Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

sorry dat ik "ook" zomaar ff inbreek...ik lees ook af en toe mee...zag ik de vraag van Cindy(zit echt met precies hetzelfde haha pff wat stinken die scheetjes zeg)...ik ga ook even vaker aanleggen...kijken of het dan sneller eruit komt!

alleen hij kotm tussen 10u en 20..al om de 2,5 soms 3 uur...moet ik het dan om de 2 uur proberen? hij slaapt alleen telkens eigenlijk...zal ik em dan daarvoor wakkker maken?

2. Alita

Alita Niet meer actief

@Ireen idd al wat geprobeerd....maar haar buikje is geluukig niet hard of opgezwollen of zo...
    @fafje jij ook al!? arme kindjes he...ach het gaat hier nog wel als ze er veel last van heeft dan had ik het wel gemerkt natuurlijk, in badje is mischien ook wel lekker...

3. fafje

fafje Niet meer actief

@cindy, het gata hier ook wel hoor...maar telkens als ie een scheetje moet laten of heeft gelaten, kijkt ie zo zielig...hij jengelt er de hele dag ook een btj van...heb em net extra aangelegd (een uur na de voeding)...hij had wel ineens meer krampjes..ligt nu alweer op apengapen...terwijl ie eigenlijk 2030u slaapt ..normaal gaat ie 20u in bad...dat zal ook goed doen denk ik idd

4. Alita

Alita Niet meer actief

@Fafje ja hier trekt ze haar beentjes op enz dus krampjes idd....maar ja scheetjes laat ze dus goed hahaha....nu ligt ze lekker in bed te slapen!!

5. fafje

fafje Niet meer actief

@cindy ja hier ook! badje deed em goed...laatste voeding om 21u gehad en toen volgde meerdere scheetjes...hoorde ook hard zn darmen borrelen...dus met een btj pech heeft ie vanacht een spuitluiertje :p...

6. Alita

Alita Niet meer actief

aaaah ja idd lekkkkerrr.......

7. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    :) oooh, heerlijk die spuitluiers. vandaag ook hier geen luier dus ik hoed me voor morgen. zodra ze onder zit gaat ze in bad, wordt toch tijd :)

andere dames: hier dikke pech laatste dagen, laptop kapot en we waren ziek dus vandaar even geen bericht. Ik voel me nu weer beter gelukkig, vanavond weer gegeten. Ben benieuwd of de productie een beetje op peil blijft.

Maar: lieve sinterklaasje heeft ons een nieuwe laptop gebracht :) nouja, netbook... maar prima want we gebruiken hem toch vooral op de bank ;)
    Jo is was na het uitpakken van alle kado's en het spelen ermee helemaal over de rooie en heb hem gauw naar bed gebracht met de belofte dat we vanavond niets opruimen en dat ie morgen verder kan spelen.
    Dus dat hebben we gehad :)

liefs voor allen!

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Goedenmiddag, nou ja; goede?;)
    Ik schrok vanochtend wakker om 8.30, zoonlie had zich nog niet gemeld na 12 uur slaap, best uitzonderlijk! Maar het gaat de laatste dagen erg goed met hem; gisteravond hadden we het er nog over. Mijn man sliep nog en ik ben onder de douche gegaan, die is naats zl's kamer en dsn wordt hij altijd wel wakker. Maar om 09.30 nog steeds geen gerucht, toen ben ik maar gaan kijken bij hem, want vertrouwde het niet. En dat was maar goed ook, want onze lieve knul lag in zijn eigen kots!:$ Alles zat onder, hij slaapt op zijn buik, net was eht een vreselijk gezicht; zijn gezicht, zijn haren, de slaapzak, de beer, he laken, de grond, wat was er gebeurd en waarom hebben wij niks gehoord? Normaal zijn wij al wakker als hij zich en beetje hard omdraait! Hij ademde zwaar, maar gaf geen sjoegen, het was echt eng! Hij was slap als was en heb hem op ons bed gelegd, mijn man liet zijn badje vollopen. Toen hij daarin zat, kwam hij pas weer een beetje bij. Het was de eerste keer dat hij gekotst had.

Gisteren heeft zoonlief een pannenkoek op waar ei doorheen zat. We dachten dat het wel zou kunnen omdat het de laatste tijd goed gaat als ik ei eet en ook als hij een koekje of kroepoekje op heeft waar ei in zat. Maar dit was dus toch too much. Je zou kunnen denken dat het een virus is, maar zijn wangen en benen zitten ook onder de uitslag, vooral zijn wangen. Na lekker bij me gedronken te hebben zijn we naar beneden gegaan en hij wou wel een banaan, maar hij kokte ieder stukje terug, heel zielig, want hij had er wel zin in. Maar hij wou niet op zijn en riep maar huilend: mamamamamama... Dus toen maar weer aangelegd. Ik geloof niet dat er veel melk was, maar hij was zo blij dat hij aan de borst mocht, hij viel in slaap. 't Arme kind is er goed ziek van!
    We hebben nu definitief afgesproken dat we geen ei meer geven totdat hij twee is.

9. Alita

Alita Niet meer actief

Jeetje ik schrik me rot als ik je verhaal lees....hoe moeten jullie je dan wel niet voelen....

Gelukkig is het nog goedgegaan!! Hoe is het nu met m....

10. zogelukkig

Ja, Cindy; ik ben me echt rotgeschrokken, moest net ook echt even janken...:(

Ik had gelukkig de aerosleep nog op zijn matrasje liggen, zat vorige week te twijfelen of ik hem weg zou halen.

