Borstvoeding en trots deel 3

Discussion in 'Borstvoeding' started by raspberry, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

nou wat zielig ( net even gegoogles, nog nooit van gehoord) duurt wel lang zeg voordat je terecht kan!!

beterschap, sterkte!

2. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    Mee eens hoor, het is troep :) maar heeeel af en toe mag dat dan. Ik heb het na die proefpakjes niet meer gekocht. Ik vind gewone kv ook naar koffiemelk smaken en ik vind moedermelk lekker lichtzoet. Drink dat rustig hoor ;)
    Ro vind kv heel lekker, ik geef als ik weg ben heel af en toe een pakje kant en klaar kv. Nu denk ik 4 keer gedaan. Verder red ik het met alleen moedermelk. Ik ben best streng met zoet geven (krijgt ze dus niet) maar een uitzondering moet kunnen. Laatst hadden ze haar op kdv een likje ijs gegeven, nou, dat vind ik dus niet ok.

Na een jaar was ik bij Jo veel minder streng, zal nu ook wel zo zijn.
    Begin nu trouwens de echt verbaasde reacties te krijigen als mensen horen dat ze nog bv krijgt... Toch jammer.

Oja, en ZG, ik kan me best voorstellen dat je nog meer op 'puur' bent als je kindje veel last heeft van dingen maar dat is hier niet het geval.

3. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Nu al geke...? Bij ons werd het de vorige keer niet eens gevraagd (14 mnd). Ik denk dat er vanuit gegaan werd van niet :D

(en ik geef nogsteeds bv).

Haai allemaal trouwens, ik leef nog, voed nog, Renske is een rennende blije reus, en mijn hoofdstukken van mijn boek zijn onderhand allemaal goedgekeurd en het geheel is bijna (ja, nogsteeds 'bijna') klaar voor de commissie.

Mijn man heeft inmiddels aangegeven dat hij al een tijdje aan een tweede kindje denkt :$ :D Maar ja. Ik ben nogsteeds donor. Renske drinkt nog zeker 4 a 5 keer per dag (nou ja, nacht) bij ma. Mijn cyclus is niet wat hij geweest is. Ik ben erg dun geworden (bmi schommelt rond 18). Ik vind het eng... :)... maar goed. Van mij hoeft het nog niet meteen, maar ik moet zeggen dat het automatisch meer gaat leven als je de jasjes weg laat :D :D :D

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

@ZG: he, wat duurt dat toch lang zeg, voor jullie terecht kunnen! Maar goed, nu dus een beetje aftellen dan...

@Geke: jammer he, dat met 9 maanden het al zo bijzonder is dat je BV geeft. Na een jaar snap ik zelf wel dat mensen verbaasd zijn en het knap vinden, (positief verbaasd bedoel ik dan, niet afkeurend verbaasd). Maar 9 maanden: als je KV zou hebben gegeven, krijgen ze dan de fles nog, dus waarom is het dan wel raar dat je nog de borst geeft? Heel bijzonder....

@Evenstar: ha, bijna af dus nu! En een tweede, tja... wij hebben gewoon gewacht tot het hard genoeg ging kriebelen om over allerlei mogelijke en bestaande ellende heen te stappen...

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nou, zoon heeft zich 2,5 dag door die vreselijke hoest heen geworsteld, wat was hij benauwd zeg! Gelukkig gaat het nu weer beter, kan hij weer wat langer drinken aan de borst en lachen, vooral lachen, dan weten we dat hij op de goede weg is! 't Is echt een bikkel hoor, ik heb nu pijn in mijn keel en een licht hoestje en dat vind ik al reuze irritant, moet je na gaan hoe hij zich voelde! Vrijdag- en zaterdagnacht heeft hij continu gehoest, bah. Nu maar hopen dat het echt de laatste keer was!

6. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Joehoe *zwaait ff* *druk druk druk*

7. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Hallo allemaal!

