@Dinges lijkt me ook heel erg om zoiets mee te maken .....heel veel sterkte... en dan ook nog jarig dat is ontzettend dubbel... @Zogelukkig jeetje meid.....wel goed voor jezelf zorgen he! Wel fijn dat je nu gecatetheriseerd bent....is niet zo heel erg fijn gevoel als ze dat doen (al 4x gehad) maar wel als je zo`n buikpijn hebt! Goed dat opa en oma zijn gekomen...nu wel ook je rust pakken dan...
even snel een vraagje hoor tussendoor dit is dag 3 dat meneer elke 2 uur, hooguit 3 uur wil drinken. ook s'nachts komt ie weer een keer extra de laatste nachten. en na de voeding begint ie ook al weer heel snel zn vuist in zn mond te doen. ik dacht aan een regeldag maar zit al op de 3e dag. is het dan ook een regeldag? groetjes
He meiden, thanks voor al het meeleven Hier is het wel OK, verdrietig en dat komt met golven en dan zakt het ook wel weer af enzo. En dan steekt het ineens de kop weer op. Verder slaap ik baggerslecht, (was vanochtend om 3.15 wakker en daarna niet meer kunnen slapen. Benieuwd dus hoe lang ik het vanavond ga trekken). Fysiek blijft alles vooralsnog nog rustig, wat ik wel even heel OK vind: de kids van mijn man zijn er nog, en ik loop eigenlijk de hele tijd te hopen dat het allemaal niet doorzet terwijl zij er nog zijn. Maar goed, we gaan ze over 5 minuten naar huis brengen, ds daarna komt er hier rust in huis en mag het ook gewoon gaan gebeuren. Mijn ouders komen vanmiddag nog, die komen hier oud en nieuw vieren en dat is voor nu wel even heel erg prima. Geen verplichte gezelligheid, gewoon mezelf kunnen zijn en ook m'n bed in kunnen duiken als dat zo uitkomt. Met de VK afgesproken dat we het even aankijken tot donderdag en dan verder gaan zien. Hoop dat we tegen die tijd niet verder hoeven te zien en dat het wel klaar is dan... @ZG: he, bij jullie ook al zo'n ellende! Ik hoop maar dat het op gaat knappen en dat ziekenhuisopname niet nodig gaat zijn! Wel goed voor jezelf blijven zorgen he?!?
Hoi Rozemarijke, je bent ene bikkel hoor! Het lijkt me zo naar zoiets! Ik snap alleen niet zo goed wat het nou was; is een leeg vruchtzakje iets anders dan een (vroege) miskraam? En hoe komt zoiets, weten ze dat? Het lijkt me idd een dubbel rot gevoel; ten eerste dat het niet levensvatbaar was en ten tweede dat je lichaam je zo in de steek heeft gelaten al die weken, ik zou me dan zo bedonderd voelen! Hier gaat het af en aan, heb nog wel buikpijn en ben doodop. Ik lag op bed, maar zoonlief gilde heel de tijd om mij, wou drinken. Ik voel me een beetje down, heb zo'n raar onbestendig gevoel. Had graag gezien dat eea nu beter was geweest na 20 maanden. Wanneer gaat onze knul zich beter voelen, wat heeft ie toch? Hoe zou 2011 eruit gaan zien? Mijn ouders willen mijn man en mij even de stad in sturen, dat lijkt ze goed voor ons, maar ik heb geen zin. Zit hier ook nog eens met twee oversture honden van het carbit schieten, de rust is ver te zoeken...
Nou, het technische verhaal is dat als een bevrucht eitje zich in gaat nestelen en de cellen zich gaan delen, (dat is dan al bezig geloof ik), dat klompje cellen zich weer splitst in de placenta en het eigenlijke vruchtje, dat dus uitgroeit tot een baby'tje. Alleen gaat dat zeer regelmatig mis, (1 op de 10 zwangerschappen, begreep ik), en ontstaat er dus geen vruchtje, terwijl de cellen zich wel innestelen en er zich wel een placenta vormt. En dan zie je op een gegeven moment op een echo dus idd wel die placenta, maar vervolgens enkel een leeg vruchtzakje. Dat is dus bij ons gebeurt. Wel schattig trouwens: we legden het uit aan de kids van mijn man en gebruikten niet placenta, maar moederkoek. Vertelden dat dat er nu allemaal uit moet gaan komen, en toen zei mijn stiefzoon: Oh! Mag ik dat koekje dan hebben?!? (hij is net 8) Hmm, kan me voorstellen dat je nu even geen zin hebt om de stad in te gaan. Ook niet zo'n geweldige dag voor, zo met oud&nieuw en al dat geknal... Blijven je ouders nog even? Want dan kan het over een paar dagen misschien wel lekker? Sterkte ook voor jullie hoor! Heel herkenbaar, die onbestemde gevoelens. Hoe vaak ik dat al niet over Thirza heb gedacht.... 't Is ook zo vervelend dat ze er zelf zo weinig van snappen he? Als ze wat groter zijn, is het ook naar als ze zo ziek zijn, maar dan kun je ze het tenminste uitleggen!