Hij slaapt nu alweer 2 uur, hij voelt zich dus echt niet goed.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Jeetje Zogelukkig.. wat een eng verhaal! Arm ventje. Veel beterschap en inderdaad... dat ei moet maar even verdwijnen! Brrrr... sterkte!!

*** sorry voor de inbraak ***

12. zogelukkig

Ach wat lief; bedankt meid!

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Oh mijn god Zogelukkig, wat zullen jullie geschrokken zijn!~
    Nee hij kan niet tegen ei dat is nu toch echt wel duidelijk.
    Niet schuldig voelen hoor dat je het hem hebt gegeven, jullie zijn heel voorzichtig geweest en dit had je ook niet kunnen voorzien.

Was hij ook onderkoeld door het liggen in het braaksel, dat ie daarom zo suf was, of denk je meer aan een anafylactische shok-achtige toestand?

Veel sterkte voor jullie en beterschap voor het mannetje.

14. zogelukkig

Jij ook bedankt voor de beterschapjes meid!

Nou, dat was he rare; mijn man en ik stonden naast zijn bed en hij bleef liggen en dat doet hij nooit; hij slaapt heel licht. Mijn man pakt me nog beet en zegt: wat is ie toch lief. Zijn kamer is heel donker, dus ik rook het zuur! Ik aai hem over zijn bol en voel de harde kots en toen zag ik dat hij wel zijn ogen open had, maar zich dus niet oprichtte! Hij ademde heel zwaar.

Ik vind het zo erg dat we het helemaal niet mee hebben gekregen, hoe kunnen we dat nou niet gehoord hebben, hij slaapt naast ons!

Mijn man denkt dat het ook van de koemelk kan zijn, maar hij eet ook kaas en ik doe ook melk door de aardappelpuree. He getver, ik ben er nog akelig van...

Shit, t gaat weer mis......

15. fafje

fafje Niet meer actief

@zogelukkig jeetje wat erg! sterkte en beterschap voor je kindje!!

16. Alita

Alita Niet meer actief

aaah heb echt met je te doen hoor:(
    Morgen maar naar de HA?
    Zie je dat je gevoel zei dat er iets niet klopte he...moedersinstinct;)

17. Alita

Alita Niet meer actief

Hoe is het nu want het laatste wat je schreef was dat het weer mis ging.....

18. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik zou even naar de ehbo rijden, even een ecg laten maken en bloed laten afnemen. Ik weet dat je hem dat soort dingen graag bespaart (heel logisch), maar het klinkt toch als een anafylactische shock of vasofagale reactie en dan kunnen ze beter even nakijken.

19. zogelukkig

Mijn man was gelukkig boven en stond meteen naast hem en hij moest weer enorm veel kotsen!:$ Hij durfde hem niet op te pakken, dus weer heel zijn bed onder. Zeg maar daag matras (aerosleep zat in de wasmachine), maar maakt allemaal niet uit. Er kwam op het laatst zelfs gal mee, dat is zo naar!

We halen hem in de badkamer uit zijn slaapzak en mijn man zit met hem op de wc-pot op een grote paddenstoel te zingen terwijl de douche warm wordt en het mannetje lacht alweer, het is ook zo'n bikkel!

Het is weet zo verwarrend wat het nu (geweest) is? Ei of toch een virus? Wat denken jullie?
    Hij voelt wel warm aan, maar laat de thermometer maar even achterwege, dat is altijd drama, ik geloof niet dat hij koorts heeft.

Hij moet zo natuurlijk wel wat drinken, maar wat? Ik heb niet onbeperkt voeding meer en ben ook nog eens ongesteld. Zou hij een licht sapje mogen, volgens mijn man wou hij geen water. Ik heb ORS in huis, hij heeft echt tot op het bot gespuugd, hij is echt helemaal leeg nu.

En vanavond met eten? Hij zal wel wat lichts moeten eten, heb alleen wat komkommer en paprika en tomaten en ijsbergsla in huis. Wij gaan fajita's eten met pittige kip en guacemole enzo, maar dat lijkt me heel onverstandig. 't Is echt maf hoor; hij at net weer een paar avonden mee na weeeeeken geen avondeten te willen.

Kinderen zijn zo sterk; hij zit nu lief te spelen met zijn duplo, de schat. Ga maar gauw naar hem toe.

20. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik zou hem slappe thee geven en vanavond een lichte kippenbouillon (die kan je dan wel gewoon van het kippenvlees trekken dat je toch in huis hebt) met eventueel een broodje.
    Licht sapje kan, maar zou ik bij een prikkelbare maag niet doen. Eventueel heel sterk verdund appelsap als hij de rest niet wil. En een slok borst is ook okee natuurlijk.

Was hij nu niet 'weg'? Anders zou ik echt naar de ehbo gaan hoor!

Ik gok op ei én een virus, maakt zijn weerstand natuurlijk slechter en kan dan allergenen ook minder goed de baas (maar ja ik roep ook maar wat). Waarschijnlijk kom je er nooit echt goed achter wat het was. Ik geloof niet dat het koemelk is als hij de andere koemelkproducten ook goed verdraagt (en hij heeft wel vaker pannenkoek op toch, maar dan zonder ei, en dat ging wel goed toch?).

Ik ga hier verder, gaan zo pakjes doen (als Jens wakker is, die slaapt als een roos). Veel sterkte!

Deel Deze Pagina