Borstvoeding en trots deel 3

Discussion in 'Borstvoeding' started by raspberry, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Oh nee, het is zeker geen garantie voor goed met elkaar kunnen opschieten, dat leeftijdsverschil. Ik scheel 2 jaar en een beetje met mijn zus, nou, hoe vaak ik die meid niet de hersens in wilde rammen. Ik vond echt niemand irritanter dan zij. :D Gaat nu wel beter. Maar goed zij was echt heel braaf en ik een enorme bengel. Zij loog en ik was gewoon een kreng, openlijk. Maar goed, zo kan het gaan dus. Wij hebben inderdaad ook nog onze handen overvol aan Jensje en willen eerst op zijn minst niet meer uitgeput zijn voor we gaan proberen. En mijn bekken tja, ik geloof ook niet dat een nieuwe zwangerschap heel handig zou zijn nu, al denkt Roel dat het misschien juist gunstig is de boel weer te laten verweken, zodat het weer recht kan gaan staan.

Hier vannacht een paar keer tien minuutjes geslapen, dat was het dan wel. Roel hoest zich een ongeluk en Jens is superonrustig. Ik twijfel wat te doen. Kinderarts? Homeopaat? Osteopaat? Bioresonantietherapeut? Denken er nog even over na. Heb het idee dat ie overal allergisch voor aant worden is.

2. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @geke: het is denk ik ook hoe je erin stapt.
    Vooraf dacht ik ook van, hoe ga ik dat doen als die kleine de eerste tijd 10x per dag wil drinken, en hoe zorg ik ervoor dat die oudste niet jaloers wordt enz enz.

1.ze dronk geen 10x per dag
    2. ze dronk zelfs geen 3 kwartier per voeding maar slechts 25 minuten i.t.t. haar broer
    3. kon haar makkelijk wegleggen in de kinderwagen
    4. veel minder prikkelgevoelig
    5. supersnel tevreden
    6. gaf geen kik met grote broer in de buurt
    7. grote broer was 8 weken wel jaloers, daarna opeens over.
    8. grote broer had speciaal *grote jongens* speelgoed als zusje aan ´t drinken was.
    9. tv ´s middags even aan ter afleiding voor oudste, ging ik met de baby aan de andere kant van de kamer zitten.

Kortom, het is ook een beetje geluk hebben, en het jezelf gemakkelijk maken.
    En na een maand of 2 is het net alsof het altijd zo geweest is.

IK heb sinds afgelopen week geen vast kolfmoment meer voor mijn dochter. De 2-3 dagen dat ik werk, krijgt ze ander drinken.
    Op die dagen drinkt ze nog gewoon ´s morgens en ´s avonds.

Dagen dat ik thuis ben, drinkt ze nog zo´n 4-5x per dag. Maar dat zijn allang geen echte voedingen meer, merk nu dat het echt bijvoeding/troost/veiligheid gerelateerd is.
    Haar eetpatroon is prima 3 hoofdmaaltijden, 1-2 tussendoortjes, paar bekers water, soms verdunde vruchtensap.
    Ik vind haar nog steeds erg groot, ik denk dat ze ruim 13 kg weegt en boven de 80 cm is. Maat 80 shirts zijn haar gewoon te klein net als 80/86 maillots.
    Ze slaapt nog steeds heerlijk bij ons.

Mijn zoon drinkt nog 1-2x per dag een half minuutje ofzo.
    Kan merken dat hij ouder wordt, zelfstandig onder de douche, wil z´n eigen kleren aantrekken, brood smeren...
    Volgende week wil hij rijlessen ;)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Jingels: Hihi, geef jij al 18 jaar bv dan? :D
    My, 80 cm en 13 kilo. Daarbij is Thirza dan een klein mager ding zeg! (86 cm en 10,5 kilo momenteel).

@Ireen: ach en dan ineens slaan de kriebels weer toe en dan ga je ervoor :D

@all: nou, Thirza heeft een dientamoeba sragilis. Wow.
    Is een bacterie die je oploopt door vieze dingen in je mond te krijgen. En aangezien Thirza werkelijk waar alles in d'r mond stopt.... (nog steeds ja).
    Ze moet de AB een week gebruiken en dan zou het over moeten zijn, zoniet, dan nog even een paar dagen verlengen. We gaan het merken.
    Nou, en dan straks eerste afspraak bij de VK :) Benieuwd of er al wat te horen is... ;)

4. raspberry

O, begin hier ff te googelen en het moet fragilis zijn, denk ik. Alhoewel de assistente toch echt een s spelde...

5. raspberry

Hmm, ik google hele andere dingen dan de huisarts heeft gezegd... weet iemand hier er meer van af?

6. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    geen amoebe?

