@ Nijnja, Verschrikkelijk!! Wow heftig! Ja dan is het idd fijn als je je eigen kleintje snachts hoort! Sterkte Ik las laatst ergens dat als je BV geeft geen extra vitamine d hoeft te geven, wie heeft dat ook wel eens gehoord? Ik doe het nu braaf wel...
@ RM Ooh dat klinkt allemaal wel erg goed!! Bijzonder dat je pas zo laat positief test. Duimen draaien door! Wat bijzonder dat ze zo bij je op schoot komt zitten. Word er helemaal emo van.. (rare hormonen ook..) @ Geke, Wat vervelend dat de spruw niet overgaat! Heeft ze er last van? Vriendin van mij heeft ook genitaan violet gebruikt. Ze hadden al 2 of 3 kuren gehad maar eindelijk na de gv is het over! @ Jingels, Fijn dat het achter de rug is nu! 1 jaar! Hebben jullie een (kinder)feestje gepland? @ Red, Wat heerlijk dat ze zo goed geslapen heeft! Gelukkig dat ze weer wat opgeknapt. @ Nijnja, Wat een prachtige foto van jullie zag ik in bvfoto's! Heerlijk buiten in het gras @ Juffie, De meningen zijn geloof ik nog al verdeeld over het geven van vitamine D. Ik beken dat ik het erg vaak vergeet (Shame on me... ) Ben gisteren met mijn mams naar het Martinizh geweest voor de beurs zwanger en gezin. Wij zijn zelf bezig met het organiseren van een beurs in dezelfde trant. We waren daar om ideeen op te doen en mensen te vragen of ze belangstelling hebben om ook bij ons te komen. Hebben verschillende mensen gevraagd en hebben veel positieve reacties gekregen Had Nijn in de draagdoek en kreeg erg veel reacties op. Komen we bij een standje met een man die zegt; oh wat leuk je hebt een draagdoek van Bykay. Ik heb wat voor je! Kreeg ik een omkeermutsje van Bykay Gaaf toch!! Die man verkocht alleen maar boeken van Stefan Kleintjes en aangezien ik "Van borst tot boterham" toch wou aanschaffen, kijk ik het boek even in. Kijk hem nog eens aan is het Mister borstvoedingsgoeroe himself! (oke misschien een beetje overdreven.. ) Dus ik de stoute schoenen aan en vragen of hij het was (Ja dus) en of hij ook op ons beursje wil komen. Hij wil komen! Ik ben helemaal blij! Maar wat een leuke man is het.
@dinges84: wat leuk dat je Stefan tegenkwam Ik lees dat je tijdens je zwangerschap ,zwangerschapsdiabetes hebt gehad. Wat ontzettend vervelend. Maar er is goed nieuws..... voor ieder jaar dat je BV geeft, verlaag je de kans op DM II met 15%, nog een reden om door te gaan Helaas is de kans op DM II door zwangerschapssuiker behoorlijk verhoogd ( om en nabij de 80%), dusseh.... @juffie: ik geef geen vit.D ALs de kindjes ooit van de BV af zijn, dan krijgen ze een multivitamine ( org.), dat lijkt mij het beste.
Jingels, Dat de kans afneemt op DM II wist ik niet. Het risico dat ik DM II krijg is toch al heel hoog ivm PCOS en familiare belasting.. helaas Maar het belangrijkste vind ik dat bv het beste is wat ik mijn dochter kan geven. Als daar voor mij voordelen aan zitten is dat mooi meegenomen maar doe het vooral voor mijn kleine meid!
@Dinges, wat leuk ja dat je 'm tegen kwam! Ik ben al 's bij 'm thuis geweest Laat je even weten als de beurs doorgaat? 'k Wist niet dat 't in 't martini was, anders was ik misschien ook wel gegaan. @vit D, geef het hier wel maar vergeet het ook wel eens. Probeer dagelijks met haar naar buiten te gaan dus 't zal wel niet zo'n ramp zijn.
