Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Nee, ze krijgt er 3 op kdv en 's ochtends nog een thuis en 's avonds nog twee. Dus nog 6 meestal. En op dagen dat ik thuis ben nog wel een slok tussendoor maar dan drinkt ze minder per keer denk ik.

2. fafje

fafje Niet meer actief

ohh oke!! :)

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @ireen: ik zou het jammer vinden als je gaat. Het feit dat de Bv nu over is neemt niet weg dat je gewoon een BV-mama bent , toch? Geldt toch voor iedereen hier.
    Prachtige foto van jullie 2.
    Pfff nu ik erover nadenk, als bij mij alles gestopt is, dan blijf ik jullie gewoon lastig vallen.

@geke: tijd gaat hard he.

@evenstar:hoe gaat het verder met Renske, en je scriptie?

@rm: fijn dat je man een andere baan heeft!
    Ik denk dat currettage toch beter is.... maar is en blijft natuurlijk je eigen keus. Sterkte!
    Mijn dochter heeft een parasynthese gehad en haar neusamandel is verwijderd. Normaal gesproken is dit ook 1e keus...maar goed, heb ik allemaal niets aan.
    Nu i.o.m. de kno-arts buisjes, 7 feb, mogen we.
    Sinds die amandel verwijderd is 5 nov, heeft ze al 2x oorontsteking gehad...Ik hoop dat we deze maand goed doorkomen.

@rest: zwaai zwaai

4. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    he, nou ging het zo goed maar nu zit ik toch thuis vandaag. Robin is heeeel verkouden en had gisteravond 38.4 en vanochtend 38.0. Vannacht ook niet zo best geslapen, 1.30 en 3.00 en 7.00 wakker. Heb haar maar weer in eigen bedje gelegd en voelde niet goed om weg te gaan, hoewel man ook thuis is.
    Plan is dat ik vanaf hier wat ga werken :) Heb nog wel e.e.a. bij te lezen.... Ze slaapt alweer sinds 8.15 dus dat is alleen maar goed he. Is ook weer niet heel suf maar wel heel zielig. rotverkoudheden ook!

Jo had dat dus helemaal niet eerste halfjaar.. maarja, die is in de lente geboren en Robin net einde zomer. Dat zal het wel zijn dan toch? En ze heeft natuurlijk een broer die al naar kdv ging ook toen ze er net was.

goh, jingles; wat duurt dat dan weer lang he, voor je iemand kan spreken. en net in die wintermaanden helemaal heftig. sterkte!

5. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Ireen: Wat een mooie foto. Wel jammer dat je weg gaat. Van mij mag je hier ook blijven schrijven, hoor!

Wie is dit topic ooit eigenlijk gestart?

Evenstar: je proefschrift is bijna af, lees ik? Wat is je nieuwe baan?

Geke: zielig hoor, oorontsteking kan zo naar zijn...

6. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    hoi Nijnja, ze heeft geen ooronsteking hoor. Ze is gewoon SNIPperdesnip.

Jingles' dochter heeft oorontsteking, en Jingles is ooit dit topic gestart. ruim 3 jaar geleden volgens mij.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoe is het nou Rozemarijke? Het lijkt me vreselijk dat wachten! Kan het geen kwaad dat dat vruchtzakje blijft zitten? Sterkte hoor!

Toch buisjes Jingels, dat dacht ik al, ze moeten toch wat. Jij ook sterkte.

Geke; beterschap voor de kleine!

Naar de rest zwaai ik maar even.

Hier nog steeds drama; zoon zit duidelijk niet lekker in z'n vel, krijst en huilt veel, eet en drinkt vrijwel helemaal niks meer, hij haalt zijn voeding bij mij. De nachten zijn slopend (2x1,5 uur wakker wordt normaal) maar ik doe het nog steeds graag. Het is natuurlijk wel zo dat hij ook weet dat hij op mij terug kan vallen. Ik word zo teruggebeld door de ass ka want ik wil graag eerder dan eind januari terecht.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Jingels: nou, nog een maandje doorbikkelen dus :( Hopen dat die buisjes net dat beetje zijn wat ze nodig heeft!

