Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Thanks :)
    En Fafje: ik had je post niet als aanval gepakt hoor :)
     
  2. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Tijd niet gelezen hier....

    @evenstar: gefeliciteerd.
    @rm: pfffffff wat lees ik nou allemaal in je onderschrift... ik schrik ervan.... Ik kan me voorstellen dat het erg pijnlijk is allemaal...
    Maar jij bent erg sterk, en sterke schouder skunnen veel dragen...wil niet zeggen dat het altijd maar makkelijk is of vanzelfsprekend is.
    Sterkte!

    Hier geen kinderwens meer ( nouja heel diep misschien wel,maar voor manlief is het klaar), BV nog steeds!
     
  3. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ha meiden, gezien dit topic morgen automatisch gesloten zal worden dacht ik, laat ik hem eens uppen :)!

    Hoe is het met de wel/niet borstvoedende dames die hier nog weleens kijken?
     
  4. fafje

    fafje Niet meer actief

    automatisch gesloten, waarom??

    Hoe is het met iedereen? Rozemarijke, Zogelukkig, Red, Ireen, enz enz enz??


    Vraagje, bij een 2e kindje+ bv,...gaat dan alles gewoon gelijk heel soepel ( ja mits kindje ook gelijk goed kan aanhappen enz) heb er zo'n zin in!
     
  5. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Fafje,
    Als er een maand niet gereageerd word in een topic word het automatisch gesloten. Je kan het dan wel laten openen door het even te melden op de meldknop, maar even een reactie neerzetten zorgt er weer voor dat hij iig nog weer een maand open blijft.


    Je vraag, ik denk dat je daar nooit iets van kan zeggen, omdat je niet weet hoe het lopen zal. Maar er zelf positief in staan, er wat voor willen doen zegmaar (haha dat klinkt zo stom), etc dat helpt allicht! Fijne zwangerschap gewenst, hoop dat je ervan kan genieten! Alles oke verder bij jullie?
     
  6. fafje

    fafje Niet meer actief

    hanneke, oh joh wist ik niet...wat gaat de tijd snel..idd laatste reactie van een maand terug!

    Ja ik sta er zeker positief in hoor...maar ik merk al dat het allemaal weer opnieuw zo spannend is! hoop dat dit kindje net zo goed wilt drinken direct! :D

    Mn borsten jeuken wel onwijs joh, pff...die striemen...en er komt al melk uit! tenminste witte druppels!
     
  7. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nouja ik ging opzoeken waar hij gebleven was om idd te vragen hoe het met idereen was en toen zag ik dus dat hij morgen gesloten zou worden omdat het al zo lang geleden is idd dat er iets is geplaatst.

    Balen zeg van die jeuk, hoop maar dat dat niet nog zo een week of 37 aan houd! Misschien een beetje smeren ofzo dat dat wat kan helpen? En al melk, ja dat hoor je weleens vaker he :) ergens grappig aan de andere kant lijkt het me niet prettig.


    Om ook maar even 'mijn' dingetje erin te gooien, wat waarschijnlijk lang niet iedereen hier gaat begrijpen ;), hoewel onze keus nog niet geheel zeker is, maar willen de borstvoeding gaan afbouwen. Oke afbouwen hebben we in principe al gedaan omdat ik nog maar 1 voeding geef, maar hoogstwaarschijnlijk ga ik stoppen voor het nieuwe jaar in gaan. Er zitten dus nog wel twijfels, maar aan de andere kant vind ik het mooi geweest zo.
     
  8. fafje

    fafje Niet meer actief

    hanneke, drinkt je kindje nog een hele voeding...of zijn het alelen maar wat slokjes? kan me wel voorstellen bij 1 voeding, lange tijd..dat je dan denkt op een gegeven moment dat het wel goed is zo...
    succes met je beslissing!! altijd doen wara je jezelf goed bij voelt!
     
