Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier volgens de Rapley methode. Ons meisje wilde met 6 maanden ook nog niet veel ervan weten, 2 weken later wel. Maar dus nooit gepureerd gegeven. (alleen in t begin dan van 6 mnd tot 2 weken later, omdat ik dacht dat het ons gewoon niet lukte volgens de rapley methode:) 2 weken later weer geprobeert en toen ging t wel, achteraf denk ik dat ze gewoon nog niet klaar was voor bijvoeding met 6 mnd)

2. fafje

fafje Niet meer actief

ZG, heh heh terug van weggeweest wij allemaal zorgen maken :p
    Wat fijn dat zoonlief weer helemaal goe din zn velletje zit!! en leuk om te lezne wat jij eigenlijk allemaal nog meer doet...!
    Ik snap het wel..nu ook wee rin 2 topics zoveel discussie...je wordt er gek van..pff zo lastig om niks te zeggen...dan is het goed om es ff niet meer te lezen!
    Hoezo eigenlijk 3 weken :p

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik heb geen tijd (werk) dus even snel alleen voor Nelly:
    Zeker als je meisje spuugt van vast voedsel, alles volgens de rapley methode geven. Zo krijgt zij alleen binnen dat wat zij zelf kan afhappen en dan heb je meer kans dat ze alleen binnen krijgt wat zij ook zelf daadwerkelijk kan verteren. Of nog een paar weken wachten, dat mag ook, zeker bij borstvoeding, je hoeft je geen zorgen te maken zolang je voed op verzoek.
    Tevens altijd de vaste voeding combineren met een borstvoeding, dat helpt bij de vertering.

Rest: Zwaai!

Hier gaat het goed, Jens is wat ziek maar niet ernstig. We hebben zijn tweede verjaardag alvast gevierd, omdat we met zijn verjaardag op vakantie gaan. Tijd gaat wel erg snel.

4. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zogelukkig, fijn dat je er weer bent. En je hebt helemaal gelijk!
    Ik vond de PSZ ook wennen ja, maar merk iig bij mijn zoontje dat het super goed voor hem is.

5. fafje

fafje Niet meer actief

Ireen, hoe is het eigenlijk met Jens zn lip/mondje?? en alvast gefeliciteerd!

6. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Woohoo Simone weet nog hoe het moet!! Ik was zo bang geworden voor die scherpe tandjes maar vanmorgen met mijn ogen dicht toch maar even een paar keer extra aangeboden en niet meteen de fles gepakt en na een paar keer bijten (auauau) heeft ze toch toegegeven weer een beetje gedronken.

Ik werkte vandaag thuis zodat ik haar een paar keer kon aanleggen en in totaal heeft ze 4 keer kort bij me gedronken. Ik ben helemaal opgelucht dat ze het nog kan al ben ik als de dood dat ze het morgenochtend toch weer op d'r heupen krijgt en me weer bijt maar ik wil toch nog 2 maanden doorzetten. En maar hopen dat mijn productie weer wat omhoog gaat hierdoor, anders is het voor haar ook nauwelijks de moeite om bij me te drinken. Ik moet en zal dat jaar gewoon volmaken!!

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Super zeg!! hier was de staking 5 dagen. hopelijk houdt ze het nog mooi een poosje vol!

@Ireen, alvast gefeliciteerd!! en beterschap voor Jens!
    @Zogelukkig, fijn dat je er weer bent en alles goed is!!

gelijk even een vraagje aan jou... Stefan adviseerde om Danique regelmatig haring te geven, aangezien ze wel een beetje mag groeien en verder wel goed eet e.d.
    Nu wilde ze hier niet eten toen we laatst eentje hadden gekocht bij de visboer (kwam vast door papa, die hield 'm aan z'n staart boven haar mondje haha). Papa vond het ook erg vies, zijn geen viseters.
    Maar bij de oppas heeft ze wel een stukje gegeten en vond ze het lekker. Alleen hebben zij daar vaak voorverpakte haring van de Aldi. Mag ze dat wel hebben? Heb in elk geval aangegeven dat ze morgen ook wel van de visboer mag halen op onze kosten. Maar kan het kwaad als ze dat af en toe krijgt?

En hoe maak ik zalm lekker klaar zonder zout? Koolvis kook ik vaak even.
    Maar zalm even warm gemaakt tot ie gaar was vond ze niet lekker. in kleine blokjes door de pasta heen matig.

8. fafje

fafje Niet meer actief

ik maak zalm heir voor Mirza klaar met wat olijfolie, knoflook, dille, btj citroen druppeltjes uit de oven (voor ons nog met zout en peper)

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Moet dat in een dichte ovenschaal? Staat hier op de verpakking (heb dan diepvries zalmfilets). Die heb ik niet (kleine combi magnetron) Anders moet ik die maar een keer aanschaffen. maar weet niet of het ook gewoon zonder deksel kan.

peper en knoflook heb ik in elk geval wel in huis. Waar kun je dille nog meer door gebruiken? Sorry ben niet zo opgegroeid met 'losse' kruiden alleen mixen.

