Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ja. Jens wordt 's middags er ook vaak wakker van, raakt dan in paniek en dan komen er allemaal scheetjes en een zure vieze luier. Vervolgens kan hij niet meer slapen en zo raakt hij steeds meer oververmoeid, 's nachts idem dito. Is echt niet fijn nee, zo zielig! Hij pakt ook vaak mijn hand en legt die op zijn buik, dan moet ik wrijven en probeer ik wat pijn van hem over te nemen :)D naief he :D). Als hij nergens last van heeft slaapt hij gewoon en hoor je hem er niet over.

2. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    @rozemarijke... vind het maar vervelend dat ik het gevoel heb dat m'n ventje niet genoeg melk krijgt om de nacht in te gaan.
    Geven die neussprays meteen succes?
    Heb nu uit onmacht 2 tabletjes motilium genomen (deze middag en daarnet..)
    Maar dat helpt misschien niet stande pede?

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Weet niet wat motilium doet... :)
    Die syntocinon, daarvan krijg je een (sterkere) tsr, (meteen dus idd. Alhoewel er een kleine groep vrouwen is geloof ik, bij wie het niet helpt), schiet de melk dus eerder toe en helpt je productie dus weer omhoog.
    Verder vooral veel huid op huid contact hebben, is ook goed voor je tsr :)

@Ireen: nou, merk ook hier dat masseren wel helpt hoor! En de troost ook enorm natuurlijk! ;)

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @theLady, wat vervelend!! Hier met 5 maanden ongesteld en de dips waren de eerste keren erger dan nu.
    Hier een tijdje 's avonds laat gekolfd en haar dit voor het slapen gaan extra gegeven. Ik zit hier gelukkig wel altijd ruim in de melk en heb vaak wel wat in de koelkast staan.
    @Ireen, kindje is in het ziekenhuis nagekeken door de kinderarts ivm meconium houdend vruchtwater. Maar dit was dus thuis, heb de vk wel gebeld en die is langsgeweest. Kindje zat niet lekker in haar vel, last van misselijkheid/slijm, waarschijnlijk speelt dat ook wat mee en 't was een heel pittig meisje en het gebeurde tijdens het verschonen wat ze duidelijk niet leuk vond.
    Ouders hebben ook instructies gekregen wat ze konden doen en als het een minuut aanhield, dat ze 112 moesten bellen.
    Ik spreek slecht Engels en 't gezin amper Nedelands dus was blij dat de vk ook even kwam (die kwam uit Nieuw-Zeeland) dus kon wel met een goed gevoel naar huis. Al hoop ik dat het niet meer is voorgevallen.

@RM, leuk zeg de echo! Hopelijk is het geen coeliakie!!

5. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Zo, heb weer even alles bijgelezen, maar was wel veel en heb niets bijgehouden dus kijken wat ik nog weet...

Dinges: heel veel sterkte de komende dagen.

Ireen: wat fijn dat de praktijk zo goed gaat dat jullie al personeel moeten aannemen! Ook wel spannend, lijkt me, of doen jullie het op een soort van freelance basis? En de laatste voeding was dus echt heel anders van samenstelling? Grappig, want hoe weten je borsten dat het voor het laatst is? Omdat je al erg weinig kolfde de afgelopen dagen zeker?

Red: oei, spannend inderdaad 30 sec is dan best lang, kan ik me zo voorstellen. Is het hun eerste kindje? Lijkt me trouwens een heel leuk beroep, dat je hebt. Afgezien van de nachtdiensten dan, hoewel het vast ook wel mooi is om bij een bevalling te mogen zijn. Heb je het gesprek al gehad met je leidinggevende over de nachten?

