Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    hallo allemaal,

fafje hoe is het nu, kan hij nog bij je drinken? En hoe is het met de cyclustekenen?

Rozemarijke hoe ging het zonder middagslaap?

Hoe is het met de rest, brenda ik las toch afbouwen? Hoop dat het wat verlichting brengt!

Even update (redelijk (zo niet geheel) offtopic, sorry...): Wij zijn vandaag bij de huisarts geweest en hebben weer een verwijzing voor de kinderarts voor een bloedtest en lactoseintolerantietest. Mijn zus is aan het provoceren en kolft een beetje extra voor Jens momenteel en vriest dat in. Hopelijk kunnen we daarmee tzt langzaam Jens laten wennen aan koemelkeiwitten/lactose, dat zou wel mooi zijn.

Ik heb een verwijzing voor foto's van mijn bekken, als daar niets uitkomt dan door naar de gynaecoloog, komt daar niets uit dan weer verder zien.
    Het grappige is dat het wel wat beter lijkt te gaan! *juicht* (maar niet te hard). Ik doe niet meer aan stofzuigen en dweilen en badkamer poetsen en dat lijkt wel te werken in combinatie met stabiliteitstraining en om de dag een paar naaldjes in mijn benen/billen/rug. Morgen komt er voor het eerst een huishoudelijke hulp, want Roel kan dat niet allemaal naast zijn werk in de praktijk doen willen we het een beetje leuk houden. Maar goed ik ben wel erg blij dat ik gewoon een aantal dingen kan doen zonder veel last te hebben, dat geeft veel meer vrijheid!

2. fafje

fafje Niet meer actief

Hoi!

Ireen, nou dat is dan idd een opgelucht gevoel heh...hopelijk blijft het zo met je bekken en gaat het gewoon de goede kant op!! Beniuewd naar de foto uitslagen..

Wat super zeg, dat je zus voor jens kan kolven...van een vreemde zou ik het raar vinden maar van mn zus (die ik niet heb hihi) zou ik het ook doen! Hopelijk kan hij er aan wennen, vervelend hoor!

@cyclus, i really don;t know, morgen naar de gyn, dan hoor ik alles! Ik zou theoretisch afgelopen maandag ongesteld moeten worden ( vanuitgaande een perfecte cyclus van 28 dgn)..maargoed dat is niet zo reeel..zie wel!

@Bv, nou Mirza drinkt nog steeds...niet veel maarja er komt nog steeds melk uit haha, alleen vandag wel bijzonder weinig hoor...hij dronk een fles er nog bij van 180, hij nam ook bij mij alleen de grote slokken en had geen zin meer...
    Maar ik vind het wel ehct een perfect "einde" zo....

Hoe is het met de rest?

Duchess, Zogelukkig hoe gata het met de kiddies?

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Goed meissie! Vannacht was er weer "iets" en zat ik beneden op tussen 3 en 5 uur. Kiesje denk ik. Wou 2x lang drinken, ben zo blij dat dat nog gewoon gaat!

Gaat verder heel goed met hem. Hij zit goed in zijn vel, is heel de dag vrolijk, eet goed, maakt goede luiers, slaapt lekker. Gaat hard in zijn mentale en lichamelijke ontwikkeling. Ja, wij vinden dat allemaal erg bijzonder na zo'n lange stugge tijd. Moeilijk is niet het goede woord, want onze zoon is van nature een superlief en vrolijk kind, het kon er alleen niet uitkomen door alle pijntjes. Daar hebben we wel een traantje om geplengd.
    Hij is ook helemaal into knuffelen, gaat dan naast me zitten en legt dan zijn hoofd tegen mijn schouder en streelt dan mijn rug of haar, zo lief! En 's ochtends na het voeden gaan we samen met beer altijd lepeltje lepeltje liggen met z'n drietjes, zo'n 10 minuutjes, ach zo lekker!:)

Nog een paar nachtjes slapen en dan wordt onze grote vent alweer 2!

Later voor de rest een reactie, moet nu naar bed.

4. fafje

fafje Niet meer actief

zg, nou zeg dat is wel lang, maarja de kiesjes moeten toch es komen :(! maar super te lezen dat het nu zo goe dgata joh, wat een ellende toen heh...wat ie allemaal moest doorstaan...en wat spannend, 2 jaar!!!! Nog plannen voor zn feestje?

Hier heeft Mirza het kusjes geven helemaal te pakken...zo leuk, kusje mama, krijg ik een vette lebber :d en heel lang echt schattig ook!

ik ook naar bed!

5. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik was vandaag door de LIHL-bonnen aan het kijken en ik ben even naar de Jumbo gereden om er een hoop in te wisselen, en er zat er ook een bij voor Nestle Groeie Start. Ik had besloten de versie vanaf 10 maanden te kopen maar ze hadden hem niet en nu twijfel ik weer een beetje, ik vind het zo'n gek idee om dat aan haar te geven ipv mijn melk, maar mijn kolfrecht loopt zometeen af en ik weet niet of ik haar dan nog bij kan houden.

