Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Zogelukkig: Oh, in de berm?! Vreselijk! Had je je zoontje bij je zeker?
    Ja is zeker dat het me teveel is. Ik kom amper de dag door op het moment, voel mij alleen maar leeg en moe en alles is me teveel. Stefans advies is gebaseerd op die twee dingen: Dat het ons teveel wordt (met name de onzekerheid mbt wat wel/niet geven en onrust van Jens) en dat het nu heel lastig kijken is waarvoor hij allergisch/overgevoelig is. Tuurlijk kunnen we kolven als hij wil drinken, maar dan nog eet ik andere dingen dan Jens eet en we komen er maar niet achter wat er nu mis gaat. Bovendien wil ik niet kolven als hij wil drinken, omdat ik het zo zat ben dat die kolf mijn dag bepaalt. Tijd om te stoppen dus. Anders zouden we beiden helemaal terug moeten op hypoallergeen dieet. Stefan zou dit niet geadviseerd hebben als ik er niet doorheen zat hoor, maar de combi van beiden maakt dat hij het beter vindt als we nu stoppen. Hij zei ongeveer 1 of 2 keer per jaar een stopadvies te geven :D. Met daarbij natuurlijk het feit dat ik toch wilde stoppen binnenkort.
    En dank, die trotsheid komt nog wel hoor ;)
    En zwanger: Ja, als ik weer puf heb om elke avond Roel te bespringen dan komt dat ook wel, maar denk wat later dan dat half jaar hoor! Wij zijn erg van de hals-over-kop beslissingen en waren nog geen jaar samen toen we gingen proberen Jensje te krijgen. Toen de praktijk en toen het huis. Tussendoor nog wat niet nader hier te noemen zaken. En nu eerst rust. Maar dat zeggen we nu... :D

2. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    haha, dankjewel hoor! ik vrees dat we er nooit echt achter komen maar geeft ook niet. ik blijf gewoon even van de knoflook af en verder zal t wel met sprong te maken hebben.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Fafje, ah wat sneu!
    @Geke, zo gaat goed daar! Heb even gekeken hoe zwaar Danique toen was, die woog 7230 gram en was 63 cm met 4,5 maand. Vanaf 6 maanden gaat het een stuk rustiger.
    Lastig dan he wat er is.
    @Zogelukkig, das schrikken! Ik vind die gladheid ook niks.. helaas moet ik elk moment weer aan werk dus dan moet ik wel.

Hier 3 zurige poepluiers per dag, normaal poept ze 1x in de 2-4 dagen. Waren net 2 boventanden door, zou er nog weer wat zitten te rommelen?

Het is hier 's avonds een gedoe om Danique voeding te geven. Ze is 's avonds helemaal hyper en ze kan de rust gewoon niet vinden om te drinken. Fles geprobeerd, ook geen succes. Ze drinkt dan hooguit 50cc na veel moeite. Probleem is dat ze 's avonds laat en 's nachts de schade inhaalt, waar ik niet op zit te wachten.
    Vanavond heb ik haar nog wat uit de fles gegeven toen ze in bed lag, toen dronk ze de hele fles leeg. Blijkbaar komt ze dan wel tot rust. Knuffel werd gelijk gezocht, speentje gegeven na de fles en heb haar niet weer gehoord.

Hier ook een beetje een dip. Tenminste merk het met kolven. Normaal kolfde ik heel gemakkelijk nog even wat tussendoor of 's morgens na de voeding, maar dat levert nu ook niet veel meer op. Overigens hoor ik Danique er nog niet over.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

He meiden,

ff vanaf ons vakantieadres :) Gratis internet hier.

@Fafje: is het geen idee, om als er weer verstopping is, de huisarts ook even te vragen hoe je dat zelf kunt voelen/checken? Dan weet je wanneer je actie moet nemen...
    Gelukkig dat het nu over is!

