Borstvoeding en trots deel 3

Discussion in 'Borstvoeding' started by raspberry, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Hier was dochter erg weinig bijgekomen, slechts 250gram in een maand....tja meer bv gaat er niet in maar ze psuugt wel veel dus nu weer aan de nutriton...het stomme is dat het bij haar zus gewoon precies hetzelfde ging toen!
    Verder is ze gewoon vrolijk en tevreden dus zal wel goedkomen....ga idg niet aan de fv enz....

Maandag weer terug voor te wegen en hoop dat ze nu wel goed is aangekomen....al maak ik me niet al te veel zorgen hoor...onze meisjes zijn gewoon fijne meisjes.....ik vindt niet dat ze laat merken dat er iets is dus...

@Fafje ja is moeilijk altijd want dat vraag ik me hier dus ook af...ze poept ook nog altijd pas om de paar dagen maar dat kan met bv...

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @Fafje, hier plast ze ook niet veel. Ik verschoon in principe maar 3x per dag. 's Morgens zit ie bomvol, 's middags en 's avonds voor het slapen gaan zitten ze niet echt vol.
    Poepen doet ze hier soms ook maar 1x per 4 dagen, maar momenteel 3x per dag van die vieze zurige poep, bah!

@Dinges, sterkte!!!
    @Cindy, balen dat ze niet zoveel is gegroeid. Maar idd niet te snel zorgen maken! Hier ging ze eerst als een speer en nu nog maar 80 gram per maand. Hopelijk helpt de nutriton!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Cindy: ja, wat is vol? Hoeveel wegen ze? Dan weet je hoeveel cc er weer uit komt ;)
    Vol is volgens mij vooral dat je zo op de hand wel voelt dat er wat in zit, omdat ze net zo zwaar zijn dat je denkt: ja, daar is in geplast.
    Na de nacht hadden we hier ook altijd goeie luiers, die wogen volgens mij rustig richting de 400-500 gram. Maar dan had je ook niet elke voeding verschoond.

Nou, hier druk met de laatste voorbereidingen, vanmiddag vertrekken we voor een familieweekendje met mijn familie. Hopen dat het weer een beetje mee gaat zitten, dat het iig onderweg niet sneeuwt, dan kunnen we gewoon een beetje normaal doorrijden ;)

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Dinges: Veel sterkte!

Fafje: Hier meestal wel goede luiers, maar hebben ook een periode gehad dat ze wat minder waren, maar toen was Jens wel ouder dan Mirza. In principe regelt het zichzelf wel hoor, misschien komen er binnenkort regeldagen.
    Ik heb mezelf laten vertellen dat een plasluier een goede plasluier mag heten als je een goede 'plof' hoort als je hem op de grond laat vallen.

Cindy: Goed zo, niet druk om maken. Als ze tevreden is zal het wel goed gaan. Ik vind 250 gram in 1 maand niet zo heel weinig hoor, of zie ik dat nou helemaal verkeerd. Op een gegeven moment gaat het niet zo hard meer toch?

Ik heb gisteravond niet gekolfd, en vanmorgen ook niet. Borsten voelen wel wat voller, maar nog geen stuwing. Het voelt heel erg raar om zomaar niet te kolven, en gisteravond heeft hij de laatste melk uit de koelkast opgedronken, dus vanmiddag kan ik hem niet meer voeden met mijn eigen melk. Hoewel ik toch wilde stoppen, moet ik hier wel erg aan wennen en doet het toch een beetje zeer. Geen liefdesdrankjes meer voor Jens. Vraag me ook af hoeveel hij ervan meekrijgt. Hoop wel dat ik de 23e nog wat melk heb, want dan is hij 18 maanden, en dat vind ik toch nog wel een mijlpaal om even mee te pikken.
    Ik ben er helemaal emo van. Vandaag ook nog ongesteld geworden dus er worden de nodige traantjes weggepinkt en ben er zelfs een beetje misselijk van.