Helemaal stoppen ga ik nog lang niet doen, ik kan altijd nog stoppen met kolven en alleen 's morgens en 's avonds live geven en dan een beetje kv bijgeven maar ze is zometeen ook al oud genoeg om gewone melk te drinken toch? Bij nader inzien heb ik die opvolgmelk misschien niet eens nodig dan :)

Verder verheug ik me helemaal op morgen, Simone kan al goed zitten en dus hebben we de tijgerschommel bij de Leenbakker gekocht vandaag, met de kinderstoelverkleiner erin kan ze prima een beetje schommelen (aan het plafond), ze gaat dat zoooo leuk vinden!!

Man wat worden ze snel groot....

6. fafje

fafje Niet meer actief

mamavansimone, ja volgens mij heb j geen opvolgmelk nodig, als zij best al goed eet..ehct maaltijden enz...zou je gewoon koemelk kunnen aanbieden en yoghurt etc

zelf wil ik toch eerder ook al koemelk introduceren, ondanks mijn allergieen...Mirza reageert neregsn op..en hij drinkt ook fv en bv...daar krijgt ie ook koemelk van binnen enz...dus het lijtk me wel heel sterk dat ie ineens kma ontwikkelt..

ik denk zo na 8 mnd, wil ik wel wat introduceren, al is het maar een klein bakje yoghurt...oid

7. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

mooi he moedermelk kunnen delen.
    Ik heb mijn vriedin aangeboden extra te kolven, het was achteraf niet nodig. Maar haar zoon had grote hartoperatie nodig en de borstvoeding liep erg terug... gelukkig had ze net genoeg, anders had ik aan haar gegeven.

Fijn dat het met de heupen iets beter gaat.

ik geef opvolgmelk.

Ik wil met jasper ook naar de huisarts of andere deskundige.
    Er is ook iets in het alternatieve.
    Hij heeft altijd moeite met zijn buikje, hij is erg gevoelig met zijn darmen.
    Begin me steeds meer op te vallen.
    gr brenda

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Bekijk bijlage 145815
    Kwam even langs zwaaiennaar de dames hierzo :D!
    Fijne pasen vast meiden! En geniet van het mooie weer.

9. fafje

fafje Niet meer actief

Dames! ik ben nu officieel geen borstvoedende mama meer!! dus ik lees hier gewoon nog stilletjes mee :D
    Ben nog altijd nieuwsgeirig naar jullie kindjes hoor dus zal af en toe wel meebeppen!

Was gezellig, pbtje altijd bereikbaar :p

Heel veel

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hallo meisjes, alles goed hier ,hoop ik?

@hanneke: *zwaai*

Mijn grote zoon is bijna 4 jaar, waar blijft de tijd...
    Hij drinkt nog steeds 1-2x per dag aan de borst.

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Jingels: wat super om te lezen dat de oudste ook nog steeds bij je drinkt.

Sorry ik kan het laten en lees nog steeds mee.:)

Zwaai en knuff voor iedereen.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Fafje,
    Fijn dat het nu afgesloten is, oke fijn is een raar woord, maar toch het was natuurlijk jouw ding om het af te sluiten, dus dan is het toch fijn dat het goed is verlopen :)! Nu dus wachten op een broertje/zusje, succes met oefenen iig vast :p!

Jingels,
    Oke, ik ben erg vroeg, maar weet gewoon dat het er anders niet van komt omdat ik helemaal niet meer zo heel veel op het forum ben hierzo en ook niet meer echt schrijf hier, wil ik je toch alvast feliciteren met de vierde verjaardag van jullie manneke en natuurlijk ook de vierde verjaring van het bv geven ook maar even noemen :D! Fijn dat het zo kan hoor!

Nynke,
    Haha vind het wel grappig dat je nog altijd zo nu en dan mee leest hierzo. Ik krijg het echt niet voor elkaar hoor het hier bij te houden, dus geloof dat ik mijn aandeel in dit topic af heb gegeven aan nieuwe schrijfsters. Ga jou binnenkort even een pb sturen, dat je het maar vast weet, oke we zijn gemeen, maar gezien jij frankrijk deskundige bent en we vakantie geboekt hebben daarzo wilde ik je wat vragen :p. Zat daar gister aan te denken en dus wel heel toevallig dat je nu net hier ook post :p.

Liefs Hanneke!

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Jingels: gefeliciteerd!

@Hanneke: goed even weer je te zien hier! :)

14. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Hanneke: ik lees niet elke dag meer hoor, dat red ik ook niet.;) Maar zo af en toe spiek ik nog even.
    Hoe gaat het met jou? mag ook in je pb-tje hoor. Ik ben benieuwd naar je vragen.

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Joepie! Mijn jongen is vandaag 2 jaar geworden en dus geef ik 2 jaar borstvoeding en ik ben nog steeds trots en we gaan nog lekker door!:)

16. fafje

fafje Niet meer actief

gefeliciteeeerd zogelukkig!

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hey ZG, gefeliciteerd! Heeft ie ook wat moois gekregen? :)

18. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wouw 2 jaar. Geweldig hoor!
    vind heel knap

19. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Gefeliciteerd Zogelukkig!

20. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Gefeliciteerd zogelukig! Goed gedaan samen!

Ben hier een beetje druk dus niet veel hier. Gaat verder goed. Vrijdag cb... Robin drinkt nog lekker zeker vier keer per dag.

Deel Deze Pagina