Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

@cindy, gelukkgi is het over...op zich wel snel heh...lekker dat doorslapen..Mirza ook alweer 3 nachten van 21 tot 09 ....pakt ook maar 5 voedingen...t zal wel..trouwens weer btj last van krampjes, wel poepluiertje vandaag, denk morgen weer..

tandemvoeden, lijkt me ook echt heeeel moielijk, respect voor diegene die dat kunenn...

fijen avond dames

2. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Lekker zeg. Doorslapen :) hier vanmorgen 6.30, alweer beter dus (vanaf 22.00). Wel de hele avond af en aan gedronken maar dat geeft niet.
    Ik was alleen zelf wel een beetje onrustig, lag steeds te luisteren...

Fijn dat t beter gaat ZG!

Tandemvoeden lijkt me ook lastig, maar misschien valt het in de praktijk wel mee. Ik ben sowieso gelukkig met het leeftijdsverschil tussen mijn kinderen. Erg dicht op elkaar hoor ik zo vaak dat het erg vermoeiend is. Zo geniet je er naar mijn idee meer van.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nou, meneer kwam vanochtend pas om 06.00 uur. Wou daarna niet verder meer slapen, maar het is goed zo (gaaaap!).

@Cindy; ontsteking weg, doorslapen; lekker zeg!:)

@Fafje; ja, die krampen daar kunnen ze nog wel even last van houden. Hier was de reflux eerder weg dan de krampen. Moet je nog een keer terug naar de ka voor controle?

@Geke: vanaf 3 jaar ertussen lijkt mij persoonlijk ook prettiger, volgens mij en je dan mobieler en heb je ook geen duowagen meer nodig enzo.
    En een kind van 3 begrijpt ook veel meer dan eentje van 2.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mijn broer heeft tussen de oudste en de middelste dik 2,5 jaar en dat ging gepaard met wat jaloezie, omdat ze oud genoeg was om te snappen dat de baby veel tijd kreeg. Toen de jongste kwam, vroeg ze aan mijn schoonzusje: Dan gaat R (de middelste) weg? Want dat paste blijkbaar niet in haar schema ;)
    Maar tussen de middelste en de jongste hebben zij anderhalf jaar en voordeel daarvan was dus wel dat de middelste er allemaal nog niet zo op reageerde, baby was wel leuk, maar nog niet dat besef van: o, ik moet af en toe plaats maken.
    Dus da's dan weer het voordeel van kort ertussen.
    Alhoewel ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben met het verschil van 2,75 jaar dat wij er straks tussen hebben :) Thirza loopt goed, geen duowagen meer nodig, ze kan nu zelf de trap op en af, dus veel minder gesjouw en getil.... (ik moet er niet aan denken dat je met twee van de kleintjes eerst nummer 1 naar beneden moet tillen en dan weer terug voor nummer 2...)

5. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    @RM Ja, dat soort dingen maakt het makkelijker. Jo zei al voor de geboorte: 'straks moet mama de baby tillen' niet Jaloers dus. Nu soms wel een Beetje maar het verschil tussen hen is groot genoeg om echt een andere relatie met elk te hebben. Je doet gewoon andere dingen met ze.

O, was nog vergeten... vanochtend tien R weer sliep 100ml gekolfd. Dat geeft moed :) en ze slaapt nog...

6. fafje

fafje Niet meer actief

@ZG, wel vroeg maar toch fijn dat er goed geslapen is...ja die krampjes zijn echt zo vervelend, voel me alijd gelijk schuldig...gisteravond had ie er even 2 min last van...en nu na eerste ochtendvoeding weer niet...begrijp er nie veel van...
    Ja ik ga weer naar de KA wanneer de reflux"terugkomt" ...medicatie is nu vanaf 4300gr...en hijw eget nu al over de 6kg...en nu nog geen verschijnselen...ben benieuwd, wacht het af!

@leeftijdsverschil...wij willen heel graag een klein leeftijdsverschil...in jan is mn prikpil uitgewerkt...en dan wachten we geduldig af op de normale cyclus ( want daar hoor ik horrorverhalen over)...end na gaan we er gewoon weer voor....who knows hoe snel dat gaat ;)

Om mij heen zijn er veel die leeftijdsverchil hadde van 2,5 of meer jaar...en hebben pas echt leuk kunnen opschieten met elkaar vanaf een jaar of 18 of ouder...omdat bijv wanner de 1 met jongens bezig was, speelde de ander nog met barbies/...of wanneer de ander uit gepuberd was, kwam die ander daar weer in..

