gezellie!!!! Even tussendoor...op een ander topic kreeg iemand te horen van het cb dat haar kindje te dik was...ze moest maar eens wat minder bv geven.. Dat kan toch helemaal niet met bv te dik worden???
Lijkt me meer een staaltje van cb weet niet waar ze het over hebben. Ze hebben altijd iets aan te merken op de kindjes die buiten de gemiddelde lijntjes vallen. Zo kreeg ik een keer te horen van de arts dat ik Louise best 2 boterhammen met de lunch mocht geven want ze was toch echt te licht... mijn antwoord; tja voor mijn part eet ze er 4 maar als ik die eerste er al niet inkrijg.... moet ik de rest er met geweld induwen ofzo??
@Cindy: nou, het kan op zich wel, overvoeden bij BV, maar dan moet je kind wel heeeeeel veel van de BV drinken. Ik zou eerst eens zien hoe het staat met de verhouding lengte-gewicht en hoe oud dat kindje is, (de eerste 4 maanden groeien BV-kids vaak harder dan de groeiboekje-curve, daarna gaan ze langzamer groeien). De gevallen waarin kids op BV overvoed zijn, zijn heeeeeeel erg zeldzaam
Laten we het hier maar niet gaan hebben over die consternatie-buro's, dat vind ik helemaal niet gezellig! Bv of kv; in mijn ogen kan een baby niet te dik zijn, dat vind ik zulke waanzin! Medische gevallen daargelaten. Gezonde baby's zullen niet gauw boven de +2 lijn uittorenen hoor en dan nog is het vaak een gevalletje babyspek, dat alleen maar voordelen biedt en er vanzelf afgaat zodra ze gaan tijgeren, kruipen en lopen! Mijn zoontje zat eerst op bijna +2, toen lange tijd op 1,5, daarna op +1 en nu net daaronder. Hij is een beweeglijk kind, is lang net als zijn ouders en doet het uitstekend.
Oh, kletskousjes! Zogelukkig: Die laarzen, tja, dat is balen! Ik heb weleens gehoord om er jenever in te doen en dan een dag op lopen, dat schijnt te helpen, maar zou het risico maar niet nemen! Als je er niet veel op hebt gelopen neemt de schoenentoko ze wel terug toch? En anders zeg ik Marktplaats. Ik slaag altijd ook slecht voor laarzen, want op de een of andere manier zijn mijn kuiten te dun... heb dus altijd die met extra smalle schacht (heel raar want ik ben slank, maar niet dun ofzo), maar dan is er niet veel keus. Maar goed, ik koop maar eens in de 3 jaar 1 paar, vanwege het leer, dus is niet vaak aan de hand Groeicurven: zolang je kind groeit en blij is en er goed uitziet geen zorgen maken. Makkelijk gezegd, ik zat helemaal in de stress toen Jens niet gegroeid was (in gewicht dan) een keertje. Jens was een moddervette baby, en is nu een rank slank mannetje met echte spierballetjes Rozemarijke: Ja ik doe het maar doos voor doos. Voordeel is dat ik in de ergste kamer (schuur/rommelhok/gereedschap/studeer/boekenopslag/knutsel/bewaarkamer ben begonnen, en die is klaar. De rest zijn kamers waarin geleefd wordt en daar is minder 'uitzoekzooi'. Maar dames, ik ventileer hier gewoon maar even want anders trek ik die verhuizing niet. Dus negeer mij vooral . Oh, hier in de supermarkt zijn alle dames van de kassa verliefd op Jens (en hij op hen, hij heeft 1 favoriete en gaat gillen als ik in een andere rij ga staan 8)), wordt nog wat als we verhuizen. Ben toch een beetje aan het afsluiten hier .
