Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

super dat je het zo lang hebt gedaan allwomen!!
    Is best emo he opeens geen kind meer aan de borst.....

2. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    @allwoman: oh, jammer hoor dat ze gestopt is. maar lekker lang van kunnen genieten samen. op naar een nieuwe fase :)

@zogelukkig: sterkte ermee, hoop dat het werkt.

@rozemarijke: nou, hopen maar dat het een beetje vlot gaat allemaal. mooi plan voor een plekje. poeh, wel heftig dat het met Thirza nog niet goed gaat. het wordt inderdaad steeds meer een puzzel wat ze niet mag en wel moet eten. gelukkig accepteert ze het afbouwen wel redelijk. drinkt ze nu alleen 's ochtends nog?

@red: lekker! doorslapen en veel plezier dit weekend!!

wij mogen weer niet doorslapen helaas. ik heb zelf last van een kriebelhoest maar Robin is ook weer een paar keer wakker geweest. op zich slaapt ze wel goed, gisteren konden we het af met een speentje om 4.00 maar vannacht hoorde ik haar om 4.30 weer. dan maar borst hoor. vervelende is dat mijn man het er niet mee eens is. die vind dat ik haar maar moet laten huilen. of meer moet laten huilen. maarja, mijn strategie is juist om haar maar te geven waar ze behoefte aan heeft dan zijn we allemaal snel weer blij en in slaap. gaat meestal goed maarja, als ik nu wakker ben begin ik te hoesten :p

ooo... nouja, gaat weer over. ik mocht lekker wel vanochtend nog even slapen. man is eropuit met Jo.

het is allemaal vermoeiend nu ik ook weer werk. even aan wennen! morgen is Robin 5 maanden! Nou, die 6 is al bijna in de pocket, volledig op mamamelk :)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Allwoman: mooi lang volgehouden! :)

@Geke: Thirza heeft hier gisterochtend voor het laatst bij me gedronken, na een week alleen op een ochtendvoeding.
    Ze was er vanochtend wel even wat huilerig van, maar even later zat ze wel met smaak van twee beschuitjes met appelstroop te genieten :) Het wiebelt een beetje aan vanochtend, merk wel dat ze er wat van uit haar doen is, maar verder speelt ze wel lekker en doet ze het eigenlijk heel prima, (ik had drama's verwacht een tijdje terug).
    Hier verder wel OK, alles nog redelijk rustig, behalve dat ik echt flink doortrekkende pijn vanuit mijn rug naar mijn benen heb: niet alleen de achterkant van mijn bovenbenen, maar ook m'n kuiten :(
    Dus ben aan het hopen dat het vandaag nog even rustig blijdt en dan vannacht maar doorzet. Maar mocht het toch vandaag doorzetten en ik er erg veel last van hebben, dan staat onze gastouder stand-by om Thirza op te vangen, gelukkig :)

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

@Allwoman: mooi joh; zo'n lange tijd! Stopte ze er zelf mee of heb je het een beetje gestuurd?

@Geke; nee joh; niet laten huilen, gewoon borst geven!

@Rozemarijke: ben je nu echt definitief gestopt? En dat vertel je zomaar even tussen neus en lippen door, grapjas! Hoe voelt dat?
    Duurt wel lang zo he, voordat het doorzet! Maar ja; nu je gestopt bent met de bv kan je wel met ene gerust hart aan de misoprostol mocht dat toch nodig zijn.

Hier gaat het niet lekker sinds we begonnen zijn met de Forlax; zoonlief eet nu helemaal niks meer, behalve bij mij;) en heeft erge darmkrampen en (natte) winden en verder geen ontlasting. Vannacht is hij 2x geweest en vanochtend weigerde hij al het eten dat hij normaal 's ochtends wel goed eet, zelf een plakje ontbijtkoek, dat anders een traktatie is. Oh, is nu weer huilend wakker, 't is toch wat...:(

5. raspberry

@ZG; he, wat een ellende allemaal! Heeft dat te maken met de opstart van forlax, dat dat nog bij gaat trekken?

