Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Doe dat meid! Wel rustig aan met die kaas he, is toch best vet spul, straks hang je weer boven het toilet!

Ik heb heb weleens streng gelijnd met van die vieze shakes enzo en weet nog dat ik een beschuitje met 30+ kaas al superzalig vond!:D

Hier hebben we de nacht van ons leven achter de rug: ventje ging pas slapen om 00.00 uur, de 2,5 uur daarvoor had hij zoveel pijn en verdriet! Hij kon wel op mijn borst slapen, maar als ik hem dan in zijn eigen bedje legde, was het wer mis en ging hij staan en krijsde mamamamamama. Hij mocht ook bij ons in bed, maar dat wou hij niet.
    Uiteindelijk om twaalf uur na een paar minuten huilen, ging hij gelukkig slapen. Nu zou je denken dat hij dan wel vanochtend wel wat langer zou slapen. Nope; het was 05.45 uur en hij ligt er pas net een uurtje in. Zonder eten, hij teert nu helemaal op mij, ik heb gene idee waar ik het vandaan haal, maar het stroomt nog.;)

Kinderarts-ass zou me zsm terugbellen. Ik denk toch dat ze het bloed, de poep en de foto's wil afwachten.

@Jingels: de hap-arts had het over bronchospasmen, zegt je dat iets?

2. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik wist ook niet dat je bronchospasmen daarvan kunt krijgen (maar gek genoeg heb ik altijd gedacht dat forlax uit vezels bestond, wij gebruikten movicolon en legendal op de ka, als dat niet lukte de duphalac siroop).
    Ik wil je nogmaals veel sterkte wensen Zogelukkig, het lijkt me heel slopend en verdrietig.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

@ZG: he wat naar allemaal weer! Hopelijk snel de uitslagen binnen, neem aa dat je daar nu elke dag achteraan belt?

Hier vanmiddag een beschuitje met kaas gehad: o, wat lekker is dat zeg! :D En dat doe ik idd rustig aan. Half plakje erop en dan gaan we eerst eens even rustig zien wat mijn lijf daarmee doet ;)
    Maar wat een heerlijkheid dat ik het weer mag :)

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @ireen: duphalac is gewoon lactulose;)
    @zg: brochospasmen, samenknijpingen van de luchtpijp bijv. bij een astmatische aandoening. Bepaalde medicatie bijv. opioïden kunnen bronchospasmen veroorzaken,maar van Forlax kende ik dit niet.
    Heeft jouw zoon een astmatische aandoening?

5. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ja zover was ik ook hoor, maar de stroop hoeven ze minder van in te nemen!

6. zogelukkig

Niet dat ik weet. Ik had als kind veel luchtwegklachten en was gauw benauwd en had hooikoorts en zo, maar echt cara komt in de familie niet voor.
    Ze vond zoon wel piepen en ze hoorde vocht achter de longen. Ik zei dat hij continu verkouden is. Toen ik het bloedafnameformulier bekeek zag ik dat ze CF had aangevinkt. Daar schrok ik erg van, maar volgens mijn man hoefde dat niet, want hij heeft gewoon een hielprik gehad.
    Het maakt me erg onzeker allemaal.

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    De hielprik geeft daar in principe 100% zekerheid over. Toch kan ik me voorstellen dat dat je niet lekker zit :(

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @zg: kan me helemaal voorstellen dat je dat überhaupt niet lekker zit.COPD aandoeningen zijn in grote mate overerfelijk. Zelfs in de 2e en 3e graad.
    Ook als hooikoorts en eczeemklachten in 2e en 3e graad voorkomen kunnen zij COPD-klachten opleveren.En vice versa.
    Gelukkig geef je je kind BV, dat zorgt ervoor dat hij er makkelijker doorheen rolt als een kind dat KV zou krijgen.
    Heb jij bij de ass-KA een lijstje met anamnese in moeten vullen?
    Want als die Bronchospasmen een bekende bijwerking zijn van Forlax; d.w.z. bij kinderen komen ze vaker voor, dan was dit simpelweg te voorkomen geweest.

Ik zal morgen even in de Kennisbank voor je kijken, kompas is toch meer fabrikant gericht.

9. raspberry

He meiden,

hier een rotdag, slecht nieuws gehad vanochtend, namelijk dat mijn baarmoeder nog niet schoon is en er nog weefsel zit, wat morgen met een curettage weggehaald gaat worden :(
    Denk je/hoop je alles wel gehad te hebben :(
    Pff, begon net weer een beetje energie te krijgen en nu weer helemaal moe en kapot :( Baal er zo van! :(

10. zogelukkig

@Jingels: wat aardig van je dat je zo meedenkt!;)
    Nog een vraagje: ik heb lactulose in huis, kan ik dat geven igv verstopping? Werkt dat na 1x geven of moet je dat dan iedere dag geven?

@Rozemarijke: he, wat naar nou!:( Dat risico is natuurlijk wel aanwezig bij zo'n lange termijn. Moet je ervoor onder narcose, nachtje blijven?
    Sterkte meid!

