Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Bedankt Ireen. Ik moest even googelen op bzc, maar nee, daar ga ik niet aan beginnen.

Het poepen an sich gaat wel goed, maar een uur daarvoor is het heibel. Ik wou vanochtend met de honden weg en zl zat lief te spelen en ineens is het huilen, krijsen, verschrikkelijk...:( Het enige dat hij dan wil is als een kleine baby in me kruipen, hij is echt heel klein op het moment. En dan opeens gaat het weer, ik ben weg gegaan en mijn man sms-te me een uur later dat de poep was gekomen, in 2 keer. Brei-achtige plakpoep die tussen de billen bleef hangen, heel veel.

Kijk; je gaat naar een ka (ass) die best goed luistert en het verhaal serieus neemt en voor een oplossing wil zorgen. Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest wat de mate van poepen en de inname van vezels betreft. Zoon heeft af en toe verstopping, maar functionele verstopping is meer dunne ontlasting die er dan langs sijpelt. Deze consistentie is daar te dik voor.
    Macrogolen zoals forlax (geen vezels) nemen water op en daardoor neemt de darminhoud toe. Dit stimuleert de bewegingen van de darmwand. Ook wordt de ontlasting zachter. Maar ik moet het wel geven met zoet sap 2x per dag en ook dat staat me tegen.:)

Ik heb zelf ook al eens aan lactose-intolerantie gedacht. De ontlasting is ook zo zuur! Er is nog geen reden tot paniek (alhoewel kind helemaal stilstaat en in 3 maanden tijd niet is gegroeid en aangekomen, maar dankzij zijn reserves gaat dit nog). Donderdag naar de dietiste, ik hoop dat zij zl weer aan het eten krijgt. Momenteel wil hij niks; zelfs fruit en een plak ontbijtkoek laat hij staan, nou, dan is er echt wel wat aan de hand.

Ik was gisteren erg verdrietig. Het is zo'n ontieglijk lief en vrolijk kind dat door steeds het hebben van pijn en ongemak enorm in zijn 'zijn' belemmerd wordt...

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Raar hoor, hoe de normaalste liefdevolle dingen (niet laten huilen, lekker in bed nemen als ze dat willen) als 'verwennen' worden gezien. :( Ik vind het heel normaal Hanneke, wij doen het precies zo (met een jonger kind, maar dat maakt niet uit, het heeft met een bepaalde overtuiging te maken dat je een kind zou kunnen verwennen door op zijn behoefte in te spelen). Terwijl het vaak dezelfde ouders zijn die hun kinderen weet ik wat aan snoep en computerspelletjes geven om ze maar zoet te houden. Hm. :(

Ja, ik kolf nogal makkelijk en veel dus voor mij is het een kleine moeite. En deels eigen belang omdat ik er best tegenop zag om te stoppen met kolven. Qua ploftiet :$ Nu ga ik af en toe denk ik ook wat bijkolven voor die vrouw.

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Och Hanneke, geliefd en gevoeld worden is iets heel anders dan verwend worden hoor!

O Zogelukkig, nee ik bedoelde niet dat je daarmee moest beginnen, alleen dat je elementen eruit zou kunnen gebruiken in geval je zoon angst heeft om te poepen of dat hij niet goed richting eraan weet te geven. Maar als ik je nu zo lees is dat niet zo. Mogen jullie wel binnenkort terug naar de kinderarts? Ze zullen de kweken wel af willen wachten...

Rozemarijke: Hoe langer je wacht, hoe meer antistoffen, maar hoe minder melk je hebt. Maar in die weinige melk zitten dan wel weer veel antistoffen, dus het maakt niet zoveel uit, maar is gewoon goed om nog een keer te geven. En dus geven direct na kolven.
    Nog geen weeën daar? Ik ben nog niet aan het privebericht toegekomen (nogal druk hier).

Bedankt trouwens nog voor alle leuke reacties op onze foto. Ik ben ook erg blij dat er een mooi plaatje tussenzat. Hij aait op dat plaatje mijn borst.