@ZG: ja, 't is echt glibberig! Ik vind het zelf altijd wel leuk eigenlijk, rijden met sneeuw. Vind het wel een uitdaging :D Maar ik ben altijd voorzichtig, hou me in goede weersomstandigheden altijd al aan de snelheid enzo, dus met dit weer rijd ik gewoon voorzichtig, als ik plots moet remmen doe ik dat pompend (remmen-los-remmen-los-remmen-los, had ooit een hele goede rij-instructeur), en gladde bochten gaan stapvoets :)
    Gisteren ging het hardstikke goed onderweg, was om kwart voor 1 weg en dat was precies op tijd, ben voor de grote sneeuwbuien in Kampen aangekomen en heb er maar een dik kwartier langer over gedaan dan bij normaal weer :)
    Maar toen we hier eenmaal waren, ging het echt goed sneeuwen en toen ik gisteravond het journaal zat te kijken, had ik echt zoiets van: ik had geen half uur later moeten vertrekken!

@Ireen: haha, zo gaat dat bij ons ook, belangrijke dingen denken we een dag over na ofzo, maar wij hakken knopen ook altijd snel door. Dus ben benieuwd hoe lang het bij jullie gaat duren, een kleintje weer :D

5. fafje

fafje Niet meer actief

Rozemarijke, gelukkig is de ha een vrouw, vind het zelf sowieos prettiger...maar ik vond het zo zielig, moest hem ook afleiden toen zij dat ging voelen...zou het dnek ik wel eng vinden om te doen hoor...al voelde zij maar ehct een heel klein stukje...tis wel een idee idd...ga ik nog even overnadenken...wil niets verkeerds doen weetje...
    Vandaag had ie nog echt steken, dus mocht van ha nog een x dat geven...maar daarna issie gaan slapen met moeite...dus ik merk het wel als ie gepoept heeft...heel zielig..

Oh je bent op vakantie, wat leuk...nog veel plezier!

6. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    @Red88: Ja dat 's avonds onrustig drinken herken ik wel ja!!! Hier is dat ook zo... Met 10 maanden gaf ik verdunde koemelk bij als ze er niet genoeg aan had of als ze niet uit de borst wilde drinken, gaf toch een stukje rust. De meningen zijn helaas verdeeld over koemelk, maar ik was heel blij om het "achter de hand" te hebben. Alles beter dan poeder uit blik dacht ik. Die dipjes zijn gewoon vervelend, soms denk je dan echt, ik stop er maar mee, maar dan ineens gaat het weer beter..... :D Dan zijn er weer tanden door hihi....in mijn geval 3 kiezen tegelijk....

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zogelukkig,
    Tjee jij dus ook gaan glibberen en schuiven…bah nare boel he dat vieze weer! Hier ook gaan schuiven vorige week (of was het nog deze week…) met de auto, vriend reed, ik erbij en ook alle drie de kids, nou ik had het niet meer hoor :(! Jakkes! En tjee wat naar van die val! Hoe is het nu met hem? Met zijn lipje? Hopelijk geneest het al redelijk, maar vooruit het is wel heel sneu :(!

Rozemarijke,
    Jij heel veel plezier met jullie familieweekend!

Geke,
    Oei, hoe is het inmiddels met jullie meid? Nog flink aan de nachtvoedingen en niet willen slapen enzo? Of inmiddels al bij getrokken? Fijn dat ze wel goed groeit in ieder geval, toch ;)!

Ireen,
    Wauw een jaar kolven, echt wel een pluim voor jou! En nu lees ik je andere bericht, over het toch gaan stoppen, oke dit wil je misschien (zeker nu) niet horen, maar je hebt het maar mooi zo lang voor hem kunnen doen. Dat het stoppen erg dubbele en lastige gevoelens met zich mee brengt is denk ik heel normaal. Vind het mooi dat je het zo kan relativeren, idd als het voor Jens niet meer goed is, dan maar beter stoppen :(! Enne ook zonder bv te geven mag je hier komen toch ;)!

Dinges,
    Heel erg veel sterkte met je oma!