10. fafje

fafje Niet meer actief

ohh haha oke nou ik heb ook diepvries, laat het meestal gewoon ontdooien vantevoren...

dan doe ik altijd in een bakje olijfolie, dille, knoflook uitgeperst zalm ermee insmeren...en dan in een ovenschaal (ik doe nooit ene dichte schaal)klontje boter op en dan tot zover je de zalm wilt, natuurlijk voor de kleine heel gaar! ik doe eigenlijk altijd maar wat, dnek 180 graden en qua tijd weet ik het niet, ik kijk altijd tussendoor...en dan op het eind btj citroen

Dille is bij witvis ook heel lekker, je kan ook verse peterselie gebruiken

11. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hier gaat het met peper, snufje zout en olie in de grillpan. Ik gruwel ervan maar Jens kan ook wel wat gebruiken.

Fafje: Lipje is prima geheeld. Alleen als hij het warm/koud heeft of veel kwijlt dan zie je dat het een littekentje is (is dan ook wat dikker) maar alleen als je erop let (en dat doe ik nu eenmaal... :D). Dank voor het vragen. Hoe loopt je cyclus (of niet..?).

Ik hoor hier niet, *zwaait weer*

12. fafje

fafje Niet meer actief

Ohja zo maak ik de zalm idd ook wel es!!
    Ik hoor hie rook niet meer :p

even snel jou nog ..maar het is dus heel onopvallend al sik het goe dbegrijp en alleen voor jou als mama zichtbaar...gelukkgi maar heh...end an het mooi geheeld is ook! cyclus loopt, wel met hulp ;) nu mn 1e ongi!

oke doeii iedereen, ik lee sweer mee :D

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoi Red!

Voorverpakte haring is vacuum verpakt en kan de listeria-bacterie bevatten. Als je zwanger bent, krijg je het advies geen gerookte zalm en makreel te eten, omdat die gerookt zou zijn, maar het gaat om de wijze van verpakken en heeft niks met het gerookte an sich te maken. Listeria gedijt goed bij koele omstandigheden en vermeerdert zich dan razendsnel, pas bij 70 graden gaat hij dood. Daarom zou ik geen voorverpakte haring geven; kleine kinderen horen bij de categorie waarbij je lang houdbare gekoelde voedingswaren dient te vermijden.
    Listeria is een rottige bacterie die hersenvliesontsteking kan veroorzaken.

Zalm kan je insmeren met rode pesto en in de oven doen gedurende 20 minuten op 180 graden. Kan je er nog allerlei lekkere groenten naast leggen, zoals paprika, cherrytomaatjes, boontjes, groene asperges. Goed besprenkelen met olijfolie tegen het verbranden.;)
    Oh en diepvriesvis kan je direct in een ovenschaal doen, hoeft geen dichte te zijn.

14. zogelukkig

Goed nieuws!:)

Toen zoonlief mij bij 8 maanden 1x hard gebeten had (kwam door de doorkomende voortanden) en hij na 48 uur weer de borst pakte, ben ik nog lange tijd zenuwachtig geweest dat hij weer hard zou bijten of zou gaan weigeren. Ik had zelfs geen tsr meer, moest gewoon aan de syntocinon!

En nu zijn we al weer ruim 2x zoveel verder!;)

15. zogelukkig

Joepie, op naar het brusje!!!:)

16. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    De tsr heb ik gelukkig nog wel (volgens mij) maar ik ben inderdaad wel zenuwachtig als ik ga voeden. Vanavond heeft ze me niet gebeten gelukkig, ze lachte gewoon toen ze losliet en we hebben nog even gespeeld op bed :)

Ik hoorde van mijn schoonmoeder dat ze nu de fles aan het weigeren is haha, het gaat wel lekker met dat gekke meisje. Ze eet haar boterhammetjes en avondeten wel goed en soms drinkt ze er ook wat water bij dus ze komt verder niks tekort.

En met mijn productie is het ook weer goedgekomen, ik heb zoals vanouds weer ruim een voeding 's middags als ik kolf.....

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Mamavansimone, haha gek meisje heb je! hopelijk blijft ze lekker bij je drinken.
    @Zogelukkig, thnx! heb 't doorgegeven aan de oppas.
    Ga de zalm eens proberen! Waar vind ik ergens in de supermarkt rode pesto?
    @Ireen, gebakken in de pan ga ik ook eens proberen.

18. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    in de meeste rode pesto zit kaas. Lijkt me wel een mooie combinatie met de vis dus misschien hebben ze er 1 zonder, de natuurvoedingswinkel heeft die wel.

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ow, goed dat je dat zegt! Ik moet nodig eens naar een natuurwinkel. Wil ook nog even wat koekjes hebben ofzo.
    Rijstewafels is ze in uitgegeten, soepstengel krijgt ze soms een stukje maar wil ik niet teveel geven en verder eet ze wel graag volkoren crackers maar even wat variatie is ook wel handig.

20. zogelukkig

Ik maak altijd zelf pesto, dat is 2 minuten werk en superlekker! In het potje van de reguliere super zit pinda en aardappel en zuurteregelaar enzo, getjekkes! In die van de natuurwinkel zit idd geen kaas, maar die bevat zonnebloemolie en amandelen, dat is als vloeken in de kerk (en ik vond het vies).
    In pesto di pomodori hoort officieel parmesan, maar je kan het ook weglaten.

Recept:

150 gr zongedroogde tomaten op olie
    50 gr pijnboompitten
    50 gr parmesan of pecorino
    1 teen knoflook
    1 theelepel kappertjes
    Handje verse basilicumblaadjes
    Extra Virgine olijfolie
    Zeezout

Is D nog steeds koemelkallergisch? De introductie van yoghurt ging toch goed?

Deel Deze Pagina