Hier idd definitief gestopt: het kwam/komt allemaal zo langzaam op gang dat ik idd niet wil dat we stante pede ineens moeten stoppen als ik de misoprostol nog wel nodig heb.
    Mocht het echter allemaal nog goed gaan, dan kolf ik morgen of maandag ofzo nog een keertje leeg, (tip van Ireen) en krijgt ze de afbouwmelk nog een keer uit een bekertje.
    En ja, hoe is dat nou? Beetje gek, maar wel fijn ook. Ik was er zelf ook wel klaar mee, ook al kon ik er ook nog wel van genieten hoor :) Als alles hier met de miskraam achter de rug is, ga ik rustig aan weer opbouwen met melkproducten en ga ik weer genieten van een paar dingen die ik al anderhalf jaar niet heb kunnen eten :)
    De dame heeft hier nu, even tellen, dan 2 jaar, 1 maand en 3 weken BV gehad. Mooi toch? :) Ik ben er helemaal tevreden mee zo :)

6. zogelukkig

Ik vind het geweldig! Je hebt Thirza er met je borstvoeding soms echt doorheen gesleept; dikke pluim meid!;)

Nou, zoonlief is helemaal raar wakker geworden en hoest verschrikkelijk veel slijm op, dat komt er dan nog eens bij. Zal je altijd zien na zo'n bezoek aan de kinderafdeling van het ziekenhuis. Ik denk dat hij daarom niet wil eten. Hij heeft net wel een flutje gepoept wat ik heb op kunnen vangen, maar nu weet ik niet meer of ik die potjes gekoeld of op kamertemp moet bewaren?;)

7. raspberry

Nou, ik weet niet of het toeval is, maar Thirza had een poepluier net en die is nu ineens wat vaster dan we de afgelopen tijd gewend zijn... Ireen riep al zoiets van: Zou ze niet lactose-intolerant zijn? Nou, dat zou ons iig veel liever zijn dan coeliakie.... Ben benieuwd hoe het er de komende dagen uit gaat zien.

@ZG: Ja, dat zul je net zien, ziek kind dat alles oppikt nu natuurlijk...
    En thanks. Ze is er idd op de BV aardig wat keren doorheen gesleept. Sjonge, afgelopen zomervakantie nog, dat ik achteraf bedacht dat ze gewoon waterpokken heeft lopen hebben in Frankrijk, en dat ze eigenlijk volledig op de BV terug viel...
    Maar wat dat betreft is ze het afhelopen half jaar wel enrom opgeknapt. Er is nog van alles niet in orde, maar inmiddels kan ze daar zelf al zoveel beter mee dealen! Merken we ook maar aan het doorslapen enzo, en haar gedrag overdag: veel vrolijker.
    Dus ja, ik kijk met een goed en tevreden hart terug op die dikke 2 jar BV :) Het was goed zo :)

8. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ze is er helemaal zelf mee gestopt,toevallig de laatste keer hield ik de boot af...het was bijna op en voelde niet fijn meer.
    Ik msi het soms,ze legt haar hoofd nu steeds erop.......maar ja..op is op ;)

9. zogelukkig

Ja, tuurlijk mis je het! Fijn dat ze nog lekker komt knuffelen zeg!

Mijn zoontje krijsde tot voor kort moord en brand als hij ook maar even moest wachten op de bv als hij voor het slapen gaan al in de slaapzak lag. Sinds 3 dagen keert hij vanzelf op zijn buik en legt zijn hoofd op zijn beer en het leek wel of hij er niet naar taalde.
    Omdat hij momenteel niet eet, heb ik hem toch aangeboden, maar dat was wel op mijn verzoek. De signalen vind ik soms moeilijk in te schatten!

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Mooi zeg, 2 jaar en 2 maanden, en zelf gestopt... zo hoop ik het ook.