Het goede nieuws is dat ik al Roels wensen mbt de kerstboom overboord heb gegooid (omdat ik zielig was :D) en dat hier nu de allermooiste, allerzoetste roze-turquoise-oranje-geel-witte-met-sneeuw-en-vlinders-bedekte-prinsessenkerstboom staat. De bijenkorf-kerstbomen zijn er niets bij.;)

5. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    O Rozemarijke veel plezier!

6. fafje

fafje Niet meer actief

oh bedankt dames stelt me gerust...ja na de nacht e ook echt bomvol...maar dan heeft ie em ook 12 uur aan (geen nachtvoeding meer)

poepen heeft ie nou al meer als een week niet gedaan, maar ontzettend last van krampen en veel scheetjes..
    wanneer moet ik me hier zorgen om maken...hij heeft nu zelfs krampen tijdens het drinken...hele tijd loslaten enzo...en gillen...echt heel zielig

7. nijnja

nijnja Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Ireen: ik kan me voorstellen dat je het er wel moeilijk mee hebt, maar als het beter voor Jens is om te stoppen... En over een maandje zul je misschien wel opgelucht zijn?

Ik heb hier net op het werk bijna een zitten kolven en heb maar 100cc. Normaal heb ik bijna het dubbele in deze tijd, hoe zou dat nu weer komen, zo'n dipje? Ik heb de hele tijd het beeld van de bijna lege diepvries voor ogen, daar liggen nu nog maar twee voedingen in... Moeten we misschien toch nog aan de poedermelk op de dagen dat ik werk, op de valreep. Daar zou ik wel van balen, maar ik weet eigenlijk niet heel erg waarom. er is opzich niets mis met poedermelk, toch? Gelukkig heb ik nu twee weken vakantie, dus dan moet ik hem maar lekker vaak aanleggen!

8. Alita

Alita Niet meer actief

Nee ik maak me ook niet te druk...maar ergens in je achterhoofd toch wel een eetje he, daar zijn we moeder voor denk ik hahaha...

Het moest ongeveer 150gram per week zijn maar bv kindjes kun je toch niet vergelijken met fv kindjes...
    Ach ik vindt het prima zo!!

@Rz veel plezier!!
    @Ireen dus je gaat stoppen? Vondt ik ook heel erg......
    @Fafje is moeilijk he....tja je kunt weinig doen...
    @Ninja ongi misschien?

9. fafje

fafje Niet meer actief

Ja ik heb net opgezocht wanneer zn laatste poepluier was...en ik postte hier op 7 dec dat het 2 dgn geleden (dus 5 dec) had gepoept...das bijna 2 weken geledne...net ha gebeld...mag 16u langskomen...das wel erg lang...

10. Alita

Alita Niet meer actief

:$dat is idd veels te lang
    Ben benieuwd wat de ha heeft gezegd...

11. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    hoi allemaal,

eve tijd om te reageren... hoop ik want robin slaapt al sinds 12.30 dus zal zo toch wel een keer wakker worden...

Ireen: dubbel gevoel snap ik. maar joh, je hebt een jaar gekolfd, en als dit nu beter is voor Jens dan maar zo he. En hij heeft al die tijd toch veel aan je melk gehad, al is het nu niet meer het beste voor hem door speciale omstandigheden.

Rozemarijke: veel plezier dit weekend! hoop dat jullie een goede reus hebben. het is hier (oosten van het land) witter dan wit! wel mooi maar ook lastig.

fafje: hier echt wel volle luiers, maarja, ik heb dan ook een hongerlapje :)

vanochtend naar CB geweest en ze is 6820... weer 800 gram gegroeid in een maand. groeit nog steeds op de +2 lijn.
    Zo'n verschil met jo die altijd op de -1 lijn groeide! hij was zo zwaar met 6 maanden. Waarmee ik maar wil zeggen Cindy, trek je vooral niets aan van die gemiddeldes :)

en jahoor, ze wordt wakker... later meer!

