis met mijn vertrouwen in de reguliere geneeskunde, dat werd aardig minder door het optreden van ons CB en onze HA.
    Ik had beter wat minder vertrouwen in het CB kunnen hebben ren eerder er op moeten staan naar de KA te mogen.

8. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Ik verwijt mijzelf wel dat ik niet eerder een verwijzing heb geëist, maar hier ging het ook zo; iedereen zei dat er niets was en ik wilde vooral blij zijn met ons mooie wonder en niet zo zeuren. Ik dacht altijd; ja maar over twee weken gaan we weer naar het CB... etc.

Nu het met het kindje van zus niet goed ging en zij zei: 'maar ik moet woensdag naar het CB', zei ik: 'Daar ga je niet op wachten, ga naar de huisarts en vraag een verwijzing'. Al doende leert men.

9. zogelukkig

Ik dacht al dat Thirza's eczeem veroorzaakt werd door een allergie toen ze een half jaar was. Bij 9 maanden dacht je de oorzaken van de eczeem en verkoudheden en buikklachten gevonden te hebben: het lag allemaal aan de vaccinaties en je kreeg een druppeltje van de homeopaat en het werd allemaal beter.

Daarna ging je naar de bioresonantietherapeut, die zie: kma en toen was dat het ei van Columbus. Je ging op koemelkvrij dieet en het moest nu wel beter gaan.
    Je wou zelf niet naar de ka, want wat kon die nu doen? Volgens jou was zo'n bloedtest toch niet betrouwbaar.

Maar de verkoudheden en oorproblemen bleven. Ik zei: ga toch naar de kno-arts, maar toen Thirza 10 maanden was, schreef je:
    hier dus ook vaak oorontstekingen... ik ben hier heel benieuwd of dat gaat verbeteren nu we de allergie op het spoor zijn
    Buisjes enzo, daar ben ik zelf niet zo weg van: dat lost de onderliggende problemen niet op. Als het geen allergie is en je komt er verder niet achter wat wel, dan is het natuurlijk op den duur wel zo fijn voor je kind om dat te doen, maar daarin vind ik KNO-artsen vaak wat kortzichtig diagnosticeren... toch een beetje een nadeel van de reguliere geneeskunde: die kijken naar 1 specifiek gebied en daardoor vervalt de aandacht voor het grote geheel.

Pas 10 maanden later kreeg Thirza buisjes en ging het beter met de verkoudheden.

Vind het een beetje flauw dat je nu wijst naar de artsen die je niet serieus namen, want je had er zelf helemaal geen vertrouwen in. Ik heb zo vaak gezegd: ga naar ha en eis die verwijzing voor ka of kno en daar ben jij best mondig genoeg voor, maar je wou het niet, want je kon het wel af met osteopaat, homeopaat, bioresonantietherapeut en dietist.

10. raspberry

Dat was wel allemaal nadat CB en HA maandenlang tegen me riepen dat het allemaal normaal was en de HA al twee maal gezegd had dat doorverwijzing niet nodig was.
    En mondig genoeg, ja... ik heb me toch al die keren weer aan laten praten dat het dan wel niet nodig zou zijn: je gaat toch weer aan jezelf twijfelen dan.

En in eerste instantie zijn hier de oorontstekingen ook weg geweest, tussen 9 mnd en 12 mnd, toen we op dieet gingen. Na haar eerste verjaardag kwamen ze weer terug, werd duidelijk dat de ongelukjes met melk(bestanddelen) hier en daar gewoon te vaak voorkwamen om haar oren schoon te houden en ben ik idd die doorverwijzing gaan regelen naar KA en later ook weer naar KNO, toen de huisarts ook dat niet wilde.

Overigens denk ik nog steeds af en toe dat die vaccinaties geen goed hebben gedaan in de allergie en de eczeem. Heb daar toen een onderzoek over gelezen, uitgevoerd door de universiteit utrecht, (helaas nooit opgeslagen en ook nooit meer terug kunnen vinden, zou niet meer weten via welke zoektermen ik dat toen gevonden heb), maar daarin werd aangetoond dat de hoeveelheden waarmee kids hier gevaccineerd worden, allergieen veroorzaakt.

Dat ik die bloedtest niet wilde doen, was omdat het CB en de hA hadden gezegd dat er niet te testen viel. De KA heeft toen bij 13 maanden toch getest en die vertelde pas dat de kans wel groot was dat er niets uitkwam, maar dat hij het gezien de klachten toch wilde proberen duidelijk te krijgen. Werd dus niet duidelijk, in haar bloed was en is niets te zien...
    Maar toen we eenmaal de eczeem onder controle kregen met de triamcinoloni, (van de huisarts hadden we hydrocortisol gehad bij 8 maanden en dat hielp geen fluit. Vond de kA dan weer niet gek, toen we daar eenmaal kwamen, maar volgens de huisarts moest dit afdoende helpen en kon de eczeem nergens anders van komen), bleef dat wel weg als we maar strak het dieet houden.

