Hallo allemaal! gezellig druk is het hier ineens weer dinges: heel veel sterkte de komende dagen. ik heb ook een heeele oude opa, is net 94 geworden. hij kan bijna niets meer, is wel goed bij maar slechte ogen, haast niet meer lopen enzo. vind dat al zo sneu voor hem. En ook nog een heeele oude oma trouwens, van de andere kant, maar die zie ik al jaren niet meer, wil ze liever niet. @red: lastig zeg, zo'n druk kindje. maar is ook weer een fase hoor! gaat weer over. maar even doen zoals het gaat. misschien samen met haar in bad gaan? wordt ze dan rustig? Ik zat hier vanmorgen met Ro in bad, vandaar dat ik eraan denk, ze heeft heerlijk rustig liggen drinken. Welke maat had Danique met 6 maanden? R racet zo door de maatjes heen... weet niet meer zo goed wat ik moet. @Ireen: eigenlijk heeft ZG wel gelijk. waarom zou je je vastpinnen op die paar dagen? Wees blij met de prestatie die je al hebt geleverd. die paar dagen maken niets uit. haha, anders vries je een half flesje in en geef je dat op de 23e ?? Wat lief van die kusjes! Trouwens: ik kolf niet meer extra tussendoor nu hoor! En nu 's ochtends weer lekker 100cc uit een borst zodat ik weer wat voorraad kan stouwen. Ik heb de diepvries ontdooit (heel handig met dit weer, gewoon spullen buiten zetten) dus nu kunnen mijn postjes weer gestapeld worden en heb ik ruimte zat! ZG: soms lopen kindjes ook gewoon raar om uit te proberen hoe dat is... wij hebben ons een poosje zorgen gemaakt omdat Jo alsmaar op zijn tenen liep. maar hij is er uiteindelijk gewoon mee opgehouden. het is gewoon een dansmarieke @lenthe: ik heb gisteren een heel verhaal gehouden tegen mijn zoon over melk en waar dat vandaan komt. hij vond namelijk dat Robin ook wel melk uit een pak kon drinken, was toch ook melk? Dus ja... leg dat maar eens uit. haha, hij luistert dan geduldig en vraagt van alles maar of ie het ook snapt? hmm, hier begon man gisteren ineens over dat ik ook wel mocht stoppen. niet dat het 'moest' maar hij wilde even zeggen dat het wel mocht. Omdat ik even een dipje had heb ik natuurlijk een beetje neurotisch lopen doen over dat de melk wel weer op gang moest. en dat vind hij overdreven. nouja, hij weet wel hoe ik erin sta. voor mij is stoppen helemaal geen optie. en ook helemaal niet nodig gelukkig
Ja jullie hebben gelijk, ik moet niet op die paar dagen kijken. Maar dan mag ik wel stellen dat hij 18 maanden heeft gehad toch? *kuch* echt een triest figuur ben ik, maar dat wil ik zo graag Valt alleen niets te kolven vooralsnog. Vaak hoor je dat vrouwen toch op een gegeven moment weer stuwing krijgen. Vanavond hebben wij een sollicitatieronde op de praktijk (zoeken personeel!) en kan ik dus niet zelf de voeding geven, dus dan kolf ik morgen maar want ik wil nog wel graag een keer eigen melk geven, al zijn het maar 6 druppels misschien. T is toch bizar, dat ik cold turkey van twee keer kolven naar niets ben gegaan en dat mijn lijf dan gewoon ook maar opgeeft. Zal tijd geweest zijn Geke: Was meer een grapje van die kolf inderdaad! Fijn dat het weer lekker loopt! Zogelukkig: Hopen dat zijn beentje goed blijft gaan! Ik heb net een fikse wandeling gemaakt met zoontjelief, even de zinnen verzetten. Het is echt prachtig buiten zeg! Er ligt hier zeker 30 cm en kwam er met de wagen (terwijl we echt een boswagen hebben) niet overal door, hoewel het al wel wat platgetrapt was. Toen de was gedaan (jee ik kan er niet aan wennen, het is zoveel altijd!) en nu ga ik even op de bank met een boek en voorbereiden voor de sollicitanten vanavond!