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @hanneke: typisch hoe huidkontakt tussen ouders en kind toch altijd met verwennen wordt geassocieerd, heel vreemd.
    Heerlijk dat je kinderen dit nog willen, volgens mij is het gewoon jaloezie hoor.
    Doodmoe idd van dit soort opmerkingen maar het zegt meer over hun dan over jullie.
    Veilig gehechte kinderen met een solide thuisbasis, het zou verboden moeten worden :p

@zg: je zou over kunnen stappen op Lactulose,maar wellicht geeft dit ook krampen. Anders bestaat er altijd nog zoiets als movicolon junior.
    Heeft je zoon trouwens Forlax junior gehad?

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Even enorm ego...

Nu weet ik weer waarom het zo fijn is om hier te komen! Hier zijn 'de' mensen die je begrijpen en een hoop mensen die het net zo voelen...

Dank jullie!

En jingels, haha, idd het zou verboden moeten worden :p!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Hanneke: lekker zo doen hoor! Als jullie er geen last van hebben, is het prima toch? :)

@all: nou, hier een hele heftige ochtend/middag achter de rug. Vanochtend manlief naar de kerk gestuurd, (hij moest spelen vanochtend in de dienst(gitaar)), en het zeurde nog net zo aan als de afgelopen twee dagen, dus ik dacht: dat wordt hem dit weekend niet meer...
    Tegen 11 uur werd de pijn echter redelijk ineens wat heftiger, dus ik een sms gestuurd van: Kom na de dienst maar zo snel mogelijk naar huis.
    Vervolgens naar de wc gegaan en my goodness: ineens begon het te stromen gewoon! Nachtmaandverband in gedaan en daar was ik binnen 5 minuten doorheen gelekt gewoon, het liep zo langs m'n benen naar beneden!
    Manlief gebeld: Kom toch maar direct!
    Zelf maar op de wc gaan zitten, Thirza was gelukkig net op de bank gekropen om barbapapa te kijken, die lag lekker knus onder een plaid :)
    Nou, manlief thuis, die heeft een kraammatje gepakt en kraamverband, en zo ben ik op de bank gekropen. Binnen de kortste keren licht in m'n hoofd, dus VK gebeld, die ging langskomen, maar moest nog wel even een andere crisis afhandelen, Kwartier later dacht ik: nog een half uur red ik niet, dus mijn man nog eens laten bellen en toen vond de VK het wel zo verstandig om een ambulance te bellen, (na checken hoeveel bloed: het is meer dan een zware menstruatie? Och my, het is meer dan ik het afgelopen jaar bij elkaar gevloeid heb zeg....).
    Dus, ambulance gekomen, infuus geprikt, op de brancard en afgevoerd naar het ziekenhuis. Onderweg ee zoutoplossing via het infuus en daarop ging ik me echt binnen 5 minuten beter voelen. Kon de ambulancebroeder zelfs weer van allerlei info voorzien, (je bloeddruk is zo laag (90/60), maar mijn hartslag was 'maar' 160. Och ja, zei ik, vorige zwangerschap was mijn bloeddruk ook zo laag. O, dan zou het daar wel van zijn, in combi natuurlijk wel met het ongelooflijke vloeien...

Nouja, lang verhaal kort: vruchtje bleef wat steken, dus die hebben ze eruit getoucheerd en toen was het ergste wel over. Heb in totaal 7 van die kraammatjes volgevloeid, maar ondanks dat bleef mijn bloeddruk stabiel op 90/60 en een hb van 6,6. Dus ik mocht, na een paar uur bijkomen op de afdeling, gelukkig weer terug naar huis.
    Moet zeggen dat ik ook aardig opknap, beetje licht nog in m;n hoofd, maar kan zelf lopen, (dat lukte na de bevalling van Thirza bijvoorbeeld echt niet).
    En daarbij ben ik ook helemaal opgelucht dat we het nu gehad hebben, dus ik kan tegen het hele avontuur met de ambulance ook wel als een avontuur aankijken. Had nog nooit in zo'n ding gelegen of gezeten, dus dat hebben we ook eens meegemaakt ;) Hebben ze dat trouwens in alle ambulances, een rustgevende foto? Ik had op de rechterwand van de ambulance uitzicht op een tropisch strand, :D