Maar goed: al met al heeft dat niet erg veel goeds gedaan in mijn vertrouwen in de reguliere geneeskunde. In ieder geval niet in het beoordelingsvermogen van veel artsen.
    Onze kinderarts was er trouwens ook van overtuigd dat haar eczeem niet van de KMA kon komen: dat was maar in 2% van de gevallen. Ja, daar is Thirza dus eentje van...
    En die wilde dan een paar maanden terug haar ontlasting niet nakijken, ik moest maar een voedingsdagboek bijhouden. Gelukkig heeft onze huisarts iets geleerd van het hele verhaal hierbovem, en die besloot toch maar eens te gaan kijken.

Maar goed, dat doet niet zo heel veel goeds allemaal met je vertrouwen in artsen. Ook niet als je dan een periode zelf hebt gezegd: dan zoek ik het wel elders.

11. raspberry

Overigens denk ik wel dat je gelijk hebt dat ik bij de KA en de KNO terecht moest zijn, en had ik idd meer door moeten duwen bij de huisarts. Dat zal ik bij een tweede ook absoluut doen, als ik ook maar enige twijfel heb aan het oordeel van de huisarts, of denk dat die niet voldoende weet. Maarja... als je al die kennis die je opdoet van een eerste vooraf eens zou hebben....

12. zogelukkig

Daar heb je wel gelijk in: ik weet nu ook wat kiss is en verborgen reflux etc. Zou nog eerder dan bij 7 weken bij de osteopaat op de stoep staan en igv verdenking op reflux EIS ik gewoon een verwijzing ka of haal meteen zantac bij de drogist. 4,5 maand doormodderen en het tot een slokdarmontsteking laten komen zou nooit meer gebeuren!

Ik wist overigens niet dat je zo vaak bij cb-arts en ha op de stoep had gestaan. Ik dacht dat je daarvoor al en uberhaupt geen vertrouwen had in artsen en je beter voelde in het alternatieve circuit.

Maar maakt ook niet uit, het gaat nu goed met Thirza, toch? Ik denk weleens dat het in jullie geval een jaar eerder beter had kunnen zijn als eea anders was gelopen.
    Heb je nog een vervolgafspraak bij de ka? Hoe met het nu verder met die kma dan, ga je zelf koemelk introduceren?

13. raspberry

Ja, CB riep dus steeds maar dat het OF normaal was, OF het lag aan mij en ik moest grenzen stellen.
    En dat zei de huisarts dus ook, en die heeft dat zelfs letterlijk in de verwijsbrief aan de KA geschreven. Die zei zelf gelukkig direct wat anders, toen hij Thirza's eczeem zag, ("geen wonder dat ze niet doorslaapt").
    Dus dan verlies je je vertrouwen wel een beetje ja... :( Dat alternatieve circuit luistert WEL, (kan het reguliere circuit nog wat van leren!), en dan probeer je dat maar. Ik was juist helemaal niet zo weg van het alternatieve circuit, maar wat moet je dan?
    Nu ben ik geen tegenstander van beiden hoor, ik denk gewoon dat soms alternatief de beste oplossing biedt en soms regulier. Maar net wat er aan de hand is.

Maar het gaat nu gelukkig goed idd. Als we direct goed geholpen zouden zijn geweest, had dat een jaar eerder gekund, zou ik niet in de ziektewet terecht gekomen zijn door slaaptekorten en oververmoeidheid en zou een heleboel heel erg anders verlopen zijn, maar daar verander je nu toch niets meer aan, dus daar ga ik verder maar niet teveel bij stil staan. Ben allang blij dat onze huisarts er wat van geleerd heeft, en mogelijk dat andere ouders ook profijt gaan hebben van de les die Thirza haar geleerd heeft...

Wij hebben in juni een afspraak bij de KA om te kijken hoe het dan is en om dan te gaa provoceren. Maar ik ben er allang uit dat ik niet in het ziekenhuis ga provoceren met de methode "tank-maar-lekker-vol", (naast het feit dat Thirza echt op zo'n plek niet iets gaat drinken dat ze niet kent, vind ik het ook een bizar slechte methode om een kind dat straks bijna 2 jaar geen koemelk gehad heeft, maar een heel glas melk te laten wegwerken). Ik ga aan de slag met de methode van Stephan Kleintjes. Voorzichtig aan melk introduceren en met hem maar eens een goede methode daarover afspreken.
    Op dit moment gaan haar darmen nog niet helemaal zoals het wezen moet, dus ik wil zelf nog even afwachten. Als het in september nog niet anders is dan nu met de ontlasting, dan gaan we dan gewoon wel koemelk introduceren, maar zoals het nu is, is het mij nog te kort na de darmparasiet om een helder beeld te krijgen. De KA wilde een lactosetest voorlopig ook nog niet doen, (dat zegt al genoeg wat betreft die darmen: die darmparasiet kan haar tijdelijk lactoseintolerant hebben gemaakt), dus als hij het tegen die tijd wel tijd zou vinden voor een lactosetest, moeten we die -als de ontlasting dan nog steeds is wat ie nu is: soms vast, meestal nog derrie- dat misschien eerst maar doen, want als we melk gaan herintroduceren en ze reageert daar weer op, weten we zonder een lactosetest nog steeds niet of het nou de eiwitten of de melksuikers zijn...

