Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Hallo Meiden!

Bedankt voor al jullie lieve reacties :D Ik word er zo blij van! Word zo onzeker van al die opmerkingen. Gisteravond begon mijn moeder dat ze misschien maar opvolgmelk moet hebben... Vind dat zo'n onzin... Maar gelukkig begrijpen jullie mij wel!
    Ze had de vorige keer flink gedronken vlak voor het wegen. En gisteren was het al bijna weer tijd en had ze een flinke plasluier. Het zijn echte moment opnames. Ze doet het verder super!

@ ZG, jeetje meid! Ik zou ook even langs de ha gaan. Helemaal als je er zelf ook problemen mee hebt. Hopelijk heeft hij de smaak qua eten weer snel te pakken!!

@ Red, Mijn moeder vind Rapley helemaal geweldig! Ze had vorige week speciaal voor Nijn een hele pan worteltjes gekookt! Hihi, een hele pan. Ze weet wel dat ze dat niet eet hoor maar vond het zo lief!

2. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Nog even een foto van mijn kleine dame spammen :D Vorige week gemaakt bij het gezin waar ik werk.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Lekker toetje!:)

4. zogelukkig

Ireen.... meen je dat echt? Zegt Roel dat? Ohw nee he!:(:(

Voor de kinderfysio hoef je ook geen verwijzing he? Scheelt me weer een ritje naar de ha, die kan trouwens toch niks zien, want als we daar zijn blijft zoonlief op schoot zitten. De kinderfysio (de tweede) waar we geweest zijn voor de voorkeursligging is net terug van zwangerschapsverlof.

5. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat de huisarts iets gaat doen, behalve verwijzen voor een foto, maar ik zou (persoonlijk) dan liever eerst naar een fysio gaan.
    Je hebt geen verwijzing nodig (in de meeste gevallen zijn ze allemaal DTF gemachtigd).
    Roel had een of ander ingewikkeld verhaal dat de problemen zich vaak uiten in het 'te korte' been en iets met adductoren enzo en zei dat het tegenwoordig heel goed te behandelen is. Vraag of je die fysiotherapeut even aan de lijn kan krijgen en leg hem uit hoe hij je zoontje het beste kan benaderen (wij behandelen hier ook wel eens kinderen (wel wat ouder, Roel waagt zich niet aan peuters en kleuters) en de ouders hebben vaak al aardig wat meegemaakt met hun kind, het is niet ongewoon dat ze een gebruiksaanwijzing doorgeven.
    Ik zou niet direct te down daarvan worden hoor, je bent echt heeeeeeel op tijd en met een goede zool zijn de zaken prima te controleren (begrijp dat je je zorgen maakt hoor daar niet van).

Mocht hij trouwens anderszins ook raar doen (dus niet alleen zijn loopje maar bijvoorbeeld ook zijn gezichtje) moet je uiteraard wel even actie ondernemen.

6. zogelukkig

Ireen, ik pb je even.

7. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    dinges: ze ziet er niet bepaald ondervoed uit! Lekker meissie!

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Dinges, die ziet er goed uit hoor!!! Mooi meisje! Is D. alweer uitgewerkt?
    Wat leuk van je moeder! Andere mensen lekker laten kletsen hoor!

@Zogelukkig, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt! Ik zou er ook even achteraan gaan.

Danique is hier een dagje bij de oppas, ze gaat meestal 1x per week als ik wat langer vrij. Ik zal 's even flink aan de schoonmaak.

9. zogelukkig

Dat lopen houden we even goed in de gaten, zal het er vanavond eens goed over hebben met mijn man.

Maar nu even jullie ideeen over het volgende:

Zoonlief had zaterdagnacht en zondagmiddag toch zo gekotst na het eten van een pannenkoek? Dat hij allergisch is voor ei weten we, maar dat ging juist de laatste tijd zo goed. Ik had 1 ei door het beslag gedaan en er 8 gebakken, hij heeft dus weinig ei binnen gehad.

We vroegen ons ook nog af of het niet door de melk kon komen. Maar zl eet als vanaf 8 maanden soms en vanaf 12 maanden regelmatig yoghurt en dat gaat goed. Nu is melk wel anders dan yoghurt, maar hij eet ook kaas. Tot 1 jaar kreeg hij roomboter op brood, daarna margarine.

Nu net na de lunch spuugt hij al zijn eten eruit, dat was een halve volkorenboterham met... roomboter. Had ik gisteren gekocht omdat ik vond dat hij wel wat extra's kon gebruiken. Was het te vet? Of is hij toch allergisch voor koemelk? Als overbezorgde mama die al heel wat te stellen heeft gehad de afgelopen 1,5 jaar weet ik het even niet meer! De ei-allergie ontstond ook pas bij 13 maanden. Mijn zoontje spuugt echt nooit, zondag was de eerste keer. Naweeen van het weekend lijkt me niet, we zijn inmiddels 3 dagen verder en het gaat verder goed met hem.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja... kan beide kanten op. Melk en roomboter zijn natuurlijk niet de zure producten, dus dat zou verschil kunnen maken.
    Maar 't kan net zo goed zijn dat ie buikgriep heeft en daardoor even gevoeliger is voor allerlei zaken. Thirza heeft hier niet gespuugd, maar die at zondag helemaal niets en maandag maar met mate. Had een buikgriep over de problemen die er al zijn heen, geloof ik.
    Ik zou wel ff rustig aan doen dan nu met ei en melk, eerst eens goed opknappen en dan na een tijdje maar rustig weer even verder zien...

