Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Heb het niet gevraagd, dat zal ik de volgende keer wel doen (mijn man wil naar de 'echte' die is dat gezeul ook zat en vind dat ik met een kluitje in het riet gestuurd ben).

Sojayoki, hihi! Met aardbeiensmaak ofzo? Gekke is dat mijn zoontje heel niet van zoet houdt. Ik had ook de vla zonder suiker gekocht, die was best lekker, maar moest hij ook niet.

Ik heb een keer een chinese darmmassage gehad en toen poepte ik ook helemaal leeg, echt bizar! Mijn zoontje kon ook altijd zo goed poepen na de osteopaat, weet dat nog goed!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, je hebt aardbei of bosvruchten. Omdat ze nog wel erg borstknuffelig is, mag ze dat ´s ochtends na de boterham of beschuit, en ´s avonds voor ze gaat slapen. Ze is er gek op, dame is net als d´r mams een echte zoetekauw :D. Ze noemt het trouwens aajsjem. Beetje verhaspelde uitspraak van aardbei :D

Ik zou wel overleggen over een darmbiopt, want als het toch coeliakie is en hij hoort bij die paar procent die negatief op de bloedtest testen...
    Helemaal omdat een glutenvrij dieet niet direct resultaat geeft he? Kan echt een paar maanden duren voordat de darmen voldoende hersteld zijn en weer normaal gaan doen.
    Jij bent daar zelf wel op getest trouwens? (Ik neem eigenlijk aan van wel?)

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @zg: momenteel drinkt meneertje 2-3x ¨per dag ongeveer.
    HIj krijgt regelmatig karnemelk ( aangezuurde magere melk) biologisch natuurlijk. Af en toe drinkt hij een beetje melk bij 1 van de oma´s.
    Af en toe krijgt hij yoghurt 2x per week ofzo , of wat kwark.
    En af en toe een beschuitje met kaas, of een stukje kaas.
    Ik heb liever dat hij goed groene groenten eet, meestal lukt dit aardig, niet altijd.
    Ik denk dat hij per saldo net aan genoeg calcium zou binnen krijgen als je de schijf van ´t voedingscentrum aan zou houden.
    Natuurlijk houd ik die niet aan :D
    Aan mijn lijf geen Unilevernaise.

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Zogelukkig: Vraag toch eens naar invaginatie, of dit daar geen symptomen van zijn (ik weet ze zo niet uit mijn hoofd). Kan me voorstellen dat je moet huilen dan hoor, het is toch ook helemaal niets zo! :(
    Sojamelk: Ik geef de gewone ongezoete van alpro. Dat is dus niet de naturel, die is wel gezoet.
    De ongezoete is gewoon pure soja'melk', zonder suiker, moutstroop of wat dan ook, hij is gewoon niet gezoet en smaakt gewoon naar soja. Je hoort overal: 'Sojamelk is vanzichzelf al zoet', dat is niet zo. Verwarrend is dat de naturelversie (zowel van provamel als van alpro) dus gezoet is (hoezo naturel?). De diëtist had ook het liefst deze, de ongezoete van alpro in de rode verpakking. Er is ook een kindervariant, die is nog zoeter en bevat iets meer vet, maar te verwaarlozen. Overigens drinkt Jens meestal havermelk, en de 200 ml soja halen we uit yoghurt. Rijst- en havermelk vinden de meeste kindjes ook heel lekker, maar bevatten natuurlijk niet echt eiwitten, het is maar net hoevaak je zelf nog voedt.

Bakker: Ik spreek een goed woordje frans (in Frankrijk gewerkt) dus dat moet wel lukken, maar wilde me graag even voorbereiden op wat er te vinden zal zijn. Ik weet dat het als vegetariër daar moeilijk vervangen is, maar dat nam ik op vakantie nooit zo zwaar. Maar ja, Jensje moet natuurlijk gewoon goed eten.
    We hebben een heerlijke natuurcamping (klein ook; 25 plaatsjes) geboekt, met een door hen opgezette tent met bedden (vanwege mijn bekken en vanwege het feit dat we dan niet zo hoeven te zeulen) geboekt en ik lees allemaal positieve verhalen. De francaise aan de telefoon was ook heel aardig vanmorgen en vertelde dat de vogeltjes al hun lentelied verkondigen daar *zwijmel*. Door de camping stroomt een beekje en ik heb een plaats geboekt vanwaar we de hele camping kunnen overzien dus dan heeft Jens ook een beetje vrijheid. Nu nog even 5 lange maanden wachten en dan voor het eerst in 3 jaar op vakantie!