Manlief scheelt 3,5 jaar met zn broertje...en zag hem echt altidj als last...bij buiten spelen ofzo, "moest" ie vaak broertje meenemen...waar ie dus echt geen zin in had...hij was bezig met scooters...stodn ie daar met zn 12jarige broertje
    Dus vandaar onze keuze (mocht die zo lopen) voor weinig leeftijdsverschil

7. Alita

Alita Niet meer actief

Hier hebben we 2 jaar precies tussen de indjes en ik vindt het heerlijk!! Geen jaloezie niks! Ze is gek op haar zusje.....het ligt maar net aan je kindje denk ik...hier gaat alles prima!

Heb nu vandaag weer wat meer last vabn steekjes in mijn borst maar niks ergs....wel voel ik me niet zo lekker maar of dat van de ontsteking is? Ook die opvliegers die heb ik zo erg, die had ik al voor de ontsteking! Maar dit had ik bij de vorige zwschap ook dat ik lang last had van het warm hebben enz....tja 9 maanden ontzwangeren he...

En doorslapen...moet er wel nog uit voor het speentje te geven, ze zeurt wat en al ik het speentje geef dan slaapt ze weer...dit had ik een nacht gedaan en dacht s`morgen.."verrek ze heeft gewoon geslapen" dus ik wilde uitproberen of ze nu nog honger had of niet. Nou ze slaapt iedere nacht gewoon dus straks ga ik niet meer opstaan hoor dan zeurt ze maar even....
    Binnenkort gaat ze naar haar eigen kamertje, ben toch wel blij weer de slaapkamer voor papa en mama hihi

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Zogelukkig, ik heb het topic gelezen maar idd wat kunnen mensen kortzichtig zijn.
    Al zie ik 6 jr bv hier niet gebeuren denk ik ;)
    @Leeftijdsverschil, wij zouden graag zo'n 3 jaar leeftijdsverschil willen. Wij zijn beide nog niet toe aan een 2e kindje, Danique zal dan al wat zelfstandiger zijn, kan alles beter begrijpen en ik denk dat het voor ons wat rustiger zal zijn.
    Ik heb een zusje van 1,5 jr jonger maar vond dit ook niet altijd leuk.
    Scheelt dat we onze handen ook nog wel vol hebben aan Danique, dus nog geen last van kriebels ;)

@Fafje, kan de reflux niet in combi met KMA zijn? Hier geen last meer gehad sinds dieet.

Danique heeft hier inmiddels zo goed door als wij wat anders eten dan zij... net hadden wij stokbrood en zij een gewone boterham, nou niet denken dat mevrouw dat pikt!

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Tandemvoeden gaat hier vanaf dag 1 supergoed.
    Ik heb dan ook nog nooit ruzie gehad.
    De oudste begreep met 2½ prima wanneer de baby moest drinken. Speciaal speelgoed, en blijven praten met je kind werkt prima.
    En tegelijk samen aan de borst, komt misschien de eerste tijd wat meer voor maar na een aantal weken is de sjeu voor oudste er wel af.
    ¨Ik wacht wel even mama¨....en dat was dat.

@red: oh een echte meid, zo herkenbaar. Deed mijn dochter met 10 maanden precies hetzelfde. Nu ze 13 maanden is het nog een paar graden erger :D :D Een echte Ka is het.

10. fafje

fafje Niet meer actief

Red, ik dnek niet dat kma heeft hoor...hij heeft verder echt nooit ergens last van...zn reflux is zo goed als "weg "door de medicijnen...
    Ik denk dat hij gewoon enorm gevoelige darmen heeft...tijdje terug dronk ik van die mini blikjes cola...daar rweageerde hij ook extreem op..dus ben er mee opgehouden..ik moet het nu ff in de gaten houden, zo sneu

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @fafje, sorry was even met een ander in de war.