@ZG: he, bij jullie ook nog steeds drama dus :( Slopend zeg!

@Geke: ik zou denken dat de verschillende seizoenen idd nogal effect hebben.... mar die kleintjes hebben er wel zo'n last van he? Zo sneu... wel fijn dat je dan thuis mag/kunt werken :)

@all: hier alles nog rustig. VK net aan de lijn gehad nog, en die gaf aan dat er eigenlijk nog helemaal niets bekend is over wat normaal is, hoe lang het duurt voor een vruchtje afsterft. Vroeger wist je het pas als je ging vloeien, of als zwangerschapskwaaltjes verdwenen. Die verdwijnen bij mij nog niet en daarvan gaf ze wel aan dat vrouwen die dat aangeven, idd langer door blijven lopen met een missed aboprtion.
    Nouja, ik heb voor mezelf maar bedacht dat mijn lijf babytjes gewoon heel stevig vasthoudt, (Thirza al overtijd ook enzo), dus dat dat voor de volgende keer dan maar weer wat troost biedt. Weet niet of het waar is of kan zijn, maar goed, 't is fijn om ff zo te denken...
    Ik moet gewoon in de gaten houden dat ik geen koorts krijg, gebeurt dat, dan moet er gewoon direct gekeken worden of er geen ontsteking optreedt. Voor de rest mag ik afwachten zolang ik wil en ingrijpen zodra ik wil. Dinsdag met de gyn nog maar eens uitgebreid de voors en tegens overal van doorspreken...

Gisteren was ik echt helemaal gaar en brak, begin ook wat grieperig te worden, en Thirza wilde 's avonds natuurlijk weer gewoon drinken en toen he ik het bijltje er maar weer bij neer gegooid. Valt me nu gewoon te zwaar om de BV af te bouwen. NIet omdat ik het moeilijk vind om te stoppen, maar omdat Thirza dat moeilijk vindt en ik de energie niet heb om 'r dan te troosten enzo. Dus we laten het maar even zo en dan zien we na dinsdag wel weer verder.

Vanochtend gebeld voor de bloeduitslag van Thirza. Huisarts heeft vakantie, assistente gaf aan dat het schoon was. Ga volgende week toch de huisarts nog maar eens bellen erover, en dan de TFT nog maar even afwachten, en da moeten we maar eens ee afspraak bij de kinderarts maken...

9. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Even tussendoor:

Zogelukkig; ik kom net de rompers tegen waar jij het laatst over had, je wilde toch graag grotere maten rompers met drukkers op de schouders?
    Care, wollen romper blauw | WOLLEN ROMPERS | Little shop around the corner

Niet goedkoop, maar als je niets anders kunt vinden...
    Veel sterkte met je zoon. Overigens had ik solgar laatst nog aan de lijn, en die raadden mij met klem aan de multibillion te gebruiken, misschien nog een overweging waard?

Sterkte Rozemarijke!

10. zogelukkig

Bedankt Ireen voor de rompertip. Prachtig, maar mij te duur. Heb er net weer een zooitje bij Rainbowbabies besteld, ook duur, maar nog lang niet zo.

Wat was de achterliggende gedachte dat de multibillion beter is? Mij is verteld dat die te sterk zou zijn.

Hoe gaat het met je? Knap je al op?

11. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ja ze zijn mooi he, mij ook te duur hoor, maar hier zitten andere rompers ook goed.

Zij (dame van Solgar) adviseerde mij dat omdat Jens toen nogal heftige buikpijn had. Was breder dan de acidophilus zei ze en zou een beter resultaat kunnen hebben. Maar ik had toen de acidophilus al besteld en dat gaat goed.
    Onze chinese meneer :)D) zei hetzelfde, maar ja... Je hoort tegenstrijdige dingen, ik weet niet waar je goed aan doet, maar dacht ik meld het maar even.

