Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Rozemarijke jeeeeej dat gaat goed!!! Top hoor :D

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

@RM: wat een supernachten daar zeg! Hoe vaak voed je nu nog?
    Huis in waarde gedaald? Mmm, dat is vreemd! Want ondanks de kredietcrisis stijgen de huizen wel in waarde, gewoon een kwestie van tijd, vertelde de taxateur. Wij wonen hier nog niet heel lang, maar huis is zeker meer waard geworden.
    Niet dat wij daar onze droomboerderij van kunnen kopen hoor, dat zeker niet, maar we willen de grond van onze bejaarde buren kopen, want die wil de gemeente graag hebben voor projectontwikkeling. Die mensen zijn melkveehouders in ruste en die boerderij wordt toch een woonboerderij zonder bedrijvigheid als ze naar het bejaardenhuis gaan, dat zal niet lang meer duren ben ik bang. En wij hebben geen zin om ons vrije uitzicht op te geven voor nieuwbouw, dat is onze grootste nachtmerrie!
    Hier ook alles Ikea met wel een mooie houten eettafel en stoelen en goede bank enzo, want die Zweedse modellen zijn zo laag en da's niet handig als je lang bent.
    Hoe eet Thirza nu dan? Gaan jullie nog naar de logopedist of wacht je even het bezoek aan de ka af? Dat is toch ook bijna?

@Opvoeden: Bij 18 maanden is dat erg lastig. Als zl zijn zin niet krijgt, kan hij behoorlijk driftig worden. Gelukkig slaat of bijt hij niet, dat lijkt me echt verschrikkelijk! Hij gilt en loopt rood aan, maar ik laat hem dan is het meteen over. Wel luistert hij soms slecht: zo is de koelkast nog steeds erg leuk om open te trekken. Maar ik heb nu door dat hij dat dus doet als hij honger heeft. Zo pakt hij de glazen fles appelsap eruit en komt die dan brengen (doodeng!) of hij pakt een bakje cherrytomaatjes en zet die op het aanrecht en zegt dan: die! Maar olijven, koude kliekjes, kaas is ook erg lekker allemaal, haha! Laats mocht hij helpen de koelkast uitruimen en stond alles op het aanrecht en zette hij alles weer netjes terug, behalve met de kaas rende hij naar de kamer, haha!

@Wakker 's nachts: Hier nog steeds meerdere keren per nacht wakker, hij heeft honger/dorst omdat hij niet eet 's avonds, dus komt ie even tanken bij mij. Echt klokkerdeklok; ongelooflijk!

@Badderen: 1 groot feest al vanaf het begin! Die kan uren in bad zitten en onder de douche zitten vindt hij ook geweldig en bij papa op de arm ook, al wordt dat nu wat zwaar. Babyzwemmen ook fijn!

Ben al vroeg met de honden weg geweest, tussen de buien door. Was fris, maar wel lekker. Mijn man bakt nu foccacia, gut wat ruikt dat lekker!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, echt genieten nu, die nachten! :) Ik voed nu nog 2 keer: een keer ontbijt bij het wakker worden, (maar ze eet nu een uurtje later al wat fruit, pap of zelfs een kapje!), en een keer tussen avondeten en naar bed gaan.

Huis: helpt niet echt dat er hier in de wijk vrij veel huizen te koop staan :( Maar 't huis is nu met keuken en nieuwe CV minder waard dan 3,5 jaar geleden zonder keuken en oude CV-ketel :(
    Balen dus, maarja, niet zoveel aan te doen, dan zullen we creatief moeten zijn en roeien met de riemen die we hebben...
    Kan me voorstellen dat je die grond dan op wilt kopen! Vrij uitzicht zou ik ook niet kwijt willen, als je dat eenmaal hebt. Hier kijken we vanaf de bank zo door het huis van de overburen heen hun tuin in, dus dat nog niet zo gewend ;)
    O, moet ff Thirza weer aandacht geven. Later! ;)

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ha lieve meiden, Hanneke is er eindelijk weer eens. Sorry, ik blijf elke keer gewoon zo lang weg :) :) enne jullie hebben gewoon te veel geschreven dat ik het echt niet terug gelezen krijg. Ik bedoel mijn laatste keer dat ik bijgelezen had was op 13 okt pagina 5 en nu zitten we op 24 okt en pagina 15 :$.

