Borstvoeding en trots deel 3

Discussion in 'Borstvoeding' started by raspberry, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    poehh, dramadag dus. wat naar ireen, als ie je afwijst. Jo heeft dat ook gehad, dat ie zich niet liet troosten.

hier druk dagje want Robin heeft iets..zal wel sprongetje zijn... ieder uur drinken en alleen hazeslaapjes. alleen bij mij is goed.

later weer meer dus.

ZG sterkte vannacht... hoop dat t beter gaat!

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lieve iedereen, bedankt voor de felicitaties nog voor Malou en Ruben hun verjaardag. En bedankt natuurlijk voor de rest van de berichtjes ;).

Manuela,
    Tjee, lees nu pas over Louise, hoe is het nu met haar en met haar tandje/mondje? Even een echt heeeel domme vraag, maar had jij nou een borstverkleining gehad? En gaat het voeden goed? Bij Louise was het toch niet gegaan of had je het niet durven proberen, toch? Of ben ik echt nu abuis met iemand anders op het forum, dan sorry.

Redd,
    Haha lekker meisje daar in die hondenmand :p! Die is flink veranderd in vergelijiking met de banner foto :). Benthe lag hier van de week in de mand van de ‘leenhond’ een koekje te eten, heel relaxt (maar als ik zogelukkig’s reacties lees mag ik het niet meer toelaten, haha, maar ach dat beest ligt er toch niet in)

Jingels,
    Wow, alweer 11 maanden? Voor mijn gevoel heb jij echt nog altijd zo een heerlijk klein mormeltje :p haha! Geen griet van alweer bijna een jaar. Stom he? Fijn dat de lactulose niet meer nodig is en ze het gewoon zelf kan. Leuk dat ze lekker aan het kruipen is. Het popcorn topic, tja ik heb het ook gemist, maar las dat er mensen ge-banned zijn enzo, haha nouja geeft ook niet verder.

Rozemarijke,
    Over dat kauwen/slikken van grote dingen daar heb ik je idd volgens mij al eerder over horen praten. Misschien is het idd een idee om de kinderarts haar geheel na te laten kijken en anders een logopediste, gezien een kindje van de leeftijd van Thirza dat naar mijn gevoel wel zou moeten kunnen idd. De nachten gaan nog altijd niet zo super begrijp ik, hmmm das niet mooi! Maar ja wat doe je eraan he? Als we dat eens wisten. Mag ik je alvast heel veel plezier wensen voor vrijdag(nacht)? Zo ja, bij deze echt heel veel plezier, hopelijk word het een fijne avond! Zo nee, nouja dan niet :p.

Even een gekke vraag, maar misschien dat jij dat weet, als een kindje overleden is voor of tijdens of vlak na de bevalling, hoe zit het dan met dopen? Worden zulke kindjes ook gedoopt? Of gebeurd dat niet? Dat vroeg ik me af, omdat er hier in korte tijd 2 tweelingen (ja hoe bestaat het he? En er is er nog een onderweg in het dorp waarvan er al 1 is overleden) zijn geboren waarvan er 1 van de 2 kindjes overleden is. Vroeg me eigenlijk af hoe dat gaat, want de nu eenling kinderen worden binnenkort wel gedoopt, zijn die andere dan gedoopt voor ze werden begraven? Hmm tjee wat een vage vraagstelling weer…sorry.

Geke,
    Jij dus 2 kindjes die beide erg goed slapen :D, lekker gelukkig mee zijn toch? Hoewel ik ook absoluut niet mag klagen hoor in vergelijking met sommige mama’s hier in het topic (en ik tel het dan van 3 bij elkaar terwijl de meeste van hun er ‘maar’ 1 hebben). Jouw dochtertje die doet het ook echt gewoon super he?

Ireen,
    ‘Jammer’ dat je wat minder kolft nu, ligt het mss aan de drukte of andere omstandigheden? Of denk je dat het gewoon echt minder geworden is? Nouja nog eventjes idd he? Maar echt zo super gewoon dat je al zo lang voor Jens kolft! Mag hopen dat jullie nachten ook snel eens beter worden, dat Jens gewoon zelf lekkerder slaapt ook en daarmee papa en mama ook. Succes met inpakken, klussen en overhuizen.