Ja het gaat beter. Gek hoe zoiets er inhakt. Roel heeft iets magisch met mijn benen en bekken gedaan en dat gaat ook wat beter. Ben nog wel flink moe, maar pak nu ook gewoon alle rust, het is dan maar even zo. Doe ook leuke dingen en ben bezig met het regelen van zaken rondom onze nieuwe collega, zelf wasmiddel aan het maken en dat soort keuteldingetjes, knap daar wel van op. Roel is uit logeren met Jens (1 nachtje bij zijn ouders) en ik heb vriendinnenavondje gehouden met pizza en brownies en film, was erg leuk, ga nu maar naar bed.

Kon je nog eerder naar de ka?

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier druk aan het werk, nog 2 dagen en dan zit het er weer even op. Ben inmiddels weer aardig moe, hakt er flink in steeds zo.
    Heb nu wel een nieuwe medewerker mee, dus we zijn met z'n 2en dus kan het wat rustig aan doen.

Gaan jullie koemelk geven als jullie kindjes straks geen bv meer krijgen? Ga er hier even van uit dat ze dan over haar allergieen heen is gegroeid (met 2 jaar).

13. raspberry

He meiden,

hoe is het bij jullie allemaal?
    ZG: nog eerder ee afspraak kunnen krijgen bij de KA?

@all: hier toch aa het afbouwen nu. Van het weekend pakte manlief het ineens op en dat was een fijne ondersteuning, dus Thirza heeft nu 2 dagen geen avondvoeding gehad en dat gaat goed. Krijgt nu nog even een alternatief in de vorm van chocomelk (soja uiteraard), en dat is ook prima. Merken wel dat ze van de week dus echt niet lekker was, want toen was het echt brullen steeds als ik een poging deed. Nu is het even sippen en een minuutje later springt ze dan weer van de bank en gaat weer druk aan het spelen...
    Ik begin dus steeds meer visioenen van lekkere dingen weer te krijgen... Wordt nog wat, met rustig aan opbouwen weer :D

Verder hier alles nog rustig, kijk uit naar morgen de afspraak bij de gyn: ben er heel hard aan toe om weer even een blik te kunnen werpen op hoe het daarbinnen er nou allemaal bij ligt. Even weer bevestiging zien dat het echt geen kindje is, want twee weken doorzwangeren met al dat HCG in je lijf, helpt niet echt....

Vanochtende de verwijsbrief opgehaald, met allemaal ingewikkelde termen. Morgen de gyn maar eens uit laten leggen.
    In ieder geval nu duidelijk dat alles gestopt is met groeien bij 8 wk 4 dg. Toch ietsje later dus da echoscopist tijdens de echo aangaf. Nu dus 5,5 week geleden dat het gestopt is met groeien. Voelt toch ietsje minder bedonderd door m'n eigen lijf...

14. raspberry

Hey meiden,

nou, hier vanmiddag bij de gyn geweest en misoprostol meegekregen. Dat gaan we dan volgende week dinsdag doen, als dan nog steeds niet spontaan iets op gang is gekomen.
    Was een fijn gesprek en erg fijn dat ik nog een echo kreeg, weer hetzelfde beeld, vruchtje nu iets kleiner. Maar merk dat dat me al een enorm stuk rust gegeven heeft: 't is dus echt zo. Hoef gelijk al veel minder te malen ook.
    Deze week nog even 3 belangrijke afspraken op mijn werk, die kan ik -als er niets spontaan op gang komt- rustig nog even afmaken, en vervanging regelen voor de komende week of weken. Kan ik volgende week in alle rust me hierop richten.

Gyn gaf ook aan een voorkeur te hebben voor medicatie: heeft veel minder impact op je lijf, je herstelt hiermee ook veel sneller. Nadeel is dat je meer pijn hebt, (maar ach... we hebben al eens een bevalling gehad, erger dan dat zal het niet zijn), dat je dus ook echt heftig kunt vloeien, (ze denkt van wel aangezien ik toch wel 14 weken zwanger ben, 15 volgende week).
    Maar kans op complicaties is vergelijkbaar en dan dus liever eerst met medicatie. Kans op complicaties bij alsnog curettage is dan ook kleiner, zei ze.

