Ja, hoor! Hond heeft hier ook nog een bench, als ze daar bij komt hoor ik het gelijk en ik doe 'm ook vaak dicht als ze op de grond kruipt. Voer- en waterbak zijn ook in de bench dus daar komt ze ook niet bij. Hond mag niet aan haar speelgoed komen en zij niet aan zijn speelgoed. Overigens hebben wij een Boomer waar we eigenlijk alles mee kunnen doen, hoewel het natuurlijk wel een dier blijft.
Inderdaad; het zijn en blijven dieren en je weet nooit wat er precies in die koppen omgaat. Hier ook 2 kruisingen, die voor ons als gezin the best zijn. Ik heb ze goed getraind (en nog wel wat meer honden dan alleen hun), maar zeg nooit nooit. Je moest eens weten hoe vaak mensen zeiden: "kan er alles mee doen, doet ie anders nooit". Gewoon elkaars slaapplek en voederplek respecteren, niet toestaan dat er aan oren en staarten wordt getrokken etc. Ik ken meerdere verhalen van o zulke lieve honden waar alles mee gedaan kon worden, maar die toen moeders het kind een seconde alleen met de hond in de kamer liet een gescalpeerd kind aantrof. De meeste bijtincidenten bij kleine kinderen gebeuren overigens met boomers, golden retrievers e.d. ipv met de wat steviger rassen. Als ik even naar boven moet, laat ik de honden naar buiten of zet kind in de box, maar laat ze nooit samen.
Die kan weer in de box komen Maar dank je! Ze spelen hier wel eens samen op de grond en dan loop ik wel eens naar de keuken maar dan kan ik ze horen en als het even stil is, dan roep ik de hond of kijk even om het hoekje. Maar ze zit hier ook nog veel in de box. Danique heeft hier vanmorgen even heerlijk tot 8.45u geslapen. Wel nog 2 voedingen tussendoor maar dat zijn we wel gewend. Ze heeft net voor het eerst appelstroop op brood gehad, was even wennen geloof ik maar wel lekker! Slappe rooibosthee heeft ze deze week ook voor het eerst gehad. Het is een lekkere eter maar de borst blijft favoriet!
Leuke foto red! En doe mij ook maar katten Als je die goed opvoedt, zijn het heerlijke beesten Hier twee mindere nachten, het doorslapen was even eenmalig Wel een iets andere aanpak met eten: ik was gisteren naar de taartenbeurs en toen had Thirza aangegeven honger te hebben. Mijn man haar laten kiezen wat ze wilde: brood. Wat erop: vlokken, (stom, nooit doen bij Thirza, eet ze alleen de vlokken). Ze was nog lekker aan het eten van die vlokken toen ik belde omdat ik zat te balen in een file van (bleek achteraf) dik anderhalf uur. Gelijk gezegd dat ie de boterham maar weg moest halen en pap of yoghurt moest geven. Heeft ie gedaan en dat was even tranen, maar toen gaf ze aan televisie te willen kijken, dus had ie gezegd: als je je yoghurt op hebt, mag je nog even televisie kijken. En zowaar, daar ging de yoghurt naar binnen... Vandaag dus ook zo gedaan met haar tweede bord pap om 12 uur, (eerst had ze rond half 10 gehad). Keuze gegeven: even eten, dan nog eventjes een filmpje kijken, of niet eten en gelijk op bedje. Na een paar krokodillentranen ging ze dan toch eten... Gelijk maar even verder door gezet daarna en geen middagvoeding gegeven, dus ze slaapt nu. Denk dat we nu toch maar even verder door gaan pakken en dan staks de ochtendvoeding eraf, (denk dat die volgorde hier handiger is dan eerst de avondvoeding eraf, alhoewel dat laatste gezien mijn werk en af en toe eens weg kunnen, wel handiger zou zijn). En dan eens zien of we vandaaruit de nachtvoedingen er helemaal af kunnen gaan krijgen... Kan ik straks eindelijk weer slapen, (hopelijk), want blegh, ben na twee zulke nachten wel weer brak. Die hakken er wel weer in na zo'n goede nacht
Oh Rozemarijke, wat jammer dat het nog steeds niet lukt om lekker te slapen! Als je honden goed opvoedt zijn het natuurlijk ook heerlijke beesten hoor, en katten kunnen ook fout gaan met een baby, was meer een grapje en ik ben gewoon meer een kattenmens (ben bang voor honden en daarom kan ik niet zo goed met ze overweg, want dat voelen ze geheid!). Hier alles goed, gisteravond een feestje. Jens was uit logeren (ieuhw vond mama moeilijk) en heeft daar heerlijk geslapen (bij mijn zus). Mama lag halve nacht wakker... Nu lekker in de tuin en de verhuizing aan het begroten !