Hier: nou, dramanachten hier. Toon wil nu lniets anders dan staan en dan dus ook in bed. Hij kan alleen nog niet zelf gaan zitten, dus wakker in bed leggen is geen optie. Ik kreeg de tip om een lange slaapzak te nemen en deze dan in te stoppen en hoera, het werkt! Niet altijd, als Toon echt niet wil, friemelt hij zich alsnog los om dan in slaapzak te gaan staan, maar als hij erg moe is, werkt het in ieder geval. Hij was alleen de afgelopen dagen erg wakker na zijn normale nachtvoeding (om een uur of 2 a 3). Normaal leg ik hem dan gewoon slapend weer in bed, maar nu... Echt klaarwakker... Na een uur proberen, neem ik hem dan toch maar bij ons in bed. Daar valt hij dan wel in slaap. Combinatie van willen staan en verlatingsangst vrees ik. Zucht... is wel vermoeiend zo!

Maar... morgen lekker een dagje uitrusten. Ik heb vrij en mijn man ook. Hij denkt dat we gaan klussen, maar ik heb als verrassing een saunadagje geregeld. Ik heb er zin in! Ik heb hem vandaag wel al gezegd dat hij morgen een verrassing krijgt. Ik hoop niet dat hij heel graag had willen klussen, haha! En, o ja, ik bedoel de gewone betekenis, met verf en kwasten en zo ;).

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wij hebben eind van de maand een afspraak bij de ka, wordt nog gekeken of het eerder kan. M'n kind heeft pijn, zo gaat het niet langer.

Sinds 17/12 is zl minimaal 2 tot 2,5 uur wakker 's nachts. Hij heeft dan pijn. Het zijn zijn darmen. Hij ligt te kronkelen van de pijn en roept maar auwauwauw... veschrikkelijk voor het ventje!:(

Wij zijn beiden een beetje aan het eind van ons latijn. Vannacht kwam hij drinken van 03.30 tot 04.05, ging wel slapen, maar was om 05.30 weer wakker en heeft weer een half uur gedronken. Hij wijst dan ook naar zijn buik, die keihard aanvoelt. Wat ben ik blij dat ik destijds die cursus babymassage heb gevolgd, het geeft hem wel verlichting en hij wordt er rustig van.
    Om 06.00 uur hebben we hem nog wel teruggelegd maar hij en dus ook wij konden niet meer slapen en dus is mijn man met hem opgestaan en heeft mij laten liggen. Voor het eerst sinds 20 maanden dat het me gewoonweg niet lukte om als eerste naast mijn bed te staan. Mijn man heeft vandaag een drukke dag op kantoor, maar heeft vanochtend de vaat weggewerkt, 2 wasmanden opgevouwen en stof gezogen, zonder hem zou het huis een nog grotere puinhoop zijn, want ik ben zo moe dat ik soms gewoon sterretjes zie.
    Ik ben trouwens niet moe van het voeden hoor; als zoon wakker is ben ik ook wakker, dus dan kan ik net zo goed voeden.

7. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Zogelukkig: nee, tuurlijk ben je niet moe van het voeden, je bent gewoon moe van het zorgen en opstaan voor een ventje dat nogal wat van jullie vraagt. Kan hij ook niets aan doen, maar vermoeiend is het zeker! Ik hoop dat jullie snel bij de kinderarts langs kunnen. Wat vervelend dat het steeds niet lekker gaat en wat sneu voor de kleine man en zijn buikje. Ik wens jullie heel veel sterkte!

Nijnja, herkenbaar, hier ging gaan staan ook samen met verlatingsangst. Lekker in bed nemen, het gaat vanzelf weer over. En inderdaad, afbouwmelk wordt gemaakt tijdens het afbouwen. Je melk bevat per dag een x aantal antistoffen, of je nou 1, 6 of 8 keer voedt. Als je 1 x per 5 dagen kolft, bevat die ene voeding antistoffen van 5 dagen.

Massseren helpt zeker bij buikpijn, maar ik probeer soms wat weg te halen door handoplegging, das dan wel weer wat vager, maar volgens Roel helpt het.

8. fafje

fafje Niet meer actief

ik zag wat over Motilium staan...dat is hier de reden van de erge hevige buikkrampen! Dosis werd blijkbaar in verhouding tot het drinken veel te hoog..
    Dit heeft dus veroorzaakt dat hij in 3 wkn maar 2x gepoept had...met behulp van laxeer!