Dus nou, dit heeft een stuk rust gegeven al. Nu afwachten of er deze week iets spontaan op gang gaat komen, (kan me voorstellen dat bij mij nu die psychische knop ook om is en mijn lijf dus nu wel 'toestemming' heeft van mijzelf), en anders dus volgende week dinsdag met de medicatie.

Verder hier OK. Thirza vanavond niet getaald naar BV: vandaag goed gegeten (en gescheten trouwens ook weer :() bij de gastouder en mijn ouders waren er omdat mijn moeder mee is geweest naar de gyn, dus daar heeft ze heerlijk mee gespeeld nog.
    Zonet bij naar bed brengen hoorde ik ineens dat ze enorm begon te brullen. Mocht ze van papa haar barbapapa-shirt niet aanhouden in bed :D Brullen!!!!! Moest ze beneden mij even ee kusje brengen en kwam gelijk haar beklag doen, hahaha: een echte meid :D
    Na een tandenpoets-sessie met gek-doen voor de spiegel kwam ze overigens alweer in een heel ander humeur haar laatste kusje geven :D Lekker ding... ;)

15. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Fijn Rozemarijke, dat je toch wel een "positief" gevoel hebt na het gesprek! En inderdaad kun je het nu misschien wat makkelijker afsluiten voor jezelf. Ik duim voor je dat het nu snel uit zichzelf op gang komt.
    Sterkte!

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @RM, fijn dat je een goed gevoel hebt bij het gesprek! Hopelijk valt het allemaal een beetj mee! Haha wat een meid is Thirza!

Gaaaap... hier zo moe. Net weer 8 dagen gewerkt, moest gister eind van de de middag nog even extra en vandaag lange dag. Nu echt kapot. Danique gaat morgen nog even een dagje naar de oppas zodat ik even kan bijtanken. Manlief komt toch uit de nachtdienst, brengt hij haar weg en slapen we hopelijk even een gat in de dag ;)

17. fafje

fafje Niet meer actief

rozemarijke,
    Wat fijn dat je er nu veel meer rust in hebt gevonden en een prettiger gevoel hebt van het gesprek! Nou hopen dat het een btj doorzet en op een niet al te pijnlijke manier! Sterkte!

red,
    Lekker uitslapen dan heh :D

@hier,
    Mirza heeft sinds een week de fles geweigerd (half)...ja waarshcijnlijk omdat ik em steeds aanbied...maar 1e x deed papa het, maarja ik was er wel bij...ik was heel bang dat ie het "vergeten" was...maar hij heeft telkens toch uiteindelijk wat gedronken, na enige tijd "aandringen" ....niet echt dwingen, maar continue aanbieden...

vandaag ook weer 30 cc ( anders is het zo'n zonde van mn melk, heb al wat weg moeten gooien)...in mn linker borst is mn tsr best traag, vind hij ;) en had de truc al es gedaan...als hij telkens los laat omdat de melk niet komt, geef ik snel de fles...en ineens geeft ie toe...ik denk dat ie het "dan maar neemt" ...
    Maarja papa is er niet altijd op de moemnten om fles aan te bieden, dus ik ben het wel vaak..

zal het zo zijn dat ie dan altijd moeilijk doet als ik het aanbied...of zal het met de tijd wel wennen...hij drinkt al vanaf week 5 paar x per week een flesje...ook door mij ...dus ja!!??

18. Alita

Alita Niet meer actief

@Rz fijn dat je nog een echo kreeg want het blijft toch zitten dat je denkt misschien hebben ze het niet goed gezien ofzo....heel veel sterkte de komende tijd meid....

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Sterkte Rozemarijke, en fijn dat je je er relatief rustig onder voelt.

20. zogelukkig

Fijn dat je nog even hebt kunnen kijken RM, 't is toch vreemd he, zoiets!
    Doe volgende week maar rustig aan.
    Zei de gyn nog dat de misoprostol kon met de bv of wil je sowieso echt afbouwen nu?
    Sterkte maar weer meid!;)

Morgen naar de kinderarts; eindelijk.

Deel Deze Pagina