Zogelukkig,
    Ook bij jou lees ik van heftige nachten, hopelijk zal ook dat snel minderen bij jullie. Bah wat naar van jullie mannetje zeg! Hoe is het prikken gegaan? Ik hoop zo dat het allemaal mee gevallen mag zijn :( :(. Bahhh…

Ninja,
    Ik zie dat Ireen al heeft geschreven wat in mij op kwam, misschien je huisarts eens vragen voor die neusspray, wellicht dat je daarmee toch wat gemakkelijker kolft?

12-uur achter elkaar slapen,
    Hmm 12 uur redden ze nog niet omdat ze er smorgens uitgehaald worden en anders zelf wakker worden, maar hier gaan ze er op het moment vaak al om 19.00 in en zijn er dan om rond 06.00 weer uit, dus 11 uur komen we soms wel aan bij Malou. Ruben niet want die komt echt nog zeker een keer of 3 per week snachts voor wat melk en Benthe die weet het op het moment ook te vinden, maar geeft niet.

Poes vs. Hond,
    Nou als ik moest kiezen en 1 van beide in huis moest nemen, dan werd het toch een poes. Daar hoef je namelijk niet in weer en wind mee naar buiten een keer of 5/6 op een dag, die kan gewoon op de kattenbak :p haha. Ja Hanneke is liever lui als moe :D! Owja en een kat, die blaft niet wanneer er mensen langs het raam lopen of als er mensen binnen komen, whaha. Maarja een hond die is toch ook wel weer heel lief om lekker tegen je aan te hebben. Een kat die komt al snel OP je zitten…bah…haha. Laat ik het maar bij kinderen houden :p!

Bij ons, alles gewoon nog hetzelfde zoals het gaat de laatste tijd. Wel heeft Leander straks vakantie en dan wil ik dus proberen of ik ook ‘vrij’ kan krijgen een week of misschien twee (en nog misschiener 3) maar dat ik dan alleen kom voor therapie (2/3 keer per week). Dat ik ook lekker thuis ben vrijwel de hele week, dat we even weer gewoon een gezinnetje zijn, misschien wilde we zelfs even een paar dagen weg gaan, even er tussen uit. Maar we zien wel.

Weet niet of ik het verteld had, maar de eczeem plekken van Benthe op haar rug die zijn nu bijna weg, smeren al even met hormoonzalf en ze krijgt sinds we daarmee begonnen zijn ook geen yoghurt meer. We wachten maar rustig af verder.

Liefs Hanneke!

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben niet wezen prikken vanmiddag. Kreeg het opeens benauwd, wil dat mijn man erbij is. Had allemaal doemscenario's van een overstuur kind wekenlang, net als met de DTKP's...
    We gaan pas als zoon net meer zo verkouden is trouwens, want naast de groene bellen hoest hij nu als een zeehond. Eerst even rust in dat lijfje, het heeft geen haast, die paar dagen maken ook niet uit.

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Ha Hanneke, leuk om te lezen. Zou leuk voor jullie zijn als jullie even bij elkaar mogen zijn, als dat kan dan ;)

Zogelukkig: Ik ga even zoeken, ik heb ergens een stuk over hechting en medische handelingen bij gevoelige/geadopteerde kinderen. Hoewel, ik ben het nog niet tegengekomen met opruimen hier (das bijna onmogelijk :D) dus weet niet of ik het nog wel heb, maar anders zal ik wat ik nog weet wel even opschrijven.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

@ZG: zou het idd ook doen op een moment dat het wat rustiger is. Bij Thirza ging het bloedprikken trouwens vrij goed, viel mij alles mee. Ik had destijds niet zoveel tijd om zenuwachtig te worden, kwam bij de KA en die stuurde me zo door naar het bloedprikken :)
    Maar dat werd gedaan door twee verpleegkundigen: eentje prikte, de andere hielp mij om Thirza zo vast te houden dat het prikken niet mis kon gaan. Ging heeeeel rustig, Thirza moest natuurlijk wel even huilen, maar eigenlijk ging het rustiger dan de RVP-vaccinaties :)