Fafje,
    Fijn dat hij zijn ontlasting nu kwijt is, maar zo een microlaxje is ook niet erg fijn natuurlijk :( gerum jullie ventje, hopelijk blijft het nu goed gaan.

Zo het was weer niet zo veel, maar vooruit het was een teken van leven als het ware! Echt heel erg, maar forum trekt me gewoon niet zo op het moment...komt vast wel weer.

Hier op het moment gewoon erg druk en wat aankomende veranderingen waar een hoop over bedacht moet worden enzo.

Met de kids gaat het super! Zijn vanmiddag lekker in de sneeuw gaan sleeen en van de dijk af roetsjen, dus helemaal super! En Ruben heeft 2x op de wc geplast vandaag :p! Haha! Benthe ligt vanavond lekker bij papa op de bank te slapen, ook weleens fijn :p!

Liefs Hanneke!

8. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    haaaaaai Hanneke! :) nou, klinkt heerlijk die sneeuwpret! hier ook lekker even buiten gisteren. haha, we stonden vooral te kijken bij de man van de gemeente die de pomp van het persriool aan het vervangen was. even geen riolering dus :(

Ben ook zo trots of zoon die nu zonder luier loopt overdag! echt fijn.

Red, vergelijkbaar gewicht dus. stevige meisjes!

9. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Iedereen zegt dat het zo wit is buiten, maar hier in het noorden is daar niets van te zien!!

Meiden, ik heb een heel vervelend open stukje bij mn ene tepel, en steeds als ze dus aanhapt doet het zo vreselijke zeer.... :( Smeer al steeds met Bepanthen, maar het wil dus niet over gaan. Het krijgt geen rust.... Is ook lastig als je kind 3x per dag drinkt mss, maar pff, wil zo niet blijven lopen.

10. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hallo!

Hanneke: O leuk M&R op de slee, dat lijkt me zo leuk als ze het echt een beetje actief kunnen gaan ervaren! En jullie druk dus, aan jezelf denken he meid! En Ruben op de wc, tijdje geleden wilde hij nog niet toch? Vond hij het nu toch tijd worden? Zo zie je maar dat ze het oppakken als ze er klaar voor zijn.
    En ja dat relativeren lukt me wel hoor! Ach, aan alles komt een eind!

Lenthe: Oef ik weet niet. Misschien dat je er iets op kunt doen (zeg maar tepelhoedjeidee maar dan niet over je hele tepel, eigenlijk bedoel ik een soort van lipblaasjespatch ofzo?)

Red: Drinkt ze niet als je met haar rondloopt? Of onder de dekens?

Rozemarijke: Veel plezier daar! En dat kleintje komt er hier wel hoor, maar jeetje, ik merk nu pas hoe gaar ik ben, dus we gaan eerst even energie opdoen.

Hier gaat het wel erg snel met 'afbouwen'. Ik had donderdagochtend voor ik Stefan sprak nog gekolfd, toen vrijdagmiddag soort van stuwing, afgekolfd (helemaal leeg gewoon) en nu zijn mijn borsten gewoon leeg. Heb dus sinds vrijdag eind van de middag niet gekolfd en is dus nu nog lang niet nodig. Ik had wel verwacht dat het hard zou gaan, maar niet zo snel. Is voor mij wel een teken aan de wand dat mijn eigen productie er wel klaar mee was (tuurlijk wel in aanmerking genomen dat ik kolfde en niet live-voedde) en mijn lijf ook. Maar ik wil zo graag nog een laatste flesje geven en hoop dat dat nu nog kan. Anders kolf ik morgen gewoon voor de vorm (zal vast nog wel wat uitkomen). En eigenlijk wil ik dat pas de 23e geven, want dan is hij 18 maanden, en dat was toch wel het absolute minimum van de tijd dat ik bv wilde geven. *kuch*. Niet helemaal eerlijk van mij, maar zo voelt het een beetje.
    Zelf ben ik ingestort, maar dat verwachtte ik wel. Jens is gewoon zijn zelf. Is allang gewend aan soja en rijstmelk (kreeg ie daarvoor ook al wel eens, en sowieso alle voedingen gemengd) en lijkt het niet zo door te hebben. Heeft wel andere ontlasting en laat minder scheetjes en heeft minder kramp. Wat wel opmerkelijk is, is dat mijn borsten heeeeeeeel veeeeeel kusjes krijgen....