Vannacht kwam zl wel 3x om een voeding! Maar ik lag er al om 21.30 uur in, dan trek ik dat wel. Ik ga er zo ook weer vroeg in, heb ik even nodig. Mijn man riep net dat de kleine blonde dood erop is straks. Maar daar heb ik helemaal geen zin in, vind het echt erg dat die gozer zich van kant heeft gemaakt. Erg dat depressies dat kennelijk met je doen. Erg dat hij zijn lieve vrouw en kinderen achter laat. Was er wel even beroerd van, toch een leeftijdgenoot.
Hallo dames! Leuke foto zeg in die mand Ik ben ook een kattenmens, heb er 4, maar ik hou ook van honden, het is dat wij allebei werken en ik er gewoonweg niet genoeg tijd voor heb en dan zou ik het zielig vinden voor zo'n beessie. Vriendlief ging vandaag motorrijden dus ik heb een vriendin opgebeld om te vragen of ze thuis was en ben met Louise en Tygo naar de andere kant van het land gereden (Doetinchem). Lekker dagje daar gehad, gepicknickd in de speeltuin en Tygo en mijn vriendin's dochter lagen lekker in de wagen te slapen. We zijn net thuis dus even lekker nog achter de pc en dan naar bed. Is toch best vermoeiend geweest. Iedereen een fijne avond verder en tot snel!
Hier vannacht ook weer 2 keer wakker Heb al 3 dagen barstende koppijn en dat is vanochtend niet echt minder Ondanks dat ik er om 9 uur inlag, nog steeds moe dus Maarja, ben dan beide keren wel 3 kwartier bezig voor ik zelf weer in bed kan stappen Bah, ben er even weer zo zat van
Sjipzooi RM! Hoe gaat het nou met eten met Thirza? Is ze nog steeds zo'n kieskeurtje? En eet ze wel voldoende? Ik bedoel; zou ze niet wakker worden van de honger? Hier hebben we voor het eerst sinds lange tijd zl niet gehoord 's nachts! Ja, om 01.30 draaide hij zich om en hoestte heel hard en sliep toen weer verder (hij is snipverkouden, alweer...). Hij is gisteren 12 uur op geweest en heeft vannacht geslapen van 20.30 tot 06.30 uur, 10 uur dus. Ik denk dat hij echt nooit 12 uur aan een stuk gaat slapen hoor! 10 uur is echt de max. Om 08.30 uur lag hij er net alweer in, hij heeft verhoging en is gewoon moe.
O, denk ook niet dat Jens ooit 12 uur gaat slapen hoor (niet zonder voeding althans). Slapen gaat hier ook niet zo goed op het moment. Vannacht 3 voedingen en een paar keer troosten. Vraag me af wat er is. Hij is wel verkouden, maar heeft de koortsige periode al achter de rug. Verder is ie ook dwars en hangerig, denk toch nog het sprongetje dan. Gaat wel weer over. Het gaat goed met de verhuizing, heb hele huis al opgeruimd en uitgezocht en groot deel al ingepakt. Kolven gaat echt bagger, tis nog maar 200 ml op een dag ofzo. Maar ik zie geen afbouwmelk, dus ga nog maar even door.