Houd het daarom maar op zwaai zwaai naar iedereen!

En een sukkie ego. Met de kids gaat het goed! Dat van het kdv en de voedingstijd smorgens komt ook helemaal goed, als ze het nog eens vragen ga ik ze namelijk maar even bellen. Vrijdag zijn ze gewogen (weet de gewichten alleen niet zo uit mn hoofd) en gemeten en dat was voor alle drie eigenlijk goed. Oke ze zijn niet groot maar groeien wel in hun eigen lijntje verder. Alleen moeten we Benthe even in de gaten houden, die groeit op het moment even iets minder namelijk, maar oke ze wil gewoon niet eten en proppen dat gaan we niet doen idd.

Met mij gaat het wisselend tussen goed, redelijk en niet zo goed. Maar we gaan rustig verder en doen ons best zullen we maar zeggen. Ik ben nu 3 weken vrij waarvan ik er al 1 op heb zitten, dus nog maar 2 te gaan helaas :(. Wel gewoon therapie gehad 1x afgelopen week omdat psycholoog ziek was en ik echt geen vervanger wilde. Komende weken wel weer 2x als het goed is en na die 2 weken dan weer gewoon elke dag naar de afdeling toe

Liefs Hanneke!

En gewoon nogmaals sorry dat ik er zo weinig ben en het lijkt volgens mij ook een beetje alsof jullie niet intressant zijn ofzo, maar zo bedoel ik het echt niet. Sorry dus dat ik er maar af en toe ben en niet echt terug lezen kan.

5. zogelukkig

Daag Hanneke: zwaaaaaaaaaaai! En geen sorry zeggen! Hou je taai, denk aan je!;)

6. raspberry

Zo, ze ligt inmiddels lekker op bed :)
    Eten gaat wel wat beter al, vrijdagochtend ging ze hier op de bank zomaar een kapje zitten eten. Dus deze week maar even aanzien en vrijdag gaan we naar de KA, daar maar even bespreken dan... Lijkt er nu toch ook wel op dat als ze goed uitgerust is, dat ook een boel doet al :)
    Qua hoeveelheid eet ze niet heel veel meer nu de nachtvoedingen eraf zijn, ze drinkt voornamelijk veel meer aan ander drinken.
    Maar gaat steeds beter dus allemaal :) Genieten nu :)

7. raspberry

@Hanneke: ah, je had even gepost alweer :) Niet verontschuldigen, werk maar lekker aan jezelf en dat je hier af en toe langs blijft waaien, zegt al genoeg over je betrokkenheid toch? :) Die is er wel en dat weten we wel! :)
    Sterkte met alles!

8. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    even een vraag meiden...

normaal dronk die kleien van mij heel veel, er waren momenten dat 1 borst niet genoeg was en dat ik wel eens een uur hem aan het voeden was... maar sinds deze week is het hooguit 10 minuten... het is er wel tevreden maar mijn borsten voelen zo leeg... helemaal geen stuwing meer wat ik wel altidj had... mijn borsten stonden echt op exploderen omdat er veel melk in zat...

is dat normaal dat ze op een gegeven moment minder gaan drinken?

9. zogelukkig

Dat had ik wel, maar pas na een half jaar, toen ging hij korter drinken dan de 3 kwartier die hij altijd deed (twee borsten), heb tot 8/9 maanden stuwing gehad.

10. raspberry

Hier was het ook redelijk snel dat ze korter ging drinken hoor :) Zolang ze tevreden ogen en voldoende plasluiers hebben, zit het wel goed ;) Als er toch weer te weinig melk is, regelt ie het wel :)

11. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Klopt!! :D Sluit ik me bij aan!

12. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ja, hier ook al heel kort drinken. dan liever even spelen/kijken maar dan wel graag voor het slaapje nog even de andere borst :p

... wat dus niet handig is als je spruw hebt want dan moeten we weeeeer smeren. ;)

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hallo allemaal!

Hanneke: Zwaai! Is toch prima meid, leuk dat je af en toe even aanwaait! Succes daar!

Geke: O nee dat geeft niet, die poppenhuisspulletjes in ons nieuwe huis, lekker veel ruimte voor ons! En dan stuk voor stuk sparen en alles vervangen, leuk project. We hebben alles wat we nodig hebben hoor!
    Wanneer kwam je moeder nou ook alweer?
    En minstens 10 dagen doorsmeren nadat de spruw weg is he? Wij hebben het hier maanden gehad, heel vervelend, maar ging weg toen ik het 3 weken achter elkaar gebruikte en elke dag mijn bed verschoonde (lekken 's nachts...). Hoop dat het gauw over is!

Rozemarijke: Jee, het gaat echt goed daar! Lekker zeg!

*ben de naam kwijt* Dame van turkse komaf met zwarte ogen: Hier ook kort drinken hoor toen hij wat groter werd. Ik sluit me aan bij andere dames: Ze regelen het vanzelf. Je zult binnenkort wel regeldagen krijgen.

Hier ook alles ikea, prima spul. Wens is wel een grote mooie robuuste eettafel (momenteel klaptafeltje van leksvik, meer past hier niet :D) en een mooie servieskast. En wij hebben ons inderdaad (wie zei dat ook alweer?) enorm vergist in de bank (ikea); laag en heel onpraktisch!

Hier aan het klussen in huis, schroefjes verwijderen, vullen, aanstippen, beetje inpakken, klusspullen verzamelen voor het nieuwe huis, en zo verder. Vrijdag de sleutel, spannend!
    We hebben via markplaats een koelkast, oven, fornuis en vaatwasser gescoord en die hadden we bij mijn zus gestald, belt mijn moeder gister, heeft ze alles al grondig gesopt enzo, lief! En het erge was: Dat heeft ze gedaan gistermiddag, terwijl wij lagen te pitten :D :)

14. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ireen: heerlijk zeg! dat is hulp die je goed kunt gebruiken. enne, slapen is ook heeeel belangrijk in dit soort tijden :)
    Mijn moeder zou vandaag komen maa ze komt niet :( Ze is ziek, maar ik en mijn zusje denken dat het psychisch is en ze de reis niet aandurft. Vervelend... vooral voor haar hoor. En wat zorgelijk voor mij.

doorsmeren: bedoel je met mconazol of ook met de nystatine? mijn flesje is bijna leeg.. moet ik misschien toch nog even extra vragen.
    Bed verschonen en ook t-shirts en alles doe ik al, asmachine draait echt overuren maar ikwil hier snel vanaf, hoor van iedereen dat t lang kan duren. Zit nog wel met m'n diepvriesmelk, weet niet zo gped wat spruw is en wat niet. Zit nu te denken om de hele voorraad te verversen en wat erin zit dan te verhitten voor drinken.

15. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Doorsmeren, ik weet niet, wij hadden daktarin orale gel, maar dat heeft niet meer de voorkeur bij babies tegenwoordig geloof ik. Ik heb mezelf wel langer doorgesmeerd dan Jens. Zou even bellen en zeggen dat er nog een plekje zit (dat is toch zo?) en dat het op is...
    Wat jammer dat je moeder niet komt zeg! Zul je je wel op verheugd hebben... En nu?
    Ik zou alle vriesmelk verhitten voor je geeft, je hoeft dan niet weg te gooien en meeste antistoffen zijn toch al dood als het bevroren is geweest. En dan straks als jullie 'schoon' zijn die melk markeren en eerst de oude opmaken.