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Ireen, even goed om jezelf denken! Ah... wat lief al die kusjes!
    Rondlopen met voeden red ik zelf denk ik niet. Ze drinkt nog met tepelhoedje en laat af en toe los en ze weegt inmiddels ook aardig wat.
    Op bed wil ze nu dus 's avonds ook niet, wel 's avonds laat en 's nachts, dan drinkt ze echt flink. Overdag drinkt ze verder ook maar eventjes, 5 min. is al heel wat.
    Ik heb haar nu 2 avonden afgekolde melk gegeven en dat dan als zij in bed ligt, dat gaat goed.

Qua dip valt het volgens mij wel aardig mee, s avonds wordt het kolven wel minder maar 's morgens en 's middags nog genoeg.
    Alleen rommelt ze 's nachts erg, momenteel 3 nachtvoedingen ofzo.. vind ik eigenlijk een beetje teveel van 't goede.

@Lenthe hier ook in het noorden dus en amper sneeuw... jammer... wilde er met de slee uit ;)
    HIer kan ik geen koemelk geven ivm koemelkallergie en ik kan zonodig wel extra bijkolven, heb ook nog wel voorraad in de vriezer. Eigenlijk altijd wel melk genoeg gehad, zelfs aardig wat afgekolfde melk aan een collega gegeven. Alleen soms een dip als in ongesteld moet worden.
    Vervelend dat je zo'n last hebt van je tepel! Ik weet niet of een tepelhoedje een optie is?

@Geke, ja lekker stevig! Helemaal als ik de foto's bekijk rond 4-6 maanden. Nu gaat het babyvet er langzaam af en wordt ze steeds slanker. Momenteel zit ze op de gemiddelde lijn.
    @Hanneke, wat goed van Ruben! Lekker zeg sleeen!

ik ga Danique even in bad doen. die wordt vervelend. Papa ligt hier in bed, die heeft nachtdienst straks. Ik denk dat ik Danique er lekker op tijd in stop, heb ik een rustig avondje ;) Meestal slaapt ze aan het eind van de middag nog even maar volgens mij is ze maar 10 min stil geweest.

12. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    @Ireen.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar het is een erg lastige plek dus denk niet dat zoiets gaat werken. Immers wordt een tepel heel erg belast bij het bv geven... Mss moet ik gewoon gedult hebben en veel smeren! Het zal toch een keer over moeten gaan!
    En jeetje ik snap je helemaal! Je wilt gewoon die laatste keer bv geven als hij 18 maanden is!! Ik heb ook eens 2 dagen niet kunnen voeden, kolfde ook niet. Maar daarna zaten ze toch wel lekker vol, en kon ik gewoon weer verder waar ik gebleven was. Je kunt vast nog wel een flesje vol kolfen! Maar je hebt nooit life kunnen voeden? Echt petje af dan, want bij mij kwam er bij 1 jaar echt nix meer uit met de kolf (op het werk). You did great!! ;) En tuurlijk stort je er wat van in, het hoorde er zo bij hé! Hoop dat je snel vrede krijgt met je beslissing!!

13. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Hoi Meiden,
    Allemaal bedankt voor jullie sterkte wensen. Doet me goed.
    We zijn gisteren bij Oma geweest. Heb haar en Nijn een aapje gekocht. Nijn is er nu al dol op en Oma was er gister ook mee aan het "spelen" Steeds in de hand houden op haar buik leggen en mee knuffelen. Waarschijnlijk gaf het haar prikkels.
    Gaf, want de situatie is weer erg veranderd. De neuroloog is vanmiddag bij haar geweest en hij vertelde dat ze wel heel hard achteruit gaat. Hij heeft geen idee hoe het gaat verlopen. Het kan nog een uur duren, een dag of misschien nog wel langer.
    Ik hoop heel erg, hoe hard het ook klinkt dat, dat het niet lang meer duurt. Gisteren had ze steeds pijn (ze kreunde steeds en greep naar haar buik) en ze geven haar alleen maar paracetamol. En pijn lijden heeft ze absoluut niet verdient.

Liefs

14. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    @Dinges: Heel veel sterkte met oma!!

@Red: Ja jammer hé dat er hier haast nix ligt! Kan niet meepraten over het slee-en hahaha.... Heb je afgekolfde melk aan een collega gegeven? Vond ze het lekker? :p Haha..... Ai, koemelkallergie!! Kan ze dan ook geen sojamelk e.d.? Ik gebruik alleen wat koemelk door de bambix, verder krijgt ze het niet. Heb ook wel sojamelk in huis, vindt ze ook lekker. Vanaf 12 maanden (2-3 voedingen per etmaal) ging bij mij de productie erg naar beneden. Maar ach, zolang ze nog 3x drinkt.... Ja die maandelijkse dipjes baal ik ook altijd ontzettend van!!

15. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Dinges: Oei, sterkte met oma. Waarom willen ze haar geen pijnmedicatie geven? Buikpijn wordt vaak verlicht door mensen op de linkerzijde te leggen, maar aan de andere kant is draaien bij mensen die aan het overlijden zijn ook een manier om de zaken wat te bespoedigen, dus daar moet wel over gecommuniceerd worden dan. Bij ons was het beleid om mensen zo pijnvrij mogelijk en minst benauwd en mogelijk comfortabel te maken als eenmaal duidelijk is dat zij er binnenkort niet meer zijn. Vaak is dat echter wel net de trigger om in te slapen. Veel sterkte!

Lenthe (mooie naam trouwens, als Jens geen piemeltje had gehad had hij (of eigenlijk zij :D) zo geheten): Ook weer niet teveel smeren he, heel dun laagje, anders wordt het week.
    Ik heb Jens wel live gevoed hoor, tot 5,5 maand. Toen is hij heel erg gaan bijten (en niet zoals normaal als de voeding bijna ten einde is, maar gewoon heel onvoorspelbaar) en wil hij niet meer aan de borst. Kolven was wel intensief, tot 13 maanden kolfde ik minstens 5 keer per dag, daarna naar 3 keer gegaan en recent naar 2 keer. Jens heeft allergiën/overgevoeligheden en daarom wilde ik zo lang mogelijk volhouden (en sowieso sta ik erg achter mensenmelk voor mensenbabies).

16. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Red: O, een flesje drinkt ze wel... Maar ja zit je toch niet op te wachten denk ik, om elke keer te kolven? Misschien is ze gewoon te moe? Jens gaat dan soms slapen en komt dan na een kwartiertje alsnog voor een voeding, maar ik weet niet of zij ook gaat slapen?
    3 nachtvoedingen is zeker niet weinig... Valt nog zo weinig aan te doen op die leeftijd... maar wel vermoeiend!

Zogelukkig: Hoe is het met je zoontje en zijn beentje?

17. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    @Ireen:
    Dankje haha!! :) Nee zal niet te dik smeren dan! Mijn dochter heeft ook van die bijt-periodes gehad, maar dat kwam omdat er voortanden doorkwamen en ze niet goed wist hoe ze ermee om moest gaan. Ze heeft 2 weken niet willen drinken, heb toen weer ft moeten kolven, en dat vond ik al zwaar!!! Ik geloof dat ze 7 maanden was. En na zo'n periode ben je wel heeel bang dat het weer gebeurt want lekker voelt het niet. Heb je het sindsdien nooit meer life geprobeerd? Vind dat altijd zo zonde, als het de eerste 5,5 maand wel gelukt is. Kolven is zooo zwaar, ik had dat geen half jaar volgehouden! Dus heb echt respect voor je, super!! Mijn start was ook 2 weken ft-kolven, toen had ik het al helemaal gehad... :) Gelukkig wilde ze daarna life (eerst met tepelhoedje, dat wel) anders was ik vast gestopt. Ja precies, mensenbaby's moeten mensenmelk, helemaal mee eens!