Zo ik moet het even kwijt hoor... Voel me echt klote nu. Louise is met een hele harde smak van haar stoeltje gevallen, ze is er ws (ik stond te koken dus niet gezien) op geklommen en over de rugleuning gaan hangen. Tand door haar lip, voortand staat helemaal naar binnen toe, een hoop bloed en een krijsend meisje. Michel is nu met haar bij de tandarts maar de kans is groot dat haar voortandje er helemaal uitmoet..... voel me echt kut
*zwaai zwaai* Ik doe weer mee hoor @manuela: ahhhhhhhhhhh arme Louise... is ze een beetje bekomen van de schrik? En jij ook? M inke had op vakantie ook tand door de lip... en dan zit ik er gewoon naast, en dan gebeurt het toch. Met J elte nooit gehad... Vandaag voor het eerst op mijn werk niet gekolft , DL is nu bijna 11 maanden, ging goed. Ik kan het gewoon niet geloven dat ze 11 november alweer 1 jaar wordt.....
@Manuela: oh, naar is dat altijd, die valpartijen! Maar daar kun je niets aan doen hoor, kids valln nu eenmaal raar vaak! @Jingels: dat schiet idd wel op! Hier zit ik me te verheugen op de taartenbeurs waar ik morgen naar toe ga Lekker een hele middag snuffelen tussen de taartspullen
Hey lieve meiden, had ik gister eindelijk eens even tijd om te komen kijken, heel de dag forum niet te bereiken, nouja, nu net zie ik dus waarom, balen zeg . Bah! Zeker voor bepaalde topic's vind ik (vond het vorig jaar ook zo erg dat ik alle felicitatie's in mijn "Benthe geboren"-topic kwijt was haha, inmiddels niet meer hoor). Welkom voor de mama's die zich hier nieuw hebben aangesloten. Eigenlijk moet ik dus toegeven, ik heb laatste weken niet meer gelezen hier (en een heerlijk popcorn topic incl ban's gemist haha) en ook vooral hier in dit topic een hoop gemist. Wat ik nog wel mee heb gekregen was dat Zogelukkig en Jingels op vakantie waren geweest, meiden hopelijk was het een heerlijke vakantie. Ook weet ik nog dat Ireen een nieuw huis heeft ! Gefeliciteerd! Leuk! Eindelijk van je 'enge' balkon af (tenminste dat was jij toch?). En las ook nog her en der dat de man van Rozemarijke vergeten was om Thirza eten te geven want hij wilde wachten tot mama thuis was ! Mannen haha! Oei en dat verhaal van de trap, dat heb ik ook gelezen, das wel echt schrikken zeg ! En bij Snoopy ging het allemaal geloof ik best redelijk met papjes enzo van de bijvoeding. Verder, nee verder ik weet het niet, sorry... Voel me net een vreemde hier in 'ons eigen' topic...zo stom...maar dat komt wel weer hoop ik, als ik tenminste geen vreemde ben geworden voor jullie ! Hier eigenlijk nog altijd zoals het was laatste keer dat ik hier schreef, niet goed maar ook zeker niet slecht op het moment. Afgelopen 2 weken was het even afwachten of ik 'mocht' blijven voeden, maar afgelopen maandag is het dus duidelijk geworden dat ik 2x per dag mag blijven voeden (en niet stiekem snachts er extra bij laten drinken, maar daar heb ik me nog niet elke nacht aan gehouden ). Malou en Ruben zijn inmiddels ook alweer 3 geworden. We hebben dat de zondag voor ze jarig waren gevierd, omdat ik er nog niet zeker van was of ik de dag dat ze jarig waren 'vrij' was van therapieen enzo die toch wel belangrijk zijn. Uiteindelijk was ik dus idd wel 'vrij' die dag en we zijn lekker naar de dierentuin geweest. Heerlijk dagje gehad, even gewoon 'Happy Family' . Maar brrr wat was het koud en nat zeg, haha! Met onze lieve Benthe gaat het goed. Anderhalf jaar alweer. Tjee, wat mis ik zo een klein mormeltje! Haha! Nouja drinken doet ze nog altijd goed, wil eigenlijk best wel vaker dan dat ik geef, maar dan krijgt ze gewoon nepmelk waar ze ook tevreden mee is gelukkig. Wel heeft ze me een kloof bezorgd...zucht...maar vooruit nu een beetje aan het kijken dat ze goed drinkt en niet ligt te murmelen. Borst is in ieder geval al goed aan het helen. Zo wat een ego verhaal weer zeg en niet eens terug gelezen. Sorry, moet me schamen. Volgende keer dat ik tijd heb om te komen kijken (mss van het weekend) dan ga ik terug lezen, beloofd. Liefs, Hanneke!