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wow jullie gaan echt hard op het moment :D!
    Gezien jullie vraagjes, zal ik straks of anders morgen of in de loop van de week proberen even iets te schrijven over hierzo :). Lekker nutteloos bericht, maar heb wel netjes terug gelezen :D!

Liefs Hanneke.

6. raspberry

O, wij hadden van de zomer ook zo'n ingerichte tent en dat was heerlijk!

@Sojamelk: die ongezoete is idd niet zoet. Na 2 glazen vond ik 'm zelf wel te drinken en wende het wel, (was de sojasmaak al even gewend voor ik achter die ongezoete versie kwam), Thirza bliefde 'm echt niet, helaas...

7. zogelukkig

Vannacht: 20.30 krijsen en huilen, evenzo om 22.30, 3.30 en om 5.30 weer klaarwakker:(. We geven het tot volgende week maandag, omdat hij ziek is geweest, zijn die darmen misschien van slag. Maar klaar nu, zal het er niet meer over hebben!

Over die soja; ik had idd die rode naturel, dus zonder suiker of moutstroop en toch vond ik hem licht zoetig? Ik heb al heel lang geen melk meer gedronken, maar in mijn beleving was halfvolle melk niet zo zoet. Ik vind sojamelk een beetje naar waterige koffiemelk smaken? Was wel lachen, want ik vroeg mijn man of hij wou helpen het pak leeg te maken (ik gooi nooit wat weg:)) en die zei; oh nee, dat ga ik niet drinken (held), dus heb ik de volgende dag het warm gemaakt en hem een beker warme chocolademelk gevoerd, mooi dat hij het niet proefde, haha!:D

8. zogelukkig

Evenstar: van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Renske en een jaar borstvoeding!!!

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @evenstar: goed hoor meid! En gefeliciteerd natuurlijk.

10. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    O Evenstar van harte gefeliciteerd!!!

Zogelukkig: Je mag het er zoveel over hebben als je behoefte hebt!

Sojamelk is nou eenmaal een beetje weeig/zoetig...

11. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Evenstar van harte gefeliciteerd!!! super gedaan! :)

@soja: ja, das zeker zoetig. ik vind gesteriliseerde melk ook zoetig, niet te drinken.

hier wordt het beter. Ro nog 38.5, Jo 37.7. Robin is nog wel zielig, ze huilt heel veel terwijl ze eigenlijk nooit huilt. Alleen als ze bij mij is is het goed. Heb het mijn man dus maar niet aangedaan thuis te blijven en ben zelf thuis. Vind dat altijd zo sneu als ze bij hem heel hard huilt en bij mij wel stil is. maja, zieke babietjes horen bij de mama.

o, trouwens, je kunt zo'n franse bakker ook best vragen voor jou iets speciaals te bakken Ireen!

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @geke: hier precies hetzelfde hoor.
    Zoon is ziek en heullllllllllll zielig. Lekker bij mama hangen, en dan de heulllllllllle dag door *zucht* Arme schat.

Hoe is het met de rest van de ziekenboeg?

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Zal ik me ook melden in de ziekenboeg? Danique heeft een lichte oorontsteking. Ze werd om half 1 wakker vannacht en ze begon te krijsen. Uur later maar een zetpil gegeven maar werd niet echt beter. Half uur beneden geweest met de tv aan, werd ze wat rustiger van. Boven weer in bed maar begon het drama opnieuw. Beetje aan de borst gedronken maar verder krijsen. Niet willen liggen, ook niet bij ons. Om 5 uur haar toch maar in haar bedje gelegd, ik wist het ook niet meer. Uurtje later zijn we volgens mij in slaap gevallen en 7.15u werd ze weer huildend wakker.
    Toch maar even langs de huisarts gegaan. Ze was al snot verkouden en erg hoesten met vastzittend slijm. Ze heeft geen koorts dus maar aan de zetpillen en neusspray in de hoop dat het niet erger wordt.
    Ze heeft van 10-2 geslapen, hebben haar toen wakker gemaakt. Nu slaapt ze weer. Gelukkig ging het vanmiddag goed. Wel sneu zo, net voor haar verjaardag.

