Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

ja wilde net zeggen , ik krijg altijd de indruk dat jouw zoontje sowieso al op die manier eet...
    Ja en jij kolft niet heh...anders zou je mss ff wat meer rust kunnen pakken door het flesje/beker door iemand te laten geven...
    Probeer meaar extra goed voor jezelf te zorgen...dit is natuurlijk energieslopend :(

hopen dat het vandaag beter gaat!

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hij is weer wakker, ga zo maar eens lekker wandelen met hem.;)

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Pfff Zogelukkig, ik zou toch die afspraak vervroegen, of in ieder geval bellen en zeggen hoe het gaat...

Eerlijk gezegd lijkt het toch wel erg veel op een darmziekte, weet niet of ze dat zo klein al kunnen hebben? Anders toch eens een colonscopie, hoe vervelend ook? Dit is ook niets natuurlijk en eens moet hij toch weer gaan groeien.
    Is er al aan een invaginatie van de darm gedacht?
    Heeft hij weleens bloed in zijn ontlasting of zwarte ontlasting?

Vraagje voor de mama's met kindjes met allergie:
    Wij gaan op vakantie dit jaar (!!), naar Frankrijk. Weet iemand van jullie hoe het daar zit met brood? En ander eten? Al moet ik zeggen dat wij vrij puur eten dus dat zal allemaal wel meevallen. Ik neem gewoon de havermelk mee en sojayoghurt zal wel aan te komen zijn (en anders maar een paar weken niet), maar dat brood... Gaan kamperen dus zelf bakken is niet echt een optie. Mochten ze geen koemelkvrij brood hebben bak ik wel volkorenpannenkoeken, maar wil het toch even vragen.

4. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    hoi Ireen,

brood weet ik niet maar soyamelk en yohurt is in die hypermarches wel te krijgen in fr. Ik vermoed koemelkvrij brood ook wel, een gewone bakker zal het misschien niet hebben maar de grote supers wel lijkt me.

@hier: allebei de kindjes nu ziek. Jo leek iets beter gister dus we zijn op pad geweest naar familie maar nu heeft ie weer 38.5, Robin 39.1 net. pfff, wordt er een beetje moe van, zit ik weer thuis :( Maar ik hoor het veel om me heen nu, griepige kindjes. ik zal es op die nationale griepmeting kijken.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hmm, bij ons op de camping hadden ze koemelkvrij brood, )campinghouder sprak vloeiend engels gelukkig :D), dus dat was fijn. Niet dat we daar veel aan hadden, ja voor mijzelf. Want Thirza kreeg toen waterpokken en viel terug op ongeveer volledige BV, (naast wat aardbeien en een waterijsje hier en daar....).

Hier vanochtend bij de gyn geweest, alles OK: weefsel hebben ze niets aan kunnen vinden, (geen genetische afwijkingen, geen fouten in de aanleg van bloedvaten, geen infecties oid), dus er staat ons wat dat betreft niets in de weg om weer zwanger te worden.
    Als dat weer zover is, mag ik met 6, 8, 10 en 12 weken voor een echo komen en als dan alles goed loopt, ga ik vanaf dan verder bij de VK weer. Wel fijn, dat ze dat standaard doen, want zij gaf ook al aan: is echt voor je eigen rust, zodat je niet dat eerste trimester voortdurend in spanning zit of het allemaal wel OK is.

Daarna even bij de osteopaat geweest, voor mezelf, om de boel weer een beetje in balans te laten brengen. Zij voelde, toen ze m´n hoofd behandelde, wel dat ik laag in m´n energie zit en vond het wonderbaarlijk wat ik allemaal nog uit m´n handen krijg. Ook wel weer fijn om te horen, alhoewel ik ook al zei dat we helaas wel wat gewend zijn aan vermoeidheid, de afgelopen 3 jaar...
    Nouja, over 3 weekjes nog een keertje terug en dan eens kijken hoe het ermee staat weer :)

6. raspberry

@Geke: ja, de griep gaat erg rond. Thirza loopt ook met wat verhoging, (gloeit iig wat), maar speelt wel aardig lekker nog. Hier lijkt de piek al wel weer voorbij, maar hoor het erg veel om me heen, ook met wel vrij hoge koorts alles enzo!

7. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    @rm: goh, goed nieuws is dat. en je krabbelt dus ook op nu. mooi hoor. laag in je energie is geen verrassing he?! goh, Thirza dus ook beetje verhoging. Jo speelde ook wel aardig vandaag trouwens. heeft eerst op de bank gelegen met tv, toen een rails gebouwd. ook wel gegeten, maar merk wel dat ie zich niet lekker voelt. is moe en snel huilerig, wil ook eigenlijk niet eten en drinken (maar hij moet ;)). Nu slaapt ie. Robin ook.

Vergeet helemaal te vertellen dat ze haar eerste hapjes heeft gehad! Ik vond het wel goed nu. Dus ze heeft afgelopen weekend peer en wortel gehad. gevoerd met de lepel :p Ze mag ook raplyen hoor maar eerst even zo proberen. ze vindt het wel leuk, vooral dat ze erbij mag zitten aan tafel in de kinderstoel. echt zitten kan ze nog niet dus niet te lang, echt een paar hapjes.

8. raspberry

Hier lag de dame ondanks laat wakker vanochtend, er ook alweer vroeg in. Eten wil ze ook niet best, vanochtend 3 hapjes beschuit en een half bekertje yogi, vanmiddag een kwart boterham en de yogi liet ze staan. Heeft wel in de wachtkamer bij de osteopaat een banaan gegeten vanochtend, wat ze normaal ´s ochtends niet tussendoort krijgt, maar toch...

En nee, is niet gek dat ik laag in m´n energie zit, maar ze vond het nogal een verschil met hoe ik erbij loop en wat ik allemaal gewoon doe, en wat ze aan mijn lijf vond.
    Ja, ik ben geen stilzitter, word echt somber als ik niks kan doen, dus ik blijf wel bezig ja... :) Doe wel leuke dingen, stel m´n grenzen wel, maar stil gaan zitten op de bank? Nee dan moet ik echt bijna letterlijk omvallen van vermoeidheid, (dat was toen Thirza zo ontzettend slecht sliep en ik in de ziektewet terecht kwam. En ik moet zeggen: ik vind de MK en de nasleep daarvan eigenlijk gemakkelijker te handelen, dan dat toen... ben nu verder gezond en niet zo moe meer als toen, en heb veel meer veerkracht, merk ik wel).

9. raspberry

O, leuk trouwens, de eerste hapjes! Fototoestel erbij gehad?

10. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    euh, nee.. geen foto :)
    zal van de week wat maken, als ze beter is...

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Alles is goed gegaan vanochtend. Dl heeft zich prima gedragen, en lekker bij mama gedronken.
    Goh, zei een andere moeder ( zoon van 3 ) tegen haar man: zo makkelijk he als je nog lekker BV kan geven, een slokje en ze zijn stil.

Ik moest wel ff glimlachen.

12. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    O dit is herkenbaar!
    Jens heeft een bleek smoeltje, al een week snotneuzen, en ligt er ook al sinds 12 uur weer in, was supermoe (waren even bij opa op de koffie en daar ging hij gewoon op de mat liggen en deed zijn ogen dicht (ahum) dus maar gauw naar huis gegaan).
    Eten gaat wel goed, behalve avondeten, maar eten is een beetje zijn hobby.
    Ikzelf ben ook erg moe, maar ook twee nachten slecht geslapen (moet ongesteld worden en dan slaap ik altijd zo onrustig, is dit herkenbaar voor iemand?).

Leuke Geke, eerste hapjes!

Rozemarijke: Wat goed dat je naar de osteopaat bent gegaan! Toch proberen rustig aan te doen!

Jingels: Ik duim nog steeds!

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    O wat fijn Jingels! *klapt*

14. raspberry

@Jingels: super! Hihi, had hier destijds een VK die helemaal wegzwijmelde toen ze erachter kwam dat ik nog BV gaf. Kwam ze elke keer even tussen de gordijnen door gluren... :D
    Die was er toen zo helemaal over van: wat goed, en daar doen ze het altijd zo goed op, enz enz...

