Geke jummie. Ja hoor hier wel kool, maar wel in mate! Dinges84 ik sluit me bij de rest aan en niet te gauw gaan bijvoeden. Idd hier ook een dip rond deze leeftijd!! Lekker blijven voeden en denk dat het bij jou ook moeilijk is om extra aan te leggen als ik het zo hoor. Jildou wilde dat niet eens.
@Zogelukkig Nou dat is zo`n lang verhaal...komt erop neer dat mijn moeder erg veel aandacht nodig heeft en erg kinderachtig is. Het is al eens eerder misgegaan omdat ze erg kwaad was dat mijn eerste dochter bij schoonmoeder bleef slapen de eerste keer. Toen liet ze ook gewoon niks meer van zich horen, uiteindelijk heb ik gebeld ivm met mijn dochter die verdient een oma... Nu was er weer iets volgens haar, maar ze maakt haar eigen verhalen en waarheden, nu ben ik boos geworden en heb het haar verteld. Nu is ze hier heel erg beledigd om en vervolgens hoorde ik weer niks. Alleen deze keer heb ik niet zelf gebeld en nu dus het resultaat, we horen niks en we zien haar nooit meer. Het is een vrouw van 62 en ze gaat uitgebreid alles op hyves aan jan en alleman vertellen, volgens haar waarheid natuurlijk...vindt ik niet kunnen. Neem nu afstand want nu heb ik rust. @Geke ja idd dan rinkelen de alarmbellen he? Nee als ze pijn zou hebben zou je het wel merken denk ik, niet?
@Sam he had nog helemaal niet gereageerd op jou ...sorry!! Ja alweer een maand...we genieten volop. En wat heerlijk dat je nu niet meer zo onzeker bent! Dat is wat ik echt het fijnst vindt op dit moment..maak me niet meer zo snel druk over huiltjes enz..... Hoe is het bij jou nu? Zo beginnen we een topic "we gaan voor een tweede" en zo zijn ze er he??
@Cindy: nou, kan me voorstellen dat je dan even afstand houdt. Heftig hoor! @Geke: he bah, spruw En ja het gaat goed hier!!!! genieten is dit zeg! @Dinges: wij zijn ooit bij de dietist beland omdat Thirza tussen 9 en 11 maanden maar 200 gram groeide en de curve even behoorlijk afboog. Dietist werd er niet warm of koud van, zei dat ze ergens in het eerste jaar hun eigen lijntje opzoeken, (en dat dat dus betekent dat je kindje ineens een enorme stijging maakt op de groeilijn, maar kan ook een flinke daling zijn), en dat zolang ze groeien, er niets aan de hand is. Stilstand is wel signaal om in de gaten te houden, zei ze, en afvallen is alarm. Maar groeien, ook al is het heel weinig, is dus goed Ik maakte me toen ook wel zorgen hoor, maar later dacht ik: zolang de verhouding lengte-gewicht maar OK is en een beetje past bij het postuur dat wij zelf hebben.... En wij zijn zelf slank,. dus was ook wel te verwachten dat Thirza slank zou zijn. Niks geen babyvetjes bij onze dame dus, (die aanvankelijk dus wel 4330 gram was en een waar michelinvrouwtje), en zelfs met luier erbij zakken een boel broekjes enzo dus af Dus zou me zo voor kunnen stellen dat de lage groei qua gewicht nu wat in de juiste verhouding met de lengte aan het raken is?
Cindy ja snel he! Een jaar geleden (de 25e) testte ik positief! En nu is hij al 3,5 maand!! Hier gaat het niet zo geweldig. Al 3,5 maand voornamelijk nachten van in totaal 4 tot 6 uurtjes slaap. Dus als ik alles bij elkaar optel ! Dat gaat opbreken als je alles alleen moet doen met 2 kinderen en 2 honden. Geen onwil ofzo maar manlief gaat om 4.20 uit bed, en iets voor 5en weg en komt om kwart over 5 weer thuis s avonds.
@Rz ja heb er best mee gezeten....snap ook niet dat je tijdens de zwschap van je dochter zoiets doet en dat met al een te hoge bloeddruk...vooral nu je zelf kids hebt snap ik een hoop dingen niet en daarom trek ik nu mijn grens!! @Gewicht Eerste dochter was ook altijd te licht terwijl ze erg goed at!! Nu spuugde zij veel en daar moesten we wel wat op letten maar voor de rest kun je zo weinig doen als ze gewoon goed eten...