12. fafje

fafje Niet meer actief

@red oh geeft niet...;)

13. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Leeftijd tussen de kinderen: wij zijn redelijk snel voor een tweede gegaan omdat de eerst nogal op zich liet wachten, ik al redelijk oud ben (36) en we misschien nog een derde willen. Ik vind het wel tamelijk heftig, twee van die kleintjes. Je bent echt voortdurend aan het zorgen. Het helpt ook niet dat Toon nog steeds niet doorslaapt. Mijn man en ik zijn nu gewoon vooral moe, moe, moe (en heel blij met onze lieve jongetjes, hoor!) De derde zit er ook nog even niet in! Eerst een jaar slapen, zoals mijn man zegt. Aan de andere kant, wat is die paar jaar bikkelen nu op een heel mensenleven?

Hier: mijn man en ik waren vanmorgen heel erg moe en Toon meldde zich om 6 uur en toen kwam Karel om 7 uur... Toon weer in zijn eigen bedje gelegd en Karel bij ons in bed genomen. Toon sliep tot 9.30 en Karel was lekker aan het doezelen en spelen. Toen nog met Toon en Karel een dvd-tje gekeken. Ik was heel diep in slaap gevallen. Word ik wakker omdat Toon over mij heen gekropen is. Is 'ie zo uit bed gekukkeld :(. Hij had verder niets, maar ik voelde me wel een beetje schuldig. Daarnaast had Karel met de trouwring van mijn man gespeeld, en hij had hem verstopt, maar hij wist niet meer waar. Daar hebben we dus een paar uur naar lopen zoeken... We vonden hem uiteindelijk in de sokkenlade!

We hebben wel een beetje kunnen uitslapen dus, maar al met al was het wel een enerverende ochtend!

14. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Tandemvoeden lijkt mij eigenlijk wel okee. Drinken moeten ze toch! Lijkt me dat als je als ouders het vanzelfsprekend vind dat er aan de borst gedronken mag worden dat kinderen dat ook zo zien en daar wel mee om kunnen gaan, met wat sturing. Maar misschien denk ik er te makkelijk over. Heb natuurlijk ook nooit een groter kind aan de borst gehad, dus misschien zie ik het helemaal anders dan het werkelijk zou zijn.

Leeftijdsverschil: Wij hadden ooit in de 'planning' om op twee jaar tussen twee kinderen te mikken. Nou, wij zijn nog niet klaar voor een tweede. We genieten heel erg van Jens maar vinden het ook best pittig. Bovendien zijn de eerste 1,5 jaar ook niet echt gemiddeld verlopen. Dus we moeten even zien. Misschien wachten we wel tot hij op school zit :D.

Drukke weekend overleefd, maar het was wel aanpoten zeg! *hijgt*. Jens heeft zich supergoed gehouden in alle drukte. 's Nachts wel veel onrust, maar verder vrolijk en ook best braaf :D.
    Zit nog even te kolven en ga dan naar bed.

15. Alita

Alita Niet meer actief

@Nijnja we hebben precies hetzelfde leeftijdsverschil....is idd soms best lastig en pittig...maar wel super voor de kinderen straks lijkt mij ze hebben superveel aan elkaar straks!

@Ireen zoiets weet je toch nooit van te voren hoe iets gaat lopen...

Zelf wilde ik al graag voor een tweede gaan maar vriend eigenlijk nog niet. Uiteindelijk gewoon gestopt met de pil en was gelijk zwanger, bijna nog dezelfde dag uitgerekend hahaha...
    Het is soms erg pittig maar wel superleuk!!

16. zogelukkig

@Tweede/leeftijdsverschil: ik zou ook moeten opschieten van mijn gyn met het beginnen aan een tweede, maar wij hebben nog steeds onze handen vol aan zoonlief en mijn lijf is nog steeds niet toen aan alweer een nieuwe zwangerschap. Gisteren hier een dramadag met heel de dag huilen, schreeuwen en aan mama hangen. Het huis was 's avonds een slagveld en ik verging van de pijn in mijn rug en bekken...
    Maar dat er kort tussen zit is volgens mij helemaal geen garantie dat de kinderen goed met elkaar op kunnen schieten of leuk kunnen spelen. Ik ken voorbeelden zat waarbij het niet goed gaat en het leeftijdsverschil erg klein is. Vriendin van mij heeft 2 meiden met 11 maanden ertussen, wel in een andere klas, maar de 1 is blijven zitten. Die zijn naar een andere school gegaan, ze haten elkaar nog net niet! Kwestie van karakters, opvoeding, niet van leeftijdsverschil.