Dank voor de berichtjes meiden... Gelukkig kunnen we opgelucht ademhalen! Louise was op weg naar de tandarts in de auto in slaap gevallen en bij de tandarts zelf mocht ze bij papa op schoot in de stoel. Daar ging ze uitgebreid tegen de tandarts vertellen wat er was gebeurd en hij mocht uitgebreid kijken naar haar gehavende bekkie. Hij kon er momenteel niets aan doen. Ze heeft zelf met haar tong de tand weer een stuk op zijn plek geduwd en hij mag gewoon blijven zitten. De kans is wel groot dat haar tandje gaat verkleuren en/of ontsteken. Bij het laatste moet hij er toch uit en loopt ze dus met een fietsenrek tot ze haar 'grote-mensen-tanden' krijgt. Voorlopig kunnen we het dus even zo aankijken en we moesten volgende maand sowieso naar de tandarts voor de halfjaarlijkse controle. Bij thuiskomst riep ze meteen heel stoer dat haar tandje over was en dat ze geen pijn meer had. We hebben toen alsnog gegeten want dat was er ook bij ingeschoten. Ze heeft wonderbaarlijk goed gegeten zij het erg voorzichtig en daarna uitgeteld naar bed toe. Pffff... wat een avond! Ik ben gelukkig ook weer bekomen van de schrik en hoop dat Tygo me een beetje laat slapen vannacht. Rozemarijke; veel plezier morgen! Erg leuk als iemand mooie taarten kan maken. Soms zijn ze bijna zonde om op te eten. Hanneke; wat fijn dat het goed gaat en nog van harte met de verjaardag van Malou en Ruben! Ik mis alleen even waarom je maar 2x keer 'mag' voeden.
Och och, die arme maar flinke Louise zeg! Gelukkig is het een melktandje, maar hij mag dus voorlopig blijven zitten. Hier struikelde zoon vorige week met zijn drinkbeker in zijn hand gewoon over z'n eigen voeten, hij was moe. Tand boven en onder door zijn lip; was wel een paar dagen dik, heel sneu. En dat was niet de eerste keer hoor, 't is echt een durfal; altijd grensjes opzoeken! Haaaaa die Hanneke! Gefeliciteerd met de M&R! Leuk; dierentuin! Mooi dat je nog gewoon kunt blijven voeden!!! Hou je taai he meid! 't Was vanmorgen errug vroeg, maar zl heeft wel 10,5 uur aan 1 stuk geslapen, da's een record. Zo nog maar even een espresso en dan aan de bak!
@Manuela, fijn dat het toch nog een beetje meevalt! @Hanneke, gefeliciteerd met M&R! @RM, was het leuk vandaag? @Te dik, ik vind het ook onzin hoor! D. krijgt hier gewoon onbeperkt bv en heeft gewoon lekker babyvet. Volgens mij zit ze +1 op de curve en lengte op het gemiddelde. Het groeien zal nu wel iets minder hard gaan, ze zit geen seconde stil Ik zou ook nog even een foto spammen
Wat een geweldige foto @ hanneke: fijn dat je nog 2x kan voeden, vooral als het voor jullie beiden nog zo goed voelt. Popcorn topic heb ik even gemist...jammer
Ja, beter! 't Is een schattige foto, maar voor een echte hondenmens zoals ik een beetje huiveringwekkend, je begrijpt vast wat ik bedoel, toch? Mijn zoontje wist al heel gauw dat hondenplaatsen (grote lekkere kussens) en voerbakken verboden terrein waren. Zo weten mijn honden ook dat het speelgoed van zl verboden terrein is.