Borstvoeding en trots deel 3

Discussion in 'Borstvoeding' started by raspberry, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Nou, ik had net een heel stuk getypt, verbinding weg :(

Dus maar even kort nog dan:
    Rozemarijke, kun je niet Thirza uitleggen dat ze 1 of 2 dagen niet kan drinken (afh. van halfwaardetijd) en daarna weer wel? Dat jullie allebei kunnen afbouwen op een emotioneel minder beladen moment en jij ook zonder buikpijn haar kunt troosten als ze niet meer kan drinken enzo?

Zogelukkig: Ja dat hebben wij hier ook wel eens. Als Jens overdag te laat in bed is, dan is het 's avonds raak. Hier mag alles op verzoek, behalve 's avonds naar bed. Dat is tussen 19 en 20:30 uur en dat houden wij graag zo (tenzij het echt niet anders kan of dat ie ziek is ofzo). Wat je ermee moet weet ik niet, behalve dan wat Rozemarijke zegt, maar vraag me af of dat bij jullie kindje werkt. En anders toch om bijv. 17:00 uur op bed en dan om 18:00 wakker maken?

Geke: Fijn dat het met Robin zo goed gaat op het kdv! O, nee, geen stuwing gehad, het is op.

Dinges: Wat een mooi cadeau. Sterkte!

Hier okee, Jens is toch echt wel opgeknapt sinds we geen moedermelk meer geven. Ik vind dat stom, maar toch ook goed, want anders was ik voor niets eerder gestopt. Zijn darmpjes zijn gewoon rustiger nu ze niet meer van alles via de moedermelk binnenkrijgen. Ik snap er weinig van, maar het is wel echt opmerkelijk. Ik merk overdag ook dat hij beter kan spelen en minder snel boos is. Ook zijn de luiers beter.
    Nachten gaan goed, ondanks verkoudheid enzo. Onvoorstelbaar. Met kerst had hij een slok koemelk op (beker van neefje, waren net te laat) en niet die nacht, maar de volgende nacht merkten we dat wel, maar ook niet vreselijk heftig.
    Zelf vind ik het maar lastig hoor, dat ik niet meer voor hem hoef te kolven (hoewel dat wel heel fijn is!) en dat ik alles mag eten en geen bijdrage lever in zijn voeding meer. Mijn darmen vinden de kaas trouwens ook niet zo heel leuk, dus we doen maar even rustigaan. Is altijd al geweest trouwens, maar wist niet dat het daarvan kwam. Verder eet ik geen koemelk ofzo. Af en toe een chocolaatje en dus kaas.

Mijn moeder is gevallen en heeft haar pols gebroken en de andere kant de schouder gekneusd. Heel erg vervelend, twee armen immobiel en kan dus niets. Heel sneu.
    Hebben nu dus ook geen opvang op de woensdagen voor Jens, dus moet nog even kijken hoe ik dat oplos.

Jens is deze week 2x op eigen verzoek op het potje geweest. 1x geplast, 1x gepoept. Onze kleine jongen wordt groot...!

2. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Maar klimt ze niet uit dat bed dan Rozemarijke? Ik zou heel graag voor Jens een groter bed willen, met een lekker dekbedje, maar ik denk echt dat hij alle kanten op gaat en de boel op stelten zet.
    Luisteren is ook niet zijn sterktste punt :D en voor afspraken is hij nog net te klein.
    Stellen het denk ik nog maar even uit.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Fijn dat het afbouwen bij jullie iig goed effect heeft gehad! Anders was het wel een bittere pil geweest, nu is het iig wel goed geweest!

@bedje: ja, ze klimt er wel eens uit. Heb vanochtend net elastieken op de kastdeurtjes gedaan, omdat ze gisteren commode en kledingkast leeg had getrokken, (maar ze heeft gistermiddag ook niet geslapen hoor, wat zelden gebeurt, maar wel 2 uur lopen keten op haar kamer dus. Aangezien ze daar wel rust van krijgt, maar even laten gaan...).
    Maar verder komt ze er eigenlijk zelden uit. Hoor wel eens dat kids er wel heel veel uitkomen, maar eigenlijk is het veel lastiger om ze dat af te leren als ze wat groter zijn, dan op deze leeftijd, (je kunt ze nu nog wel lekker conditioneren :D).

