Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    @zogelukkig: Wauw, dat spul moet ik hebben!! Bestel het wel even bij mn apotheek. Dat is inderdaad beter dan Bepanthen! :D Ik ben ook iemand die alles graag zo natuurlijk mogelijk wil hahaha, tuttebel ben ik hé.... ;)

@red, wat vervelend! Dat heb je met zulke banen ja, je weet nooit wanneer je je bed uit moet! Heb je zelf niet weer zin aan zo'n kleintje met dat werk, altijd van die leuke kleine baby's hihi. Hier beginnen de eierstokken alweer wat te klapperen..... :p Maar goed, mijn meissie is dan ook bijna 16 maanden. Maar we wachten nog even hoor!!

@Jingels: Ik heb mijn kolfspullen gewoon opgeruimd toen mn meisje 13 maanden geworden was, weg ermee. Maar ik snap je wel, soms denk ik ook wel van zal ik het weer eens proberen? Maar de laatste keren kwam er niet meer dan 20cc uit, nou daar ga ik geen half uur voor pompen.... :) Ik zie het wel, hoelang ik het red.

Meiden, kruip mn bedje in, net terug van een kerstzangavond.
    Ben doodop!! XXX

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @ireen: oh zo was het niet bedoeld. Het is meer het idee dat ik weet dat dit het laatste kindjes is...weer zo´n periode die je afsluit. Soms gaat het gewoon te hard... Nostalgie in deze kersttijd is mij ook niet vreemd ;)

Kolf ligt er trouwens nog steeds :) Moet nu toch gewoon naar zolder denk ik...

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ze mogen niet moeilijk doen Red.
    In het arbobesluit Zwangeren (EN dat alles geldt ook voor lacterende vrouwen) staat heel duidelijk dat de arbeid en de rusttijden zodanig ingericht moet worden dat er geen terugslag te verwachten valt op de lactatie. Als je wilt, pb ik je het hele arbobesluit wel even.

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Even iets grappigs:
    Jens is net gevallen met de slee (nee dat was niet grappig, maar hij had niets gelukkig). Ik schrok en PATS, stuwing en lekkende borsten!

Gaan zo met hem naar de bioresonantietherapeut. Ventje is erg huilerig en onrustig. Zo sneu...

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Ireen: haha, dat is idd wel grappig! (Die lekkende borsten dus :D). Benieuwd wat er bij de BRT uitkomt dan!

@Red: idd overleggen met je werkgever en aangeven dat je dit gewoon niet trekt en dat er dus een plan moet komen om te voorkomen dat je je ziek moet melden. Je werkgever zal volgens mij liever hebben dat je doorwerkt onder wat beperkende omstandigheden, dan dat je helemaal uitvalt straks!

6. Alita

Alita Niet meer actief

hihi hier laatst ook gebeurd, het zag er erg grappig uit maa dochter natuurlijk huilen...maar nu durft ze dus niet meer:(

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Zogelukkig, geldt dat ook nog na een jaar?
    @RM, daar heb je gelijk in! denk ook niet dat ze moeilijk doen, tot nu toe zijn ze steeds erg begripvol.
    @Ireen, hihi ze werken dus nog goed! ben benieuwd wat er uit komt bij Jens.

hoop dat hier snel weer wat sneeuw komt, wil er ook eens uit met Danique op de slee. Papa heeft er al en mooi stoeltje op gemaakt.

8. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Nou, ik zit hier voor de laatste keer (denk ik) te kolven.

Voor wie het wilde weten: Er kwam wel eea uit de tests van onze mysterieuze viking-achtige chinese dokter.
    Geen nieuwe allergie, maar een probleem met de spijsvertering waardoor sommige dingen gewoon echt niet goed vallen. Darmen zijn ook niet goed gerijpt. Hebben kruidendruppeltjes meegekregen. Het was weer een vaag verhaal, en een feest van herkenning. Hij kon me precies vertellen hoe Jens' poep eruitziet. Ik snap niet hoe ze dat doen, maar we gaan het maar eens even proberen. Hebben ook een lijst meegekregen met voedingsmiddelen die we beter niet en ook die we juist wel moeten geven.

Ik ben blij dat hij geen nieuwe allergie heeft, al maakt dit de zaken wel een beetje onduidelijk, want hij reageert wel duidelijk op bepaalde dingen dus en verteert sommige dingen helemaal niet (zie ik ook in de luier).

Ik kreeg een of andere olie omdat ik hormonaal uit balans ben (goh) en Roel iets voor zijn kriebelhoest.

Nou ik ben erg benieuwd of het iets uit gaat halen. Vaag of niet, ik geef het wel een kans.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

In dat arbobesluit staat geen tijdsaanduiding. Ik voed momenteel ook weer vaak en ik merk gewoon dat het me energie kost. Al werk ik niet, ik vind het toch mooi dat ze zo'n besluit hebben waarmee de lacterende vrouw beschermd wordt.

10. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Pff, mn dochter is echt niet lekker. 4de kies heeft ze veel last van, en haar longen zitten helemaal vol... :( Eet haast nix, drinkt haast nix... Vind dat altijd wat eng. Ze rent veel door het huis, en valt ook vaak, pff....(ze is ook zo wild!!!!!) O.a. met de drinkbeker nog in haar mond, hup weer huilen, heeel veeeeeel huilbuien, ze kan haast nix hebben. Tis alles mama, en anders niets! Arme schat van me....Hoop dat ze met kerst wat beter is, vind dit maar nix...:)

En mn "kloofje" gaat de goede kant op, vandaag voelde ik geen pijn bij de borstvoeding!!!!

Weet je wat zo grappig is, had zo'n dikke dip toen ik laatst ziek was EN in mn vlaggetjesweek zat! Had het idee geen druppel meer te produceren! Nu drinkt ze de afgelopen dagen ook iets beter en langer, en jaaaa ineens vollere borsten! :D Ookal drinkt ze maar max 3 maal per dag! Had gewoon echt weer zoiets van, ja er zit iets in! Super toch!!!

@Ireen, wat lastig! Ik hoop dat het werkt voor jullie zoontje! Het is allemaal inderdaad wat vaag, maar ik geloof er zeker wel in! Dus wie weet, kom je erachter wat er precies aan de hand is. Dat niet alles goed te verteren is zegt toch wel wat.... Hij heeft er zelf toch niet al teveel last van? :(

11. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Lenthe: Ja hij heeft daar wel last van, sterker nog, we zijn met hem daarnaartoe gegaan omdat hij zich niet lekker lijkt te voelen. Ik weet niet of ik erin geloof, maar ben wel bereid dit aan te grijpen en te kijken of het werkt, in plaats van dat ik mijn mannetje door het reguliere circuit met tal van belastende maag/darmonderzoeken moet sturen. Als dit niet werkt moeten we wel, maar eerst zo kijken.
    Fijn dat je kloofje beter gaat!

Ik heb gistermiddag dus voor het laatst gekolfd en gisteravond hadden we een mooi afscheid van mama's melk. De laatste melk was geel, dik en zout en schijnt bomvol antistoffen te zitten. Jens genoot en was daarna heel vrolijk met ons aan het knuffelen, en heeft er heerlijk op geslapen. Mama heeft bonbons en kaas gegeten, en hard gehuild. Nu dus wel emotioneel, maar dat mag dan ook wel. Nog een paar mooie fotootjes gemaakt, ik zal ze wel eens posten.

12. Alita

Alita Niet meer actief

@Ireen aah sterke hoor is ook emo om te stoppen meid, het is een prachtig hoofsstuk wat je afsluit....

Sterkte meid!!

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Ireen: konden we maar ruilen he? :) Jij nog even door en ik stoppen :D Maar neem er maar even rustig de tijd voor hoor, om ervan bij te komen!
    En hihi, die arts. Lekker vaag idd, maar als hij zomaar zo goed zit met alles beschrijven, geeft dat idd wel het gevoel dat de rest dan ook wel zal kloppen.
    Ik denk zelf wel eens: onze reguliere geneeskunde die nog niet eens zo lang bestaat, neemt altijd zo'n arrogante houding aan van dat dat kwakzalverij is, maar de andere kant is wel dat dit genezers zijn die geschoold zijn met eeuwenoude kennis, en als dat steeds gewerkt heeft, zal daar toch ook wel wat inzitten?
    Zou mooi zijn als het allemaal helpt iig!

O, en lekker.... bonbons en kaas! Hmmm. water loopt me hier in de mond! ;)

14. Alita

Alita Niet meer actief

Even een vraagje....

Ik heb nu al twee dagen ongi gevoel maar wordt het maar niet? Hebben jullie dit ook wel eens gehad....

15. Alita

Alita Niet meer actief

@Rz was je nu al geweest voor de echo eigenlijk?
    En hoe voel je je?

16. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Cindy: Ja heb ik ook gehad, werd de maand erna pas ongesteld. Maar als je nog vaak voed blijft hij vaak wel even uit.

Rosemary: Ja konden we maar ruilen. Maar dan wel aan de borst graag :D...
    Nou ja, die traditionele chinese geneeskunde zal wel niet nergens op gebaseerd zijn. Ik vind het vaag en dat bioresonantieverhaal vind ik helemaal raar, maar er zijn zat dokters in china die prima resultaten behalen en zij hebben echt een eeuwenoude kennis, die vast wel ergens op gebaseerd zou zijn idd. en als we in china hadden gewoond had het allemaal de gewoonste zaak van de wereld geweest.

17. Alita

Alita Niet meer actief

pff irritant he is dat......ach ja hoef nu niet perse ongi te worden hoor hihi...dacht al dat ik zwanger kon zijn. Ik bedoel dit heb je ook als je zwanger wordt tenslotte....

18. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ohw! Maar als je geen cyclus hebt en nog niet zwanger wilt worden dan zou ik wel een voorbehoedsmiddel gebruiken. Wij gebruiken gewoon condooms ten tijden van een eisprong, maar dat is al redelijk riskant. Als je niet weet wanneer je ei is dan zou ik wel een beetje meer oppassen nog!

19. Alita

Alita Niet meer actief

ik gebruik de cerazette.......dat zou stom zijn om sex te hebben zonder als je niet zwanger wilt worden hihi

20. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Oh gelukkig, ik dacht al...

Deel Deze Pagina