Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik had hier heel veel honger en heb bakken met yoghurt en vers fruit naar binnen gewerkt. En ik was verslaafd aan drinkyoghurt.

2. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hier ook veel warme melk ivm maagzuur...

Hier onrustig trouwens, heel veel eczeem en slechte nachten (gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap!)

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, dat snap ik ook niet hoor, dat ze dat zo snel opbouwen. Heel gevoelige kinderen, wat Thirza wel was volgens mij, die kunnen dus al reageren op iets wat de moeder aan zuivel eet en dan 'moeten' ze ineens een heel glas verwerken? Dat is teveel van het goede lijkt mij. Ik denk dat je een rustig opbouwschema het beste kan vragen aan een dietist, maar jullie liepen toch al bij een dietist?
    Ik weet niet of de eerste afspraak ook per mail/telefoon kan, maar dat weten Ireen en Red ongewtijfeld wel.

En wat ik dus heb gelezen is Kleintjes wel voorstander van allergenen gebruiken tijdens de zwangerschap. Heb toen wel die teksten hier neergezet, kwamen van bv.com.

Zl heeft gisteren 3 kroepoekjes gehad en het ging wederom goed!:)

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hee zogelukkig, ik vroeg me af, misschien kun je de fabrikant van die koekjes en kroepoek bellen om te vragen of er eiwit of eigeel in zit?

5. zogelukkig

Dat vroeg ik me ook af idd; of eigeel allergeen is, maar in de voedingsindustrie wordt toch meestal gebruik gemaakt van eiwit?

Ga nu je recept halen, brb.

6. zogelukkig

Helaas, helaas, mijn vriendin en compagnon heeft mijn kookschrift mee.

Het focaccia-recept dat wij hanteren daarvan is de basis van jamie oliver. Ik heb op het internet gezocht en zijn recepten gevonden. Wat staat er nu niet op internet?

Het is wel in het engels helaas, maar je kan het door een vertaalmachine gooien, wordt wel een beetje raar dan, maar vooruit.

Eigenlijk is het niet zo heel simpel om een goed brood te bakken. Het meet heel precies en je moet het deeg echt goed tochtvrij weg kunnen zetten. Daarna moet je het deeg goed opschudden; je moet er erop slaan en eraan trekken enzo. Als je dat niet doet, krijg je geen lekker luchtig brood, maar een halfgare natwarme klomp.

In het focaccia-recept hebben wij de parmesan en de gorgonzola vervangen voor iets mildere blauwe kazen; de blue d'auvergne en saint agur. Wij stoppen er geen rucola en rozemarijn in, maar gebruiken wel de salie op de bovenkant, dat maakt het geheel wel af.

Je kan de kaas ook helemaal weglaten, dat is misschien wel beter voor de eerste keer (en de allergische kindjes). Dan kan je er bijv. wat plakken tomaat opleggen en zwarte olijven en bestrooien met oregano en grof zeezout. Wat bij deze variant lekker is, is het bakblik insmeren met knoflook; gewoon een teen halveren en smeren maar.

Ik heb het van mijn man geleerd, maar hij maakt het meestal. Bij ieder partijtje, kerstdiner etc. Eigenlijk is focaccia gewoon brood met een twist.

Het is heel veel werk, maar om je vingers bij af te likken!:)

basisrecept voor brood:
    Basic bread dough recipe | Bread recipes & snack recipes | Jamie Oliver recipe

focaccia:
    Jamie's Layered Focaccia with cheese Arugula | FoodWise | Jamie Oliver

7. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    rozemarijke: ik had tijdens de zwangerschapen ook erg veel last van maagzuur. uiteindelijk toch maar aan de Rennies gegaan, toen melk niet genoeg meer hielp en dat werkte best wel. Ik dronk niet enorm veel melk gelukkig. overdag een beker en voor het slapen gaan een beker.
    Wel lekker hoor, dat je relatief snel weer zwanger bent geworden! Bij ons was Robin ook snel. Jo duurde veel langer, maand of 9 geloof ik. Toen ging ik me al bijna zorgen maken en gingen we ook echt 'plannen' ;) Maarja, mag uiteindelijk niet klagen als alles via de natuurlijke weg goed is gegaan.