@paar dagen niets geven en dan weer wel: ik verwacht eigenlijk dat, gezien mijn huidige productie en bloedverlies bij straks een miskraam, mijn productie dat niet gaat trekken. En omdat ik toch wel wilde stoppen... heb ik net bedacht dat ik dan na de miskraam mezelf iig kan troosten met een twix ofzo :D
    (slecht he? Maar daar heb ik echt zooooo'n zin in na anderhalf jaar!).
    O, Thirza is hier klaar met slapen, ("mamaaaa? ik is kaar!" :D)
    Later!

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Hee, dat is wel een zinnetje dat ze daar praat!

Nee, als het voor jou zo okee is dan maar stoppen. Dacht meer dat dat wel heel emo zou zijn. Overigens: Beginnen met volle yoghurt of kaas he, en niet met een twix!
    Ja logisch dat je daar zin in hebt. Nou ik kan je vertellen, je bent er zo weer aan gewend! Ik had er ook zo'n trek in, maar die echte honger is wel snel gestild. Ik eet trouwens gewoon 2 boterhammen per dag minder nu ik 1 plakje kaas eet op een dag, ik had gewoon steeds een lege maag met mijn geen vlees-geen zuivel dieet.

Groot bed: O okee, dat wist ik niet, dat ze het beter afleren als ze klein zijn. Dan gaan we over een half jaartje maar eens kijken, das ook nog klein vind ik :D.
    Jens had van de week (ik stond te douchen) talkpoeder uit zijn commodelaatje gepakt (hadden we nog nooit gebruikt) en was daarmee gaan spelen (geĂŻnspireerd door de poedersuiker van de oliebollen denk ik :D). *kuch*. Was gezellig om op te ruimen. Ik was niet boos want ik lag helemaal in een deuk en hij was ook erg gecharmeerd van zijn eigen actie...

5. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    hihi lachen die talkpoeder. Jo mocht altijd met mijn make-up tasje spelen toen hij klein (1,5 ofzo?) was en nog niets open kon krijgen (dacht ik!). hoorde ik een keer: "nee, nee, isse bah! nee!" Zat ie onder de mascara op zijn handjes :)

bedje: hier over gegaan met 3 jaar. ook toen nog heel lief in bedje gebleven. nu komt ie er ook maar heeeel zelden uit. alleen 's ochtends komt ie uit zijn bed en gaat ie kijken of het al licht is en komt ie naar me toe. makkelijk wel :)

6. raspberry

Nee, ik zal idd niet met die twix beginnen :D Boterham met kaas wordt al erg genieten denk ik... :)
    Zal sowieso wel emo worden allemaal, maar het stoppen van de BV an sich is juist wel iets waar ik naar uitkijk, dus dat is misschien uiteindelijk ook nog wel fijn, dat er dan nu gewoon ee deadline is.

Thirza komt hier idd, als ze in goede doen is, ook zelf haar bedje uit en naar ons toe :) Is leuk wakker worden, zo'n klein schatje naats je bed: Mamaah???? :)

7. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

Mar 18, 2009
    1,795
    1
    0
    Grunn!
    Rozemarijke, He wat kl*te dat je nu dus misschien snel van de bv afscheid moet nemen... Ik hoop voor je dat de natuur zijn werk gaat doen en dat je geen medicatie o.i.d nodig hebt. Hihi Wat lief hoe ze je roept!

Ireen, *proest* Wat een geweldige actie met de talkpoeder(suiker) Gelukkig dat je er om kon lachen!

Geke, Zag ik jou vandaag staan in widget van bv.com?

Nijn ligt heerlijk te spelen in de box. Ik ben wat aan het rommelen in huis. Volgend weekend gaan we er even tussenuit. Weekendje Efteling en een high tea met vriendinnen uit heel nl.

8. raspberry

O, en ze praat idd echte zinnen, al een tijdje :) Niet heel verstaanbaar, zeker niet als ze dan weer verkouden is, maar 't is wel ee taalvaardige dame :)
    Gisteren ook, stond ik met d;r op de kamer van stiefzoon: isse bedjie van dibbie! Ja, dat is het bed van J :D

9. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

Mar 18, 2009
    1,795
    1
    0
    Grunn!
    Oh wat lief, Rozemarijke! Dat is vast echt heerlijk wakker worden! Kijk er stiekem al naaruit dat Nijn ook kan praten. Op dit moment is Papa helemaal hot!!