11. zogelukkig

Net diarree tot in z'n nek, kind in is bad geweest, heeft gedronken, zat te gapen, dus leg hem op bed, maar hij slaapt nog niet, even aanzien.

Maar Rozemarijke; hoe was de uitslag?

12. raspberry

He, wat zielig!

Ja, hier dus nog steeds geen uitslag... zucht. Heb vandaag al twee keer gebeld, (laatste keer een half uur geleden) en we worden echt terug gebeld, maar ook deze assistente snapte het niet en kon ook niet zien of er nou wel of niet met de huisarts overlegd was. Pfff.... net nog maar even benadrukt dat ik na ruim 4 weken diarree toch wel heel graag heel snel die uitslag wil....
    Als ze met 10 minuten niet gebeld hebben, hang ik zelf weer aan de lijn :(

13. zogelukkig

He gatver zeg, wat een kl*jo's daar!

Ik denk dus dat er wel iets aan de hand is, want als het goed is zeggen ze dat meestal wel. Gewoon blijven belle he, het is al bijna 5 uur!

Zoonlief slaapt, even rust in de tent!

14. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    O Rozemarijke dat is vervelend!

Zogelukkig; Okee dan weet je iig waarom ie nog niet echt wil eten, hij zal zich toch wel niet zo lekker voelen nog...

15. raspberry

Ja, daarom. Ik ga weer even aan de lijn...

16. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Die kweekuitslagen zijn niet altijd makkelijk te lezen hoor. Er staat dan een minnetje als eht negatief is, een plusje als het positief is en dan moeten ze net weten of dat dan een goede of foute bacterie is... Maar vind wel dat er inmiddels iemand iets had moeten vertellen. Maar inderdaad, er zal wel iets zijn, anders twijfelden ze niet zo.

17. raspberry

Nou, werd weer bijna afgepoeierd, (want het spreekuur liep erg uit. Ja, kan het niet ff tussendoor dan? Oja, OK...)
    Maar er zit dus een beestje, (waren de woorden van de huisarts blijkbaar), die eigenlijk vanzelf weg zou moeten gaan, maar we krijgen er nu een AB-kuur voor, een speciale voor dit beestje.
    Ben zo blij dat ik dus niet gek ben! :) (en dat het gewoon dit is!)

18. zogelukkig

Een beestje, haha, wat een rare huisarts!
    Ik snap ook niet dat ze je Thirza daar zo lang mee laten lopen dan, wat een butpraktijk zeg! Mijn ha heeft er wel van geleerd toen met die reflux en we kunnen nu altijd meteen komen en als ik niet bel voor een uitslag belt hij zelf.
    Ben dan wel benieuwd welke parasiet het is, want wormen bijv. zijn beter te behandelen met iets anders dan met ab.

19. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    O, nou op zich mooi nieuws dat het dus wat is.
    Maar ik vind 'beestje' wel een term om een zesjarige uit te leggen wat een bacterie is. Maar goed, wij zeiden in het ziekenhuis ook altijd:'zit vast een of ander beest in' dus misschien zei hij het zo ;)
    Nou, weer een ab-kuur. Misschien kun je de probiotica wat ophogen dan...

Pfff Jens was vannacht ongeveer elk uur wakker, heeft vanmiddag bij mijn moeder ook maar 1 uurtje geslapen. Ligt er nu in, maar ik hoor hem nog. Ikzelf ben toch echt niet lekker. Ben door en door koud al dagen en mijn keel doet zeer. Zal dat virus wel zijn (ik vind toch dat ik wel een redelijke weerstand heb, iedereen om mij heen heeft dat virus al gehad, en ik niet. Niet gek voor een halve veganist :D).

20. raspberry

Ja, ik bel volgende week onze eigen huisarts wel even, (die is nu ziek, dit was een collega in de praktijk), om te vragen welk 'beestje' het nou was. Maar goed, ze begon over AB en toen riep ik direct: Geen amoxiciline hoor, daar is ze ws allergisch voor. Maar dit beestje moest dus met een zeer specifieke AB behandeld worden.
    Zal idd de PB maar wat ophogen dan, want die kuur wordt ook weer een lekkere aanslag op haar toch al zo gevoelige darmen :( Nouja, hopen dat we er dan voorlopig van af zijn!

@Ireen: ook niet helemaal lekker dus. Ik ook niet helemaal, ben bang dat ik de buikgriep wat aan het overpakken ben van Thirza, wat misselijk enzo en mijn maag voelt erg instabiel :(

@ZG: onze eigen huisarts heeft ook wel van de ervaringen met Thirza geleerd, denk ik, gezien het feit dat ze -ondanks dat de kinderarts ontlastingonderzoek niet nodig vond- het zelf toch wel even heeft gedaan. Ze zal wel gedacht hebben: we zijn bij deze kleine dame iets te vaak op onze plaat gegaan....
    Dat vond ik dus wel fijn, toen al, en nu natuurlijk helemaal.
    Stel nou dat zij ook had gezegd: douw er maar wat norit in en dan komt het vanzelf wel goed...?

Deel Deze Pagina