16. zogelukkig

Maak je met verhitten ook niet alle goede stoffen dood dan?
    Jij moest toch ook alle melk die koemelk kon bevatten weggooien?
    Allergenen laten zich niet zo makkelijk klein krijgen hoor!

17. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    ? Ik snap het even niet. Spruw zijn toch geen allergenen. Allergenen dood je niet door even de kook erover, spruw wel. Vandaar. Ik heb inderdaad alle melk toen weggedaan (gelukkig heeft kindje van mijn nichtje dat opgedronken). Er gaan wel wat stoffen verloren en eiwitten veranderen volgens mij ook wel van structuur als je melk verhit, antistoffen gaan dood. Maar verhit geweeste mensenmoedermelk is beter dan kunstvoeding, dus ik zou dat wel doen in geval van spruw.

18. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ja, als het op is en het plekje nog niet weg is bel ik voor nieuwe nystatine, ik heb nog voor een paar dagen sowieso. daktarin mag niet (meer) bij babies onder 4 maanden (of iig, volgens mijn broer heeft de fabrikant een soort disclaimer gemaakt en raad het niet aan onder 4 maanden ivm kans op verslikken of erger). zal iig bij mezelf doorsmeren.

tja, wat nu met mijn moeder, dat is dus waar ik me wat zorgen over maak. ik geloof niet dat ze any time soon deze kant op komt. we zien wel even, was ook nog niet van plan om daarheen te gaan. Ik wil nog van mijn extra maandjes thuis genieten en moet in jan weer werken dus dan wordt het al druk genoeg. In maart gaan we altijd met vrienden een week naar de bergen en in april wordt Jonathan 4 en gaat ie wennen op school enzo.

hmz, ik hoop dus ergens dat m´n moeder toch een keer naar NL komt...

tja, wat betreft verhitten, ik las ergens dat er idd wle voedingsstoffen verloren gaan maar dat het nog steeds wel goed is. Het is meer de keus tussen alles weggooien en opnieuw een voorraad gaan kolven of deze verversen. vraag me ergens af wat minder werk is... Het is niet idioot veel hoor, denk iets meer dan een liter.

19. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    :$ mijn kindjes liggen in bed maar kunnen beide de slaap nog niet vatten. Robin doet steeds met dr hand dr speen uit de mond en gaat dan zeuren om d'r speen. leuk hoor, leren pakken ;)

Jo kletst: "die kindjes bij Piccolo (kdv) dat zijn mijn vriendjes, want ik ga daar ook heen. maar Demi en Liz, die zijn naar school, of zijn ze dood? En de mama van Demi is dood, of... "

Is het volle maan ofzo? Wel bijna toch? Ik slaap dan ook altijd slecht. Ga zo ook maar :)

20. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Hey voedende mama's :D

Wat een drukte is het hier! Ik dacht oh dat hou ik wel bij.. Maar het valt me erg tegen.

@ Ireen, Ikea, zonder was ons huisje maar leeg!! Zelf de keuken komt er vandaan.

@ Rozemarijke, Wat fijn dat Thirza 's nachts lekker slaapt! Heerlijk voor jullie :D

@ Spruw, Ik hoorde van een vriendin dat zei genitaan violet oid had gebruikt. Zij kreeg er een paarse borst van en haar dochter een paarse mond maar het werkte wel!

@ Hanneke Zwaai terug!!

@ Drinken Nijn haar drinksessie duren meestal 3 kwartier. Maar ze sabbelt ook wel veel. Sinds gisteren bijt ze ook ineens!! Auww.

Hier gaat alles regelijk. Mijn oma ligt weer in het ziekenhuis. Ze heeft er dit jaar al 4 keer geleden. Iedere keer lijkt het of ze het niet red maar steeds krabbelt ze weer op. We zijn gisteren geweest. We hebben even flink gehuild met ons tweeen want ik kan haar nog niet missen. Ze heeft besloten dat ze niet meer gereanimeerd wil worden, vind dat zo heftig..

Liefs

Deel Deze Pagina