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik wil het toch even delen... omdat het echt on-topic is. Ik heb gereageerd op een oproep via een ander forum en heb zo ongeveer mijn hele voorraad (5 liter van de 6?) gedoneerd aan een mama van een jonge baby bij wie de bv niet toereikend is.

Ik heb ook besloten voor haar te gaan kolven tot het kindje 6 maanden is op zijn minst.

:)

12. fafje

fafje Niet meer actief

evenstar, goh wat een gebaar!!!! Super van je, zou dat zelf niet kunnen opbrengen! Wat lijkt me dat mooi, dat er ergens nog een kindje groeit op jouw melk :)

13. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @evenstar: wat fantastisch van je!

14. zogelukkig

Jeetje Evenstar, wat geweldig!:)

15. zogelukkig

Ik ga stoppen met de forlax. Sinds we het donderdag zijn gaan gebruiken heeft zl helemaal niet meer gepoept, heeft vreselijke krampen en eetn nu helemaal niet meer, geen hap! Hij drinkt 5 a 6x bij mij en dat voor een kind van bijna 21 maanden.

Tot donderdag at hij gewoon zijn cruesli en volkorenbrood en fruit, dus aan vezels geen gebrek en poepte hij 1 tot 5x per dag, dus hoezo functionele verstopping?;)

16. raspberry

@ZG: groot gelijk, dit klinkt echt niet goed!

@Evenstar: super zeg! Ik zou het niet kunnen, zou mij een veel te grote opgave zijn, dus daarom vind ik het echt helemaal geweldig dat je dit doet! De mama was er zeker superblij mee?

17. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Bemoeit zich er even tegenaan:

Zogelukkig: Wat een narigheid! Ik heb laatst van alles gelezen over de bzc. Zou niets voor mij zijn en jullie doen daar geloof ik ook niet aan. Maar heb jij zelf het idee (voor dat jullie begonnen met de forlax) dat zoonlief af en toe wil ontlasten maar dat het niet lukt/hij niet durft? Want dan zou het misschien kunnen werken om a la bzc een geluid en locatie te koppelen aan het ontlastmoment, zodat als jij de indruk hebt dat hij moet, je hem daarin ook kunt sturen. Het is maar een ideetje hoor, als je sowieso niet het idee hebt dat hij op een of andere manier aan obstipatie lijdt dan zal het zeker niet werken denk ik, maar als dat wel zo is kun je het misschien proberen.
    je kunt er hier meer over lezen:
    More on Potty Training Babies Dutch

En verder; forlax zijn toch vezels? Is hij daar dan niet overgevoelig voor?

Veel sterkte ermee.

Evenstar: Geweldig!

Rest: Zwaai! Mis jullie wel hoor :) Hier gaat alles heel okee, raar maar echt waar!

18. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    @ZG jee, wat naar zeg dat het dus helemaal averechts werkt. ga je een keer naar de kinderarts...

Evenstar: super zeg van je! kun je het kolven er nog bij hebben met alle drukte? of kolf je sowieso al teveel, geloof het wel he?

o, soms wilde ik ook dat ik zomaar zoveel melk had. weet dat het ook zo z'n nadelen heeft maar ik heb ook echt wel last van te weinig af en toe of geen snelle tsr, dat is het meer. als ik kolf kolf ik >200ml maar dat komt omdat ik een paar minuten wacht op de 2e tsr, dan komt er weer heel wat. En dubbelzijdig werkt ook goed natuurlijk. Robin doet dat bij het drinken niet en wordt ongeduldig en dan werkt het niet goed.
    maarja, we gaan nog even stug door en ik weet van vorige keer dat de druk er echt af is na 6 maanden. ligt nog wel aardig wat in de vriezer hier gelukkig, dat geeft ook rust :)

19. raspberry

O, trouwens, meiden: over afbouwmelk: ik was dus van plan die nog een keer af te kolven, zodat Thirza die uit een bekertje kan krijgen, maar na hoeveel dagen geen voeding, zou ik dan het beste moeten kolven? Weet iemand dat?