@Evenstar, super zeg!! Gefeliciteerd!!! Hier nog 2 dagen :D
    @Ziekenboeg, sterkte allemaal!

Ik zal hier ff snel in huis wat doen nu ze slaapt. Ook maar even kijken wat we gaan eten. Manlief is aan't werk, die had late dienst. Ik moet vanavond maar even vroeg op bed, heb misschien 2 uurtjes slaap gehad.

14. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Geke hoe is het nou met je moeder, komt ze nog?

Red & Jingels: Oei, beterschap daar... Jingels hoe is het met de kleine meid?

Hier Jens alleen verkouden, kort middagslaapje en hangerig, niet echt ziek.

15. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    o, Ireen, niet eens verteld. ze is geweest! twee weekenden terug. Was wel goed dat ze er was. Heel blij Ro en Jo te zien natuurlijk, maar ook wel moeilijk allemaal omdat er veel onduidelijk is over waar ze gaat wonen als haar huis in frankrijk verkocht is. poeh, en moeder-dochter relaties ;)

Red: wat sneu, zo net voor haar verjaardag! hoop dat ze snel opknapt.

beide kindjes hebben hier heeeel lang geslapen. allebei wat vrolijker maar nog wel verhoging.

@zogelukkig: je vroeg nog naar Rapley.. zie foto. Ik weet het niet met Rapley, heb er een wat dubbel gevoel over. ik deed bij Jo een beetje half-half en doe dat nu denk ik weer. haha, ik vind het zoooo'n geklooi ;) Past niet bij mij, ik wil altijd snel en efficient *kuch*
    maargoed, net even een banaan geprobeerd. ze nam uiteindelijk een hele grote hap, die kokhalsde ze er in delen weer uit. deed ze goed. maar toen had ze geen zin meer.

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dank voor de felicitaties :D

Wel met kiesjesleed een verjaardag gevierd, oei, dat is een stuk rottiger dan tandjes, ze heeft al dagen lichte verhoging, luiers tot haar oksels (urgh), weinig trek in eten tenzij bv... dus ik voed lekker door haha. Wel 9 keer per dag soms omdat ze amper eet.

Zogelukkig, wat blijft het moeilijk gaan met je jochie...

Red, jij ook een ziekig meisje. Ook kiesjes misschien? Binnenkort geef jij ook alweer een jaar bv :D

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Evenstar, 't zou kunnen, ik krijg hier niet zoveel kans om in haar mondje te kijken.
    Nog 2 dagen hier!
    @Geke, banaan is hier ook niet zo'n succes. Dat eet ze nu eindelijk een beetje oke.

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Evenstar en evenstar-man, van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Renske en uiteraard ook gefeliciteerd met de 1 jaar borstvoeding!

19. raspberry

@Evenstar: gefeliciteerd! Dubbel! :)

@alle zieken: beterschap!
    @ZG: lekker klagen hoor! 't is toch hardstikke zwaar!

@Geke: ja, als ik zo had zitten te kokken, hoefde ik de rest ook niet meer... Stomme banaan, mij zo te laten kokken, dat lukt je niet nog een keer hoor!, zal ze gedacht hebben :D
    Grappige foto iig!

Hier alles wel OK. Thirza wordt in kleine stapjes wat ziekig, wat vanochtend weer te merken was aan het afscheid bij de gastouder. Ging ze me toch hartverscheurend staan huilen en snikken. Schreien is eigenlijk het meest juiste woord voor wat ze deed: het klonk echt totaal in- en inverdrietig, geen nepperij aan te bekennen. Aaaarrrrgghhh, dan zou ik al mijn afspraken wel af willen zeggen en met 'r naar huis gaan... Maarja :(

20. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @geke: ahhh wat een schatje :D
    Dl was gisterenavond wel wat misselijk, en vanochtend ook, maar vandaag overdag toch lekker 2 uur geslapen.
    Zl is nog steeds niet opgeknapt.
    Volgens mij moet het gewoon lente worden, ik denk dat dat het is ;)

Deel Deze Pagina