Lekker hoor dat jullie nu goed slapen (tenminste... heb jij ook een beetje geslapen??). Robin doet het ook super hier, die slaapt nu 21.00 tot 4.00 of 5.00 en dan nog tot 8.00. Ik heb alleen slecht geslapen vannacht. Jo ging pas 22.00 slapen (lag de hele tijd in bed te kletsen tot ik boos werd en de lamp op de gang uit deed en toen was het huilen...). Ik werd om 3.00 wakker en heb toeb een uur liggen draaien tot Robin wakker werd. En iets voor 7 stond Jo alweer naast mn bed. Heb hem terug gestuurd maar toen ging ie elke 10 min vragen of ie er al uit mocht :p

Pff, ik moet niet teveel over Robin typen want dan begin ik te lekken ;) irri... ik wil liever niet steeds compressen dragen. Ik dacht dat dit bij Jonathan sneller over was. Maar had toen ook minder melk.

Morgen naar cb met Robin. Ze is MEGA chubby dus zit wel goed :) Jo was toen ie 4 maanden was nog niet zo zwaar als zij nu! Ik had haar gister voor de gein even een pak uit een stuk in maat 62 aangedaan. Heb ik gekregen en vind ik superlelijk. Nou, ze knalde er al zowat uit door de knoopjes bij de beentjes :)

Ireen: ben jij al helemaal over nu naar jullie nieuwe huis?

Red: wat lekker dan weer als je 2,5 week vrij bent! Tja, eenkennigheid hoort erbij he?! Wel verstandig om haar wel naar de oppas te doen een dagje. Vriendin van mij had dat ook met haar dochter (1,5) die ging 1 dag in de week naar kdv en de rest bij oma maar dat ging eigenlijk niet goed dus nu gaat ze 2 dagen naar kdv.

zogelukkig: hoe is het met de waterpokken? Klopt wat Rozemarijke zegt over de milde versie. Jo heeft een milde variant gehad voor zijn eerste verjaardag en dan is er ook grote kans op nog een keer maar toch heeft ie het niet weer gehad terwijl het ieder jaar wel heerst op kdv.

8. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    het water loopt me in de mond zogelukkig! wat lekker dat je man dat maakt :)

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @zogelukkig: klinkt lekker zeg! Volgens mij wordt er veel eiwit gebruikt en is dat allergeen.

Wat betreft consult met Stefan, volgens mij kan dat via de telefoon. Ik ben wel bij 'm thuis geweest maar het is hier vandaan 40 min. dus wel te doen.
    Als ik jou was, RM, zou ik 'm even mailen.

Ons cb gaat in het vervolg ook mensen door verwijzen naar hem. Wijkverpleegkundige vond het erg leuk dat ik bij hem loop. Zij geeft borstvoedingscursussen en is hem wel eens tegen gekomen en ken zijn boeken. Wel lekker, een pro-bv cb.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Geke, ik lek hier nog steeds. Naja alleen tijdens het voeden dat de andere begint. Gebruik nog wel geregeld compressen, heeft me inmiddels al een vermogen gekost haha.
    Wat fijn dat Robin het zo goed doet!
    Danique gaat altijd 8 dagen achter elkaar, uitgezonderd het weekend, naar de oppas. En dan 6 dagen niet. Merk dat ze de eerste dag bij de oppas en de eerste dag thuis altijd weer even moet wennen. Als ik langer vrij ben, gaat ze tussendoor ook even een (half)dagje heen.

Danique ligt alweer in bed. Ze was 10.45u wakker en 12u er weer in. Weer lekker verkouden, alleen maar huilen in de box en begon weer in haar oogjes te wrijven, dus maar even slapen.
    Ik zal 's snel wat gaan doen in huis. Moet vanmiddag naar de premiere van het filmpje waar ik laatst aan mee heb gedaan.

Zucht... heb m'n stoofperen aan laten branden. Was ik aan het koken voor Danique. Naja morgen nieuwe poging.

11. zogelukkig

Waterpokken zijn zo goed als weg, hij heeft er verder geen last van gehad! Wij denken ook lichte versie, helaas...