Dus nou, we hebben het gehad. Heftig allemaal, maar ik was erop voorbereid door de gyn, dus ik ben zelf eigenlijk geen moment in paniek geweest. Wist wanneer ik moest bellen enzo, dus dat hebben we op tijd gedaan allemaal.
    Mijn man moest, nadat ik weg was, nog opvang gaan regelen voor Thirza, en die heeft 'r eerst maar op bed gebracht, (daar was het inmiddels wel tijd voor), en toen stond de overbuurvrouw gelukkig op de stoep: wat er was en of ze iets kon doen. Nou, heel graag dus! Dus die is hier op gaan zitten passen, terwijl mijn manlief zijn persoonlijke record op de fiets gebroken heeft, (tja, nog geen rijbewijs). Die heeft echt even gedacht dat ie me kwijt ging raken, dus die stond op de eerste hulp te huilen toen ie zag dat ik inmiddels weer aardig bij was... Jeetje, dat vond ikzelf dus nog het heftigste van de hele dag!

Ondertussen was onze gastouder terug uit de kerk ook, en zag dat we gebeld hadden, dus die wist wel hoe laat het was en is gelijk hierheen gekomen om Thirza op te halen. Super, want de overbuurvrouw kent ze helemaal niet, en wakker worden met een vreemd gezicht, na een slaapje als daarvoor je mama in een ambulance is afgevoerd...
    Dus die heeft de rest van de middag daar gespeeld en gegeten, en haar man is mij samen met mijn man eind van de middag op komen halen. Kwamen we Thirza daar thuis ophalen, had onze gastouder een dikke bak roti gemaakt, want dan hoefden we maar niet meer te koken! Dus we hebben echt heeeeeeerlijk zitten eten!

Mooi verhaal trouwens ook nog: manlief had van mij een lijstje meegekregen wat ie thuis aan spullen op moest halen. Alles lag boven, behalve mijn jas en schoenen, en toen was ie zo blij dat ie alles had, dat ie die dus vergeten was :D Kon ik op mijn sloffen het ziekenhuis uitsloffen vanmiddag :D
    Nouja, vriendin van mij heeft gehad dat haar man nog zo in paniek was, dat ie 20 onderbroeken in de tas gooide, 2 truien van hemzelf en geen broeken, dus toen kon ze alsnog in haar met bloed besmeurde broek terug naar huis....

Nou, moest het ff kwijt, het hele verhaal... nu vooral opgelucht en voel me beter dan ik me in dagen heb gevoeld! 't Is klaar, we kunnen het afsluiten en dan verder :)

7. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Evenstar: super van je. Heeft die vrouw zelf helemaal niet, of niet genoeg?

Hanneke: nee, klinkt niet als verwennen. Het klinkt gewoon als er voor je kinderen willen zijn en ze niet in een vast stramien willen persen.

Hier: vandaag een meeting gehad met de maart 2010-mama's, was leuk en erg druk! Ze hadden speciaal voor mij gevraagd of er een appart hokje was waar ik kon voeden! Haha, dat hoeft voor mij echt niet, hoor! Maar wel lief. Toon heeft daar (tussen de mama's en baby's, niet in dat hokje!) een keer gedronken en hij was niet eens afgeleid door alle baby's om hem heen.

8. Alita

Alita Niet meer actief

jeetje rz wat een verhaal meid.....heel veel sterkte en idd misschien nu een juiste afsluiting.....

Sterkte....

9. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    RM: jeetje wat een verhaal inderdaad. Ik moet zeggen dat je het mooi opschrijft. Met humor, maar ook gevoelig. Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk had toen je man moest huilen (moest hier zelfs bij het lezen iets wegslikken).

Tropische stranden in de ambulance? Geen idee, heb er gelukkig nooit een van binnen gezien. Hielp het, was het rustgevend?

Fijn dat je het nu kunt afsluiten. In ieder geval een hele dikke knuffel.

Wat een super gastouder heb je trouwens. Eentje om in te lijsten.

10. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Poeh, RM: dat was me het dagje wel maar fijn dat het toch allemaal goed gegaan is eigenlijk.

je ambulanceverhaal klinkt bekend. Ik ben bij de geboorte van Jo uiteindelijk met ambulance naar het ziekenhuis gebracht omdat hij er na 2 uur persen nog niet uit kwam (bleek sterrenkijker te zijn). haha, weet niets van de binnenkant van die ambulance want lag persweeen op te vangen, was nogal in mezelf gekeerd. Mijn man was ook in tranen toen alles achter de rug was. het is voor de omgeving heftiger dan voor jezelf zoiets, jij voelt jezelf nog ofzo, ik was toen ook helemaal niet in paniek.
    wat zal jouw man geschrokken zijn, kan me dat wel goed voorstellen. koelbloedig van hem dat hij Thirza in bed heeft gelegd, en dan op de fiets erachteraan! hoop dat hij ook even samen met jou kan bijkomen van de week!

hanneke: gewoon lekker doen hoor! als jullie dat prettig vinden en de kinderen ook is het goed toch?! ik vind dat ook geen verwennerij. op t kdv zeiden ze tegen mij ook laatst: we zullen Robin lekker verwennen, dan mag jij het thuis weer 'goed' doen. nou, ik zei gelijk: verwennen? dat kan helemaal niet met een baby! :)

nijnja: leuk, zo'n meeting. en schattig he, hoe mensen die geen bv geven dan wat voor je gaan verzinnen ;)

11. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Jeetje wat goed zeg! Ik wil ook graag donor worden maar ik durf nog niet echt, ik ben een beetje bang om voor mijn eigen meisje dan niet genoeg te hebben, wat grote onzin is want ik heb nog 14 liter in mijn vriezer liggen. Misschien moet ik de knoop maar gewoon doorhakken....

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

He Hanneke, leuk je weer eens te horen! Pfff, verwennen, nee hoor; zo zie ik dat niet! Mijn zoontje was gisteren zo beroerd dat hij de hele dag bij me op schoot heeft gehangen en gedronken en geslapen. Dat is niet verwennen, dat is liefdevolle ouder zijn!

Ach Rozemarijke; wat een verhaal! Hoe voel je je nu?

Hier gaat het niet best; gisteren nog naar de HAP geweest, want zoonlief kreeg het extreem benauwd, stikte haast in zijn slijm en lag maar te piepen. Hij had ook koorts. Kon volgens de HAP-arts een bijwerking zijn van de Forlax!!!:$ Die heb ik dus weggeflikkerd, sorry voor mijn taalgebruik, maar volgens de HAP-arts had de ka-as geen Forlax mogen voorschrijven zonder alle zaken op darmgebied te hebben uitgesloten.

13. raspberry

@ZG: jeetje joh! Nu dus maar zorgen dat je bij de KA zelf terecht komt, denk ik? Groot gelijk hoor, man dat is toch niet normaal zo!?!

@all: ik voelde me alweer een hele piet toen ik wakker werd vanochtend, maar na wat loopjes door huis enzo, wordt het me nu toch elke keer een beetje zwart voor ogen als ik opsta. Verder koppijn en wat nakrampen nog, dus we doen het hier even goed rustig aan.
    Mentaal wel goed, gevoel van opluchting dat we het gehad hebben, blijft vooralsnog hangen :)

14. fafje

fafje Niet meer actief

sterkte Zogelukkig, wat zielig voor je zoontje, wat ie allemaal moet doorstaan:( hoop dat er snel duidelijkheid komt!

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @rm: gelukkig heb je het achter de rug meid. Hopelijk knap je snel op, maar doe rustig aan. HB van 6,6 is niet superhoog.
    Misschien even wat Floradix gebruiken? Daar knap je snel van op.

@zg: benauwdheidsklachten van Macrogolen? Nog nooit gehoord eigenlijk, maar nooit te oud om te leren. Nu weer terug naar de KA?

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier weer lekker thuis, maar hebben 't leuk gehad. Net naar 't cb geweest, dame is weer helemaal goed gekeurd ;)

@RM, klinkt heftig! Maar fijn dat het achter de rug is. Idd misschien nog even floradix gebruiken?
    @Evenstar, wat goed zeg!! Ik heb denk ik een liter of 3 aan een collega gedoneerd. En ook wat extra gekolfd voor haar dochtertje.
    Heb hier zelf nog een voeding op 5 in voorraad en had laatst even wat nodig omdat ik m'n net gekolfde melk omkiepte. En eerder kolfde ik 's morgens vaak gemakkelijk nog even een voeding extra maar dat wordt m nu niet meer.
    @Zogelukkig, arm mannetje van je! Hopelijk komt er snel duidelijkheid!
    @Geke, Danique kwam tussen 5 en 6 maand ook weer vaker tot nu ongeveer. Lijkt erop dat ze nu door begint te slapen dus dat zou heerlijk zijn!