Ben trouwens vergeten te vertellen dat Nijn al 2 ondertanden heeft!

10. raspberry

Hihi, schattig he, die twee tandjes zo los in dat bekkei? :)

@Ireen: hahaha, dreumes in de bocht :D Hier gaat het kattenvoer vaak de hele keuken door. (Tissa mauw nam-nam, mama!: Thirza gaat de poes eten geven, mama! :D)

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb net geprobeerd een kerstboom af te tuigen met dreumes-man LOS in de kamer...:x Ging hij ook ballen uit de boom trekken (er is er geeneen gesneuveld wonderbaar) en het lampjessnoer was ook geweldig...

Ipv dat hij dan even met zijn Duplo aan de gang gaat! Ik wacht op het moment dat hij echt langer dan 2 minuten ZELF kan spelen. De bergkast stond open vanwege de kerstspuldozen en die werd even overhoop gehaald... Ik dacht al: "wat is ie stil?" Stom!!!:D

@Ireen: nou, daar was het toch allemaal om te doen? Dan geeft denk ik wel een bevredigend gevoel! Stel dat het allemaal niks uit had gehaald?
    Jens nu al op het potje? Ik ga daar echt nog niet mee beginnen hoor!
    En peuterbed ook maar niet, hij heeft een mooi ledikant en vind dat ook erg fijn.

@RM: je moet zelf weten of je de bv helemaal en versneld wilt afbouwen, maar ik denk niet dat het nodig is. Maar misschien heb jij wel zo'n deadline nodig idd. Als je voor Thirza's gezondheid wilt blijven voeden, is er dus steeds weer geen goed moment om te stoppen. Als je het niet wilt, moet je je misschien even goed voor laten lichten door een apotheker ofzo.
    Thirza drinkt nu alleen nog 's ochtends en 's avonds? Vraagt ze tussendoor niet meer? En komt ze nog weleens 's nachts of slaapt ze nu altijd door? Ik ben benieuwd of mijn zoontje vanzelf stopt met de nachtvoedingen rond zijn tweede verjaardag. Vooralsnog ziet het daar niet naar uit...:(

12. raspberry

@ZG: overdag wil ze nog wel eens extra vragen, (maar krijgt dan nee te horen ;)). 's Nachts slaapt ze tegenwoordig altijd door, zelfs oudjaarsnacht, dwars door alle vuurwerk heen!

Denk dat niet elk kind zelfstandig stopt met drinken 's nachts idd. Nou is het bij jullie natuurlijk ook zo dat zoonlief niet zo lekker in z'n vel zit, maar hier heeft ze, toen het opknapte even een tijd, het dus eigenlijk prima geaccpeteerd dat ze het voortaan met papa moest doen 's nachts. Dat vond ze voor de nachten blijkbaar toch niet interessant genoeg ;) Overdag is papa tegenwoordig trouwens wel helemaal leuk nu :)

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Zogelukkig: Ja dat is ook zo hoor, maar het is een raar idee als je melk je kind niet goed doet hoor! Maar het is prima zo, beter zo dan dat we voor niets gestopt waren!

Potje: Nee, als je kindje nog niets aangeeft moet je daar zeker niet aan beginnen. Jens wijst naar zijn piemel als hij moet plassen en is uit bed vandaan (in de middag) droog, dat zijn wel tekenen.

14. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    Leuk he, dat babbelen. Peuters die babbelen zijn om te gieren (J gister: mama, zijn deze wortels door konijnen gemaakt?) Maar dreumesen zijn ook zooo schattig!

Dinges: Ja, ben ik op de widget. Heel nostalgisch op mijn eerste werkdag... gelukkig gaat dat kolven supersnel want net liggen voeden en kroelen met een warm babymensje: das beter!

15. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    O, en het ging dus hartstikke goed op kdv. Ze was heel lief en rustig geweest ( is ze bijna altijd) en vanmiddag lekker geslapen op dr buik. Thuis nog een klein dutje en nu net dikke fles melk (had een beetje veel over uit de diepvries dus moest op) en borst erbij dus die gaat lekker slapen denk ik.

16. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Allemaal een heel gelukkig 2011!!