We hebben een paar antiborstdagen geloof ik, Simone is met tandjes aan het klooien, de bijtring is belangrijker dan mama's borst dus erg veel drinkt ze nu niet bij me. Flessen gaan wel redelijk dus het miniumum gaat er wel in en vast voedsel blijft ook goed gaan, maar 's morgens of 's avonds aanleggen levert niet veel op, ze draait haar hoofd weg en gaat op de rits van haar slaapzak kauwen.... Eigenlijk wel fijn, want dat heb ik liever dan een hap met die scherpe tandjes haha! Maar ja dan moet ik wel kolven, dat is dan weer jammer. Er moet ook wat in die fles he :)

Inmiddels heb ik genoeg gelezen op dit forum om me hier geen zorgen over te maken, als ze zometeen de borst weer wil kan het gewoon, wil ze hem niet meer dan is dat jammer maar eigenlijk ook prima. Ik zorg in ieder geval dat ze mamamelk krijgt tot ze 1 is, daarna ga ik niet meer kolven, dus als ze dan nog/weer weigert is het eind echt in zicht denk ik.

Fijn hoor dat internet, ik weet precies hoe ik dit soort situaties aan moet pakken :D

8. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Fijn dat je je er gerust bij voelt! Hopelijk wil ze toch nog bij je drinken strakjes.

Yasemin heeft mij gister erg hard in mijn tepel gebeten, en tegelijkertijd haar hoofd weggetrokken. Deed echt zéér... ze heeft me wel vaker gebeten, maar dit was het toppunt, vreselijk. Maar nu heb ik dus hardstikke last van die tepel, zo erg.. vooral met voeden doet het echt zeer. Iemand een tip, misschien iets wat ik kan smeren of weet ik veel wat?

9. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Purelan? (Medela) Dat is pure lanoline. Werkt uitstekend bij kloven, misschien ook bij andere wondjes. Vervelend zeg. Lijkt me echt erg pijnlijk.

10. MamaVanSimone

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    *au* dat klinkt niet fijn. Het is mij nog bespaard gebleven. Vanmorgen wilde ze weer niet bij me drinken....

11. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @MamavanSimone, Danique heeft hier 5 dagen geweigerd. Flesje ging toen redelijk. Ze zat toen ook niet lekker in haar vel.
    Gewoon af en toe even aanbieden en als ze niet wil, gewoon zo laten.
    Hier is ze 's morgens weer begonnen toen ze weer opgeknapt was en veel honger had. Andere houding (zittend) wilde ze toen wel even een slokje en toen is ze weer begonnen.

@Duchess, au!

12. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Na wat inspectie ben ik er achter dat er gewoon een goede snee zit. Pffff.
    Zometeen als ze wakker is, gaan we maar even Purelan halen! Het voeden doet echt zeer. En hoewel ik vanochtend en vanmiddag dacht, we doen wel even enkel de rechterborst, alsof ze het voelde wilde ze zelf persé de linkerborst. Geen idee waarom haha!

13. MamaVanSimone

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Jeetje wat is dit topic rustig geworden! Ik wilde even melden dat na 3 dagen staking Simone toch weer de borst heeft gepakt vanavond, ik stond er heel nuchter tegenover (klaar is klaar) maar ik was toch wel opgelucht toen ze wel weer wilde drinken.

Nu is het zaak de productie weer op te krikken, in die paar dagen dat ik fulltime kolfde is die enorm gekelderd. Maar gek genoeg dronk ze uit de fles ook steeds slechter dus kan ik als het goed is morgen weer net genoeg gespaard hebben voor maandag....

14. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    hallo vinden jullie het goed als ik me hier ook meld. al die tijd eigenlijk geen erg gehad in dit topic. lijkt me leuk om mee te kletsen

15. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @MamavanSimone, super zeg!! Hopelijk gaat je productie snel weer een beetje omhoog!
    @Blinky, welkom!