@Hanneke: sjonge, dus Benthe misschien toch ook wat overgevoelig voor koemelk?
    Over dat dopen: in de protestantse kerk wordt een kindje niet alsnog gedoopt. Hoe dat in de katholieke kerk gaat, weet ik niet zeker, meen wel eens gehoord te hebben dat het daar dan nog wel eens alsnog gebeurd, maar weet niet of dat zeg maar standaard is.
    Maar binnen de protestantse kerken wordt dat dus niet gedaan, omdat dopen gezien wordt als symbool, en niet alsof je door het dopen zelf 'gered' wordt, zeg maar ;) De bijbel zegt ook dat kinderen in hun ouders geheiligd zijn, wat zoveel wil zeggen als dat als ouders geloven en ze krijgen een kindje dat vroegtijdig overlijdt, ze erop mogen vertrouwen dat dat kindje bij God is.

@Ireen: he, lastig lijkt me dat! Ik verlang er wel eens naar dat ze juist voorkeur voor papa gaat ontwikkelen, omdat ik het wel als heel zwaar ervaar dat ik toch wel de grote veilige plek ben, maar als het zo sterk afzetten is, lijkt me dat wel heel lastig!

@all: vandaag terug gebeld door de assistent van de KA: hij wilde Thirza gewoon graag zien, geen telefonisch consult, dus over twee weken hebben we een afspraak. Ben benieuwd...
    Ze heeft vanmiddag flink in liggen halen met slaap, na dus een superbrakke nacht: geslapen van 12-16.30! Als ze vannacht ook zo lekker lang achter elkaar gaat slapen.... :) Manlief brengt 'r nu pas net naar bed, ze was nog zo energiek! Hypervrolijk gewoon, erg grappig. Dus we hebben 'r maar even wat uit laten razen en weer moe laten worden ;)

6. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    O, wat goed dat de kinderarts haar wil zien ipv via telefoon. Vaak doen ze overal zo makkelijk over! En lekker geslapen, altijd fijn!

Vanmiddag ging het wel goed, en was Jens gewoon blij en lief en kreeg ik de vertrouwde knuffels en snotterige kusjes. Ik denk dat het 'probleem' is, dat als Roel thuis is hij veel met Jens doet, gewoonweg omdat ik de laatste tijd eigenlijk een beetje ingestort was. Gaan dat dus wat meer reguleren, want leuk is het idd niet, maakt me onzeker over zijn hechting e.d., hoewel die toch bij Jens wel goed zal zijn?
    Vanmiddag overigens wel even laten huilen (brullen :() in bed, hij maakte echt de boel van eieren. Resultaat: Na 7 minuten sliep meneer als een roos. Heb ik dan toch wel goed aangevoeld. Pfff wat moeilijk zeg, moeder zijn *bloos*.

7. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

Mar 18, 2009
    1,795
    1
    0
    Grunn!
    Hallo Dames,

Zou ik me bij jullie mogen voegen? Het lijkt me nl erg gezellig om te kletsen over kindjes, bv en alle perikelen er omheen.

Liefs Dinges

8. raspberry

Gezellig hoor, wat mij betreft! :)

Meiden, hier vannacht gelukkig weer even een goeie nacht met maar 1 keer wakker! Pff, ondanks dat ik nog wel koppijn heb, knap ik er al een eind weer van op! :) Ben zelf ook alleen wakker geweest toen Thirza wakker werd, dus echt 2 keer een uur of 4,5 achter elkaar geslapen :)

9. zogelukkig

Meid, maak je over die hechting maar geen zorgen hoor!
    Mijn zoontje is godenzijdank ook stapelgek op zijn papa! Na het weekend of vakantie moet hij dan ook echt altijd even afkicken. Wij eten altijd samen 's avonds en papa doet hem altijd in bad, dat is hun feestje. Voor de rest is papa door de week heel druk.
    Tijdens de vakantie was het heel de dag: papaaaaaaa! Ik vond het prima; eindelijk eens de handen vrij! Ben er ook best vaak alleen met de honden op uitgetrokken, ik vond dat heerlijk!
    Maar als knullebul valt of een nachtmerrie heeft, dan is het mamaaaaaaa! Als papa hem dan als eerste troost of optilt, dan blijft hij huilen en als ik het dan overneem dan is hij meteen stil, dat vindt mijn man dan weer niet zo leuk.