Ohja, ik vergat het, zogelukkig: Nee we hebben niet echt een dieet samengesteld. We hebben gekeken naar de melkvervanger (die er niet echt is) en naar alles wat we vooral NIET gaan geven. Verder moeten we Jens de komende twee maanden rustig houden. Dus geen nieuwe dingen, niet provoceren, niet introduceren, en vooral geven wat hij lekker vindt en een beetje letten op het vet, maar dat deed ik al en hij vond dat ik dat goed deed, dus ik ga zo door. Wel moesten we even wegen om een ijk( of eik?)punt te hebben. Zelf moet ik rustig weer een paar koemelkdingen introduceren, helemaal buiten kan ik met mijn vega-dieet niet, maar overdrijven hoeft niet. Ik ben namelijk niet van plan om meer zuivel te gaan consumeren dan noodzakelijk, met het oog op de arme koeien en kalfjes. Oh ja, en ik moest mezelf verwennen
ireen, bij mij ging het destijds ook zo snel. van 2-3 keer drinken op een dag naar niets. zonder te kolven. wel in een periode dat ik moe en druk was net als jij...
@ireen: ik kan me enigzins voorstellen hoe raar het moet zijn. Je hebt zo hard ervoor gewerkt samen met je zoontje. Maar... je hebt het echt heel héél goed gedaan. 100% alles in het werk gesteld, alleen maar voor je kind. Zo ontzettend knap van je, en dat mag ook wel eens gezegd. Die paar dagen maakt idd geen moer uit... en als jullie nou samen gewoon het moment bepalen, zonder strijd, dat is toch ook prima. In jouw situatie ( makkelijk gezegd natuurlijk), is het een nieuwe fase, een nieuw tijdperk voor jou en je kind. Als er één deur dicht gaat, gaat er altijd weer een deur open,niet waar? Een dikke knuffel voor je kereltje en voor jou natuurlijk. Hoop dat je hier wel gezellig blijft kletsen
Ondertussen is mijn kleine meidje, een echte peuter,met daarbij behorende streken en grappen Kolven ´s avonds ben ik mee gestopt, op mijn werk ook. Mijn kolf kan dus ook opgeborgen worden. Geen idee of ik hem ooit nog nodig heb Ze drinkt nog steeds een keer of 4-5 schat ik, tel niet echt.
He meiden, nou, hier gistermiddag/avond weer terug gekomen, dwars door de sneeuwbuien heen Ik vind het wel leuk, en waar ik normaal altijd ingehaald word, haal ik nu zelf iedereen in. Lag er een geweldig mooi spoor op de snelweg, waar je heel prima door kon rijden, gaat iedereen hutje mutje op elkaar (echt maar een meter of 5 ertussen steeds, stel randidioten: wat als je nou gaat glibbere, dan zit je dus met z'n allen boven op elkaar) op de rechter weghelft rijden. Wij (ik, manlief heeft zijn rijbewijs nog niet, vanochtend wel zijn theorie gehaald) zijn dus lekker links gaan rijden en hebben rustig aan doorgereden op een volledig vrije weghelft Waren we uiteindelijk in 2,5 uur van Kampen naar Eindhoven. Uurtje later ook weer thuis in Den Bosch en toen was Thirza het volkomen zat. Logisch ook, die was enkel even de auto uit geweest bij het afscheid nemen van broer en zus... @ZG: jep, familie weet het al. Collega's ook, vrienden ook. Ik heb niets met wachten tot 3 maanden, omdat je dan mer zekerheid zou hebben ofzo. Ben nooit zo bang dat het mis gaat en als dat wel gebeurd zou zijn, denk ik altijd maar: dan is het ook wel prettig dat mensen weten waarom je even uit de runing bent... Onze insteek is altijd: zwanger is zwanger Enkel de jongeren die ik begeleid weten het nog niet, dat doe ik na de kerstvakantie rustigjes aan, dan weet ik ook de exacte datum, (VK heeft al gezegd dat ze tegenwoordig pertinent de echodatum aanhouden, vind dat echt zooooo gek! Benieuwd of die deze keer dus wel gaat kloppen met onze datum), dus dan kan ik tenminste ook direct duidelijkheid geven per wanneer ze het met een vervanger zullen moeten gaan doen... Ontlasting van Thirza is beter dan het de afgelopen maand was, maar nog niet helemaal zoals het wezen moet. 't is nu een beetje drek steeds, met stukken keutel erin. Maar goed, de AB moet nog even helemaal uit haar lijf en dan zal het wel helemaal beter gaan worden, denk ik Zaterdag was de laatste dag, dus ze is pas voor de tweede dag AB-vrij. @Ireen: die paar dagen maken niks uit hoor! Je hebt 18 maanden gevoed! Nu lekker goed voor jezelf zorgen. ff vraagje, (die ik trouwens zelf ook nog aan SK wil gaan stellen, maar goed): dat herintroduceren van koemelk voor jezelf, dat moet neem ik aan rustig aan omdat het niet goed is voor je lijf om jezelf ineens weer met koemelk te gaan bombarderen?