Wist je dat wij de enige "zoogdieren" zijn die zich op volwassen leeftijd nog met melk (van een ander zoogdier) voeden! En denk ook maar niet dat een geit bij de koe om een slokje vraagt hahah!! Toch enigzins vreemd.... :p

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Lenthe, haha haar dochter vond het lekker (grappige is dat dinges daar de gastouder is). Danique heeft ook soja-allergie.
    Maar kom niet te kort en anders ga ik s morgens wel nakolven.
    Heb nu 90cc gekolfd en dan heeft ze om 6 uur nog even gedronken aan 1 borst. 's Morgens en overdag heb ik gelukkig wel meer.

@dinges, sterkte met je oma! hopelijk hoeft ze niet lang meer te lijden.

@ireen, ze wilde van de week ook niet echt de fles, af en toe een slokje en verder gewoon lekker druk doen. Ik heb t idee dat ze zich de rust niet gunt om te drinken. Als ik haar dan op bed stop blijft ze huilen, als ik dan het aanleggen weer probeer, drink ze wel even maar wordt ze weer hyper. en zo kan ik dan een paar keer heen en weer lopen en daar heb ik niet zoveel zin in.
    Heb nu 2x haar flesje in bed gegeven en dat ging goed, blijkbaar vindt ze daar de rust wel. Vanavond heb ik haar om 6u aangelegd, toen dronk ze wel even goed en verder heeft ze om 19u nog 130cc uit de fles gedronken. Ik vind het kolven 's avonds niet zo'n probleem, het gedoe om de voeding erin te krijgen vervelender ;) Moet er alleen om denken dat ik niet te laat ga kolven, om 22u wil ze weer drinken en als ik te laat kolf, zit er dan nog niet zoveel in en wordt het brullen.
    Het na een kwartier nog wat willen drinken herken ik wel, dat heeft ze een tijdje gehad. Ik heb toen ook een tijdje even boven na het badje gevoed, beneden even spelen en daarna voeden en dan boven nog even. Dan had ze wel genoeg en hoefde ik niet weer naar boven te lopen. Maar dat werkt nu dus niet meer.

19. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ja dat soort kwesties (koemelk voor mensen) komen hier wel vaker ter sprake. Ik gooi hem er altijd in als ik erop aangesproken wordt dat het tijd is om te stoppen met kolven, dan vraag ik: 'O, weleens een baby onderaan een koe zien hangen?'
    Ja ik heb wel live geprobeerd (en probeer dat nog steeds, kan er niet mee stoppen) maar hij wil echt niet en snapt het natuurlijk ook niet meer. Maar hij weet wel dat de melk van mama komt hoor, en helpt ook met kolven enzo, en hij geeft mijn borsten kusjes en krijgt alle voedingen tegen mijn blote borst. Heb het er nog weleens moeilijk mee maar het is gegaan zoals het ging. Denk zelf ook dat het wel gedeeltelijk kwam omdat hij niet lekker in zijn velletje zat vanwege de kma, maar zeker weten doen we dat niet.
    Ik denk dat fulltimekolven inclusief kraamtranen heel pittig is hoor, dat kun je niet vergelijken met kolven voor een wat ouder kind met alle hormonen wat meer in balans :). Fijn dat ze aan de borst wilde alsnog!

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Goede morgen!

