Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Hee allemaal!

Zg: kan wel waterpokken zijn. jo heeft het gehad en had ook Maar weinig plekjes. is wel seizoen weer.

Evenstar: Hoi! Super zeg, dat je opschiet met je boek en het bv-en lekker volhoudt :) Lachen, tijgeren. jo heeft het Maar even gedaan, die kroop met 8 maanden maar was ook beweeglijk en slank. Ben heel benieuwd wat Robin gaat doen... lijk hetzelfde, wil nu steeds al staan!

Productie: merkte ook altijd dips Maar alleen Bij ziekte. en merk nu alweer dat ik s avonds minder melk heb, onrustige Robin dan.

Ik ben trots op mezelf, vandaag flink schoongemaakt. en blijf Maar wassen...

Jo kwam thuis van kdv met een logeergiraf, gezellig :)

2. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Noujaaa! Ik zie ineens in mijn banner staan: 18 augustus... maar Robin is op 16 augustus geboren!! (Heb het net toch even nagekeken * Oooh, wat erg!*)

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    *grinnikt*

Nee Rozemarijke, ik weet daar verder niets van, maar volgens mij geldt het niet voor dingen waar ze via de borstvoeding ook op reageren, maar alleen voor dingen die ze dan wel verdragen. Doordat ze daar dan bestanddelen van binnenkrijgen icm verteringsenzymen van jou leren ze het te verteren en de juiste enzymen aan te maken.

Zogelukkig: t begint met een paar plekjes, voordat die wegtrekken komen er nieuwe bij, en voordat die wegtrekken weer nieuwe enzovoort. Dan heb je dus straks bultjes in allerlei stadia. Beterschap voor je zoon en succes met de bultjes!

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    zg: als het waterpokken zijn dan moet hij morgen toch al wel behoorlijk wat meer plekken hebben. Dag 5 moet íe helemaal onder zitten :p

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als jij waterpokken hebt gehad en hij krijgt borstvoeding, kan het zijn dan hij een lichte versie krijgt. Da's wel balen, want dat kan betekenen dat ie het later nog eens krijgt, omdat ie er nu niet zelf helemaal resistent voor wordt...
    Maar wat sneu dat ie zo beroerd is! Hopelijk gaat het snel beter!

Over 5e ziekte en foetus: dat is idd risicovol. Voorkomen doe je het niet, dat gaat idd niet, maar ik geloof dat je dan zelf aan de AB moet. Maar goed: zou het voorkomen dat Thirza de 5e tijdens mijn zwangerschap krijgt, dan bel ik echt wel direct de huisarts en dan zien we dan wel verder....

@Ireen: o, balen. Ja, klinkt logisch. Dan gaan we voorlopig maar ff niks provoceren toch ;)

Nou, ga gauw Thirza d'r jas en schoenen aandoen en naar de gastouder brengen. Zelf de hele dag vergadering, maar ik skip de helft omdat ik een afspraak met een jongere bij haar huisarts heb :D Kon echt niet anders :D

O, trouwens, beschamend verhaal gisteren: loop ik met Thirza over straat, komen we voorbij een jonge vent met een sik. Thirza kijkt eens goed, kijkt mij weer aan en zegt: Mama, isse aap!
    oeps.... ze zei het niet helemaal duidelijk gelukkig, (dankzij de verkoudheid), dus ik maar: ja, dat klopt, dat is een meneer!
    :)

6. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    :d:d:d

7. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    #467 geke, 9 nov 2010
    Laatst bewerkt: 9 nov 2010
    Hihi... Jo zei al eens 'kijk een spook' toen we een mevrouw in burka zagen lopen :)

8. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Whaha ik lig echt helemaal in een deuk. Echt ik weet het zeker; ik vind pratende peuters helemaal het einde :D

Mijn buurjongetje toen hij zijn moeder met blote borsten zag: 'Mama, moet jij je tepelvest niet aan?' (hij bedoelde een bh dus ;))

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Whahaa, die pratende peutertjes toch!:D

Nou, hier is zl echt ziek, maar of het waterpokken zijn? Hij heeft sinds vanochtend veel vlekjes in zijn gezicht, ze zien eruit als muggenbulten.
    Gisteravond om 21.45 uur werd meneer overstuur wakker; hij had 40 graden koorts... Hij wou helemaal niks, behalve drinken, maar hij verslikte zich steeds en moest hoesten van al dat slijm. Dus toen liet hij de tepel los en draaide zijn hoofd weg en gilde het uit. Ik had een 8 maanden deja-vue en dacht dat het bekeken was... Hij viel in slaap tegen mijn blote borst en ik heb hem zo laten liggen tot 23.15 uur, toen wou ik zelf graag naar bed.
    Hij heeft net weer (dus 12 uur later) gedronken en ik was gewoon een beetje bang, maar het ging gelukkig goed. Ik kan er nog geen afscheid van nemen, ben daar nog niet aan toe.