Oke, dit gaan twee, totaal niet bij elkaar passende berichten worden....dus doe het maar even in twee losse berichten... Lieve Rozemarijke, Las het nu pas, maar heel veel sterkte voor jullie! Wat een naar bericht. Hoop maar dat alles verder rustig mag verlopen en je het een plekje geven kan. Lieve Zogelukkig, Heel erg veel beterschap en sterkte voor jullie mannetje en jullie! De rest, sorry, andere keer weer anderen, hoop ik.
Lieve iedereen hier, Wil jullie even een heel fijne jaarwisseling wensen. Veel geluk, liefde en gezondheid voor het nieuwe jaar gewenst! Liefs Hanneke & fam!
Ik wens jullie allemaal een heel gelukkig en gezond nieuw jaar! Hier gaat het prima. Wat we niet voor mogelijk hielden is gebeurd; zoonlief heeft, na twee weken veel wakker zijn 's nachts, vannacht -ondanks al het vuurwerk- van 20.00 tot 07.00 uur geslapen. Dat geloof je toch niet! Ik heb nog wel buikpijn, maar met pcm gaat het redelijk.
O Zogelukkig, hoe kan dat nou he? Heel fijn natuurlijk hoor, daar niet van, maar je staat wel voor een raadsel dan! Beterschap voor je blaas, en goed drinken en na het plassen heen en weer wiebelen (voor naar achter) en nog een keer uitplassen.
Ja, we zijn echt stom- en stomverbaasd! Ik moet echt moeite doen om goed te plassen, het stroomt niet lekker zeg maar en als ik dan m'n broek optrek moet ik weer, pfff... En ik heb een zeer plasgat, ik haat catheters!:x
Ik heb helaas een uitgebreide ervaring met blaasontsteking in alle varianten en ook catheters in alle soorten en maten, en het is echt geen pretje inderdaad. Mocht het nog een keer nodig zijn, dan vragen of ze willen catheteriseren met een kleinere catheter en veel steriel glijmiddel, en met de gaatjes naar de zijkenten toegekeerd (richting je benen, ipv richting buik&rug). Ik deed dat altijd bij mijn patiënten en dan hadden ze veel minder last. Heb je antibiotica? Het kan wel helpen om cranberrycapsules te gebruiken, sinds ik die goed gebruik (voor t slapen) heb ik er minder vaak last van. Je kunt ook tijdens het plassen je blaas leegduwen. Dat je steeds aandrang hebt komt door dat geïrriteerde gaatje (stom woord ) en door de blaasontsteking zelf, met AB is dat meestal wel na 2 dagen weg.
He meiden, ook voor jullie de beste wensen! Thirza heeft hier vannacht dwars door alle vuurwerk heen geslapen! Had ik niet op gerekend, maar my: ze is echt zo- en zoveel beter gaan slapen de laatste maanden! @ZG: wat fijn dat het vannacht zo goed ging! Dat konden jullie allemaal wel even goed gebruiken!
@blaasontstekinge hier ook helaas heel vaak last van gehad...zoals Ireen zegt die cranberry pillen en echt suuuuperveel water drinken hielp (helpt) mij altijd heel goed... en meestal die eerste echte pijn, dat je echt elke sec moet plassen, blijf ik altijd op de wc gewoon...pers me een ongeluk met een flesje water naast me...soms zit ik er wel een uur...maar meestal is het na de ergste pijn, wat betreft het constant moeten plassen dan over... sterkte en beterschap en iedereen happy new jaar met veel mooie momenten!
Jens heeft ook dwars door alles heengeslapen. Ik was hoogstverbaasd, want zijn kamer is aan de voorkant en tussen de lange rijtjes huizen kan het geluid slecht weg en het knalde nogal, maar hij tukte gewoon verder! Mijn moeder was hier (mijn vader had nachtdienst) en we hebben spelletjes gedaan. Om 1 uur hebben we haar eruitgemikt en zijn we in bed gekropen, en vanmiddag weer. We zijn helemaal in de relaxmodus en hebben geen bezoekjes gedaan. Ik zit aan een wijntje en zometeen gaan we een filmpje kijken als Jens op bed ligt. Ja ik bleef ook gewoon op de wc tijdens die aandranguurtjes en dan veel drinken. Het kan echt helse pijn doen, ik nam dan een diclofenac, maar ja die heb je meestal niet zomaar in huis. Ik heb er eigenlijk sinds Jens er is geen last meer van. Gek, want het was eigenlijk constant raak, met nierbekkenontsteking en al.
ik ook Ireen, sinds zwanger *klopklop* geen last meer van....eerst om de haverklap...en ik deed er alles aan om het niet te krijgen... ja diclofinac heb ik ook in huis, als je dat hebt, dan helpt dat zeker... maar op een gegeven moment ben je zo gewend...dan gaat t alleen om die " aandranguurtjes" idd...en daarna is het wel te doen...als je plast diep ademhalen bij de laatste druppels...geen adem inhouden in elk geval.. Cranberrysap kan ook, maar ik moest er van kokhalzen jakkes.. hier ook een "doorheenslaper" ...en ook een relax luierdaggie...zelfs nog lekker met het kleintje op de bank een dutje gedaan
ja maar diclofenac mag sowieso niet met borstvoeding neem ik aan, of iig liever niet. Maar blijkbaar heeft een zwangerschap een positieve invloed erop dan! 'Scheermesjes pissen' noemde ik het altijd!