Zoveel reacties, het moet hier wel gezellig zijn. Geen idee waar jullie het over hebben. maar ik voed mijn zoontje van 9 maanden nog ongeveer 4 a 5 keer per dag. Merk nu voor het eerst dat tijdens het kolven ik veel minder heb. Ojee, gaat de productie ineens achteruit? Zo moeilijk om te besluiten wat ik nu moet gaan doen. Het maar zo laten wezen het langzaam afronden of toch weer opbouwen? Bij 9 maanden vervalt het kolfrecht, dus das ook zo lastig dan. Word ook emotioneel bij het idee helemaal niet meer te geven, het is toch zo'n mooi moment. En gisteravond stopte mijn zoontje ineens met drinken en keek hij me heel lief aan en ging toen weer verder... zo mooi!
He meiden, Vanmorgen weer gaan wegen met ons meisje, ze was niet genoeg bijgekomen de laatste keer. En nu was ze in 5 dagen 115gram aangekomen...netjes dus. Doet de jbpm toch goed zijn werk....
Oh Geke, bij jou ook zo snel alles plat (of liever gezegd, slap ). Nou ja, we moeten het er maar mee doen. Het zou voor mij veel vervelender zijn als ik niet van de stuwing afkwam nu, dus eigenlijk is het wel prima. Jingels: Dank . Wordt er helemaal emo van. Jij niet meer kolven dus, lekker! En hoe gaat het met de oortjes van je dochter? Ik weet niet of ik blijf schrijven hoor, officieel mag dat niet toch? Maar goed misschien ga ik wel half en half meedoen en kom ik af en toe buurten (kan toch niet nalaten om mee te lezen ) Rozemarijke: Tja je darmen moeten het weer leren verteren he, en je kunt ook een kma en/of lactoseintolerantie ontwikkelen als je teveel in een keer neemt. Dus langzaam opbouwen als Thirza straks klaar is met drinken, is ook beter voor het beebje in je buikje!
Even snel -> Ireen, JAAAAA, JIJ hebt die kleine vent van jullie 18 maanden, anderhalf jaar gevoed, met jouw melk lieve meid! Die paar daagjes hoef je niet op te kijken toch meid? Vind het echt helemaal super hoor wat jij voor elkaar gekregen hebt, juist omdat je gewoon zo lang gekolfd hebt! Minny, welkom hier! En ik vind het idd meestal wel gezellig hier, kom er alleen veel te weinig naar mijn zin... ! Haha! Zogelukkig, mooi dat zn lipje al lekker aan het genezen is, ze kunnen ooit zo naar vallen ...Het is overigens bij de 2 toilet plasjes gebleven..haha. Zo hmmm meer had ik eigenlijk niet te vertellen wel gelezen, maar ach ja, moe, moe en ook nog een beetje moe... Hier overigens idd ook echt mega veel sneeuw! Hebben niet gemeten, maar tot ruim half je kuiten komt het...zucht...hoop dat de dooi snel weer komt ! Liefs Hanneke! Mocht het zo zijn trouwens dat ik hier niet meer kom voor die tijd, alvast fijne kerstdagen!
