Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

@zogelukkig, jeetje wat zwaar zeg...kan me voorstellen dat je enorm moe bent, gelukkgi gaat het eten ietsje beter/..vooruitgang si altijd goed...:) sterkte hoop dat je wat hebt aan de uitslagen

2. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    @mannen ;) ja... de discussie is ook alweer gesloten hoor. het maakt hem niet zo heel veel uit gelukkig. af en toe moet ie gewoon even op me zeuren omdat ie denkt dat ik anders doorsla met bv-en.

@rm: fijn dat het beter lijkt te gaan met Thirza. tja, of het dan lactose intolerantie is? krijgt ze nu helemaal geen melkproducten dan?

@zogelukkig: ja, vermoeiend zeg. die domperidon is toch ook best wel een paardenmiddel? dat hoor ik tenminste wel es en lijkt mij niet nodig in jouw geval? Jouw zoon kan toch sowieso eigenlijk niet meer alleen op moedermelk leven dus dat moet je ook niet willen proberen lijkt mij? Waarmee ik dus niet bedoel dat je melk niet waardevol zou zijn he?! Je hebt natuurlijk meer rust nodig dan je krijgt om dit aan te kunnen. lastig is dat. Fijn dat ie weer een beetje eet in ieder geval. Ben wel benieuwd of de KA nog wat nuttigs te melden heeft.

@hier: alles goed...

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoe gelukkig kan je zijn met een kind dat heerlijk heeft genoten van zijn avondeten (pita kip met champignons en paprika en komkommer-yoghurtdip en griekse salade zonder ui) hij heeft echt goed gegeten! En dus geslapen, want hij werd pas om 6.15 uur wakker. Ik was meteen met hem gaan slapen om 20.30 uur dus zijn we allebei happy en uitgerust, hij heeft nog niet 1x gegild of gejengeld vandaag!
    Hope and pray dat dit zo blijft natuurlijk!:)

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @zg: dat is goed nieuws!

5. zogelukkig

Ja, we zijn er echt heel blij mee! Moet wel zeggen dat er eerst een plakaat uitkwam zo groot als een koeienvlaai, dus die heeft hem wel dwars gezeten. Was die arts-ass toch zo gek nog niet met d'r functionele obstipatie.:)
    Heb de ha nog gebeld over iets anders en vertelde van de domperidon en die zei dat het dom van me was in mijn geval (spastische darm die nog spastischer werd); eigen schuld dikke bult, maar o, wat had ik een krampen! Nu is de ongesteldheid weer voorbij en zl eet ook weer andere dingen dan alleen borst, dus hopelijk blijft het nog een tijd goed gaan.;)

6. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    :D Wat fijn!

Toch is het een raadsel waarom hij dan zolang niets eet! Daar krijg je toch grijze haren van?

7. zogelukkig

Dat is ook het frusterende eraan he? Dat je het niet precies weet! Ik hou wel een dagboek bij, maar ik zie weinig patronen of gekke dingen; het blijft echt giswerk. Nu is hij lekker wandelen met papa; de zaterdag is een beetje papa-dag.

Hoe is het met jou en Jens Ireen? Wel blijven vertellen hoor; vind ik echt leuk om te horen!;)

8. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    O nou, het gaat hier echt best goed.
    Tot vorige week ging het helemaal super, nu is hij weer wat onrustig.
    Hij heeft van de week een koemelkincidentje gehad (2x achter elkaar :() en is nu al een dag of 7 moe moe moe en slaapt heel moeilijk in ('s avonds rond 22 uur en 's middags na een uur proberen en is dan na 3 kwartier weer wakker). Hij heeft ook wat diarree (het wisselt heel erg) dus misschien ook wel kiesjes.

Maar hiervoor ging het echt goed. Hij slaapt gewoon de hele nacht (!?!?!?!). Eten gaat wat minder en groeien ook. Is ook lastig om aan genoeg vetten te komen, Stefan begeleidt ons daar nog steeds bij, maar het blijft lastig. Moeten nu vis geven, maar vooralsnog lust hij dat niet. (en mama eet dan later, krijg geen hap naar binnen met die gore lijken op tafel).

Met mij gaat het ook goed, wel erg druk gehad met de praktijk weer, onze nieuwe medewerker is begonnen en eer de ruimte ingericht was was ik weer bekaf, en nu administratief nog een hoop te regelen. Mijn moeder heeft haar pols gebroken en dus hebben we geen opvang.
    Bekken is prut, heb echt heel veel pijn, er gaat een MRI gemaakt worden.
    Borsten zijn soepel, heb bijna geen melk meer. Jens mist de mamamelk wel en komt vaker huid op huid kroelen (toch geweldig, dat hij dat mamamelk uit de fles drinken dus altijd wel heeft ervaren als mamadrinken, hoe minimaal ook :)).