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Rozemarijke,
    Wat een heftig verhaal meid :(! Wel heel fijn dat je toch redelijk snel weer 'bij' was en dat je ook weer naar huis kon. Ook heel fijn van die overbuurvrouw en de gastouder om jullie te helpen. Nu dus alweer een hele piet voor je gevoel, tot je wat gedaan hebt, doe maar rustig aan voorlopig lijkt me. Heel veel sterkte nogmaals.

Ik ben weleens met een ambulance geweest overigens, maar geen tropische stranden gezien. Heb toen volgens mij alleen geslapen...

Redd,
    Gelukkig hebben jullie het fijn gehad! Lees ik dat het erop lijkt dat ze door gaat slapen? Hmm dat zou natuurlijk wel lekker zijn :D! Mooi dat het op het cb ook allemaal weer goed was.

Zogelukkig,
    Ach gerum dat arme ventje toch bij jullie zeg! Groot gelijk dat je die forlax weggesodemieterd hebt! En nu? Of is dat voor jullie ook een groot raadsel?

Ninja,
    Haha, wat lief dat ze dat voor je geregeld hadden :D! En je hebt groot gelijk idd hoor dat je lekker bij iedereen bent blijven zitten, zeker ook omdat jullie kleintje daar ook gewoon dronk :D!

Liefs Hanneke!

18. raspberry

Haha, ja, dat strand viel me op toen die zoutoplossing z'n werk ging doen :D Ik dacht echt van: hoeveel procent van de mensen die in een ambulance vervoerd worden, ziet dat nou? :D
    Nouja, ikke dus :D

En ik doe hier idd rustig aan hoor! Manlief brengt Thirza morgen wat vroeger naar de gastouder en dan kan ik haar samen met mijn ouders 's middags ws wel weer ophalen...
    Heb ik de rest van de dag voor mezelf :)

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Doe het maar rustig aan Rozemarijke, het is niet niks. Wel een spannend verhaal, van die ambulance :) Heelveel sterkte!

Zogelukkig, wat naar toch steeds voor je zoon! Arme jongen! :(

MamavanSimone, gewoon doen, het is zo bijzonder ;) Als je bang bent om niet genoeg te hebben kan je het ook doen als je kindje bij gaat eten. Ik kan het doen omdat ik erg gewillige borsten heb (komend van hyperlactatie heb ik nu nogsteeds veel melk). Ik heb die vrouw van het moedermelk netwerk vanmorgen gesproken en die was verbaasd dat ik op deze termijn nog zo'n bom melk produceerde. Ze waarschuwde me vast dat ik bij een tweede nog veel meer melk zou hebben. Nu heb ik eigenlijk nog een extra reden om straks voor het tandemen te gaan :D Ik had al wel ideeen daarover, maar moet wel zien hoe goed doordrinken bij een evt. zwangerschap gaat. Voorlopig is de tiet van Renske en gaat het gekolfde naar een ander kindje. Ik vind het een geweldig iets om te doen :)

20. raspberry

Hier ook altijd veel melk gehad en omdat Thirza nog zo veel dronk, kolfde ik bij het jaar ook nog rustig een liter af, als ik een heel etmaal moest kolven. KA was daar destijds erg verbaasd over :)
    En vanochtend, na dus vrijdag voor het laatst gevoed te hebben, in 10 minuten tijd met een handkolfje (de electrische lag op Thirza's kamer, waarom had ik ook alweer bedacht dat DAT een handige plek was?), zo even 70 cc gekolfd. Vond ik nog heel wat eigenlijk :)
    Niet dat Thirza wilde.... die is koud drinken uit een bekertje gewend, dus nu staat het koud te worden in de koelkast en gaan we eens kijken of ze het vanavond wel lust ;)

En dan zijn we daarmee dus definitief klaar met de BV :) Vandaag ga ik maar eens mezelf verwennen dus met een beschuitje met kaas :D

Deel Deze Pagina