Hanneke, nog gefeliciteerd met de verjaardag van kleine meid! Hoe gaat het met jou en de kleintjes verder? Nynke, ik lees ook zo af en toe nog even mee hoor, heb het toch erg leuk gehad in dit topic Jingels, hoe gaat het met jou? Hoe oud is je meisje nou? En alvast gefeliciteerd met kleine Jingelsman Zogelukkig, van harte gefeliciteerd! De rest van de dames: zwaai!!!! Hier gaat ook alles z'n gangetje eigenlijk, grote meid is vorige maand 4 geworden en gaat met veel plezier naar de Vrije school. Kleine meid drinkt nog zo'n 3 keer per dag bij me. Vaker niet, daar heeft ze het veeeel te druk voor. Alleen een beetje jammer dat ze behalve bij mij en haar beker water niets drinkt. Ook geen afgekolfde melk meer, in welke uitvoering dan ook. Nu vind ik het niet zo erg dat ik niet meer hoef te kolven hoor, maar het is als ik een paar late diensten achter elkaar heb toch lastig voor m'n man om haar in slaap te krijgen zonder haar slaapslokje. Ze wil helemaal niets drinken verder, ook geen verse jus waar m'n oudste toen dol op was. Eten gaat goed hoor, zolang het maar geen zoetigheid is. Behalve jam en appelstroop wil ze niets zoets, geef haar maar een plakje (geiten)kaas ofzo haha. Maar goed, ik heb alweer genoeg ruimte ingenomen hier, fijne dag allemaal!
Hier Jens ziek en ontstoken ogen. Ik heb nog precies een paar druppen antistofrijke mamamelk in mijn boobs om zijn oogjes te druppelen
@Zogelukkig, gefeliciteerd!!! Super zeg die mijlpaal! @Hanneke, ook gefeliciteerd! @Jingels, ah.. wat sneu! Hopelijk helpen de druppels! Hier verder niet zoveel te melden. Danique is erg eenkennig, brullen als ik wegloop, hangt erg aan me. Ze wil ook gelijk bv als ik weg ben geweest. Verder loopt ze sinds 1 april los. Net ziek geweest van de BMR en erg jengelig. Komen ook in de fase van niet altijd willen eten en heel boos worden en op de grond gaan liggen brullen. Ach... gaat vast ook wel weer over. Ik ga zelf wat minder werken vanaf volgende maand, heb 't een beetje te druk en krijg alles niet goed meer voor elkaar en 't gevoel dat ik Danique tekort doe. Mooie weer komt er ook aan, dat scheelt ook een hele hoop en straks wat langer vrij tussendoor, heerlijk!
Ik heb vandaag kennis mogen maken met Simone's 'melkzusje' zoals haar moeder het noemt. Ze kwam even buurten en melk halen, in totaal heeft ze nu zo'n 21 liter van me gehad, samen met nog 2 moeders en haarzelf (zij kolft ook nog ook al heeft ze niet genoeg) zorgen we ervoor dat haar dochtertje geen kunstvoeding hoeft te krijgen Het was heel erg gezellig, we hebben lekker zitten kletsen en mooie foto's gemaakt, en ik ben weer even gemotiveerd om soms toch even dat apparaat een keer extra te pakken haha! Het blijft een beetje een raar idee, ik had nog wat verse melk in de koelkast staan en dat ging gewoon uit de magnetron zo het flesje in en naar haar dochter. Op zich niet gek, ik geef het ook gewoon aan mijn dochter maar als het aan een ander kindje gegeven wordt is het toch een beetje vreemd.....
@paprika: hier loopt het goed. Dl heeft nog steeds af en toe oorklachten, helaas weinig meer aan te doen. Grote zoon mag na de meivakantie naar de grote school. Hoe vindt jouw dochter het?
Ah vervelend hoor die oorklachten, hier ook 2 meisjes die om de haverklap oorontsteking of in ieder geval oorpijn hebben. Spannend hoor dat zl bijna naar school mag! Dl1 vindt het helemaal geweldig, ze heeft het erg naar haar zin. Ze zit (op ons verzoek) bij haar vriendinnetje van de psz in de klas dus dat scheelt ook hoor. Ze heeft een hele lieve juf en de Vrije school is sowieso echt iets voor haar, er worden precies de dingen gedaan die wij thuis ook doen en die haar erg bezig houden. Ze zijn ook erg veel buiten en daar geniet ze enorm van Het viel me alles mee want op de psz was het vaak huilen, hier was ze zo gewend en ze vindt het zelfs jammer dat het nu vakantie is. Ze was echt toe aan de basisschool, haar eerste dag kwam ze helemaal blij naar buiten lopen: "mama, met deze kindjes kan ik echt praten!" Ze was de psz nogal ontgroeid dus
@paprika, herkenbaar. Nou ladies, morgen wordt mijn kereltje 4, kereltje klopt ook eigenlijk niet meer. Het is echt al een flinke bink van 1m11 met schoenmaat 29 Hij heeft z´n verjaardagskado ( nieuwe fiets) al gehad, en uitgeprobeerd. Morgen de hele dag door visite. Ben nu flink aan de poets ( was wel nodig ja), en de kindjes liggen lekker te slapen. Zl drinkt nog steeds een slokje moedermelk, dus ja...4 jaar alweer. Van tevoren nooit kunnen bedenken, maar zo blij dat ik het voor hem heb kunnen doen. Hoe is het hier?