11. raspberry

Ja, onder narcose. Of ik een nacht moet blijven is helemaal afhankelijk van hoe ik me voel enzo, en hoe laat ik geholpen ga worden: omdat ik met een geplande curettage pas over anderhalve week aan de beurt zou zijn, zette ze me morgen op de spoedlijst, wat betekent dat ik ergens tussen gezet word. Maar als er dingen tussendoor komen die meer spoed zijn, dan schuif ik wat naar later op de dag.
    Betekent dat ik morgen om half 9 daar nuchter moet zijn en dan zal het ergens tussen dan en 8 uur 's avonds zijn dat ik geholpen ga worden...
    Ik hoop dus heel hard dat er morgen weinig geks tussendoor komt, want anders mag ik dus de hele dag niet eten of drinken... :(

12. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    he wat rot Rozemarijke! heel veel sterkte morgen en ik hoop heel hard met je mee dat je in ieder geval snel aan de beurt bent morgen. dat is niks zo in een ziekenhuis wachten zonder te eten/drinken. en ja, wat balen dat je er nu nog niet vanaf bent. nog ff doorbijten meid, morgen, hopelijk gauw weer naar huis en dan ECHT je rust. knuffel!

Zogelukkig: ik voel met je mee maar kan er verder niets zinnigs over zeggen. sterkte dan maar he!

Ireen, Hanneke: HOI! leuk jullie te zien :)

hier gaat het goed maar tis wel druk met werk. gelukkig gaat Robin super maar ik mis haar wel!

ik had dinsdag een hele dag workshops die ik moest faciliteren bij een klant. even gevraagd of ik ergens kon kolven, trof ik gelukkig een vrouw die zelf ook lang had gevoed dus die was meteen helemaal enthousiast. heel schattig, vroeg ze steeds of ik echt alles had, of ik geen koelkast/vriezer nodig had etc.
    mijn collega's zijn ook super. niemand doet moeilijk of raar. en ik kolf ruim genoeg nu. gisteren en vandaag heeft ze maar 2 flesjes van de 3 gedronken bij papa en kdv. Morgen en overmorgen ben ik vrij. m'n moeder komt eindelijk echt langs! We hebben haar wel kort gezien met kerst maar nu is ze een paar dagen bij ons.

@derest: heb niet alles onthouden, sorry! groetjes aan allemaal!

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    ff snel... maarre rozemarijke wat rot zeg!! veel sterkte morgen!!

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @rozemarijke: sterkte meid! Heftig. Ik hoop dat het snel achter de rug is.

@zg: ik heb gisteren voor je gekeken in de kennisbank ( kon niet eerder typen vanege een crematie vandaag).
    We vermoeden dat jouw zoons reactie een zeldzame reactie is op de polyethyleenglycol. Dit houd in dat je zoon tegen geen enkele Macrogol kan zoals Transipeg en Movicolon.
    Lactulose is dus de een oplossing.
    Maar... ook lactulose kan krampen veroorzaken, end aarom raad ik je aan alleen op advies van een arts Lactulose te geven aan je kind.
    Over het algemeen duurt het 12-24 uur voordat Lactulose in werkt.
    Je zou als alternatief Lijnzaadolie kunnen kopen bij de reformzaak.
    Als ik nog wat voor je kan doen, hoor ik het graag.

15. zogelukkig

Ik vind het echt geweldig dat je zo meedenkt! Nog gecondoleerd overigens. Ik geef (nog) geen lactulose, er sinds woensdag weer 2x per dag goede poep (gelukkig!) maar ik heb het achter de hand en ik zal bij de volgende afspraak met de ka aankaarten.

Hier gaat het nog steeds niet goed; zoon heeft nog veel pijn/kramp en het is vooral 's nachts een ramp met wakker liggen. Ik zal jullie trouwens vanmiddag (moet nu weg) even laten lachen om wat de dietiste allemaal voor 'goede' adviezen had, het is te komisch gewoon!

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    :( Sterkte meis :(

17. raspberry

Nou, ik ben weer terug, sinds een uurtje. Curettage is goed gegaan, heb ook weinig last van de narcose volgens mij, ik heb enkel heeeeeeel lang moeten wachten tot ik geholpen kon worden: er kwam ineens een transplantatieprocedure doorheen zetten en toen ik vervolgens bijna aan de beurt was, ook nog een spoedkeizersnee. Uiteindelijk was het kwart voor 11 dat ik op de OK lag, maar een half uur later was ik al weer terug op de afdeling. Vannacht dus daar wel gebleven, hele nacht aan ee zoutoplossing gehangen omdat ik zo'n beetje niks had gedronken de hele dag, (ik heb wel wat naar binnen gewerkt hoor, aan water).
    Voel me nu wel aardig, moe natuurlijk, maar het vloeien is nu eindelijk over, dus als het goed is....
    Pfff, voelde me gisteren, helemaal brak van het niet-eten en drinken en met knallende koppijn, wel een beetje de personificatie van de wet van Murphy hoor :( My, dik 24 uur iets eten en bijna niet drinken... :(

Nou, ga uitrusten nu :) Vannacht niet al te best geslapen, met dat infuus aan m'n arm in dat vreemde bed en halverwege de nacht gewekt door het alarm van het infuus-apparaat omdat de zak leeg was. Gaan we hier thuis maar even beter over doen ;)

18. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    he, goed even van je te horen RM! sterkte en rust lekker uit. welterusten! :)

19. zogelukkig

Pak je rust hoor RM! Laat je maar lekker verwennen en veel drinken en lekker eten.;)

20. fafje

fafje Niet meer actief

rozemarijke, lekker uitrusten, mij hielp af en toe een Opkikker drinken goed ;)

Deel Deze Pagina