Zoon is WEER snotverkouden, hij hoest als een zeehond en was ieder uur wakker vannacht, hij heeft 1x gedronken. Hij niest en snuit weer groene bellen, ik snap er helemaal niks van dat zij weerstand zo ontzettend slecht is al maanden! Hij eet 3 a 4 stuks fruit op een dag , krijgt een multivitamine en probiotica, komt iedere dag buiten, slaapt voldoende en krijgt nog borstvoeding. Dus wat zegt dat allemaal? Helemaal niks dus!

17. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    @zogelukkig: volgens mij is er geen houden aan hoor met die verkoudheden in de winter. mijn zoon heeft verder een prima weerstand, is haast nooit ziek. maar was vooral de eerste jaren wel heeeeel vaak verkouden. als het steeds maar wel verbeterd... en dan komt weer de volgende. Kwam hier ook door kdv virussen maar misschien pikt jouw zoon ze elders op. Robin rochelt hier ook nog maar snot is inmiddels groen dus gaat de goede kant op. Mijn verkoudheid is na 2 weken nu bijna beter.

Vannacht was ik hier ook niet zo blij: Jo riep me om 1.30 dat ie zijn knuffels kwijt was en om 2.nogwat dat ie me nog wat moest vragen... grrrrr!%#%&^#% En Robin sliep keurig tot 6.45.....
    Moest Jo vervolgens om 8.00 zijn bed uit trekken omdat papa hem naar kdv ging brengen. Ga straks Robin zelf brengen met een paar flessen melk mee.. zien hoe het gaat. Gelukkig heeft ze ineens sinds gisteren weer een keurig ritme! Dip/sprong dus voorbij :)

@leeftijdsverschil: ja.. eens met zogelukkig, het kan heel leuk zijn weinig leeftijdsverschil, ik scheel 1,5 jaar met mijn broer. Die moest mij dus ook op sleeptouw nemen van mijn moeder. En er was tussen ons nogal wat concurrentie op het gebied van presteren op school omdat we zo vlak achter elkaar zaten werd alles vergeleken. mijn zus en ik schelen 3 jaar en kunnen het nu heel goed vinden. Vroeger vond ik haar weleens een irritant klein zusje dat aan mijn spullen zat maar we deden ook veel samen. Wisselde gewoon.

@jingles: dat klinkt wel ok, zoals dat bij jou gaat. een peuter voeden is natuurlijk ook niet zo intensief als een baby. was wel makkelijk in het begin bij je dochter dan denk ik? bij mij waren vk's+kraam al onder de indruk dat de melk snel op gang kwam, ze dachten dat dat kwam door lang voeden van de oudste.

@nijnja: snap helemaal dat je niet te lang wilde wachten omdat e al wat ouder bent.
    en inderdaad... het loopt vaak niet zoals je het plant he; wie zei dat ook weer: 'life is what happens while you're busy planning other things'
    wij hebben langer gewacht dan ik ooit in mijn hoofd had omdat we toen Jo 1,5 was zijn verhuisd met allebei een nieuwe baan. dat waren genoeg veranderingen voor dat jaar. En mijn man moest lang nadenken over de tweede ;) Over de eerste ook trouwens ;)

18. zogelukkig

Geke: zoon gaat niet naar het kdv maar wel naar dreumesmuziekles, groepje van 12 en daar komen natuurlijk wel veel kindjes die wel naar een kdv gaan, ik zie die kinderen ook altijd sniffen. Ik hoor dat ook altijd om me heen; dat kdv-kindjes zo ongeveer chronisch verkouden zijn in de winter. Volgens de cb-arts is het alleen maar goed; dat hij nu toch al die virussen oppikt en zo op de schoolleeftijd een goede weerstand heeft.

Ik moest wel lachen om Jo; "die je wat moest vragen", haha! Weet je nog wat het was? Lijkt me niet zo fijn middenin de nacht, maar ik kan niet wachten tot zoonlief hier gaat praten! Hij babbelt de hele dag, maar nog niet iets wat wij kunnen verstaan!

Goed dat Robin weer wat ritme heeft, houden zo!;)

19. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    haha, nou, tenminste iemand die erom kan lachen :p
    Ja, hij moest vragen wat ie op t kdv ging doen... ons ritueeltje afgeraffeld gisteravond omdat hij heel moe was, en dat had ie dus niet gevraagd. eigen schuld dikke bult mama! ;)

Deel Deze Pagina