Lijkt me heel vreemd om een kindje aan de borst te hebben dat kan praten. Ik denk niet dat ik dat ga redden, ahoewel.... Ik heb min of meer besloten na een jaar niet meer overdag te gaan kolven, en dan zien we wel hoe het loopt met de productie. Wie weet plak ik er zo nog moeiteloos een halfjaar aan vast Inmiddels zitten wij al over de 9 maanden, ik ben zo trots!! Simone is afgelopen maandag 'gekeurd' door het AMC en we hoeven pas weer terug te komen als ze 2 is, en als ze dan nog steeds zo op schema zit hoeft het helemaal niet meer!
Lijkt me heel vreemd om een kindje aan de borst te hebben dat kan praten. Geloof me, daar groei je in. Een kind wat kan praten... tja, nooit bij na gedacht eigenlijk.Sterker nog, het is wel makkelijk praten als je aan kan geven dat je drinken wil Maar je moet het ook niet zien als voedingen hoor, dat is natuurlijk het eerste jaar zo, daarna verschuift het accent echt naar troost, slokje tussendoor. ( bij de meesten natuurlijk). Ik ken 1 kindje dat door allergiën, verschillende intolerantie´s, en een auto-immuun ziekte de eerste anderhalf jaar volledige BV heeft gehad ( daarnaast wel klein beetje ander vast voedsel natuurlijk, wat ze mocht), maar de hoofdmoot BV. Haar moeder zegt altijd: iemand anders is blij met de glazenwasser, maar ik ben eeuwig dankbaar voor Borstvoeding, dat heeft mijn kind gered. Kinderartsen in het AMC hebben o.a. haar verhaal en dochter ook als leidraad genomen bij de overname van de moedermelkbank. Fantastisch toch. Ze is nu 5, en met 4½ uit d´r zelf gestopt Hoe dan ook, mama is trots
Oh, maar hier zijn de voedingen echt voedingen hoor! Ander kind krijgt twee bekers melk en een schaaltje yoghurt van koemelk. De mijne wil gewoon melk van mama. Wij hadden een late prater, maar zoon praat nu volop en omdat het warm was, we samen op de bank lagen en mama slechts een hemdje aan had, werd er eerst wat gefrutseld en kwam de vraag: "Mama, tinkah?". Tuurlijk mag je drinken kind. Hoe ouder hij wordt des te bijzonderder het wordt, vind ik. Net een half uur wild liggen dollen op bed, straks voed ik hem in zijn slaapzak als een kleine baby in slaap. Love it!
Dat dacht ik ook altijd Toch 26 maanden gevoed uiteindelijk. Speelden hier de gezondheidsproblemen wel in mee: als ze beter in d'r vel had gezeten, had ze waarschijnlijk minder aan me gehangen en zou ik ook wel eerder afgebouwd hebben, (speelt ook wel in mee dat ik er voor op dieet moest), maar ze had het nodig en joh.... ze zijn zo klein, dat het helemaal niet zo gek is hoor! Dat stukje mama-veiligheid hebben ze dan gewoon nodig en was voor mij uiteindelijk niets anders dan gewoon knuffelen enzo. Ik heb er wel meerdere malen rare reacties op gekregen, maar ach.... we kregen wel meer rare reacties op andere dingen ook, waarvan ook wel duidelijk was dat anderen verkeerd zaten, (rondom de slaapproblemen van Thirza en de oorzaken van haar gezondheidsklachten), dus daar haalde ik op een gegeven moment mijn schouders over op.... lekker laten kletsen, die lui die gehersenspoeld zijn door de KV-maffia en de Ciska-Dresselhuys-feministes.... @Jingels: gefeliciteerd! @all: morgen een testje wagen hier, leek me wel mooi als ie dan op moederdag positief zou worden.... Verwacht er maar niet teveel van, want is een dag voordat ik in principe ongesteld zou moeten worden en ik heb beide keren pas overtijd positief getest, (bij Thirza 19 dagen overtijd en bij de vorige zwangerschap 4 dagen overtijd), maar heb wel allerlei klachtjes, denk dat er een innesteling geweest is 3 dagen na m'n eisprong en als het feit dat ik de vorige keer 2 weken eerder positief testte dan bij Thirza, betekent dat mijn lijf dat HCG-produceren begint te snappen, zou het misschien toch moeten lukken... Iedereen een fijne moederdag iig
rm, ik weet nog dat ik een x schreef ( toen dahct ik dus ook ngo anders over)...dat ik het na een jaar wel raar zou vinden, dan zijn ze al "zo groot" ...en toen zei jij geloof ik ook zoiets van, nou dat went daar groei je in! en idd als ik nu naar mirza kijk...hij is nog zo'n kleine baby...terwijl ik voor mn zwangerschap dacht dat een baby van 6 mnd al een "reus" was....echt gek hoe dat veranderd! @zwtest, spannend zeg!!! ik duim hoor!!
Test was omowit, maar temp blijft hoog en klachtjes blijven ook... dus we wachten nog maar even af. Enneh, erg bizar dat mensen zich dat idee in hun hoofd halen dat een baby die al helemaal zelf kan rollen, maar verder niks, heel groot is en te groot voor de borst. Juist ja, dat kind is namelijk al volledig zelfstandig....
Ik krijg (helaas) soms de opmerking dat ik haar klein wil houden door nog te voeden en dat het tijd wordt dat ik haar los laat.