  9. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Echt controleren kan ik het niet natuurlijk, maar voor zoals wij het zien drinkt ze nog wel een hele voeding. Drinkt nog altijd zo ong 20 minuten, blijft dan ook drinken, dus het is niet een beetje murmelen en heeft zelfs een bol buikje na het drinken. Erna gaan we wassen en aankleden en eet ze nog een boterham, maar dan zit ze ook echt vol.

    Maar vooruit, ze is ruim 2.5 jaar en ze zou dus prima zonder kunnen omdat ze best wat anders kan drinken smorgens.

    Doe inderdaad wat voor mij/ons goed voelt, hoef gelukkig geen toestemming te vragen aan iemand he :D haha! Denk gewoon dat deze keus het verstandigste is voor ons/voor mij.
     
  10. fafje

    fafje Niet meer actief

    dan moet je het doen hoor! hoe dnek je dat je dochtertje erop zal reageren!?
     
  11. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik denk dat het prima te doen is. Ze heeft laatst 3 nachten niet thuis geslapen dus ook smorgens geen kans gehad om bij mij te drinken en toen ging het ook prima.

    Laatst hadden we haast, dus even geen tijd en dacht doe het straks wel als Malou en Ruben op school zijn, maar is er niet van gekomen en ze heeft er zelf ook niet om gevraagd.

    Het is niet zo dat ze er elke dag om vraagt, ene keer vraagt ze het de andere keer biedt ik het zelf aan. Dat aanbieden zelf ga ik dus niet meer doen en heb zelf in mn hoofd om de laatste week van december voor het laatst te voeden. Wij gaan dan 4 dagen zonder de kinderen weg en denk dat dat een mooi moment is om erna niet meer te beginnen, 30 december komen wij weer thuis.
     
  12. fafje

    fafje Niet meer actief

    ohhhh oke...ja ik vraag me altijd al af hoe dat werkt met wat oudere kindjes...
    klintk wel als een goe dmoment....ga je je dochter dan voorbereiden, of laat je het zo "toevallig" lopen?!
     
  13. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    3
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik vroeg me net af hoe het met jullie ging :)

    Ik sta bijna droog :( Maar Renske blijft trouw drinken, ik hoor haar alleen amper slikken... De eerste echo was prima, over anderhalve week nog eentje om de precieze termijn te berekenen.

    Hanneke, het is ook lang geweest he? Lijkt me echt prima om zo te stoppen zoals je beschrijft... zeker als ze zelf al veel minder komt.
     
  14. shenoby

    shenoby Niet meer actief

    hallo dames,
    mag ik ook mee kletsen?
    ik ben zo op zoek naar "gelijkgestemde" geesten.
    in mijn omgeving geeft niemand borstvoeding en vinden de meesten het maar raar dat ik nog steeds voedt.
    dat maakt mijn eigenlijk een beetje verdrietig.
    ik zeur toch ook niet als iemand de fles geeft en niet eens borstvoeding wil proberen.
    waarom moet ik mij verdedigen voor het meest natuurlijke in de wereld?
    hmm zit er een beetje doorheen maar ja dat zullen jullie wel merken denk ik.
    sorry dat ik op deze manier het topic kom binnenvallen
     
  15. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Hey Hanneke, lijkt mij ook een prima keuze zo hoor! Heb je toch nog lang volgehouden, ondanks alle lastige dingen die tussendoor gespeeld hebben... En idd, na 4 dagen weg is wel een mooi stop-moment.

    @Fafje: ik had bij Thirza de hele zwangerschap vreselijk jeukende borsten, ondanks dat ze bij 20 weken wel ongeveer uit waren gegroeid :( Veel smeren met vet en vocht-houdende smeersels hielp wel wat, en zorgen voor een stevige bh die goed ondersteunt.