Pff, knap hoor, dat je zo hard doorpakt! Wij zijn echt altijd van die last minute mensen.. Hoe gaat het met je bekken dan? En wat doe je met Jens als je bijv. aan het pakken bent? Zl hier wil nooit in zijn stoel en amper in de box, dus als ik even wat moet doen, koken of afwassen ofzo, dan hangt hij de boef uit! (lees: alles wordt gesloopt...). Geef jij Jens nu een multivitamine? Ik was van de week bij de vitaminstore en daar hadden ze proefzakjes van de kindermulti van Optimax. Ik heb ze niet meegenomen, want ik ga ze niet gebruiken,maar daar zitten geen chemische toevoegingen in en ze zijn vrij van allergenen.
balen RM, dat de nachten zo slecht zijn. kan me voorstellen dat je het slecht aankan met werk erbij. hopelijk gauw weer wat beter! o, jullie hebben allemaal kindjes die weinig slapen volgens mij... als Robin op dr broer lijkt, en dat lijkt voorlopig wel zo, dan gaat ze wel lang slapen. Jo sliep van 19.00 tot 7.00 toen hij goed vast voedsel ging eten. Al was ie natuurlijk echt wel eens wakker 's nachts. Robin heeft gisteren trouwens van 19.00 tot 01.00 geslapen, dat is dus doorslapen volgens de definitie maar niet op de tijd dat ik slaap Vervolgens drinken dus om 01.00 en 4.00 en 8.00. Nouja, verder heel netjes. ik denk dat Robin ook een sprongetje heeft nu, officieel moet ik met 3 weken eerder rekenen maar ze lijkt volgens het boekje te ontwikkelen. gisteren wilde ze steeds niet slapen, was ze onrustig. vannacht gelukkig geen probleem, ze slaapt dan veel sneller. @manuela: schrikken zeg van dat vallen! heeft ze er nu nog last van? Ik heb als kind ook eens helemaal zwarte (melk)tanden gehad maar dat kwam uiteindelijk weer goed. @hanneke: we vergeten je niet hoor! goed even te horen en gefeliciteerd met R&M! lekker dat Benthe nog bij je kan drinken @ireen: wat is afbouwmelk? En toch mooi dat Jens nog 200 ml per dag kan drinken! goed hoor, nog een paar maanden he?! Kan natuurlijk goed dat je omdat je zo druk bent wat minder melk hebt. @derest: zwaai!
@Hanneke: vergeet ik jou helemaal! Fijn ff van je te horen en ik hoop maar dat alles een beetje zal gaan zoals jij het graag wilt! Leuk te horen van R&M @ZG: van die goeie nachten maakt Thirza hier ook voordat ze ziek wordt. Is hier bijna nooit een goed teken Eten gaat wisselend hier. Ene dag goed, andere dag bagger. Ik kan er geen link in het slapen meer bij maken trouwens: ene keer slaapt ze goed op slecht eten, dan weer juist op een dag goed eten. Dan weer eens slecht op een dag slecht eten en dan weer eens goed op een dag slecht eten. Geen peil meer op te trekken Dame is wel wat kieskeurig: overrijpe kiwi's en bananen hoeft ze niet, en als eten niet gaar genoeg is, gaat het ook weer retour. Daarbij heb ik overigens wel het idee dat ze het niet wegkrijgt... Denk trouwens ook niet dat Thirza ooit 12 uur achter elkaar gaat slapen, maar zou al blij zijn met standaard 8-9 uur achter elkaar op onze tijd zeg maar, zodat ik ook weer eens 8-9 uur achter elkaar kan maken. Nouja, eerst maar eens verheugen op komende vrijdagavond/nacht: gaan we naar Symphonica in Rosso, heb ik m'n man kado gedaan voor z'n afstuderen, omdat Sting optreedt. Thirza breng ik dan eind van de middag naar de gastouder en die halen we zaterdagochtend dan pas weer op. Hopelijk kan ik die nacht even lekker doortrekken @Ireen: klinkt goed! Thumbs up! Thirza wil trouwens ook nooit in de kinderstoel of de box. Dus ik kan ook een boel niet doen als ze wakker is, helaas. Inpakken, was opvouwen of opruimen is erg lastig, omdat zij de boel dan meestal weer overhoop gooit...