12. fafje

fafje Niet meer actief

ja bleek een harde keutel in de dikke darm...ging met haar pink stukje voelen en zat al vrij laag...kreeg zo'n tubetje laxeer mee....helft mogen gebruiken en het is na 10 min gaan werken...ben super blij...kind is verlost van de pijn...
    Ook blij dat het niet aan mijn voeidng lag...dus ik ga vanavond gewoon lekker indisch eten :D

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Oh das fijn fafje! Nu hopen dat het zich niet herhaalt.

Geke: Zo Robin lekker gegroeid dus dankzij mama (en haar kolf ;) :D)) :)
    Ik ben ook tevreden hoor, hij heeft, zeker als je kijkt naar Neerlands gemiddelde, lekker lang gehad en we mogen tevreden zijn. Het gaat mij natuurlijk ook een hoop rust en ontspanning geven. Het zijn gewoon de hormonen die aan de haal gaan, en ook gewoon het einde van het "gekweekt in mama's buik en gevoed met mama's lijf-tijdperk". Ik ben enorm hormoon-beïnvloedbaar dus herken dit wel een beetje van mezelf ;)

Heb net gekolfd, voor t eerst in 36 uur, opbrengst 150 ml. Toch gek dat ik dan stuwing had, er paste altijd veel meer in :D
    Jens ging vanmiddag niet slapen op alleen rijst+sojamelk. Was ik al voor gewaarschuwd, dat zo'n gevoelig kind goed gaat op de slaapstofjes in moedermelk en dat we het wel pittig zouden krijgen. Nou dat klopt dus, hij heeft niet geslapen en ligt er nu pas weer in :D

14. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    fafje, fijn dat t beter gaat nu. jee, wel sneu dat ie daar mee zat zeg! dat weet je dan niet he.. denk je dat t normaal is om een tijd niet te poepen bij bv.

wij hadden hier gisteravond echt superdrama. Robin wilde NIET alleen slapen. hele dag al niet dus ik ging steeds met haar liggen. maar einde dag was ze bekaf en overstuur. Zat d'r volgens mij ook echt iets dwars. Het zou kunnen komen van knoflook die ik de avond ervoor had gegeten. doe ik maar even niet meer. Hebben jullie dat wel eens gemerkt?

vannacht bij mij geslapen van 00.30 tot 6.00 uiteindelijk, dat ging wel goed. toen nog even van 6.00 tot 9.00 in d'r eigen bed. tussendoor gedronken en harde scheten en beetje gepoept. vanmorgen was ze de vrolijkheid zelve.

Vandaag dus zo'n beetje de hele dag geslapen, net een uurtje wakker en sinds 17.30 ligt ze weer te slapen. was zo weg, geen geluid meer gehoord. net bracht ik Jo naar bed en hoorde ze me even. hoofdje ging omhoog maar ik gaf de speen en ze sliep al bijna weer. Kan ook van de prikken zijn. had jo ook altijd. ga zo nog maar even bij haar kijken.

@ireen: stuwing heeft volgens mij ook te maken met hoe lang melk in je borsten zit.. ?
    ow, ja, wennen is dat ook natuurlijk zonder slaapstofjes! maar als ie zich uiteindelijk lekkerder gaat voelen komt dat ook wel weer.

15. fafje

fafje Niet meer actief

ireen&geke, ja echt een opluchting voor em...ja iedereen maar zeggen, hoort erbij krampjes....maar goed ben blij dat ik heir achter ben gekomen...mn gevoel zat niet lekker...

geke, mss is het een sprongetje heh, met 4 mnd schijnt een heftige te zijn ;)

eerstvolgende x als ie weer een week niet poept, kijk ik mhet nog max 2 dgn aan ofzo...dus wacht ot dag 9 ofzo...en dna ga ik weer bellen...ha gign met haar pink dus voelen...zo zielig..maarja goed dan wete je het wel of dat het is...

16. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Ow wat zielig voor Robin! (en voor jullie...) Zouden er toch niet tandjes aankomen, daar gaan de darmpjes toch ook van in de weer? Knoflook, zou kunnen. Heb ik hier nooit gemerkt, maar kan er sowieso de vinger nooit op leggen, dus zou best kunnen :D

Jens is aan het spoken. Die moet ik af en toe ook echt toespreken, maakt er echt een grapje van. Ja ben benieuwd hoe lang hij erover doet om te gaan pitten zonder moedermelk... Zal hij toch wel een keer leren lijkt me *kijkt hoopvol*.

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Was er even niet; forummoe ofzo, maar niet van jullie hoor!;)

Even snel van achter naar voor:

Ach Ireen; is het dan nu toch echt zo ver? Ik kan me je dubbele gevoelens heel goed voorstellen! Je hebt zolang gekolfd, dat is hartstikke knap! Ik hoop dat het werkt voor Jens dat hij nu minder allergisch wordt, maar eerlijk gezegd snap ik het verhaal va SK niet zo? Je kan toch ook kolven vlak voor je de melk geeft, dan klopt het andere allergenen verhaal toch niet meer? Het zal even afkicken zijn voor Jens; de smaak van mm versus rijst-/sojamelk, maar dat komt wel.
    Ik denk dat het je nu ook allemaal teveel wordt; verhuizing, bekken, menstruatie. Ik hoop dat het je rust geeft. Je mag met recht heel erg trots zijn op jezelf hoor!!!:)
    En ik denk dat je binnen een half jaar opnieuw zwanger zult zijn, misschien nog wel eerder, noem me gek, maar dat voel ik zo.;)

@Geke: slagrrrrrrrrroom!:D Flauw he; ik heb em zo vaak gehoord! Wacht maar tot er gelopen wordt, dan gaat dat prachtige babyspek er gauw af hoor! Mijn zoontje eet nu al maanden geen warm avondeten en zit nooit stil en die is in een paar maanden van michelinpop naar mooie slanke man gegaan. Hij is best vaak ziekjes geweest de laatste tijd en ik ben blij dat hij wat reserves had!

@Fafje: nou, daar is Mirza mooi vanaf! Kan zo'n pijn doen; vastzittende poep! Anders kan je misschien tijdelijk weer even wat meer voeden; hier werkte dat extra vocht en vet wel goed altijd!:p

@RM: veel plezier, doe voorzichtig!

Ik zat ook op de weg vandaag; het was heel heel erg eng! Wij hebben een goede bak en winterbanden, maar nog heb ik geglibberd en ben ook een keer in de berm beland, zo eng!:$ Kon sturen wat ik wou; als je in ene slip zit, zit je in een slip! Heb de motor uitgezet (vond mijn man wat minder...:p) stuur in de goede richting gezet en heel zachtjes de koppeling op laten komen. Vond het heel niet leuk, bah!

Oh, zl is klaar in bad, ik ga voeden! Fijne avond en tot later!;)

18. fafje

fafje Niet meer actief

@zogelukkig, ja blijft eng hoor dat gladde...hoe goe dje auto ook is...vandaag kwam iemand van links die even voorrang wilde nemen...achtelijk! in deze omstandigheden!

En bedankt voor je tip van mee aanleggen, volgens mij had je me ndie al een x gegeven en die heb ik ook opgevolgd...maar t hielp niet, volgens de ha is die keutel dan zo hard, dat niks er langs kan...buiten dat...mirza weigert gewoon als ik teveel aanbied...plus door zn reflux is teveel melk bij hem niet zo fijn....spuugt het toch weer uit..maar k heb t wel geprobeerd!

19. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    @ireen: ik heb gisteren wel gespeurd naar tandjes maar zie en voel niets... tja, de tijd zal het leren

@fafje: ja... het niet alleen willen zijn klopt wel met sprong natuurlijk

@ZG: oei, goed dat jullie veilig thuis zijn! naar is dat maar zo te lezen heb je dat goed gedaan!
    haha, ja.... slagroom it is! wel heerlijk hoor, die spekjes :) ben heel benieuwd hoe ze als dreumes zal zijn!

20. fafje

fafje Niet meer actief

geke, ja ik probeer even mee te dneken!! :D weet t ook nie!

Share This Page