10. zogelukkig

Mijn man en ik zijn inmiddels ook strontverkouden, wat een snot kan er uit een lijf komen zeg! Halve nacht wakker gelegen. Gekke is dat zoonlief gisteravond helemaal niets wou eten en alleen een paar slokjes borst had gehad (viel in slaap) en geslapen heeft van 20.00 tot 07.00 uur, een nieuw record!
    Wat ons opvalt is dat sinds zoon zo'n last van zijn darmen heeft, steeds zo verkouden is. Zo is hij de eerste 16 maanden nooit verkouden of ziek geweest en nu continu lijkt het wel. Toch weer een bewijs dat die weerstand in de buik wordt bepaald.

11. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    O dat is zeker, en bij een allergische reactie is het immuunsysteem ook zo druk met allergisch reageren dat zo'n virus er zo doorheen glipt! Jens is altijd verkouden tijdens een sprongetje, en als hij verkeerde dingen heeft gegeten.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zogelukkig,
    Ahh, fijn dat je toch niet geweest bent, althans, fijn, nouja ik weet niet hoe je het noemen moet. Hoop dat zoontje maar snel op mag knappen en weer rustig mag worden. Groot gelijk dat je niet nog meer onrust wil veroorzaken in deze tijd. Beterschap voor je man en idd waar snot ooit allemaal vandaan kan komen das onbegrijpelijk.

Ireen,
    Ja idd zou zeker fijn zijn, maar we wachten nog rustig af. Moeder zijn kan ooit best moeilijk zijn idd meid, daar hoef je niet voor t blozen toch? Fijn dat hij na 7 minuutjes huilen/brullen lekker in slaap is gevallen. Blijkbaar is hij dus misschien dan een van die kindjes die het nodig heeft? Maar idd even weer zorgen dat jij iets meer met hem doet zegmaar (klinkt nou net alsof jij niks met Jens deed/doet, maar dat bedoel ik absoluut niet), hem zegmaar weer meer ‘vertrouwen’ in jou te geven dat je er wel gewoon echt helemaal voor hem bent, want dat ben je immers (en ook als het met jou even wat minder gaat). Tjee dit is weer lekker onsamenhangend zeg…sorry.

Rozemarijke,
    Dankje voor je uileg over dat dopen, tja mocht dat hopelijk toch wel aan je vragen ;). Maar het is van de hervormde kerk hier en dat is dan toch protestants? Hmm nouja ik heb er geen koek van gegeten dat begrijp je al. Maar oke het is dan dus gewoon idd dat de kindjes toch wel bij God zijn. Dat is wel heel erg fijn. Geen idee of Benthe overgevoelig is voor koemelk, maar ik wel. Ik gebruik het zelf ook heel weinig en de kunstvoeding is ha. Maar sinds ze bijna elke dag yoghurt krijgt is het gekomen, dus ik heb dat de schuld gegeven, weet het totaal niet, geeft ook niet verder. Fijn dat jij een aardig goede nacht hebt gehad. Fijn dat je gewoon even langs de kinderarts kan lijkt me, fijner dan een telefonisch consult gezien hij/zij dan ook echt even Thirza kan bekijken.

Dinges84,
    Wat mij betreft ben je welkom om hier te komen kletsen over van alles en nog wat. Welkom dus :D!

Hier vandaag een rustig dagje voor mij, of tenminste de kids zijn er niet en ik ben thuis wat niet bepaald betekend dat het ook echt rustig hoeft te zijn, maar eigenlijk zou ik het fijn vinden als het rustig is.

Geen borstvoedingsperikelen hier, maar een kdv :p haha. Ons kdv is een tijdje geleden tijdelijk verhuist naar een nieuwe locatie om de oude locatie op te knappen en als die opgeknapt was op 2 verschillende locaties door te gaan met dus een nieuwe groep erbij.