2dgn geminderd...daarna 2 dgn gestopt...en die 2 dgn kregen we op een normale manier poepluiers en krampvrij!

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Zogelukkig, wat erg voor je zoontje!!
    @Nijnja, hopelijk vind je man het niet erg!! Lekker toch!
    't Was hun eerste kindje ja... Ik heb net gebeld en heb 25 jan. een gesprek met haar. Ze gaf aan dat ze het gevoelsmatig begreep maar zakelijk gezien niet op kon lossen.
    We zien het wel... ik trek het nu allemaal maar net dus met de nachten erbij gaat het gewoon niet.

Zit in twijfel of ik niet ander werk moet zoeken... zou lekker zijn om gewoon 3 dagen per week te kunnen werken en minder vermoeiend. Maar vindt m'n werk ook erg leuk... met m'n diploma kan ik wel in de ouderenzorg aan't werk maar dat trekt me absoluut niet meer.

10. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    #990 Bajou, 29 dec 2010
    Laatst bewerkt: 29 dec 2010
    Oké.. maar als het nou niet aan je TSR ligt? Die komt meteen hoor, heb gewoon minder melk.
    Gisteren was het beter, misschien dat de motilium (domperdiom ofzo :D ) toch helpt. (Is een middel tegen misselijkheid, maar heeft als bijwerking dat het de melkproductie verhoogt, staat info op borstvoeding.com)

@fafje, waarom nam jij motilium dan?

@red88, ja haha, ik ben zo'n muts die nog steeds niet kolft (heb er ook geen) en geen enkele fles in huis heeft ook... dusja, hier moet hij het maar doen met wat er uit m'n borsten te drinken valt :)
    Maar gelukkig; de ongesteldheid lijkt alweer over te gaan (wat een meevaller, 4 dagen ipv 8 voor de zwangerschap!!)... en lijk wel weer genoeg melk te maken!

11. raspberry

He meiden,

ff ego, beetje raar nieuws gehad vanochtend, want het babytje dat we verwachtten, blijkt een leeg vruchtzakje te zijn. Is met 7-8 weken opgehouden met groeien, maar nog geen tekenen dat mijn lijf het afbreekt. Heel gek, dat er dus een maand lang niets gebeurt en je lijf het blijkbaar maar laat voor wat het zijn moet.
    Als het goed is wordt ik straks wel gebeld door de VK, dan maar eens kijken wat nu verder...
    Voel me een beetje onbestemd nu. Verdrietig ook, maar dat onbestemde overheerst eigenlijk wel: 't was allemaal nog zo heel erg niet-concreet en dan zit er ineens enkel een vruchtzakje met een moederkoek, wat ook zo abstract is allemaal, als je lijf er verder nog niets mee doet.
    Dus nou, hopen maar dat ik snel ongesteld ga worden, dan hebben we dat iig maar gehad...

12. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Red, kun je niet als freelancer aan de slag?

13. Alita

Alita Niet meer actief

aaaahh nee meid.......:(
    Sterkte hoor...weet niet wat ik verder kan zeggen...:(

14. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Oh Rozemarijke ik heb helemaal over je bericht heengelezen.
    Wat een rotnieuws :(
    Ik zag elders al een bericht van je en je banner was weg, dus dacht dat Thirza misschien was opgehouden met drinken (dacht nog aan de bvbanner), maar blijkt dus iets heel anders.
    Hè bah meid, ik had je zo graag goed nieuws gegund!
    Heeft de verloskundige al gebeld?
    Is je man thuis van zijn werk of ben je helemaal alleen?

15. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Jeetje Rozemarijke, wat verdrietig :(. Wat gemeen dat je lijf je een héle maand nog in de waan hebt gelaten! Ik hoop echt dat je dit in ieder geval snel kunt afsluiten, en dan maar kijken of jullie het samen een plekje kunnen geven... heel veel sterkte en een dikke knuffel!