Pff.. had ik een heel stuk getypt, is het weg... @zogelukkig, ei via de bv gaat goed. Zelf heeft ze 2x heel klein stukje ei gehad zonder problemen. Verder moet ik 't eigenlijk nog goed uitproberen. Zal ik binnenkort eens doen. In januari melk/soja uitproberen via de bv. Hier is het overdag ook niet zo'n probleem, alleen 's avonds moet ze wel genoeg drinken, anders gaat ze niet slapen. En heb geen zin om 10 pogingen te moeten doen, dus dan maar een fles afgekolfde melk nadat ze eerst even bij mij heeft gedronken. Dat gaat nu goed. Kolfproductie valt ook wel mee, om 7u 160cc, 13u 140cc en 19.15u 160cc nadat Danique een half uur ervoor nog eventjes heeft gedronken. Alleen 's avonds om 22u is het dus wat te weinig maar kan ook komen omdat ik nu 's avonds helemaal leegkolf en zij dan juist flink drinkt in tegenstelling tot overdag. @Geke, helaas hier geen bad dus dat lukt niet. Ze is overdag gewoon te druk en s avonds nog eventjes beneden in haar pyjama en dan is ze ook hyper. Als ik met haar naar haar kamertje ga, begint ze in haar oogjes te wrijven en laat ze ook zien dat ze echt moe is. Danique droeg met 6 maanden mt 74, met 7/8 maanden mt 80. Broekjes weet ik niet precies, ik denk dat ze toen richting 68 ging en nu net naar 74. @Minny, het wordt hier wel iets minder maar ze drinkt ook minder. Overdag maar eventjes 1 borst, ik denk 80cc? Met de fles met moeite en een stuk of wat pauzes 120cc. @Cindy, wat goed zeg!! Das veel hoor rond 3 maanden! @Ireen, goed dat je dat zegt van langzaam opbouwen. ik zou gelijk weer volop gaan eten denk ik, ben gek op toetjes en ijs enzo. @Jingels, lekker zeg niet meer kolven. Hoe oud is jou meid eigenlijk? Tot hoelang kolven jullie onder werktijd? Ik ben nu net naar 1x gegaan ipv 2x. Mag tot een jaar onder werktijd kolven. Zou het kunnen om dan niet meer onder werktijd te kolven? Nadeel is dat ik 8 dagen achter elkaar werk. Moet hier eigenlijk vanaf februari 's nachts weer op wacht (kraamzorg) voor bevallingen. Zie het alleen absoluut niet zitten. Momenteel weer 3x per nacht m'n bed uit. Denk dat ik op 5 uurtjes slaap dan zit als ik moet werken. Heb geen kans om een keer bij te slapen. normaal ging ik gewoon 2 avonden vroeg op bed en was ik weer bijgeslapen. maar nu heeft dat geen zin. Slaap ik misschien om half 10 en om 10u komt D. weer. En manlief werkt in 3 ploegendiensten, dus 1x per 3 wk is hij 's avonds weg, 1x per 3 wk s nachts. D. mocht dan opzich wel bij de oppas slapen maar zie dat niet echt zitten nu ze 's nachts nog steeds komt. Pff...
Ik moet maar met m'n leidinggevende in gesprek denk ik of ik voorlopig 's nachts nog niet hoef. Als ze moeilijk doen, weet ik niet wat ik moet. Ook wel eens zitten denken om ander werk te zoeken... maar ja wat? Vindt m'n werk erg leuk. Nu heb ik een hele lieve leidinggevende maar ja, werk al sinds de zwangerschap niet meer 's nachts en krijg al jaar kolfrecht ipv 9 maanden. En er zijn volgens mij te weinig collega's die 's nachts op wacht kunnen. Maar ik geloof niet dat ik dat ga trekken. Ik kruip nu denk ik zo m'n bed al in, ben gewoon kapot na een korte nacht en een dag werken. En moet er nog 7.
@red: zou het zeker bespreken met je leidinggevende. Staat er niet iets van in je CAO? M.b.T. nachtdiensten? Mijn meisje is nu 13 maanden. Ik ging met 9 maanden over naar 1x per dag kolven op het werk en ´s avonds als vast kolfmoment uiteraard, nu dus niet meer. Mijn kolfspullen staan nog op het aanrecht... kan er toch nog slecht afscheid van nemen,merk ik. @hanneke: jij ook alvast fijne feestdagen, met vriend en kindjes.
Nou Red, dat lijkt mij ook wat teveel van het goede, als je er voor je werk ook nog uit moet in de nacht. Zou het gewoon bespreken dat je denkt dat niet te trekken. Aan een zieke werknemer hebben ze ook niets, en daar draait het wel op uit als je oververmoeid raakt. Jingels: O, sorry, ik dacht dat je het fijn zou vinden niet meer te hoeven kolven, maar het voelt een beetje dubbel voor je begrijp ik nu... sorry dus! Hier draaien ze elke avond ook nog een vaatje mee hoor, kan het ook niet laten Kan me ook niet toe zetten om banner te veranderen, maar doe ik na het laatste flesje. Zogelukkig: Melkchocola kan ik wel buiten (vreemd genoeg, had ik niet verwacht) maar inderdaad een kaasje, daar loopt m'n mond van vol. Ik wacht nog op stuwing (die niet komt) en anders ga ik de 23e weer rustig beginnen met wat te nemen Heb al een port salut bij de kaasboer gehaald, wilde eigenlijk wat pittigers maar deze om mee te beginnen.