Vitamine D wordt doro CB iig aangeraden bij BV, bij KV hoeft dat niet, omdat het daar al inzit... Maar de meningen verschillen over of dat nou echt nodig is... Ik vergat het ook altijd en eind van het liedje is dus dat Thirza het niet krijgt.
Hallo allemaal! Hier ben ik weer eens! Jingels: Wat fijn dat het zo goed is gegaan met jullie meisje! Hopelijk is ze op haar verjaardag weer helemaal fit! Rozemarijke: O, dat is wel heel toevallig allemaal! Ben benieuwd en zal voor jullie duimen! Wat knap van Thirza dat ze zelf zo afbouwt. Denk echt dat (in aanmerking genomen dat jij graag wilt stoppen) jullie het goed hebben aangepakt zo! Geke: Haha Jo en zijn Dino. Ik vermoed dat ik peuters heel erg leuk vind. Ik vind Jens nu ook heel leuk hoor, maar die verhalen en die prietpraat, geweldig! Red: Danique weer beter, gelukkig maar! Dinges: Haha, ja Stefan is wel iemand die indruk maakt denk ik. Ik heb regelmatig aan de telefoon of mail met hem en hij komt echt megarelax en evenwichtig over! Vitamine D: Ik geef het in de zomer niet (allebei veel buiten), en in de winter de halve aanbevolen dosering, en slik zelf ook de halve dosering. Ik geloof in borstvoeding en dat dat goed uitgebalanceerd is. Daarom zou ik het eigenlijk niet geven, maar ik denk dat moeder natuur niet bedacht had dat wij het grootste gedeelte van de dag binnen zouden zijn en dus geef ik het wel als supplement. Hier: Nou, Jens en oma hebben zich prima vermaakt. Mama vond het heel moeilijk, ook omdat Jens hier sliep met opa en oma en wij in het nieuwe huis. Het is erg goed gegaan. Ik lichtte oma in over Jens' nieuwe allergieën, ze vond het maar raar (volgens mij geloofde ze me niet ), maar heeft zich wel braaf aan al mijn regeltjes gehouden (inclusief geen zwarte thee geven en alles zonder suiker en geen roosvicee/diksap enzo ). Ze hadden zich goed vermaakt en Jens had heel goed geluisterd (doet ie bij mij nooit ). Hij had zaterdagavond geen trek in zijn laatste fles en heeft doorgeslapen van 20-7 (!). Gisteravond dus ook geen voeding aangeboden (vroeg ook niet) en geslapen van 19-7. Is nog nooit voorgekomen. Tevens sliep hij sinds de klok terug is maar tot 6 uur, dus ik ben erg blij met het extra uurtje. Verder is Jens mij heel erg aan het uitproberen en word ik geslagen (echt uit woede, niet voor de lol) en heeft hij driftbuien. Hij is volgens mij best vroeg en wijs voor zijn leeftijd dus het echte opvoeden is hier begonnen, inclusief een paar seconden op de gang als we na herhaaldelijk waarschuwen en uitleggen en weghalen geen indruk kunnen maken en hij doordraaft. Vind het maar moeilijk, maar hij snapt het heel goed want daarna is het over. Huis schiet lekker op. Muren zijn zo goed als klaar, plinten zijn af en woensdag wordt de vloer gelegd. Donderdag gaan we kasten kopen (hebben nu inbouw). Ik ben wel af nu, heb daar heel slecht geslapen met mijn bekken op het luchtbed, en slaap sowieso elders niet zo goed. Zaterdagmiddag was ik wel lekker hier met Jens en hebben we 'samen' gekookt voor opa en oma!