    @all: hier wel OK. Volgende week woensdag krijg ik de hysteroscopie, dus dat komt nu gelukkig lekker in zicht.
    Ondertussen hebben we de uitslagen van de chromosomen binnen, (alles goed, geen verhoogde kans op de afwijkingen waar ze dan op checken), en is mijn schildklier onderzocht. De waarden zitten binnen de marges, maar ik houd wel klachten, dus de huisarts heeft me toch maar doorgestuurd naar de endocrinoloog. Daar kan ik 29 november al terecht, (2 weken geleden naar de huisarts geweest voor verwijzing).
    Ondertussen ben ik gestart met een reeks gesprekken bij de praktijkobdersteuner GGZ van onze huisartsenpraktijk, omdat de huisarts dacht dat ik misschien een beetje depressief zou zijn, (op basis van mijn klachten die ik dus zelf eerder link aan m'n schildklier: moe, vergeetachtig, slechte concentratie, slecht slapen, steeds koud, en zo nog wat dingen).
    Praktijkondersteuner vind mij ook niet depressief, ook niet een beetje, wat wel een fijne bevestiging was, (ik ga door zo'n uitspraak van de huisarts dan toch weer twijfelen aan mezelf), maar gaat me wel ondersteunen bij het herstellen van m'n slaapritme en het doornemen van ontspanningsoefeningen die ik dan in kan zetten als ik opnieuw wee zwanger zou mogen worden, om de stress dan een beetje onder controle te houden.
    Ondertussen loop ik dan ook nog bij de bekkentherapeut, maar dat loopt goed, m'n bekken wordt steeds minder pijnlijk, dus we hebben goede hoop dat ik straks weer normaal kan zitten enzo, (dat lukt nu maar korte stukjes, langer dan een half uur, dan word ik echt helemaal simpel van de pijn).

    Dat was m'n lijf dus :) Mentaal gaat het wel aardig, zeker naar omstandigheden. Omdat ik nog maar 2 van mijn 3 werkdagen werk, heb ik 1 thuisdag helemaal voor mezelf, en die dag besteed ik aan allerlei dingen waar ik dan maar zin in heb. Soms een dag stom zitten internetten en spelletjes doen, soms schilderen, soms even een taartje maken, lekker lezen, even wat wandelen of dingen in huis op orde brengen...
    Allemaal nog erg gedoseerd, want ben echt megasnel moe, maar hopelijk heeft de endocrinoloog daar een oplossing voor, (of weet hij bij wie ik daarvoor moet zijn).
    Ik ben iig blij dat 2011 z'n einde nadert en zie erg uit naar een nieuw jaar met nieuwe kansen... Hopelijk brengt dat ons betere tijden dan 2011 ons gedaan heeft...

    Ondertussen genieten we wel erg van Thirza, die om de haverklap mega-wijze uitspraken heeft en ons de oren van ons hoofd kletst :) De dame begint zich bewust te worden van plas en poep en is dan heel geconcentreerd aan het plassen en poepen. Vooral dat eerste gaat dan zo krachtig, (volgens mij heeft ze gewoon een hoge-druk-spuit zitten!), dat de urine er met enige regelmaat zo bovenuit de luier er weer uitkomt en ze tot haar kin nat is.... Vooralsnog heeft ze totaal geen zin om op het potje of de wc te gaan, dus ik houd het nog even bij aanbieden en dan zien we wel wanneer ze zichzelf groot genoeg vindt voor het potje :)
    Volgende week eerst maar eens 3 worden :) Misschien helpt dat ;)
     
  16. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hier dan ook even een update:

    Heb ze alle 2 nog aan de borst. Kleine meid is van de week 2 geworden, en doet het goed.
    Nadat ze 2x aan haar oortje geopereerd is, heeft ze weinig tot geen klachten meer. VOlgende week mag ze naar de psz. Weer een nieuwe mijlpaal.
    Sinds een week of wat gaat ze zelf op potje. Wel veel gelezen uit een potjes-boek,maar niet gepraktiseerd. En opeens gaat ze dan zelf zitten...
    IN de apo is het retedruk, ik kom om in de bijcholingen...dus druk druk druk.