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Spannend Rozemarijke :D! Ben benieuwd en hoop dat er al heel wat moois te luisteren is bij de verloskundige. Gaan papa en Thirza ook mee? Of dat niet? Veel plezier :D!

Jingels dat topic, ik heb het van het weekend idd ook gelezen. Oke, zoals jullie wel weten hier ook lang niet altijd alleen borstvoeding en zeker ook heel wat kunstvoeding doorheen gegaan afgelopen jaren, maar wat je daar leest? Onbegrijpelijk gewoon hoe mensen stug vol kunnen blijven houden dat kunstvoeding net zo goed is als borstvoeding...want...de kindjes groeien er goed op hoor...whahaha! Nouja vooruit, denk dat je 'ze' niet 'wijzer' krijgt.

Jullie meid wel echt al een grote meid aan het worden, hoewel ze is natuurlijk ruim een jaar nu alweer, dus 4/5 voedingen is heel netjes lijkt me, gewoon lekker voor tussen door! En groeien doet ze zo te lezen ook goed :D!

Jens en Roel dus beide niet erg in de haak Ireen? Hmmm :( balen...wat je moet doen van heel het riedeltje hulpen (haha tja hoe moet ik het noemen) weet ik niet, sorry. Maar even rustig over denken dan kom je er vast uit hoe en wat jullie willen.

Cindy, fijn dat de onsteking in je borst nogal mee leek te vielen en dus snel weg was en je geen antibiotica kuur nodig had. Lekker laten drinken die meid!

Las over leeftijdsverschil, hier zegmaar 1.5 jaar tussen Malou/Ruben en Benthe en ook al is het hier bepaald niet gepland geweest dat Benthe erbij is gekomen vind ik het leeftijds verschil eigenlijk wel mooi. Hoewel er ook weer dingen bij kwamen kijken van hoe te doen met de wandelwagens enzo, maar ach, is allemaal goed gekomen en zal nog wel goed blijven gaan ook. Als er eenmaal zo een wondertje in je buik zit heb je naar onze mening namelijk niets meer te vertellen :) en zorg je daar gewoon voor omdat je de kans krijgt daarvoor te mogen zorgen.

Verder? Ach weet niet meer wat ik allemaal gelezen heb!

Hier is Benthe inmiddels weer helemaal opgeknapt! Ik ook zo goed als! En de rest is ook niet ziek zwak of misselijk. Met de kids gewoon lekker alles zn gangetje :D!

Liefs Hanneke!

8. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    sorry RM, geen idee...

@jingles: ja, dat is wel groot... ben benieuwd hier, wij gaan vrijdag weer wegen. t schiet hier ook al op met de maatjes. nu 68. Robin heeft nu eerlijk waar broekjes aan die Jo aanhad toen ie 8 maanden was! :O

net gekolfd en gaat prima weer. (ze is nu dus op kdv!!) 140 ml. Heb twee flesjes van 120 ml meegegeven. dat is waarschijnlijk teveel maar we zien...

ga gauw weer verder. ik ben de kinderkamers aan het verbouwen. wiegje weg en ledikantje erin en allebei een nieuwe kast (IKEA) die ik in elkaar moet zetten :)

9. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Ik heb even gegoogled Rozemarijke, wat ze in die fora's zeggen over dat metronidazol niet toereikend zou zijn, daar moet je je in eerste instantie niets van aantrekken. In het lab hebben ze de specifieke parasiet van Thirza opgekweekt tot kolonies (of hoe dat heet bij een parasiet) en deze beestjes getest op gevoeligheid voor metronidazol. Blijkbaar reageert ie daarop door dood te gaan, en daarom zullen ze voor dit middel gekozen hebben.

10. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Geke; hoe is het gegaan met je kleine meisje op het kdv? En kon mama het ook uithouden?

11. raspberry

O, dat had ik nog niet gelzen, wel dat er twee middelen genoemd werden, die anders heten dan Thirza dus gekregen heeft. Maar als dit getest wordt en dus voorgeschreven, dan is het helemaal prima. Moet zeggen dat we wel wat verbetering al bemerken, dus heb er wel vertrouwen in :)

Goh, zit ik net bij de VK nog te vertellen dat ik me zo prima voel, helemaal niet misselijk enzo, zet ik hier net een visje op het vuur voor Thirza, sla een glas jus dórange achterover en word me toch een partij misselijk! De helft er dus weer uit, bah :(
    Ben ook een beetje vergeten vanmiddag nog even wat te eten, dus eigen schuld ook wel een beetje ;)
    Bij de VK alles prima, bloeddruk normaal, (bij Thirza laag), nog geen hartje te horen, baarmoeder wel al net te voelen en papieren voor echo meegekregen. Gaan we morgen ff voor bellen om een afspraak te maken dus :)

12. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @RM, balen dat je zo misselijk was! Fijn dat het lijkt te werken.
    Over vieze dingen, hier nog zo'n eentje. Die likt het liefst het douchewater van het putje, likt over een bord heen waar de hond de restjes van heeft gegeten. Mama ziet dingen soms net even te laat... naja hopelijk krijgt ze er een hoop weerstand van!
    @Geke, grote meid dus!
    @Ireen, vervelend dat het niet zo lekker gaat!

13. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    Pfieuw, even stoom afblazen hoor! Kreeg twee oververmoeide kindje terug van kdv. Duurde allemaal lang door de sneeuw dus ze waren hier pas half 7. Robin had weinig geslapen, was aan het huilen. Jo huilend uit de auto, had pijn aan zijn piemel zei hij, en in zijn broek geplast. Op de wc gezet, toen was het over. Hij neemt door de dag de rust niet om goed te plassen lijkt het. Moeten ze maar even op letten.

Robin werd niet rustig, ligt nu pas in bed. Mijn man moest naar de fysio dus heb een uurtje tussen twee kindjes heen en weer gerend om ze stil te krijgen. Echt niet leuk.
    Ik ga mooi mijn kolfrecht gebruiken om ze wat eerder te halen.

Maargoed, het was verder goed gegaan met Robin, had haast niet gehuild.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik voel me helemaal niet goed, bleh!
    Zoonlief is vanavond uit z'n badje gedonderd, plat op de douchevloer; tand door de lip en ik stond er bovenop! Hij trekt steeds de stop eruit en toen heb ik zijn haren gewassen en met de douche uitgespoeld. Ik hang de douchekop op en daar ging hij; hij leunde over de rand van dat lege badje. Was natuurlijk een bloedbad, maar de man gilde maar een minuut, toen trok hij een verbaasd gezicht van de bloedsmaak, de bikkel! Er zit een gat direct onder zijn lip, zijn voortand is er dus helemaal doorheen gegaan. Ik zat helemaal te shaken van de schrik, hij leek wel dracula en ik dacht dat het gat groter was dan het is, wat ziet dat eruit zeg door al dat bloed! Hem zijn pyjama en slaapzak aangedaan en was er huiverig voor dat hij niet zou kunnen aanhappen, zijn onderlip werd inmiddels ook goed dik. Maar hij dronk hartstikke lekker en ging meteen slapen, pfieuw!
    Maar mama is nog niet helemaal van de schrik bekomen, bah wat voel ik me waardeloos zeg!:(

15. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Geke: O dat klinkt heftig!

Ohw Zogelukkig, ja dat soort dingen gebeuren he! echt vervelend en zielig en je voelt je dan schuldig, maar is in een oogwenk gebeurd.
    Jens is hier laatst het ene halfuur van de bank gestuiterd, tand door onderlip, en volgende halfuur op de verwarming geknald, 2 tanden door bovenlip. Soms kun je er gewoon niets aan doen!

@ all: Ik bedacht me net dat ik zondag precies een jaar kolfde!

16. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @Ireen, wat goed zeg!!
    @Zogelukkig, pff das schrikken!! Hier gaat ze ook steeds in bad staan en over de rand heen hangen. Doet ze bij de commode ook.. probeer haar steeds tegen te houden, maar het kan zomaar een keer mis gaan.

Hier nu ook al 2x een tand door de lip. Laatste keer was mijn schuld. Ik duwde haar per ongeluk met haar hoofdje tegen de box rand aan.

17. zogelukkig

Goedemorgen.
    Ja, goede hoor, want het gaat hartstikke goed met zoonlief en hij heeft zelfs 12,5 uur aan 1 stuk geslapen! De tand is dus helemaal door zijn vlees hees gegaan, er zit nu aan de buitenkant een snee met opgedroogd bloed, ik kan daardoor niet helemaal zien hoe groot dat gat is.
    Maar naar het zh gaan, verdoven en hechten was geen optie geweest, dan had het gat groter moeten zijn of het had moeten blijven bloeden, maar het bloeden stopte vrij snel en dat is fijn want papa heeft een stollingsziekte.;)

18. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Wat goed zeg!!!

19. zogelukkig

@Rozemarijke: ik heb die amoebe ook even gegoogeld en het blijkt dat die door gewoon lab-onderzoek helemaal niet op te sporen is! Dus het lab of de ha heeft een foutje gemaakt, denk ik. Dat beestje kan nl. alleen aangetoond worden met een zg. TFT test en niet met een gewoon fecesmonster dat door het reguliere lab beoordeeld is. Ook zou metronidazol afdoende werken:

Parasitaire darminfecties

Triple Feces Test (TFT)-set

20. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    O dat is inderdaad wel gek!

Share This Page