Hier lekker vrij geweest, morgen weer op wacht. Danique heeft gisteravond voor het eerst weer geen late avondvoeding gehad. Ze werd wel weer om 22u wakker maar jengelde alleen wat met veel stiltes ertussen. Heb haar even laten liggen en na 15/20min was het stil. Ze kwam om half 4 vannacht. Hopelijk gaat het nu weer zo. Scheelt me gewoon 2 voedingen. Daarna sliep ze tot half 9. Heerlijk!

@RM, lastig! Hopelijk gaat het zonder al teveel moeite!
    @Zogelukkig, lastig die nachtvoedingen. Hoop voor je dat hij het zelf gaat doen!
    @Dinges, wat goed zeg 2 tandjes! Danique heeft er nu 4.
    @Ireen, wat fijn dat het nu veel beter gaat met Jens! Knap zeg dat hij op het potje heeft geplast!

Hier vandaag begonnen met 1 theelepel yoghurt. Benieuwd hoe het gaat! Afgelopen weken toch geregeld wat gesnoept zonder reactie dus ben benieuwd of het goed blijft gaan.

17. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik wou net hier weer ns mijn hoofd om het hoekje steken. Haai allemaal :D Ik leef nog. Ternauwernood en af en toe op mijn laatste beentjes, maar met het eind in zicht.

Maar goed ik had idd een vraag waarvan ik zie dat Red er al mee bezig is. Renske wordt over 5 weken 1. En dan begint ook mijn nieuwe baan en moet het boek af. Ik wil dan stoppen met kolven. Mijn produktie lijkt heel stabiel, en ik blijf vrij ruim in de melk zitten.

Maar wat geef ik haar dan en hoe bereid ik haar voor? Hoe vaak moet je dan iets als yoghurt geven? Ik ga trouwens gewoon door met bv hoor :D

Moet wel een beetje opletten, ben nogal mager geworden en kan er nauwelijks tegenop eten.

Renske maakt het trouwens fantastisch. Superblij meidje die sinds vandaag staat. 9 tandjes (6 volledig, 3 net door).

18. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @Evenstar, ik blijf voorlopig nog wel kolven hoor. Zat nog op zo'n 6 voedingen dus nog aardig wat.
    Ik kolf nog maar net 1x op een werkdag. Zit hier ook met haar allergieen dus kan ook niks anders geven en ze drinkt hier niet zoveel in 1x.

Renske moet 300cc zuivel hebben per dag vanaf 1 jaar. Ik weet niet hoe vaak ze nog bij jou drinkt?

19. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Wowsie, wat groeit Renske goed zeg!! Danique ging eerst als een speer maar vermoed dat ze nog geen 9 kg weegt.
    Wat een tandjes al! Knap hoor dat ze staat! Hier staat ze nu geregeld los en heel soms een onverwachts los stapje. Benieuwd of ze voor haar verjaardag gaat lopen. Rond de tafel gaat ze al als een speer.

20. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Tja, ik kan op zich ook wel blijven kolven, niemand die het erg zou vinden. Ik weet ook niet of ik het zou trekken, zonder kolven. Midden op de dag kolf ik 1x dubbelzijdig en dan vinden mijn borsten het meestal wel tijd ;)

Renske drinkt meestal 6 keer per etmaal. Soms vaker. Ze krijgt soms oefenslokjes met diksap. Er zijn nachten dat ze van 23 tot 5 uur vredig naast me ligt te slapen. Er zijn nachten dat ze om de haverklap wakker lijkt te worden en dan is de borst toch het meest effectief.

Los staan :$ Wat goed!!! Haha, Renske probeerde dat meteen maar plofte mooi op haar kontje... die staat heel erg te zwalken. Vallen en opstaan...

300cc zuivel. Dat drinkt ze rustig al bij mij. Ik heb een grote voorraad en kan altijd weer terug gaan kolven... of af en toe kolven, of niet? Ik wilde haar op kdv dagen (3 keer per week en 1 papadag) 1 flesje mm en 1 'ander drinken' geven, misschien een beetje diksap doen bij de lunch en dan een yoghurt ofzo? Ik voel me zo'n oen, gewoon altijd bv is eigenlijk zo simpel. En aangezien ze een lekkere bolle is, nooit zorgen gemaakt of ze wel genoeg krijgt ofzo.

Share This Page