Wat ene pak sneeuw hier zeg; echt genieten! Als je er niet uit hoeft tenminste. Mijn man is vanochtend gewapend met een schep de auto gaan uitgraven!
    Ik had vrijdag toen ik glibberde zl gelukkig niet bij me. En ik ben een goede coureur. Het was vrijdag zo verraderlijk glad op de binnenwegen, niet normaal! Ik snap ook al dat gezeur over zout dat op is niet, want ik zie helemaal geen strooiwagens en sneeuwvrije wegen! Hier voor de deur zie ik de ene na de andere auto in een slip geraken.

Wat hebben jullie veel gebept; ik zal even mijn best doen:

@Hanneke: hoihoi! Leuk he sleen en wat is Ruben knap! Fijn dat Benthe toch weer is gaan drinken!
    Zijn mondje is mooi aan het genezen, al zie ik het nog wel.

@Ireen: ik zou me niet zo vastpinnen op een paar dagen, wat heeft dat voor zin? Brengt alleen maar extra spanning met zich mee, van: "Wat als ik de 23e geen flesje meer heb?". Geef nu ieder flesje maar alsof het de laatste is.;)
    Wat lief zeg die kusjes! Zoon zegt nu: "boeboe" en trekt dan aan m'n shirt. Ook zit ie weleens bij me op de bank en als ik dan een laag truitje aan heb, stopt hij z'n handje tussen m'n borsten, haha!
    Heb je met S een mooi dieet samengesteld wat de vervanging van de voedingsstoffen in melk betreft? Ik denk dat je vooral op de vetjes moet gaan letten, vitamines enzo haal je al uit een potje, toch?
    En ga je nu heel goed in de gaten houden waar hij op reageert? Ik denk dat je in het nieuwe jaar maar eens een bloedtest moet laten doen.
    Lief dat je nog even informeert naar het gehinkepink van zl. Ik snap er niks van; het is wel minder, maar gisteren deed hij het ineens weer; ik kan er de vinger niet opleggen! Moet half januari weer naar het cb, zal het dan eens aankaarten.

@Lenthe: ik heb een paar keer een kloof gehad en het enige wat daartegen hielp was Medela PureLan tepelzalf, dat is 100% natuurlijke wolvet. Ik smeerde het 's avonds dik in (oud t-shirt, want het is baggervet spul!) en dan ging het de volgende dag wel weer.
    Bepanthen daar zitten mij teveel chemische hulpstoffen in; ik zou niet willen dat mijn kind die binnenkrijgt.

@Dinges; heel veel sterkte met je oma. Het klinkt precies zoals het met mijn oma is gegaan. Die had op gegeven moment ook zo'n pijn in haar buik en die lag echt te verkrampen. Die kreeg toen een klysma, dat luchtte wel op.
    Ik dacht dat zij ook "gewoon" morfine kreeg hoor. Iig toen zeker was dat het een aflopende zaak was. Het was gewoon niet eerlijk en heel erg verdrietig om te zien hoe ze leed.

@Red: hier op gegeven moment ook zo'n drukke periode rond die tijd. dan wordt er gekropen en opgetrokken en hun wereld is dan zo belangrijk! Ik voed op verzoek, maar moest soms zoon echt pakken om een paar slokjes te laten drinken anders vergat hij het gewoon.
    Gek, want we zijn nu al zo veel verder en nu drinkt hij juist enorm rustig. Best lang ook wel; van het weekend 2x een half uur ('s nachts, da's minder) en overdag toch zeker wel 15/20 minuten per keer.
    Ik merk als ik ongesteld ben ook wel dat ik minder heb, maar gelukkig kolf ik niet en vertrouw er dus maar gewoon op dat hij voldoende krijgt. Ik bied dan wel een keertje extra aan, maar als hij dat niet wil, dan niet.
    Hoe gaat het nou met de allergieen van Danique? Kan ze al ei hebben?

@RM: hoe was je weekend? Niet vast komen te zitten? Heb je al verteld aan je familie dat je zwanger bent? En hoe is het met de ontlasting van Thirza nu de kuur is afgelopen?

Doei!

Deel Deze Pagina