Ja, ik loop de laatste dagen toch te denken om de kinderarts eens te bellen weer en om een algehele check te vragen. Dat is nog nooit gebeurd, er is enkel gericht naar de klachten gekeken. Wat dat betreft heb ik wel aardig de balen van de nederlandse gezondheidszorg: ik ervaar het echt als dat ik voortdurend zelf sturing moet geven aan wat er wel en niet gedaan wordt, en dat er dus enkel gekeken wordt in de richtingen die ik dan maar aanwijs. Terwijl ik geen medicus ben en ik van een arts eigenlijk verwacht dat die met ons alles op een rijtje zet en als daar geen duidelijk beeld bij ontstaat, een aantal dingen gewoon eens nakijkt, (bloed, urine en ontlasting, zijn zo eens een paar dingen die toch vrij gemakkelijk even grondig te checken zijn, of ben ik dan gek?) Maar logopedie lijkt me eigenlijk wel een wijze. Een kind van bijna 2 moet toch gewoon harde dingen kunnen kauwen en slikken? En het gaat hier gewoon altijd weer eruit. Daarbij vind ik het praten niet heel geweldig gaan. Ze snapt een heleboel, maar het uitspreken is maar zo-zo. Dus misschien toch idd die logopedie maar eens doen...
MIjn dochter is ook weer enorm aan het rommelen , overdag. Niet willen slapen, pijnscheuten. Ontlasting gaat sinds ze kruipt een stuk beter, ben meteen gestopt met Lactulose, is nu niet meer nodig ( vind ik ). Soms slaapt ze maar een half uurtje overdag, en ze is ook echt supermoe. ´s Nachts slaapt ze wonderbaarlijk goed, af en toe bij ons, af en toe in haar eigen bed. Ze drinkt nog zeker 5 voedingen op een dag, en ontwikkelt haarzelf gelukkig prima. Kan niet geloven dat ze volgende maand alweer 1 jaar wordt.
Snel gaat dat he? Nou, kinderarts gebeld, wordt morgen eind van de dag terug gebeld. Eerst maar eens telefonisch overleggen, eens zien wat nu de meest handige actie eerst is...
Jingels: Nee dat kan ik ook niet geloven . Echt? Ik dacht dat ze nog veel jonger was! Lastig he zo'n oververmoeid kindje dat niet slapen wil. Je wilt zo graag dat ze doen wat goed voor ze is, en dan lukt het gewoon niet. Is ook wel een moeilijke leeftijd wat slapen betreft. Zogelukkig: Inpakken met Jens gaat erg goed. Hier geen box en in de stoel wil hij alleen als hij eet of 10 minuten voor sesamstraat, dan heeft hij het weer gehad. Maar ik doe alles gewoon spelenderwijs en hij 'helpt' me. Gaat natuurlijk niet zo snel als dat ik het zonder hem zou doen (en hij gewoon zou gaan spelen) maar dat blieft meneer niet, hij wil de hele dag bij papa of mama zijn en weigert met zijn speelgoed te spelen (jongens is dat normaal ). Dus pakken we samen de vazen in krantenpapier, sjouwt Jens een nieuwe doos naar de kamer als ik dat vraag (en daarna nog een en nog een, terwijl ik dat niet vraag ), 'legt' hij de kaarsen in een mandje (en zet ze daarna weer terug op tafel, want daar horen die dingen toch ) en zo verder. Schiet niet echt op, maar ik ben blij dat hij niet de hele tijd loopt te huilen ofzo en hij vindt het heerlijk, dat gerommel. Gaat ook gepaard met luide verslagen van alles wat hij aan het doen is en hoe goed hij wel niet helpt . Anders dan als ik even ga zitten, dan wil hij per se op schoot ?) liedjes