10. zogelukkig

@Ireen: over dat provoceren van nachtschade via je eigen dieet, hoe werkt dat nou precies? Waarom is dat anders dan met koemelkzuivel? Die mogen jij en Rozemarijke niet nemen, omdat dat via de moedermelk bij de kindjes komt. Is dat met nachtschade dan niet zo?
    En hoe zit dat met ei, weet je dat? Als ik nu zelf eens wat vaker ei ga eten, zal dat dan goed gaan?

11. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik heb de 17e een consult met Stefan en zal dan eens uitgebreid navraag doen.
    Hij zei tegen mij: áls Jens nachtschade wél verdraagt via jouw voeding loont het de moeite zelf gevarieerd te eten zodat hij dit leert verteren.
    Ik heb toen aangenomen dat omdat Jens tot nu toe de koemelk niet verdraagt via de borstvoeding dit niet opgaat voor de koemelk.
    Ik ga er dus vanuit dat indien jouw zoon ei verdraagt via jouw voeding het goed is om voor jou ei te eten, en anders niet.

12. raspberry

Ik zou denken dat als een kind niet reageert op BV met de allergenen, dat dat idd kan helpen om over een allergie heen te komen, als de moeder dan dus die allergenen wel gewoon gebruikt.
    Maar als je kindje via de BV wel reageert, dan is, net als bij directe inname van de allergenen, het juist zaak om te elimineren, want voortdurende inname van stoffen waar je allergisch voor bent, geeft natuurlijk dat je lijf totaal in de alarm-stand gaat staan.
    Even een logische redenatie erop los gelaten hoor, weet niet of dat klopt...

@tepelvest: hihi, lachen!
    Thirza zegt trouwens 'bal' tegen mijn tepels. Weet niet of ze daarom ook zo gek is op doperwten, (die noemt ze ook bal).
    En de borst is tegenwoordig bossie. Gisteren op de bank liet ik 'r even wachten op de borst zo van: zeg eens even zelf wat je graag wilt. En daar ging ze idd hoor, in plaats van te graaien, wees ze naar mijn borst en zei: Tissa bossie daar! Echt zooooo schattig :D

@ZG: hmm, tja, zou goed de waterpokken kunnen zijn. Heftig hoor! Gelukkig dat ie vanochtend wel weer wilde dan!

13. zogelukkig

Ik laat ei nog maar even weg, het is al onrustig genoeg zo.

Het zijn echt wel de waterpokken, ben langs m'n vriendin geweest die 3 pubers heeft al en die zei het meteen bij binnenkomst. Op z'n gezicht komen steeds meer plekjes.

Hij wil niet eten, alleen bij mij drinken, ik waan me een half jaar terug ofzo!

Ik had vanmiddag pap gemaakt voor het eerst, want hij heeft sinds gistermiddag alleen borst op. Met havermelk, beetje vaag. Het rook wel lekker, echt naar pap, maar hij werd he-le-maal gek, woest was ie!:$ De lepel met pap eraan belandde in de tv, het bord kon ik nog net opvangen...;)

14. raspberry

Oja, die staat altijd naast de rijstemelk hier in de AH.
    Pff, nou, dan heeft hij er echt even geen zin in, idd. Nouja, logisch ook als je ziek bent...
    Thirza deed dat tijdens onze vakantie en heeft toen 2 dagen onder de plekjes gezeten. Had toen waterpokkenschuimmouse bij me en dat gesmeerd en daags erna was het weg.
    of dat nou de waterpokken zijn geweest of toch wat anders.... I'll never know, denk ik... (ja, als ze nou nooit meer waterpokken krijgt, dan denk ik dat ik ga concluderen dat ze ze toen heeft gehad).

15. raspberry

Trouwens, ik heb goed nieuws :) :D
    zo rond 13 juli gaan wij een klein hummeltje erbij krijgen, als alles gaat zoals dat hoort ;)

16. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Gefeliciteerd Rozemarijke :D !! Nu wel en posi test??

Dames ik lees wel mee maar de puf om te reageren is er ff niet.

17. Alita

Alita Niet meer actief

@Rm jeeehhh wat leuk!!

Hier zei oudste dochter net tegen mijn borsten...eten voor zusje mama!! lief he.

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Gefeliciteerd Rozemarijke!

19. raspberry

Thanks meiden :)
    Jep, nu wel een positieve test. Had even de goedkope kruidvat-testen gehaald, zo van: dan ga ik er nu eentje doen, die zal wel geen streep hebben, en dan wilde ik die ander uittesten als de matcare positief werd, of dan deze ook positief zou worden :)
    Maar goed, toen kwam er dus toch al een streepje :D

Nu ga ik eens even kijken of de matcare morgenochtend dan ook een streep geeft ;)

20. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Whaaaaaaaa Rozemarijke!!! Gefeliciteerd!!!

@ Rest *Zwaaaaai* Heb niet veel tijd nu Nijn wordt zo weer wakker en moet even wat wasjes draaien. Ben aan het werk deze week dus blijft er veel liggen. Was alleen erg nieuwsgierig of Rozemarijke al nieuws had!

Deel Deze Pagina