Mijn zus is bevallen van een meisje, alles goed. Zus nog veel pijn. Borstvoeding goed op gang, wel kloven en ze is erg onzeker en heeft heel veel melk (dat lijkt in de familie te zitten). Ik ben daar dus al een paar dagen in de weer met kolven en tips geven en helpen met aanhappen, en het lijkt nu toch beter te gaan. Ben heel blij dat ze belde en vragen stelt, had dat niet verwacht, heel intiem waren we niet en grote zus vind het lastig om kleine zusje om raad te vragen.
    Ze is alleen heel gespitst op voedingstijden (houdt precies bij wanneer meiske drinkt en hoelang en hoeveel voedingen enzo en heeft ook verwachtingen over hoe lang ze zal slapen). 8) Ze weigert haar geen borst, dus ik wacht nog even met daar wat van te zeggen, want de kraamtranen zitten haar nog hoog, mevrouw is een controlfreak en we moeten niet alles tegelijk willen... Meisje drinkt maar 6-7 keer dus handjes dichtknijpen lijkt me gepaster dan dit, maar ja een kindje krijgen is zo overweldigend, laat maar even.
    Maar het is erg leuk om te ervaren dat zij niet alles in haar up hoeft uit te zoeken en wel de nodige hulp krijgt :D:D:D

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Ireen: da's wel fijn dat ze je hulp accepteert! Merk ik hier aan mijn zusje ook, dat die het erg fijn vindt als ik goede raad van haar opvolg :) Geeft toch het gevoel dat je dan gelijkwaardig bent en niet meer oudste versus jongste, merk ik dan aan haar ;) Voor mij is ze al sinds ze aan het werk is gewoon m'n zus, maar nu ze zelf een kindje heeft, merk ik dat er van haar uit meer gelijkwaardig gevoel is ook :)
    Balen van je bekken! Hopelijk komt er iets zinnigs uit de MRI dan...

@ZG; hoe het van het ene op het andere moment dan over kan zijn he? En frustrerend dat je dan de oorzaak niet weet he? Wel apart dat zoonlief net als Thirza hier dus zo z'n dingen heeft als ie niet lekker is, (hier gaat ze erg aan mij hangen dus en dan is afscheid nemen ineens weer erg lastig, zoals ik al schreef).
    Maar ook hier nog naarstig aa het nadenken over wat dan de oorzaak toch geweest kan zijn...
    Lekker dat je dan even een goede nacht hebt kunnen maken!

@geke: Thirza krijgt dus idd geen melkproducten, en 't is al een tijdje geleden dat er een melkincidentje geweest is, dus tja... misschien met een week of 2 toch eens zien wat er gebeurt als we iets geven waar enkel lactose inzit. Nouja, de 11e afspraak met de KA, dus eerst daar maar eens overleggen.

@ZG: ik begin me de afgelopen dagen steeds meer te beseffen dat ik er al met al erg goed van af ben gekomen, van het hele bloedverlies-verhaal. Hadden we in een of ander rotdorpje gewoond waar een ambulance niet zo 1-2-3 geweest was, dan had ik er wel eens een flink stuk naarder van af kunnen zijn gekomen...
    Dat geeft voor nu dus ook wel een beetje de bibbers om er direct weer opnieuw voor te gaan. Merk dat ik nu toch wel een beetje bang ben dat het nog een keer gebeurt, dus eerst die spanning er maar wat af. En met dat ik dat voor mezelf bedacht had, begin ik weer te vloeien. Nu dus even zien wat dat nou is: m'n cyclus weer op gang, (lijkt me eigenlijk stug, voor een eisprong is er iig nog weinig tijd geweest tussen miskraam/curettage en nu: 8 dagen), nabloeding of iets anders. Nouja, gaan we de komende dagen wel merken.
    Maar we doen het even rustig aan. Heb nog wel zoiets van dat we niet actief gaan proberen te voorkomen dat ik zwanger raak, maar we gaan zeker ook nog even niet actief aan de slag om wel zwanger te raken. We zien het wel: als het nu wel snel komt, dan komt het en zullen we, na de eerste spanning en de eerste echo, er erg blij mee zijn, en zoniet, dan hebben we nog even rust en komt het vanzelf een keertje weer.
    Ik geniet iig erg van m'n dieet-af-zijn, gisteren uit eten geweest met wat collega's van mijn man, (afscheidsetentje, hij begint dinsdag op z'n nieuwe baan), en eindelijk weer eens een toetje kunnen nemen en alles sausjes kunnen eten :D

10. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Heb je niet toevallig wat meer gedaan de laatste dag(en)? Daar ga je ook van vloeien he. Ik hoop toch dat jullie alle ellende nu wel zo'n beetje gehad hebben. Je weet het he, achter de wolken...