Ik geef juist wel vit b!! En slik het zelf ook...is een kleine moeite toch, om het te geven? Nu ben ik een beetje in discussie met iemand op dit forum.. Zij zegt dat ze de ene keer s`avonds bijna geen bv heeft de andere keer stuwing...dus soms geeft ze fv en soms bv... Volgens mij kan het niet zomaar dat je opeens minder bv hebt, het werkt tenslotte met vraag en aanbod toch? Ja als je nu soms fv gaat geven dan snappen je borsten het idd niet meer... En als je ongi bent kun je minder productie hebben,.....maar zomaar minder productie kan toch eigenlijk niet tenzij je het zelf "schuld" bent toch?
Nou, je productie kan wel kelderen, ook door andere oorzaken dan verstoring van vraag en aanbod. Ik heb bijvoorbeeld aanzienlijk minder melk als ik de hele dag druk ben geweest. De enige manier echter om je productie te behouden/op peil te houden is toch vraag en aanbod hun gang te laten gaan en dus geen kunstvoeding te geven op het moment dat je niet genoeg hebt. Dus je hebt wel gelijk, maar het kan wel degelijk zijn dat zij de ene keer minder melk heeft dan de andere keer, alleen lost ze dat niet echt op een borstvoedingsvriendelijke manier op. Vitamine D geven is een kleine moeite, maar in een supplement zitten ook hulpstoffen en/of suikers, ik wil die liever niet geven. Ik geef Jens een multivitamine omdat hij te weinig moedermelk krijgt. Deze is zonder toevoegingen en bevat de halve dosis.
Ja maar dat zijn dan weer redenen dat je bv minder wordt...ik bedoelde dat het niet zomaar kan snappie?
Ja dat snap ik, maar dan kun je toch niet weten dat haar verhaal niet klopt? Misschien heeft ze de ene dag meer gedaan en dus minder voeding. Anyway, het kan best eens wat wisselen, maar als ze wil blijven voeden, moet ze geen kv geven!
Idd. En als je met fv gaat lopen kl*ten is het al een heel ander verhaal. Ik kolf niet en heb voor zover ik weet geen dips (kan het niet aflezen), mijn zoon drinkt op verzoek. Ook niet toen ik veel pijn en stress had en geopereerd moest worden. Als je aanlegt, zal je productie blijven houden, ik geloof niet dat het zomaar weg is. Als moeders zeggen: ik moest werken dus het werd minder, dan is er meer aan de hand; werd er wel vaak genoeg gekolfd, was de zin er nog wel of ging het je tegenstaan etc. Moe, ziek, zwak en misselijk, dat is hier geen reden voor minder productie.
Nee idd....vindt het al helemaal zonde om voor die eerste 6 maanden al fv te gebruiken, maar dat is weer een ander verhaal. Nee hier dus ook altid hetzelfde aanbod...en daarbij kun je het net zo makkelijk weer opkrikken als je dat wilt...
Stelletje kletskousen, ik hou het niet allemaal bij. Hier een zoon die van lekker doorslapen naar 2x per nacht mama roepen is gegaan. Papa heeft vannacht geprobeerd te troosten, maar zl wou toch echt borst en dat mag. Ben lekker aan het werk geweest, begint nu serieuze vormen aan te nemen. Zwaar vermoeiend, dat voel ik wel in mijn hoofd en aan mijn bekken, maar ik word erg gelukkig van druk bezig zijn. @RM: nog geen posi-test las ik, jammer, maar het zal wel zo zijn, toch? Anders wil ik wel zo'n Trekpleister of Kruidvat-test die ik nog heb liggen opsturen? Ik las trouwens iets over NOD, maar wat betekent dat? @Vit. D: ik ben voorstander voor niet-supplementeren als het niet nodig is. Nu is het dus wel nodig (wiki: Op onze breedtegraden is gedurende winter en voorjaar de zonkracht te laag om voor vitamine D productie in de huid te zorgen.)en er zijn ook D-tabletjes zonder troep, van Optimax bijvoorbeeld. In moedermelk zit veel te weinig en wij eten niet iedere dag verse vis. Als je kind een multi slikt zit het daar al in, of een gedeelte.
