Borstvoeding en trots deel 3

Discussion in 'Borstvoeding' started by raspberry, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat jij in het vet hebt gequote, daar staat toch niks in over dips? Ik zeg dat ik niet geloof dat je productie zomaar ophoudt, dat kan namelijk niet (tenzij je medicatie slikt die daar van invloed op is of ernstig ziek bent ofzo).
    En ik zeg daarbij dat ik -voor zover ik weet- geen dips heb.;)

2. zogelukkig

Ik had eerst nog een stukje erbij getyped over ft kolven, jouw geval dus.:D
    Ik denk ook dat dat toch anders werkt. Het kolven staat jou ook steeds meer tegen zeg je en ik weet zeker dat je state of mind tov de borstvoeding -kolf of live- ook van invloed is op je productie. Als jij Jens nog live zou kunnen voeden, zou je dat gevoel misschien minder of niet hebben om bij uiterlijk 18 maanden te stoppen, dan zou hij je wellicht over de streep hebben kunnen trekken.
    Ik weet zeker dat als ik ft had moeten kolven het zo gebeurd zou zijn, omdat ik dat erg vervelend (understatement) vind om te doen.

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Zogelukkig: Heb jij een recept voor focaccia toevallig?

4. zogelukkig

Jep, moet je die hebben dan?
    Gatver, weet je wel hoeveel typewerk dat is?:D
    Ik zal het je geven, maar niet nu (ligt in m'n werkruimte).

5. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Oja dat is zeker waar (kolven), maar dat neemt niet weg dat het terugloopt door hormoongerelateerde situaties (ei, menstruatie, stresshormoon).

Ik denk dat ik nog heel lang zou voeden als hij aan de borst was, en dat ik er veel meer plezier in zou hebben. De reden dat ik stop met hem borstvoeding geven, is omdat ik niet meer wil kolven, niet omdat ik op dieet ben of er 's nachts voor uit zou moeten of omdat ik hem die liefde niet wil geven inderdaad, maar gewoon omdat het kolven mij minder gelukkig maakt en mij meer energie kost dan als ik live zou voeden (veronderstel ik, kan ik natuurlijk niet weten). Dus je hebt gelijk, het is niet helemaal te vergelijken. Die 18 maanden is echt een target, bij echt lang live voeden heb je denk ik geen target, omdat je dan voed op verzoek en afgaat op de signalen van je kind en van je eigen lichaam, dan is het veel meer een gevoelskwestie en zal je gevoel op een gegeven moment willen stoppen, en ben je niet aan het aftellen naar de 18 maanden omdat je van jezelf zonodig moedermelk moet geven en daar je eigen belangen voor opzij zet (nou ja dat staat er cru, alsof jullie je belangen niet opzij zetten, maar zo bedoel ik het natuurlijk helemaal niet...)

6. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Whaaha ja graag (dat recept).
    *kucht* Ik heb het vrijdag nodig *kijkt voorzichtig* Als het kan *duikt*

7. Alita

Alita Niet meer actief

oeeh die wil ik ook!!!:d

8. Alita

Alita Niet meer actief

@Rm ik wist ook al dat ik zwanger was voordat ik eens eindelijk een pos test kreeg...dat was pas met 9 dagen overtijd!!

9. zogelukkig

Ja, merk je dat echt?
    Ik kolf dus niet en weet dat dus ook niet, maar merk het iig niet. Zl is tijdens die dagen ook gewoon tevreden aan de borst. Ik zal eens in mijn bv-dagboek kijken of hij die dagen meer drinkt.
    Ik heb best vaak stress, maar merk het dan helemaal niet. Volgens mij maak ik een stofje aan als ik bv geef, dat mij heel gelukkig maakt en de pijn zelfs wegneemt. Ik had dat na mijn bevalling, na mijn operatie in februari etc. Soms als ik heel opgefokt ben en het door mijn hoofd tolt van: ik moet dit nog en dat nog, dan kom ik helemaal tot rust met zoonlief aan de borst. Spijtig, dat jij dat niet hebt, dat vind ik best heel sneu voor je.
    Heb je al een idee hoe je de laatste keer moedermelk geven gaat aankleden?

10. zogelukkig

Haha, dat zal wel lukken, beloofd.;)

11. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0

Ja dat merk ik echt, zie ik echt aan het aantal cc's. Als het weer eens zover is dan denk ik: Hoe kan dat nou? En dan denk ik : Oh, bijna ongesteld/ei etc.
    Ach, er zijn zovele kv mama's die dat gevoel dat jij beschrijft niet hebben. Ik ken het gevoel wel hoor, van toen Jens nog bij me dronk. Mis dat ook (en het kolven houdt dat in stand, dat missen, want wordt ermee geconfronteerd, en ook alhier, maar vind dat niet erg, dat weegt op tegen de lol van het hier zijn en ben ook heel blij voor jullie dat jullie dat allemaal mogen ervaren, en dat missen weegt op tegen het feit dat Jens nog steeds zijn liefdesdrankje krijgt).
    Hoe ik dat ga aankleden, nee weet nog niet... Vind het ook maar moeilijk, want ben op iedere voeding trots en de laatste is zo definitief. In ieder geval met zijn drietjes op ons bed. Het is goed zo strakjes, ik heb mijn best gedaan.