Nou zit die nieuwe locatie in ons dorp en de oude in een ander dorp. Malou en Ruben, die blijven lekker in ons dorp en zijn geschoven naar een groep met kinderen van 2.5/3 jaar tot 4 jaar en hebben hun ‘eigen’ leidsters gehouden. Gaat helemaal goed gelukkig. Maar nu zou Benthe ook gaan vandaag, maar zij zou naar de oude locatie gaan in het andere dorp, omdat op de locatie in ons dorp de groep van 0 jaar tot 2.5/3 jaar vol is. Prima, maar daar dus onbekende leidsters enzo. Gaat ie vanmorgen haar brengen voor de eerste keer, heeft ie (ja schaam me dood) ruzie gemaakt met de leidster daarzo…zij wilde perse weten hoe laat Benthe gegeten had vanmorgen, nou heeft ze niet gegeten want ze krijgt smorgens alleen borstvoeding, maar hij wist dus niet hoe laat dat was. Het was nogal druk vanmorgen en hij wist het gewoon echt niet. Maar die leidster wilde het perse weten. Hebben ze daar dus samen ‘ruzie’ over staan maken. Hij heeft haar er wel gelaten en die leidster is accoord gegaan met dat ze tussen 6 en half 9 wel gedronken had. Ergens vind ik het wel grappig, kom op, waar ga je niet moeilijk over doen, zowel van hem als van die leidster hoor. Maar aan de andere kant, wil ik haar daar wel hebben? Gaat het volgende week weer zo? Grrr word daar wel moe van hoor.

Liefs!

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Ik moet er stiekum een beetje om lachen. Ze kunnen toch eten/drinken aanbieden en als ze eet eet ze en zo niet dan niet? Maar goed, als ik Leander was geweest had ik gezegd: 'O zo ergens rond ontbijttijd :D'

Is ook zo hoor, Jens weet ook wel dat ik er ben (hij vindt dat dus vanzelfsprekend en wil liever wat meer luxe, in de vorm van papa :D Eigenlijk is het heel grappig, maar leuk is het niet altijd).

14. raspberry

@Hanneke: haha, dat Leander zich zo uit de tent heeft laten lokken! Ik had ook gewoon maar wat uit m'n duim gezogen, als ze dat nou zo vreselijk belangrijk vinden! Hoor het wel vaker van KDV's, dat er niet echt op verzoek gewerkt kan worden, maar volgens vaste schema's enzo... :(

@dieten: even een tip, omdat ik er van de week net zelf achter kom, maar voor elk dieet dat je volgt vanwege ziekte of allergie, kun je een vast bedrag per jaar aftrekken van de belasting. Als je op de site van de belastingdienst dieetvoeding intypt bij zoeken, krijg je een paar linkjes en kun je de bovenste aanklikken, dan krijg je een heel overzicht wat je per dieet af mag trekken! Scheelt nogal behoorlijk, je krijgt er toch een leuk bedrag voor terug! :)

15. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

Mar 18, 2009
    1,795
    1
    0
    Grunn!
    #95 Nijn84, Oct 13, 2010
    Last edited: Oct 13, 2010
    Hallo dames,

Leuk dat ik me bij jullie mag voegen!!
    Zal even wat over mijzelf vertellen.

Ben 25 jaar en woon nog net in de provincie Groningen (aan de grens met Friesland) Ben 2,5 jaar getrouwd en ben sinds 19 mei de gelukkige en trotse mama van een dochter :D Ik werk als gastouder bij een gezin met 3 meiden (5, 2 en 6 mnd) en neem onze dochter lekker mee. Af en toe is het best druk maar ik geniet volop van alle dames :D Verder werk ik bij mijn ouders. Zij hebben een horecabedrijf. En heb vrienden die een schip (ook horeca) hebben waar ik ook wel eens werk.