@Ireen: o, hahaha, ja dat was wel een duidelijk signaal :D
    En ik doe wel rustig aan hoor, alleen zit ´m dat bij mij vooral in tijd nemen om dingen te doen die ik leuk vind en die ontspannend zijn, en niet zozeer in op de bank hangen en dat soort dingen :D
    Dus vandaar ook wel, met ook even het verlies van vertrouwen in mijn eigen lijf, nadat dat me bijna leeg liet bloeden, dat ik dacht: laat ik de osteopaat maar weer eens aan het werk zetten :)

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @geke: ja ik vond dat ook erg leuk om te horen.
    HIer is de oudste ook al een paar dagen niet lekker, niet willen eten, veel slapen voor zijn doen, wat verhoging. Hij heeft het over pijn in z´n ogen, en wil alleen maar tv kijken *zucht*

Dl ligt nu op bed, ze gaf haarzelf eindelijk over :D

16. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    fijn jingles, dat alles goed ging! en leuk om te horen idd, (dat was rm die dat net al zei).

ik had dit weekend weer (verbaasde) vragen over de bv, of ik nog voedde, dat dat knap was. haha, een vriendin vroeg: o, dus je geeft nog bv? en mijn man gelijk: 'ja joh, ze is net begonnen!' op zich wel grappig dat hij dat zei, werd het gelijk wat lichter van ook om de manier waarop hij het zei :) Ik vind het altijd lastig om niet te fel en ook niet kwetsend te reageren. mensen betrekken die dingen zo snel op zichzelf.

17. raspberry

Die ga ik onthouden: Ben net begonnen... :D

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Jingels; goed he, dat je bv kon geven! Heb ik laatst ook nog gedaan na bloedprikken, wel in een apart kamertje, dat was wel fijn. Maar hoe ging het met je dochter; was ze relaxed of overstuur en had ze pijn?

Nog een vraagje aan jou over je zoon; haalt hij alle melk nog bij jou of drinkt hij wel andere melk? Mijn zoontje is wel wat jonger, maar kan nu alleen slapen na 'bosj'. Ik heb sojamelk geprobeerd, omdat hij geen yoghurt meer lust, maar dat moet hij niet. Ik vind het voorlopig niet erg dat hij nog 5x pd bij me drinkt, maar hij mag binnenkort wel ietsje zelfstandiger worden wat dat betreft.

Rozemarijke; wat doet de osteopaat bij jou? Ik wil weer eens met zoon binnenkort, destijds heeft het veel goed gedaan voor die darmen. Hij is verhuisd en zit nu dichterbij, dus kan ik gewoon op de fiets erheen.

Maar wat lees ik nou? Yoki? Dus koemelk?

Geke; jaaaa, eerste hapjes, zo leuk! Geen rapley?

Ireen; nee de ontlasting ziet er verder goed uit. Het is bijna bizar hoe het van spuitpoep naar best wel dikke massa is gegaan. Ik heb gebeld met de ka en de tweede bloedtest op Coeliakie was ook negatief. Advies was om 1x pd 5cc lactulose te blijven geven.
    Coloscopie doen ze niet onder de 4 jaar. En om Crohn of CU gaat het niet, dan had hij hogere ontstekingswaarden moeten hebben. Ik heb vannacht toen ik zl voor de tweede keer binnen net uur aan de borst had, enorm gehuild; toen ik hem aanlegde glimlachde hij door z'n tranen heen en streelde m'n haar. Ik wil echt niet meer dat hij zoveel pijn heeft! Get, schiet weer vol, zal het slaaptekort zijn.

Bakkers te kust en te keur in Frankrijk, ieder stom dorp heeft er minstens 1! Ik vind dat altijd een feestje; brood kopen in Frankrijk. Je zou een zinnetje uit je hoofd kunnen leren: 'zit er koemelk ik uw brood?'
    Wordt het kamperen in een tent? En waar?
    Ik zou voor de zekerheid sojamelk meenemen al zijn die hypermarche's wel groot en die hebben ook een dieetschap en verse melk dat kennen ze niet.
    Vraagje: ik had voor zoonlief de Provamel naturel gekocht gezoet met moutstroop (geloof ik). Ik vond het niet vies, zoonlief wel. Welke geef jij? Ik wil niet die met rietsuiker geven.

Heb ik iedereen gehad? Doeg!

En beterschap voor alle zieke kindjes!!!;)

19. raspberry

Sojayoki :D

Osteopaat behandelt mijn buik en op mijn hoofd. Dat laatste vanwege de vermoeidheid. Verder deze keer niet gevraagd wat ze precies doet, vertrouw haar onderhand wel, ze heeft altijd een zeer gericht behandelplan :)
    Grappige is dat ik daardoor vanmiddag ineens een grote boodschap kwijt kon, na een paar dagen de movicolon vergeten te zijn, (vast freudiaans, vind het echt smerig, dat spul!).

20. raspberry

Willen ze trouwens niet voor de zekerheid een darmbiopt doen, want enkel dan heb je echte zekerheid over coeliakie?

Deel Deze Pagina