Ja ik heb ook benoemd hoor, dat ik het fijn vind dat ze dingen vraagt en dat dat me het gevoel geeft dat zij het idee heeft dat ze op me kan rekenen, en dat ik dat wel fijn vind. *kucht* Eigenlijk best erg, maar ben er maar gewoon eerlijk in geweest naar haar toe, omdat pas bevallen vrouwen nou eenmaal zo gevoelig zijn om dat soort dingen op te pikken, dacht ik het beter bespreekbaar te maken. Ze vond alles wel prima, als ze maar van haar kraamtranen afkwam :D Arme meid.

11. zogelukkig

Jullie verhalen gelezen en ik ga morgen reageren, ik MOET nu echt naar bed!;) ( hebben net naar afl. 4 van de mol gekeken en mijn man en ik zitten op een totaal ander spoor en hebben heel wat afgekibbeld en tig keer de video teuggespoeld. Waar je al geen energie voor hebt he na een nacht goed slapen!:D).

12. raspberry

@Ireen: ben hier vrijdag idd wel druk geweest en het lijkt nu alweer minder te worden, dus zal nog wel een nabloeding zijn dan...

@ZG; ha, ook al een mol-fan :) Hier ook en de afgelopen weken met alle tijd thuis ook regelmatig afleveringen teruggekeken :D

@all: kan het feit dat ik zwanger was, ook iets te maken hebben met de diarree van Thirza, de afgelopen maanden? Die is namelijk begonnen kort nadat ik zwanger was en de nachtvoedingen eraf waren. En nu krijgt ze helemaal geen BV meer en twee weken later trekt de diarree weg...
    Kan daar een verband tussen zitten?

13. zogelukkig

@Ireen;
    Jeetje, dat is toch wat, zoveel onrust van een beetje koemelk? Ik neem toch aan dat het ergens door zat en je hem geen beker hebt gegeven.

Eet Jens ook zo weinig? Maar goed, zolang hij niet wakker wordt van de honger? Waar op de lijn zit Jens nu, 0-lijn? Ja, als je geen boter, melk en kaas mag geven, dan is het moeilijk aan vetten te komen. Ik stop zl wel eens een blokje kaas of kippenworst toe, dat vindt hij lekker, bleek na een plakje van de slager. Anders lamsvlees geven, dat is vetter dan rund of kip. Je geeft toch vlees soms? Walgen van die dode beesten is niet handig; dat voelt een kind, dan maar geen vlees of vis.

Wat sjips van je bekken zeg, wat denken ze te vinden op een MRI? En belangrijker nog: wat zou er dan aan gedaan kunnen worden? Hier gaat het op en af; soms zak ik er finaal doorheen, maar doorgaans gaat het steeds iets beter.

Hoe jij er mee om bent gegaan vind ik het niet raar dat Jens weet dat de melk die hij kreeg uit mama's borsten kwam. Ik heb ook zo'n knuffelkontje de laatste tijd; ligt hij bij me op de bank met zijn beer sesamstraat te kijken; heerlijk! Even rust, want hij gaat normaal nooit zitten; gaat maar door, gaat maar door...

Gefeliciteerd met je nichtje; leuk!

14. zogelukkig

@Rozemarijke;
    Ja, heftig; de klap komt altijd later. Voel je je nu nog slapjes? Ik had na de ks ook zoveel bloed verloren, zat op 4, maar binnen 2 weken weer op 8, bizar he? Ik heb wel aan de floradix gezeten. Extra biefstukje eten, veel volkorenbrood met appelstroop en sinaasappelsapje nemen en groene groentes, het komt wel goed!

Dus je zou wel weer meteen zwanger mogen worden, dat is wel fijn. Maar of je hoofd daar ook naar staat? Het lijkt me iets heel onwerkelijks, zo'n miskraam, vind het echt zuur voor je! Wel leuk zo'n etentje, kon je ook even je zinnen verzetten.

15. raspberry

Ja, ik vind het hele verhaal toch vooral heel onwerkelijk omdat je voor je gevoel een kindje verliest, terwijl er enkel een placenta zat... zo raar!