    @rm: lijkt me een moeilijk situatie waar je inzit. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt voor jullie. Fijn dat Thirza het zo goed doet!

    @evenstar: leuk weer wat van je te lezen.

    @hanneke: meid, als het klaar is, dan is het klaar. Je hebt een fatastische gebeurtenis/ervaring achter je liggen, en dan is het toch goed.
     
  17. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Fafje,
    Kan me voorstellen dat je dat niet weet. Maar moet zeggen dat ik dus ook denk dat het bij iedereen anders is, gelukkig maar ook denk ik dan :)! Met jouw kleine en de zwangerschap alles goed?

    Voorbereiden gaan we wel doen, denk er over haar in ieder geval uit te leggen dat ze over een tijdje niet meer bij mama mag drinken. En denk dat we er gewoon iets van maken van dat bij mama drinken voor babytjes is en dat ze nu een grote meid is die uit een beker kan drinken en boterhammen kan eten ;). Maar eerst voor onszelf helemaal zeker hebben voor we het vertellen zegmaar, klinkt een beetje raar maar toch.

    Evenstar,
    Jammer zeg dat je bijna droog staat en ze eigenlijk nog maar zo weinig kan drinken bij je. Wel 'bijzonder' dat ze toch blijft drinken he, blijkbaar geeft het haar nog genoeg ander prettigs. Hoe gaat het met de zwangerschap? Hier idd een prima tijd geweest denk ik ;).

    Shenoby,
    Wat fijn dat je nog altijd borstvoeding geeft aan de jongste! Hoop dat je hier kan praten met anderen, maar het is geloof ik een beetje stilletjes hier! Wat ik op een gegeven moment heb gedaan is gewoon niet eens vertellen of je borstvoeding of kunstvoeding geeft, dan hoef je je niet te verdedigen ook en geen gemekker.

    Rozemarijke,
    Fijn van jou ook weer een update te lezen! Heel veel succes met alle dokter/ziekenhuis afspraken! Lijkt me fijn de bevestiging te krijgen dat jouw gevoel over een eventuele depressie. Hoop met je mee dat 2012 voor jullie een beter jaar zal zijn dan 2011 is geweest. Mooi dat het met Thirza erg goed gaat, haha dat plassen. Succes met de voorbereidingen voor de verjaardag van jullie meisje!

    Jingels,
    Nogmaals gefeliciteerd met de verjaardag van jullie kleine dametje! Fijn dat ze nu zonder klachten is na de operaties. Spannend dus volgende week, hoop dat ze het naar dr zin zal hebben op de speelzaal :).

    Ireen,
    Jou mis ik nog in de upate's haha, hoe is het bij jullie en met jullie kleine Jensje? Al heb ik geen idee of je hier nog weleens leest :D.


    En in het algemeen nog even een dankje voor jullie prettige berichtjes. Erg prettig ergens eigenlijk.

    Liefs Hanneke.
     
  18. Ireen

    Ireen Fanatiek lid

    8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hee helleu!

    Ik ga naar bed; morgen meer, maar ik leef nog hoor!
     
  19. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zit te denken wie 'mis' ik nog meer, Red88, Zogelukkig, MamavSimone, Geke, maar zo lullig want vergeet ongetwijfeld iemand...

    Ireen fijn dat jullie iig nog leven :p!
     
  20. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Hallo allemaal, ik ben er ook nog hoor.

    Ik ben inmiddels gestopt met voeden. Simone wilde niet meer en ik had altijd gezegd dat als ze weer ging weigeren ik daar aan toe zou geven en dat heb ik gedaan. Ze heeft bijna 15 maanden moedermelk gehad. Het is ook wel mooi geweest zo....

    Komend voorjaar gaan we de zolder verbouwen zodat er een slaapkamer bij komt en dan is er ruimte voor een 2e kindje dus 2012 wordt ook weer een interessant jaar!
     

Deel Deze Pagina