Wist je trouwens dat als jij de dingen eet waar je zoon allergisch voor is en hij verdraagt dat wel via jouw melk je hem helpt om die dingen te leren verteren? Stefan adviseerde mij veel nachtschade te eten, omdat Jens mijn melk dan wel verdraagt.
    Overigens vermoed ik dat Jens over zijn kma heen is, ik ga dat eens even met stefan bespreken, of ik misschien kan gaan provoceren nu ik nog moedermelk geef (dat ik het eerst eet).

12. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @ireen: wat fijn dat jullie al zo opschieten in het nieuwe huis!

Over de dip: ik merkte zo rond de 13 maanden bij de oudste dat het wat terug liep. HIj dronk toen overdag eigenlijk nog 1-2 flesjes gekolfde melk bij de oma´s.
    Mijn vaste kolfmoment ´s avonds.... had ik eigenlijk geen zin meer in, dus toen ben ik er mee gestopt, mede daardoor liep het ook wat terug vermoed ik.
    Maar heb overall daarna nooit geen problemen gehad, ook niet toen ik na 14 maanden ongesteld werd.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

@ZG; oja, dat zei je idd. Nee, klopt, je productie in z'n totaal is niet zomaar ineens weg :D (Zou wat zijn zeg! Hahaha). Ik vatte 'm meer op als dip idd...

Enneh, dat recept mag je hier dan wel neergooien, dan heeft iedereen 'm gelijk :)

@Ireen: o, da's goed nieuws van die indrogingsstreepjes :D Maar goed, zelfs bij de ultragevoelige matcaretest dus 2 dagen na NOD nog geen streep. Ik heb een raar lijf! :D (Hoop dat dit niet betekent dat de zwangerschap weer helemaal hetzelfde is, want ik hoopte eigenlijk toch max 3 maanden misselijk te hoeven zijn deze keer, ipv 7).

Over dat provoceren: dan zou ik dus nu nog eens even moeten gaan provoceren via de BV. Heb je daar wat meer info over?

14. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    O jee, ik ben een hele tijd enorm ongezellig en opeens is er een deel 3 dat alweer honderden posts bevat!

Eerst even: haai!!

Hier alles goed, 9 maanden bv alweer :D En een achteruit tijgerend/kruipende reus.

Ik zit begraven onder mijn werk :( Maar het eind is in zicht: hoofdstuk 3 ingeleverd, hoofdstuk 4 al een eind op dreef, hoofdstuk 5 is het laatste hoofdstuk :) Ik probeer de moed erin te houden, maar oempf.

Lees ik het goed en is er een zwangere onder ons?

15. raspberry

Nog niet officieel hoor :D
    Maarrehm, dat begint echt op te schieten met je boek :)
    En grappig, dat Renske achteruit tijgert! Heeft Thirza helaas nooit gedaan, die ging gelijk vooruit. Maar ik vond het bij andere kids altijd zo lollig, dus had het wel lollig gevonden als Thirza dat ook gedaan had ;)

16. zogelukkig

Ha die Evenstar,

Jij schiet dus al op met je paper, da's mooi!
    Hier werd eerst ook achteruit getijgerd, het was voor ons heel grappig en voor meneer zo frustrerend! Papa heeft toen in de kerstvakantie heel de week spelletjes met hem gedaan op het kleed; steeds de blokken verder weg leggen en op nieuwjaarsdag kroop hij.

17. zogelukkig

Oh, nog even een vraagje voor de bedreven moeders onder ons; hoe beginnen de waterpokken?

ZL heeft enkele blaasjes op zijn lijf, het lijken wel puistjes, met een wit kopje erop, ik vind het zo raar! Het is geen uitslag of eczeem, echt blaasjes, maar dus maar een paar.

18. raspberry

Die beginnen wel met een paar blaasjes of rode bultjes, dus het zou kunnen... Maarja, er zijn zoveel bultjesziektes... Kan het niet 5e of 6e ziekte zijn bijvoorbeeld ook?
    Kijk anders eens op wikipedia, daar staan vaak foto´s erbij, dat is wel handig om te vergelijken!

19. zogelukkig

6e heeft ie gehad, ga even wat foto's opscharrelen!

Waar ik nog aan dacht, Rozemarijke: heeft Thirza de 5e ziekte gehad? Die is toch gevaarlijk voor de foetus?
    Wat moet je nou als je kind de 5e ziekte niet hebt gehad? Je kan het moeilijk voorkomen, toch?

20. zogelukkig

O get, het lijken echt de waterpokken, maar waarom heeft ie er dan maar 3? ZL is trouwens erg verkouden (hoesten) en had verhoging. Hij hoest zo erg dat hij amper kan drinken, hij heeft erg veel last van slijm.

Share This Page