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Evenstar,
    Wauw zeg, dat vind ik echt iets heel bijzonders! Geweldig dat je dat wil doen voor hun en hun kindje! Knap hoor!

Ireen,
    Het is inmiddels al een tijdje geleden dat je het poste, wel gezien, maar geen puf voor reactie, maar een heel mooie foto van kleine Jens bij mama. Van mij ben je ook nog welkom hier hoor, maar snap idd het gevoel van hier niet meer horen.

Rozemarijke,
    Hoe is het nu? Heel veel sterkte in ieder geval nog de komende tijd. Is ze (ja heb het gemist) nu helemaal van de voedingen af? Of nog de ochtendvoeding? Sorry ik weet niet na hoeveel dagen het is, zou in ieder geval niet te lang wachten voor je er vrijwel niets meer uit krijgt zegmaar, hmm vaag hoop dat je me snapt.

Jingels,
    Hoe is het nu met je dochter inmiddels? Las iets over toch weer last van de oren volgens mij in de afgelopen week.

Zogelukkig,
    Bij jullie lees ik ook echt wel een hoop narigheid en vooral ook echt open staan om dingen te proberen enzo, kortom ergens komt het op mij over alsof je voor je gevoel echt al zoveel hebt gedaan en het nu gewoon niet meer weet. Soort 'met de handen in het haar' als het ware. Heel erg veel sterkte. Lijkt me zo moeilijk, jullie ventje is duidelijk zo gewoon niet in de haak, maar wat het is waardoor het komt wat je eraan doen kan, dat blijft een raadsel. Meer dan sterkte wensen, kan ik je helaas niet.

Geke,
    Hopelijk is de kleine dus snel 6 mnd zodat het 'moeten' er voor jou een beetje meer vanaf is. Mooi dat je in ieder geval nog altijd terug kan vallen op een voorraadje in de vriezer. Alles wat je kolft en waar zij het goed op doet is maar mooi mee genomen denk ik dan ;). Verder nog maar lekker genieten van dat kleine hummeltje, want het gaat toch allemaal al zo snel.

Red88,
    Jullie gingen er volgens mij een paar dagen tussenuit, hopelijk hebben jullie het heerlijk naar jullie zin gehad!

Allwoman,
    Mooi dat je je meisje zo een poos hebt kunnen voeden en misschien is het ook wel gewoon heel mooi dat zij zelf besloten heeft dat het genoeg is. Alleen voor mama's kan dat nog weleens 'onverwachts' komen ;)! Je hebt haar in ieder geval liters van jou liefde gegeven, nu over op nog meer van die andere liefde :D!

Hier met de kids alles goed! Ze zijn echt alle drie super lief en vreten energie :D! Alleen hebben Malou en Ruben om de haverklap ruzie samen...de een wil iets doen, de ander wil dat ook doen, maar de een heeft het al gedaan, kortom de ander gaat krijsen...zucht...! En Benthe die kijkt verwonderd toe of zet het ook op een krijsen. Das wel erg 'gezellig', maar het zal wel een 'fase' zijn, gaat vast weer over.

Verder is Ruben nu overdag ook zindelijk, eigenlijk zomaar ineens heel snel gegaan van helemaal niet willen, naar af en toe een plasje op de wc, naar alle plasjes op de wc. Hier dus ineens een stuk minder luier verbruik, haha.

Owja en volgens kennissen enzo van onze ouders, zijn de kinderen hier verwend, das ook echt om moe van te worden als je dat soort dingen hoort. Dat Benthe nog bij ons op de kamer slaapt bijv. En dat ze weleens savonds tot wij naar bed gaan bij papa op de borst ligt te slapen. En dat als er savonds een nog niet wil slapen of na even slapen wakker word en naar beneden wil, dat ook mag van ons. Tja ach, probeer te denken laat maar, maar das lastiger dan gedacht, want blijf dan toch denken of we het echt zo verkeerd aanpakken hier.

Liefs Hanneke.

Deel Deze Pagina