Ja, rustig hier. Hier niet zoveel nieuws. Danique drinkt nog 3x per dag bij me. Ben de soja aan het opbouwen via de bv en over een maandje ofzo uitproberen hoe het gaat als ik haar sojaproducten geef.
    Yoghurt lukte nog niet.
    Moeten Danique een beetje vetmesten ;) Ze groeit nog amper. 9250 gram was ze laatst half april.
    Maar ze eet momenteel als een bouwvakker dus dat gaat vast wel goedkomen. Heb haar geprobeerd haring te geven maar vond ze vies!

16. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Dec 30, 2010
    433
    0
    0
    Finance
    Ijsselstein
    Hoi, hoi, ik zou ook graag meekletsen hier. Ik heb met ons kleintje een moeilijke start gehad met voeden, maar het gaat nu super goed, ze groeit ook goed. Ik hoop dat ik nog lang borstvoeding kan geven :)

17. fafje

fafje Niet meer actief

mamavansimone, wat goed da ze weer drinkt!!
    red, ze zal dan vast ook lekker bewegelijk zijn!?

@vraagje, ik ben me even aan het orienteren in draagdoeken, want dat vind ik straks ehcte en must! hebben jullie daar ervaring mee!? en welke? en welke is fijn om ook te voeden!?

Ik wil het voor eerste half jaar gebruiken!

18. MamaVanSimone

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Mijn productie was eigenlijk meteen weer op peil nadat Simone weer begon te drinken, al ben ik nu niet te genieten dus misschien dat er ook iets van een ongesteldheid aan zit te komen, of dat nu komt doordat zij niet meer dronk of dat het anders smaakte om die reden is natuurlijk de grote vraag (de flesjes gingen ook niet meer leeg) :)

Ze is trouwens wel ontzettend snel afgeleid en drinkt dan ook niet meer verder, dus bv-foto's kunnen we nu niet maken en vanmorgen ging de wekker van mijn man toen hij aan het douchen was dus toen was het ook uit met de pret. Blijft dat zo?

@Blinky en @mamaSandra: welkom!

@fafje: hier geen tips voor draagdoeken, ik heb 1 stretchdoek geprobeerd en ik vond het helemaal niks dus geen ervaring hier

@duchess: hoe is het met je bijtwond?

19. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    hoi allemaal, welkom nieuwe dames!

mamavansimone, wel fijn dat ze weer drinkt! Hier is afgeleid zijn ook einde drinken. alleen is Ro nu beetje ziekjes dus die wil nu juist wel graag drinken. wordt huilend wakker van de honger 's ochtends, hebben we nog nooit gehad met haar. Bij de oudste werd ik na 9 maanden weer ongesteld, zou best kunnen dat het daarvan kwam? Nu nog niks gemerkt...

@Red: typisch he, dat ze eerst zo hard gaat en nu helemaal niet meer? Ik merk hier nu ook echt dat ze minder 'vol' wordt. heel ander lijfie ineens. maar ze kruipt ook nu, nouja, iets tussen tijgeren en kruipen is het.

@fafje: ik had een mei tai voor de eerste maanden, vond dat heel fijn. ik hou niet van die doeken. Deze kon ze lekker als een kikkertje in en ik kon er alles mee doen. Heb er nog een in de aanbieding ;)

Hier dus grote veranderingen; nu ik eraan denk, ik heb wel mega slechte productie nu dus misschien toch ongesteldheid op komst een keer. Maar Ro kruipt dus en dat gaat gepaard met ongerustheid geloof ik want ze is heel erg eenkennig ineens, ik mag echt niet weglopen. En boos op alles! Ik ken haar echt niet zo, zo'n rustig en lief meisje. Sneu vind ik het, ze voelt zich duidelijk niet lekker.

20. fafje

fafje Niet meer actief

geke, ja ik denk ook dat ik die wil! in een luipaardprintje(heel toevallig als jij die hebt haha)!! ik heb net es zitten kijken, lijkt me ideaal! eventueel neem ik ook een "normale" doek erbij!

Share This Page