16. raspberry

Ja, voel me idd wel een beetje in de steek gelaten door mijn eigen lijf :( Pfff, en nu maar hopen dat het gewoon snel op gang komt, want ik denk dat ik gek word als het nu nog een paar weken gaat duren :(
    VK nog niet gebeld, heb zelf geprobeerd te bellen, maar op het gewone nummer wordt niet opgenomen en het spoednummer vind ik ook zo wat hiervoor... of zouden jullie dat wel doen?
    Heb inmiddels op een vlaamse medische site wel info gevonden over wat nu verder, dus nouja... daar zit ik nu iig niet meer over te piekeren :(

Manlief is thuis gelukkig, heeft deze week ook vakantie. Zijn kids zijn er ook, daar kan ik even niet zo veel van hebben nu, komt ff niet zo fijn uit, maarja... :(

Thirza is wel vrolijk, die knuffel ik helemaal beurs nu :D Wasv vanochtend toen zij bloed geprikt moest hebben ook een echte bikkel: helemaal niet gehuild, alleen maar met intense belangstelling alles te volgen, dus was supertrots op d'r!

17. Alita

Alita Niet meer actief

Ja is een ***gevoel dat je lijf gewoon doet alsof ze zwanger is...lijkt me heel erg!!

Laat je het verder gewoon gebeuren nu....omdat je zegt dat je hoopt dat het nu snel gebeurt?

18. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik zou denk ik bellen als ze om 17:00 nog niet gebeld hebben. En dan maar het spoednummer, want voor jou heeft het haast en dat moeten ze dan maar begrijpen (vooropgesteld dat je wel even gewacht hebt dus). Typisch gevalletje van zorg op maat.

Ja ik snap dat je je echt heel teleurgesteld voelt... Vind het ook wel lang dan hoor, je lijf 4 weken mooi weer spelen en dan zoiets. Ik was trouwens voor mijn miskramen ook niet misselijk, en bij Jens giga. (las even je berichten elders).

Wat stond er op die site dan?

Gelukkig is je man thuis, dat is wel fijn. Zo jammer ook dat je op dieet bent, wij hebben beide keren afhaaleten gehaald omdat we het ook echt niet konden opbrengen om ook maar iets te doen, laat staan koken. Je voelt je gewoon zo leeg en teleurgesteld, kan het me nog wel herinneren.
    Ik wens jullie heel veel sterkte, en een dikke knuffel!

19. raspberry

Ach, we hadden voor vanavond macaroni staan en voor de kids moeten we toch sowieso de boel draaiende houden, (en anders zouden we altijd friet nog kunnen halen natuurlik). Mijn man moet vanavond oefenen voor de band van de kerk, (speelt in de oudjaarsdienst), en ik denk dat ik mijn ouders dan even rustig bel, dan zijn die ook thuis, en dan lekker mijn bed opzoek.

Die site meldde dat je in principe gewoon af kunt wachten tot je lijf het zelf af gaat stoten, (alhoewel dat aan mijn borsten te merken nog wel even kan duren), en dat er niet zo gauw een medische noodzaak voor een curettage is. Laat het maar gewoon gebeuren hoor, kan ik ook al vloeiend afscheid nemen van het leventje dat er had kunnen zijn... Met zo'n curettage is het zo steriel en zo snel weg enzo. Laat m'n lijf het maar zelf doen, en dus idd hopen dat dat een beetje vlot gaat gebeuren, want ik ga er ook geen maand meer op wachten, denk ik nu. Maar misschien denk ik daar anders over als er over een paar weken toch nog niets gebeurd is, (alhoewel er dan vast wel een medische noodzaak komt om te curetteren :().

Van de VK wil ik idd wel weten of dit nou normaal is, dat er rustig een maand iets blijft zitten, en hoe lang dat max mag zijn, of dat mijn lijf toch echt een beetje gek doet... Nouja, horen we dan wel, maar even zien of ik straks dat spoednummer nog ga bellen...

20. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    heel veel sterkte meis XXX

Deel Deze Pagina