Sinds 19 mei geef ik vol trots onze dochter bv! Het begin was wel heftig. Onze dame was na 5 dagen, ondanks de bijvoeding 13% afgevallen en moest weer worden opgenomen. Voeding genoeg maar onze dame was te klein en nog niet sterk genoeg om goed te drinken. (Ze is met 38+1 geboren na een inleiding i.v.m. zwangerschapsdiabetes.) Ondanks allerlei ongewenste, negatieve adviezen volgehouden.. En daar ben ik stiekum toch wel erg trots op!

Zal vanaf nu proberen mee te lezen en te schrijven!

Liefs Dinges

16. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    He meiden, ik wil me ook graag bij jullie voegen als jullie dat goed vinden?

17. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Iedereen welkom wat mij betreft!

En dinges: O das ook niet de meest gewenste start! Hoe is het nu met je spiegels, is alles alweer gestabiliseerd?

Rozemarijke: Ik kan het niet vinden! bedoel je www.belastingdienst.nl? Als ik daar dieetvoeding intyp krijg ik allemaal rare links...
    Fijn dat je lekker hebt geslapen!

Wij mogen morgen nog even in ons nieuwe huis kijken, daar heb ik me toch een zin in, ben helemaal zenuwachtig!

18. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    He dinges, jij hier ook?
    @Sam, welkom!

@RM, ga ik dat even onthouden! Alle beetjes helpen maar weer!
    @Zogelukkig, beterschap alle3 daar!
    @Hanneke, jee... dat dat zo belangrijk is!

Hier weer druk aan het werk, gelukkig weer een bv-kindje.
    Danique kan sinds vandaag staan! Grote meid! Volgens mij komen er ook weer tandjes aan, ze is niet helemaal fit, flink kwijlen en rode wangetjes.

Ik ga hier even tv kijken en ondertussen was opvouwen, nog even een beetje productief zijn.

19. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Gezellig :D ! Zal ik me even voorstellen..
    Ik ben dus Sam, 25 jaar en moeder van Jildou en Rinze. Jildou heb ik 14 maanden bv gegeven en toen wilde ze zelf niet meer. Ik was toen ook weer zwanger van Rinze en die krijgt nu ook weer bv. Beide kinderen van ons hebben een bijzonder begin en helaas geen onbezorgde, genietende kraamtijd gehad. Even in het kort:
    Jildou was 3 weken oud en werd wat blauw met drinken en wilde slecht drinken, de ha stuurde me naar de kinderarts en daar waren we net een half uur en toen stopte ze met ademen. Daar gaat je roze wolk! Aan de beademing gelegd en naar het UMCG overgebracht. Ze bleek het wpw-syndroom te hebben, hartritmestoornissen, wat normaal eigenlijk niet bij baby's voorkomt. Ze heeft daar 4 weken gelegen, en ik ben bij haar gebleven en blijven bv geven (toen ze weer van de beademing af was na 4 dagen), gelukkig is ze daar overheen gegroeid inmiddels en is ze een heerlijke vrolijke meid.
    Rinze bleef tijdens bevalling vastzitten met z'n schouder (bijna 8,5 pond) en hij heeft eerst steeds scheef voor de uitgang gezeten tijdens de weeën zeg maar. Hier heeft hij het KISS-syndroom aan over gehouden (zeg maar vastzitten van de bovenste 3 nekwervels)wat bij de meeste kinderen na 2/ 3 behandelingen bij een therapeut klaar is, duurde bij hem 6 behandelingen en de 7e komt ook nog. Maar we gaan na weken huilen en zware tijden nu de goede kant op, op de nachten na dan helaas.

Verder ben ik lerares op een basisschool voor 2 dagen (begin pas weer in januari). En getrouwd en ook hebben we nog 2 honden. Dus drukke bedoeling ;) !

20. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Hai Sam, dat klinkt ook niet echt lekker zeg! Vooral die hartritmestoornissen, vreselijk!

Hier ook wel een x aantal behandelingen wegens KISS gehad hoor, is niet altijd zo snel over (en kwamen er ook pas na 4 maanden achter, dus zal ook niet geholpen hebben). Volgens mij had Thirza van Rozemarijke ook het KISSsyndroom, je hoort het heel vaak de laatste tijd, helaas! Gelukkig dat het nu beter gaat met jullie kindjes, maar even van bijkomen!

Share This Page