HB zit nog maar op 6,4... dus die zal ook nog flink lager geweest zijn dan die 6,6 na de MK, want ik vreet me helemaal suf aan volkorenbrood, appelstroop (al weken voor de miskraam: kreeg daar toen ineens zo'n trek in... alsof mijn lijf zich op die manier al voorbereidde), eet dagelijks groene groente en nog nauwelijks melkproducten, (dus naar de verwerking daarvan gaat mijn binnengekomen ijzer ook niet echt).
    Dus nog even geen zwangerschap dan, want dan zit ik sowieso altijd al laag in m'n HB, dat kan ik er nu niet echt bovenop hebben.
    Echt slap voel ik me niet. Wel moe. Gewoon de hele dag dor, als ik m;n bed uitkom, denk ik al van: Kan ik niet blijven liggen?
    Maarja, als ik dat doe...
    Heb nu wel vanochtend, toen ik om half 5 alweer een uur wakker lag, een slaappil genomen en daar nog even 2 uur op verder geslapen, (gisteren vanaf 5 uur al wakker :(). Dus ga ze daar maar voor bewaren :D

16. zogelukkig

Pas wel op met die pammetjes he meid? Je moet er eigenlijk 8 uur op slapen (staat ook in de bijsluiter)! Ben je er niet suf van?
    IK denk dat de moeheid ook wel mentaal is; je hoofd moet ook veel verwerken he? Ik zou maar even lekker rust nemen, ook wat betreft weer werken aan een tweede, volgens mij zijn jouw lijf en leden daar nog niet aan toe.;)

Ik heb een spuger gehad vanmorgen; hij bleef maar gaan! 2x alle kleren vies (en die van mij) en toen nog 2x in zijn bed. Was hij ijskoud en lijkwit en riep maar om bosj, bosj! Gelukkig bleef dat erin, wel wonderlijk he?

17. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hallo!

Nou daar gaat mijn voornemen om hier niet meer heel actief te zijn nu we geen mamamelk meer geven... :D Eventjes dan:

Rozemarijke: Ik weet niet of Thirza's diarree ermee te maken kan hebben, lijkt me toch best vreemd, maar kan er niets zinnigs over zeggen!
    Ik denk dat je toch moet proberen om los te laten dat het kindje in je buik slechts uit placenta bestond. Je was zwanger en als alles goed gegaan was, dan zat er nu een kindje in je buik. Daar stelden jullie je op in. Toen het vruchtje zich innestelde, was dat een klompje cellen, bedoeld om uit te groeien tot een kindje. Je hoeft daar niet minder van te maken dan het is, jullie hebben gewoon een kindje verloren en dat is heel erg, en hoe het ook gevormd was, jullie mogen daar net zoveel verdriet van hebben als de rest van de wereld die een miskraam krijgt. Lijkt me emotioneel heel heftig hoor, dus snap je wel, maar je hoeft het niet kleiner te maken dan het is wat mij betreft!

Zogelukkig: Ow, je zoontje zo gespuugd! Denk je weer in stijgende lijn te gaan, krijg je dat! Tuurlijk blijft borst erin! :D
    Nee, Jens eet niet weinig, hij eet heel okee. Is niet zo dol op groenten alleen en fruit gaat ook met trucjes. Hij wil ook geen nieuwe dingen uitproberen (behalve noten, daar is hij dol op), maar op zich eet hij echt prima.
    We hebben niet zoveel keus, het is óf vis geven, óf niet goed groeien, en dan hebben we het nog niet over de ontwikkeling van de hersenen en zijn huid die alsmaar slechter wordt. Ik geef dus vis, hij eet het matig. Ik ga het voortaan als tussendoortje geven, dan kan ik aan tafel weer gewoon mezelf zijn. Ben begonnen met zalmvissticks omdat ik de rest echt niet trok, en nu eet hij gewoon zalm. Kip hoef ik niet meer te geven, dat voegt niets toe volgens SK...
    Hij zit wat lengte betreft tussen de 0 en +1 lijn en gewicht tussen de -1 en 0lijn. Dat is op zich niet alarmerend, maar hij dondert wel ineens van zijn lijntje af en Stefan vond dat niet goed. Nu eens kijken hoe het gaat dan. Hij krijgt wel cashews en amandelen maar verteert die niet, die komen er in dezelfde stukjes weer uit...
    Koemelk was ei door de witte rijst heen van de chinees. Bleek omelet te zijn (domme mama). Het waren maar 3 stukjes, maar gelijk raak. Wisten niet waardoor het kwam, toen de chinees gebeld...
    Twee dagen later had hij per ongeluk een dipje roomkaas te pakken. Tja het blijft lastig hoor, het is ook een snelle gewiekste knul :D.

