Borstvoeding en trots deel 3

Discussion in 'Borstvoeding' started by raspberry, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier is ze ook meestal vroeg maar stop haar als ze voor 7 uur komt, gewoon weer lekker in bed. Gemiddeld slaapt ze tot een uur of 8. In de vakantie half 9/9 uur en zelfs een keer 9.45u!
    Toen kwam ze kwart voor 7 ofzo en was ze ook nog moe. Heerlijk! Heb toch liever een nachtvoeding/vroege voeding om vervolgens nog lekker een poos te slapen ipv vroeg beneden moeten zitten.

@Geke, hier heeft ze ook wel van die periodes gehad. Meestal wilde ze dan later wel als ze al in bed lag. Heb een tijdlang 's avonds gekolfd en haar een fles gegeven. Anders bleef ze een paar slokken drinken en weer gek doen en spelen.
    Nu is t geen probleem meer. Als ik er niet ben, gaat ze zonder voeding slapen. Maar hier komt ze s avonds laat bijna altijd nog een keer.

2. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    Ja, ik stop haar ook terug hoor, en ze slaapt dan nog wel tot 8uur of later vaak. Maar slaap zelf dan zo slecht... Heb liever tot 7 zonder wakker worden. Heb er ook nog een hè, en die is vaak 7u / half acht wakker. Straks weer elke dag school, is het sowieso 7 uur eruit!

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Oh Simone eet soms ook genoeg van haar avondeten om niet meer te willen drinken. Ik leg haar dan zo weg en dan slaapt ze net zo lang als normaal (tot half 7). Het is elke dag anders wat dat betreft, soms denk ik dat ze bijna niks gaat drinken en dan ligt ze 10 minuten te lurken en soms is ze na een paar slokken klaar. Als ze los laat en gaat rollen is ze klaar en leg ik haar in bed.

4. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Oooh..., nou hier eentje die echt niet meer gaat slapen hoor als ik haar terug leg 's ochtends. Zo 1 x in de 3 mnd ofzo dat ze dat een x pikt hihi.. Doe het wel altijd als ze vroeg wakker is, maar binnen 10-15 min wil ze er weer uit.

5. MamaVanSimone

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Nee uitslapen gebeurt hier nu niet meer. Half 7 is mevrouw wakker en blijft dat ook. Ze moet zoveel ontdekken en spelen, dan is slapen maar stom. En een paar weken geleden was het soms half 10....

Ik ben trouwens een beetje aan het opdrogen. Ik voed nog 's morgens en 's avonds, beide rechts omdat daar nou eenmaal het meeste in zit. Links levert dus bijna niks meer. En soms kolf ik 's avonds laat maar dat begint me wel de keel uit te hangen, zeker nu ik maar 100ml kolf, dat is nog geeneens een klein flesje. We geven dat dan maar bij de lunch in een bekertje.

Zit nu dus een beetje met een dilemma, of gewoon niet meer kolven en gewoon die 2 keer blijven voeden of toch nog even regelen en die late kolfbeurt toch wat regelmatiger blijven doen....

6. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hoe is het gegaan Rozemarijke?

7. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    ha, ik had eerder moeten klagen, was half 8 vanmorgen! :)) heb haar wel even gehoord maar ze sliep zelf verder. zoon is uit logeren, zou dat uitmaken (kamertjes naast elkaar)?

mamavansimone, ik heb dat ook met verschil in borsten, net als jij is rechts om te drinken en links beetje erbij. ik geef juist wel altijd links ook na omdat het anders helemaal weg is. Moet zeggen dat ik 's avonds 100 ml kolven nog aardig wat vind hoor! ik redde dan maar 80 ofzo maanden geleden. ik kolf nu helemaal niet meer, zou het ook niet doen voor productie. als ik jou was, gewoon blijven voeden en niet bijkolven. is toch prima die twee keer, ik denk niet dat je 'opdroogt' haha, grappige term. voelt soms hier ook wel zo maar als ze nog drinkt dan is er nog melk :)

rozemarijke is misschien nog in het ziekenhuis?

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, ben terug, sinds een uur of 12 al wel, maar beetje gaar...
    Moet morgen nog een keer terug voor nacurettage weer, er zit nog teveel restweefsel helaas.
    Dus ben een beetje leeg, ook doordat ik megamoe ben van het weinige slapen de afgelopen week, dus tja... :(
    Verder wel OK, maar moe dus.

9. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Heel veel sterkte gewenst van ons.

10. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @RM, sterkte meid!!
    @mamavansimone, hier vanaf 13 maanden niet meer gekolfd. Alleen laatst een keer tijdens nachtje weg. Om te huilen, hooguit 80cc ofzo. Terwijl ik 't idee heb dat ze wel meer drinkt.

11. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Als ik kolf, kolf ik denk ik nu 5-10 cc ofzo. Maar ze drinkt naar mijn idee zeker nog 125-150 ml per voeding.

12. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier vermoed ik 100cc per voeding.

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Uit twee borsten?

14. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Rozemarijke, heel veel sterkte. Ik denk aan je ...

15. MamaVanSimone

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik krijg Simone niet meer aan de 2e borst. Als die klaar is met 1 dan gaat ze aan de haal en no way dat ze nog stil wil liggen voor die 2e :)

Misschien toch maar 's morgens rechts aanleggen en dan 's avonds links en dan kijken hoe het loopt.

@rozemarijke: sterkte gewenst!

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, sterkte RM, had je bericht helemaal niet zien staan, had je ook nog niet terug verwacht. Rust maar goed uit!

17. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Rust maar goed uit... het is zwaar op alle mogelijke vlakken :(

18. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @Zogelukkig, ja uit 2 borsten. Ze is hier ook zo klaar.
    Gisteravond was het leuk: ze had links gedronken en liet los, nam vervolgens nog een slok en zei: op! En toen wilde ze de volgende.
    De ene keer lijkt het wat meer als de andere keer. Maar dat zal met m'n cyclus te maken hebben.
    Maar ik zou het echt niet weten. Meestal drinkt ze 's avonds en 's morgens 5 minuten en 's avonds/s nachts 10 minuten.

19. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik heb net even op de wekker gelet. Ze dronk 3-3,5 minuut per borst. Achter elkaar door natuurlijk.
    Moet maandag ongesteld worden, dus meestal merk ik dat een dag of 4-5 van tevoren.

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Meiden, ben weer terug. Nouja, gisteren al natuurlijk, maar 't is me allemaal veel zwaarder gevallen dan de vorige keer :( Veel beroerder van de narcose en ook meer pijn van de curettage zelf. Voorlopig maar even rustig aan dus.

Share This Page