He wat jammer.....nee dat gaat ook niet goed als je zo doorgaat meis... Kun je overdag nog wat bijslapen? Is het dag/nachtritme omgedraaid of wat is er dat hij niet slaapt?
Het begon met Kiss maar dat gaat sinds 4 weken de goede kant op! Nu geen idee. Vorige week ha geweest omdat hij zo gespannen blijft, veel krijst na het eten, hees is, opboeren etc. Denk zelf aan (verborgen) reflux maar volgens hem krijgt hij te veel en moet ik m minder vaak aanleggen.. uuh ja, maar volgens mij is er een reden voor het vaak willen drinken, troost zoeken omdat hij zich niet lekker voelt.
volg je gevoel meid wamt het klinkt mij ook naar reflux hoor.... als je kind aangeeft te willen drinken dan doe je dat toch? Kom op nou....niet aanleggen...duidelijk een vent!!
Mag ik me er even tegenaan bemoeien? Klinkt zeker als verborgen reflux en ik kan het weten! Wij hebben er 4,5 maand mee rondgelopen en toen belandden we met spoed op de kinderafdeling ivm een ontstoken slokdarm. Laat je niet wegsturen bij de huisarts, maar vraag een verwijzing! Ik wou dat ik het eerder geweten had, dan had ik mijn zoontje niet om de 2 uur 3 kwartier laten drinken! Is ook logisch dat ze dat willen om de brandende pijn te blussen, maar het maakt het alleen maar erger!
ja precies dat brandende gevoel en heesheid zijn allemaal tekens ervan...toch? Sam vraag doorverwijzing dan ofzo?
Ja en daar ben ik dus ook zo bang voor.. Maar we waren er vrijdag en toen lag hij er lekker bij te slapen. Inmiddels begint hij ook steeds meer te spugen en blijft onrustig. Dus ga deze week denk ik maar weer bellen voor afspraak.
Ben zo langzamerhand kapot. Hij heeft wel ook dagen dat hij keurig om de 4 uur komt hoor, maar er zijn genoeg dagen dat hij dat niet redt en qua gewicht redt hij het makkelijk, hij zit in maatje 68, is nog zwaarder als Jildou toen ze een half jaar was! En zoals gister en vannacht weer had hij totaal geen stem. Ha zei zelf ook dat dat van het zuur komt.. Ja dat snap ik, maar hij voelt zich echt niet lekker erdoor.. Ga het wel overdrijven bij hem zodat we naar ka gaan.. goh had deze week voor het eerst geen afspraak voor hem ergens :S !!
aah meid..niet leuk!! Maar wel nu goed aan de bel trekken!! HA zijn soms echt dwazen.....tegenwoordig moet je overdrijven om serieus genomen te worden..bah...
Wat je nu zelf al kunt doen is lang rechtop laten zitten na het voeden en tussen 2 borsten in laten boeren (niet liggend een luier verschonen). Klossen onder het hoofdeinde of je baby op de buik laten slapen. Ruikt hij zuur en moet hij ook vaak hikken? Mijn zoontje was gewoon hees van het krijsen! Vaak begon dat een half uur tot uur na de voeding. Hij heeft overigens nooit gespuugd, hier was het dus echt verborgen reflux.
Ja en dat is het vervelende met Kiss erbij, heb ik maar niet zo genoemd want ik weet ook dat hij daar ook niet in gelooft.. Nou prima, maar hij heeft toch echt heeeel veel baat bij de behandelingen gehad!
Bedje heb ik al maanden omhoog staan bij hoofdeinde, rechtop na voeding doe ik ook altijd al. Boeren idd ook, maar vaak zit die dwars en dan begint dus weer een krijsbui. En zoals vannacht kan het dan wel 1,5 uur duren voor hij weer kan slapen omdat het hem niet lekker zit !
Euhm, nee, eigenlijk niet... Hij mankeerde natuurlijk ook van alles, maar het werd steeds op huilbaby en kiss gegooid, terwijl we daar aan werkten met de osteopaat, babymassage en -yoga. Hij trok gewoon krom en had altijd gebalde vuistjes, dat kind had pijn! Als ik me besef hoeveel pijn mijn kind gehad heeft dat gewoon is genegeerd, word ik er weer verdrietig van!