18. raspberry

O, ik sta ook altijd doodsangsten uit of feestjes waar allerlei dipjes voor het grijpen staan. Poeh, en goed dat ik dat nu weet van de chinees: we eten het niet vaak, maar wel handig om te weten dat Thirza dat dus ook niet moet hebben!
    Maar naar he, dat ze er dan zo weer van uit hun doen zijn!

@ZG: ook al zo'n drama weer bij jullie! Arm ventje! Wel apart idd dat MM er wel in bleef, maar dat heb ik hier ook wel vaak gehad...

@verwerken: heb idd toen heel snel al voor mezelf besloten dat ons kindje gewoon echt wel een kindje was. Maarja, af en toe komt die gedachte dan weer boven, dat het eigenlijk eigenlijk niets was en dat is gewoon gek als je aan het rouwen bent om een kindje...

@nieuw kindje: nee, voorlopig dus idd even niet. Vooral fysiek niet, met m'n lage HB nu :(
    Daarbij vloei ik nu weer, (van het weekend even en toen weer niet en nu dus weer). Heb de gyn-poli gebeld, ass even overlegd en ze wilden me toch even zien, kan morgen gelijk terecht. Wel weer bij gyn nr 4 in 3 weken, maar goed: liever zo dan nog tot volgende week met de nacontrole te moeten wachten, (wat gyn nr 5 wordt trouwens.... ;)).
    Emotioneel weet ik het even niet. Verlangen naar een kindje wordt hier wel alleen maar groter van, maar voorlopig denk ik dat ik de eerste weken van een nieuwe zwangerschap, als die nu al snel zou komen, ongelovelijk in de stress zou gaan zitten: is het nu wel een kindje, zal het nu wel goed gaan, beland ik niet nog een keer in het ziekenhuis? Enz enz.
    Dus nee, idd: we wachten nog ff. Eerst even rust en verwerken.

19. raspberry

O, en die slaaptabletten doe ik wel rustig mee hoor ;) Ik neem er alleen eentje als ik niet in slaap kom en lig te woelen... Gisteravond dus niks nodig gehad, maar toe zag ik vanochtend, na een uur wakker liggen tussen half 4 en half 5, de bui al wel weer hangen... :(
    En ik word er idd niet suf van, ik slaap er ook bepaald niet op door, (huisarts heeft me expres pillen gegeven om gemakkelijk mee in slaap te vallen, want van doorslaap-pillen word je idd suf en dat moet ik met mijn werk niet hebben! Moet wel fris de auto in kunnen natuurlijk!). Met zo'n pil achter de kiezen, ben ik nog 3 keer wakker 's nachts hoor... :( Enkel val ik dan wel weer gemakkelijker in slaap dan wanneer ik geen slaappil heb gehad.
    Maar goed: 't is ook echt om een beetje aan mijn rust toe te komen na alle gedonder, want na de afgelopen 2 jaar slapeloze nachten, hakt een HB van 6,4 er wel in natuurlijk.... (en als je dan idd gaat liggen malen en piekeren :().
    Dan hoop ik met een week of 2 wel weer zodanig uitgerust te zijn dat ik ook geen zo-nodig-slaappilletjes meer nodig heb ;)

20. zogelukkig

Zoon is erg ziek. Griep of een of ander virus. Omdat hij gister om 18.30 maar bleef spugen (had om 17.00 een slokje water gehad) totdat zijn gal eruit kwam en hij toch best suf was (geen koorts: 38 rond) zijn we toch naar de hap gegaan. Zoon was wel suf, maar nog niet uitgedroogd en de hap-arts zag nog geen reden tot opname, maar we moeten het wel goed in de gaten houden. Thuis na de borst meteen gaan slapen en niet gespuugd gelukkig. Vannacht na de borst ook niet. Vanochtend na een bekertje water weer wel, zo erg dat hij er bijna in stikte en paars aanliep, zo naar! Ik herken mijn hele kind niet; hij is zo rustig en gelaten! Wil alleen maar slapen en op schoot hangen. Gisteren heeft hij 16 uur geslapen, terwijl hij normaal op een dag 11 uur slaapt. Nu slaapt hij weer na de borst. Ben benieuwd hoe lang het nog zo blijft; hij is zo slap als was... Baal er wel van dat het na een paar dagen van goed eten en slapen nu weer mis is!:(

Deel Deze Pagina