zingen, boekjes lezen en hobbelpaardje spelen. Ook is papa momenteel favoriet en is het een drama als papa Jens even aan mij geeft of de deur uitgaat (mooi is dat ). De box is hier zowiezo al weg, dat heeft nooit gewerkt bij Jens en nogal klein behuisd dus hebben we maar opgeborgen. Zoonlief alweer verkouden? Het heerst echt he? Hier ook groene bellen (en dan zo'n lekker kusje komen brengen ) Ja we hebben en multivitamine, maar ik ben er niet zo gelukkig mee. Ik was bij de natuurwinkel en ze hadden Dino van orthica, maar die is vanaf 3 jaar. Dan zou ik de helft moeten geven van zo'n kauw ding, maar Jens kauwt niet op zo'n klein dingetje. Dus nu heb ik van floradix de kindermulti, das een soort diksap lijkt het. Ook vanaf 3 jaar dus heb de dosering aangepast (vind ik ook een beetje 'eng', hoort in mijn ogen niet). Hij vindt het niet lekker en er zitten allemaal dingen in uit fruit/groente (op zich prima) en dus ook uit allergene fruit/groente. Die jij had gezien is wel voor kinderen vanaf 1 jaar? Rozemarijke: Nee, daar valt inderdaad geen peil op te trekken (eet- icm slaappatroon). Is hier ook. Soms eet hij weinig en slaapt heel de nacht en soms eet hij veel en slaapt amper. Je zou inderdaad denken dat ze wel stukken moet kunnen wegkauwen nu. Hoe zit het met de buisjes, loopt daar nog wel prut uit? Of heeft ze gewoon weer last van haar oren dat het kauwen moeizaam gaat? En wel eens aan gedacht om nog even te laten testen op andere allergiën? Of ze die in de loop der tijd niet ontwikkeld heeft en daarom zo wisselend slaapt? (ik denk maar even mee hoor, sorry als het nergens op slaat ). Hanneke: Zet hem op! Geke: Klinkt heel netjes, Robins nachten, maar wel 'jammer' dat ze niet op jouw tijden doorslaapt. Komt vast nog wel. Je schijnt afbouwmelk aan te maken als je voortijdig stopt met de BV. Gele, zoute, vette melk met giga veel antistoffen. Nu weet ik niet of dit voortijdig stoppen zou zijn. Iig nog een paar maandjes inderdaad en ik probeer blij te zijn met wat ik kolf, maar valt voor een perfectionist niet mee . Toch beter dan niets inderdaad en gelukkig valt de sojadrink ook goed, en vindt hij die ook best lekker.
ha, klinkt gezellig Ireen, samen inpakken! Ook zo heerlijk he, dat gebabbel erbij. Ik was oude opnames van Jo aan het bekijken en luisteren laatst, zo lief! En wat praat ie dan nu al echt, het was toen behoorlijk onverstaanbaar maar ik verstond het toch Ja hoor, dat is normaal, dat speelgoed niks aan is. ik doe ook al sinds Jo kan staan samen het huishouden. Ik stofzuigen, hij stofzuigen,(met alleen een slang) ik poetsen, hij ook poetsen, vaatwasser uitruimen, was ophangen etc. maar zo kan ik dus ook alles doen terwijl hij wakker is, gaat prima. RM, lijkt me wel dat een kind van 2 harde dingen moet kunnen kauwen maar ik hoor wel vaker dat sommige kindjes het gewoon niet willen. Jingles: ja, dat is lastig zeg als ze niet wil slapen. Ze is vast van alles aan het leren dan? Ze heeft nooit veel geslapen overdag toch? en alweer bijna 1! heftig hoor, ik vind het nu al zo moeilijk dat alles zo sne gaat. veel sneller nog dan bij een eerste voor mijn gevoel.