Hier is van alles direct van invloed op mijn productie geweest altijd, dus dat zal per vrouw erg verschillen Ziek: gelijk een dip. Ongesteld: direct een dip. Moe: productie minder, of iig een zeer trage tsr. Toen ik ging werken ook een dip, maar dat viel samen met de beruchte 4-maandendip, dus of dat nou het werken was of de 4-maaden.... Iig geen tegenzin in het kolven (Wel vond ik de eerste start even spannend: zou het genoeg opleveren? Want ja: als ik er was, kreeg ze natuurlijk sowieso genoeg, maar nu moest ze het doen met wat ik meegaf naar de gastouder, of wat papa thuis in de koelkast had staan....) Maar ik heb altijd gewoon op verzoek gevoed en als het op kolven aankwam me helemaal het ram-bam gekolfd af en toe Zo krijg je het echt wel weer op peil. Nouja, ik hoor soms ook wel eens van vrouwen dat het allemaal niet lukte, maar dat is een minderheid. KV gaan geven erbij, is iig dodelijk voor je productie. Schoonzus doet dat, (die heeft van zichzelf geen bijster goede productie, oudste kindje was een stil hongerend kindje ). Die vindt het dan prima om op die manier af te bouwen, dus dan si het OK. Maar als je BV wilt blijven geven. Tja, dan is het wel handig om te gaan clusteren ofzo dan!
Nee, nog geen posi-test idd, maar ook nog niet ongesteld NOD (moest ik hier op het forum 2,5 jaar geleden ook eerst vragen ) is niet-ongesteldheids-dag. Oftewel: de dag dat je normaal gesproken ongesteld zou moeten worden. Maar dat was dus vorige week alweer, zit ik alweer 5 dagen overheen. Bedankt voor het aanbod, maar ik heb nog een test van Matcare liggen: die zijn gevoeliger dan andere testen, (op de site staat: Met een gevoeligheid van 10ml/lU is de Mat Care Ultra de gevoeligste zwangerschapstest. Een vrouw kan een standaard hCG niveau van 0 tot 5 ml/lU hCG in haar urine hebben. Vanaf 5 ml/lU is er sprake van zwangerschap en door de veilge ondergrens van 10ml/lU weet u zeker dat u op het resultaat kunt vertrouwen.) Ik dacht: dat overkomt me niet nog eens, pas bij 2,5 week overtijd posiief testen Desondanks was de eerste test dus toch nog negatief, (maar wel een paar uur na het testen een licht streepje. Was de vorige keer ook zo bij de voorlaatste test die ik deed de daaropvolgende test (3 dagen later) was wel positief. Maar goed, ik ga er eigenlijk inmiddels dus van uit dat ik gewoon zwanger ben... Ik had gewoon moeten leven in de tijd dat zwangerschapstesten nog niet bestonden
Ik kan hier natuurlijk heel erg goed zien wanneer ik een productiedip heb. Dat is: Rond eisprong Paar dagen voor menstruatie tot 2e dag menstruatie Bij slecht slapen Bij stress Bij druk zijn Ik heb vrijdag 140, zaterdag 135 en gister 110 ml gekolfd, en vanmorgen alleen al 90 cc na een hele nacht slapen, dus dat verschilt dan duidelijk per vrouw ja. Daarnaast loopt mijn productie over de hele linie terug omdat ik kolf, maar er is wel degelijk duidelijk te zien dat andere factoren ook van invloed zijn. Overigens krijg ik het niet meer op peil als het eenmaal goed is teruggelopen, en kom ik met regelen nooit meer op mijn oude niveau, maar dat ligt aan het fulltime kolven. Cindy: Nee, snap ik hoor maar ze moet dan gewoon voeden voeden voeden (aan de borst!).
Rozemarijke: Haha jij bent gewoon zwanger hoor! Indrogingsstreepjes zijn zeldzaam, die worden meestal wel ergens door veroorzaakt. Maar voor ik je feliciteer wacht ik op die lekkere dikke vette streep