Maar goed, we genieten nu gewoon even van eindelijk een tijd rust, (in hoeverre het opvoeden van een peuter rustig kan zijn ;)). Hadden laatst een kennis aan de lijn en die vroeg hoe het bij ons was. "Ja, niet zoveel bijzonders", zei ik, "maar dat is eigenlijk heel erg bijzonder..." :)

14. fafje

fafje Niet meer actief

rm, ik heb even je verhaal gelezen, wat een tijd zeg..en heen en weer geslinger, geen wonder dat je er gek van wordt wat te doen!

eventjes iets, mijn neefje van 1 jaar hefet net zo'n test gehad...maar die gingen ze eerst paar druippels op de huid doen, daarna op de tong...en vervolgens met een pipet druppeltjes laten drinken...geen glas vol!?

helaas reageerde hij al bij 3 druppels drinken..en kreeg toen gelijk een spuitje wat de reactie tegen ging...

is zo'n test met 2 jaar dan anders??

15. zogelukkig

Nee hoor: dubbelblinde provocatie is dubbelblinde provocatie of je nu een paar maanden of 14 jaar bent. En natuurlijk krijgen ze geen glas vol, echt niet!

Jouw neefje is dan wel heel allergisch zeg! Goed dus dat hij in het zh was!

Als je het interessant vindt, kan je er hier alles over lezen:
    Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde | Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde

Hoe gaat het trouwens met de bv, geef je nog?

16. fafje

fafje Niet meer actief

Ohhh oke, ja daarom vroeg ik het me af...ja wel zielig joh, hij krege gelijk hele dikke ogen en lippen...gelukkgi wat ze hem gaven wa shet snel over!

@bv, ja ik geef nog steeds, maar voed wel bij...zo laat ik het gewoon langzamerhand vanzelf afbouwen...sinds 3 dgn krijgt ie al 120ml erbij....dus in mij zit gewoon niet zoveel meer...
    Ik vind het wel heel fijn op deze manier, dat het niet ineens abrupt is gestopt..Gek genoeg hapt ie niet meer naar me als ie savodns moe is...

ik ga die link idd es lezen, vidn het wel interessant!

Mn nichtje is er pas per ongeluk achtergekomen toen hij 2,5 mnd was...kan het zijn als ze eerder door had dat de allergie dna minder was eigenlijk!?

17. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @RM, heftig zeg!
    @Fafje, langzaam bouwt het dus af. Je neefje is erg allergisch zeg!

Hier Danique yoghurt gegeven, zaten op 2 theelepeltjes maar ze werd flink verkouden. Ik dacht dat haar wangen daar schraal van werden, maar bleek weer eczeem te komen. Eerst maar weer gestopt dus. Volgende week eerst maar soja opbouwen via de bv en ondertussen zelf kleine beetjes yoghurt blijven eten.
    Vanmiddag naar 't cb.

18. raspberry

@dubbelblinde provocatie: ze beginnen met 10 cc, bij geen reactie door naar 20 cc, en dat bouwen ze steeds op, tot dus toch wel echt gewoon een glas vol. Zo doen ze het op onze kinderpoli althans.
    Mij dus niet gezien, Thirza reageert niet direct op koemelk, maar pas na een paar uur. Ja, dan heeft ze al weet ik wat binnen, voor we er achter komen dat ze er toch op reageert.
    Bovendien lijkt het me dus geen handige methode, om een lijf dat geen koemelk gewend is, direct aan zoveel ervan bloot te stellen. Dus wij gaan voor Stephan Kleintjes :)

En was idd heftig, die periode. Moet ik niet teveel over nadenken, heeft niet zoveel zin... :( We zijn blij dat we eruit zijn!

Thirza slaapt hier de laatste dagen 's middags nauwelijks en 't is een heel gedoe voor ze eindelijk slapt, dus ik heb 'r vanochtend zelf wakker laten worden, (half 9!) en ze slaapt nu voor de eerste keer 's middags gewoon helemaal niet. Ik vroeg om 1 uur nog of ze wilde slapen, maar ze ging stug door met wat ze aan het doen was en gaf geen antwoord. Zal wel gedacht hebben: als ik wat zeg, moet ik straks toch nog! :D
    Benieuwd hoe laat ze dan vanavond uitgekakt is ;)

19. raspberry

@fafje: of die allergie dan minder zou zijn geweest, weet ik niet.

20. fafje

fafje Niet meer actief

oke ik begrijp het, ja nee ik vroeg het me af, weet er voor de rest niet veel vanaf! sterkte ermee in elk geval!!

Share This Page