Oh stoofperen, ja, ze zijn er weer he! Mjam!:)

Zoonlief is wakker en mijn sleutels liggen op zijn kamer; ik hoor: seutels, seutels, zo lief! Maar als ik ze geef ben ik ze steeds kwijt, ik moet er zo'n piepertje aanhangen! Ga nu gauw naar hem toe, doeg!

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Danique is momenteel alle klanken aan het nazeggen. Ze had vanmorgen een badeendje, dus ik had het over kwak. Zei: kak..kak...

Maar... ik moet eigenlijk m'n badkamer poetsen en aardappels schillen en over 3 kwartier weg, dus mag opschieten.

13. zogelukkig

Met dit weer krijg ik altijd zin in koken en eten.8)
    Ga zo een bak lasagne maken, lekker!

14. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    *schuift aan*
    Ik eet gezellig mee :D

Bedankt voor het recept Zogelukkig! Even kijken of ik dat ga redden om te maken, maar anders na de verhuizing zeker weten! Misschien kan het ook wel in de broodbakmachine, maar dat durf ik niet.

Geke: Nee, gaan de 20e over!
    Vandaag gewerkt en praktijk gedaan, nu even ramen wassen in nieuwe huis, Jens slaapt vanavond bij oma (mijn moeder) en wij gaan morgen even een paar kasten op de kop tikken. Vanavond eten wij ook bij mijn moeder en leg ik Jens wel zelf op bed.

15. zogelukkig

Druk baasje ben je Ireen!

Dat focaccia-brood is veel werk en kost veel tijd en geeft veel zooi. Doe maar lekker eens op een zondagochtend als je 's middags gasten krijgt in je nieuwe huis ofzo.;)

16. zogelukkig

Onze knul had het vannacht zooooo zwaar! Van 03.00 tot 06.30 uur met hem bezig geweest, hij was weer eens ontroostbaar, behalve toen hij mocht drinken. Heb om 03.15 gevoed (klokkerdeklok) en normaal slaapt hij dan gewoon verder, maar nu dus niet. Hij zat met zijn vinger in zijn mond, dat is Of honger Of doorkomende kiezen. Dus manlief een banaantje gegeven, maar daarna was hij nog steeds overstuur en wou niet slapen. Weer luier gecheckt en buikmassage gegeven, maar die was niet hard en deed niet zeer en hij had geen winden enzo. Toen heb ik om 05.00 uur weer gevoed en toen werd hij rustig, maar kon nog steeds niet slapen. Nu gierde de wind hier ook om het huis hoor, verschrikkelijk. Dus toen ben ik om 05.30 uur met hem naar beneden gegaan en toen heeft hij een speltboterham met kaas, een kiwi en een mok thee naar binnen gewerkt. Wat een honger!
    En toen moest ik om half negen naar de manueel therapeut en hij moest mee want manlief kon niet oppassen en toen sliep hij natuurlijk nog diep, zal je altijd zien! Ik heb nu hoofdpijn en wallen tot op de grond en zl ligt lekker te slapen in zijn warme bedje.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, erge dagen zijn dat ja! Kun je zelf ook niet even lekker gaan liggen?

(Haha, dat vraagt die doos die nu ook mega-moe is en van alles in huis gaat doen, want anders stapelt de troep zich vreselijk op :D)

18. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    RM:Gefeliciteerd met de zwangerschap!

Zg: heeft je zoontje geen last meer van de waterpokken, of komt dat er ook nog bij?

Hier: gisteren Sint Maarten gelopen met Karel. Ik was echt trots, dat dappere mannetje dat zo staat te zingen. Alleen vanochtend natuurlijk drama, toen hij maar twee snoepjes uit de pot mocht... Ik ben benieuwd hoelang dat gezeur om snoep gaat duren, want dat vind ik niet zo gezellig!

Hier een filmpje van Karel die zingt:
    YouTube - Karel zingt op Sint Maarten

En een filmpje van Karel die blij is met zijn snoep:
    YouTube - Karel snoept op Sint Maarten

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

aaahhhh, wat een schatje!

20. zogelukkig

Wat een liefje Nijnja! En zo keurig netjes; "mag ik die?".
    Kon hij wel slapen van de suiker?

Nee, zl heeft geen last meer van die waterpokken of wat het ook waren, zijn helemaal ingedroogd.

Deel Deze Pagina