Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Willen jullie even meedenken?

Zoonlief heeft honger in brood, bananen, rozijnen, crackers (geen avondeten).
    Heb de middagslaap (naast de ochtendslaap) weer geskipt en hebben ons uitgeleefd in de speeltuin.
    Lag gisteren om 19.45 uur uitgeteld in bed.
    Kwam om 02.00 uur en na de voeding bleef het krijsen, gillen, bonken. Had gepoept en ik was aan de beurt, dus mee naar beneden en meneer wou boterhammen eten. En een grote banaan. En rennen en vliegen en alle boekjes uit de kast trekken en zijn brandweerauto aan de honden voeren. Daarna moest hij weer heel veel poepen en ging zelf bij de deur staan naar de trap.
    Met borst op gaan slapen om 04.15 uur. Wakker om 07.15 uur. Heeft dus maar 9 uur geslapen vannacht en dan nacht daarvoor 10 uur.

Laten huilen, krijsen, gillen is geen optie. Troosten wil niet.
    Overdag eet hij ook bijzonder veel, meer krijg ik er niet in!

Wat is dit en wat zouden jullie eraan doen? Wij zitten helemaal stuk.

2. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hij lijkt toch echt te reageren op het moment dat hij moet ontlasten. Begrijp dat hij dan of heel druk wordt of pijn heeft en overstuur raakt.
    Jens is ook onrustig als hij naar de wc moet, als hij niet kan slapen moet hij ook vaak poepen. Ik benoem meestal wel dat hij moet en ga dan met hem spelen en dan komt het vanzelf. Maar het lijkt me niet goed dat je zoon zoveel ongemak ervaart ervan hoor! Hij zal echt wel buikkrampen hebben en een soort zweterig gevoel ervaren als hij moet (komt je vast bekend voor, want jij bent bekend met buikpijnen). Je kunt ook een vasovagale (schrijf ik dat goed) reactie krijgen van (veel) substantie in je endeldarm (nervus vagusprikkeling dus). De osteopaat kan je daar vast meer over vertellen

Ik zou net zo lang de kinderarts bellen tot je mag komen en zo snel mogelijk naar een osteopaat gaan. Dikke kans dat alles ontregeld is door zijn vele ziekzijn van de afgelopen tijd en daarnaast zal hij ook 'gewoon' gevoelige darmen hebben denk ik, maar dit is toch echt niet normaal.

Pfff, een knuffel voor jullie!

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Trouwens, hij poept vaak na een voeding he? Zou hij het bewust ophouden, is hij er bang voor? Of zou zijn peristaltiek zo ontregeld zijn? Een wat ouder kindje zou toch ook zonder zuigen moeten kunnen ontlasten? Of heb ik dat mis?

4. zogelukkig

Het lijkt idd wel zo dat hij wil drinken om zo de boel te smeren.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Of wil hij drinken vlak voor het poepen, omdat het dan het meeste pijn doet?
    Mij lijkt het iig ook niet normaal en zat wel te denken of je van de osteopaat wat technieken zou kunnen leren waarmee je hem ter plekke kunt helpen, door massage, om sneller te ontlasten...
    Als ik hier zelf last heb, doe ik dat bij mezelf nog wel eens, (gewoon masseren waar het pijn doet of druk zit), en dat helpt iig wel.
    Verder zou ik toch echt op die darmbiopt aandringen en alles waar de darmen maar mee gemoeid zijn: iig heel heel heel gedegen en uitgebreid onderzoek!

Hier is Thirza wat misselijk. Moest vanochtend mee met rijles met papa, omdat de instructeur door een examen niet op de normale tijd kon, (half 8, en dan plan ik mijn afspraken zo dat ik daarna weg kan). Eind van de les de volgende leerling opgehaald en die reed van Rosmalen terug en dat ging nogal onrustig, dus toen had ze overgegeven. Arme schat. Zat er al wel een paar dagen aan te komen, dus misschien moeten we de onhandige leerling dankbaar zijn dat hij het er even uit geholpen heeft, hahaha ;)

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Jippie!!!! 1 jaar bv!!!!!!!!!!! Nu maar op naar het volgende jaar!

We zijn hier allemaal flink verkouden, dus gaat lekker hier. Kleine meid heeft een puky loopauto gekregen, is ze erg wijs mee!
    Nu slaapt ze lekker dus ga ik even aan de poets.
    De visite komt zaterdag, m'n broertje is vandaag ook jarig en daar gaan we einde van de middag heen.

7. zogelukkig

Joepie; Danique 1 jaar en alweer 1 jaar borstvoeding; GEFELICITEERD!!!

8. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Red van harte gefeliciteerd! Wat een leuk smoeltje heeft je meisje!

9. zogelukkig

Ireen; hoe doet Jens het in de nacht? Kan je die gewoon troosten en slaapt hij dan weer verder of geef je dan weleens een flesje/bekertje drinken?

10. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hij slaapt meestal door, maar als hij pruttelt in zijn slaap is hij tevreden met een knuffel van ons en een speentje. Als hij echt wakker is gaan we voor meer zekerheid en krijgt hij drinken (meestal melk uit flesje, soms slok water als we weten dat hij geen trek heeft).

11. zogelukkig

Oke; dus die ligt niet te gillen/is geen uren wakker?
    Zoon wil ook altijd speen; een levende wel te verstaan, haha (lacht als een boer met kiespijn).;)

12. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Red, van harte gefeliciteerd met Danique en met het jaar borstvoeding!! Heerlijk hoor! En je kunt wel zien op de foto dat ze blij is met haar kado :)

@zogelukkig: nee, dat is natuurlijk niet goed, dat ie zo moet krijsen. maar geeft ie dan ook pijn aan als je hem uit bed haalt?

@ziekenboeg: hier eindelijk weer beter. beide kindjes koortsvrij. man had gisteren wel een rotdag met Robin, hij kreeg haar niet stil/ in slaap. hing gedurende de hele dag met mij aan de telefoon. ook niet lekker gewerkt dus :( ze wil nu ook niet goed slapen, is verkouden en misschien ook sprong. ze ligt maar even bij mij op de bank, straks weer proberen.

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik ben geen voorstander van de speen, maar hij heeft het aangeleerd in de enorm lange periode van enorme buikkrampen, en nu is het zijn veiligheid, en we zijn blij dat het nu goed gaat dus we leren hem nog even niet af. Als hij pruttelt en we geven een speentje dan komen er ook altijd scheetjes hoor, hij zuigt er wel het eea mee weg.

Nee de tijden van gillen en krijsen en niet kunnen inslapen/doorslapen lijken hier echt voorbij. Ik herken het wel hoor, wat je schrijft, maar dat hebben we hier niet meer sinds de grootste problemen zijn opgelost (en we gestopt zijn met de moedermelk, maar dat is hier natuurlijk een uitzonderlijke situatie en zou ik nooit aanbevelen).

14. raspberry

@Red: gefeliciteerd!!!!

Voor de rest later wel weer meer, moet nu ff vliegen :D

15. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Zooooheeee, we zitten hier in een 6 maanden sprong geloof ik. Niet meer normaal! Alleen maar gezeur met Ro vandaag. Wil niet drinken, wil niet slapen....pfff. ik Heb het altijd makkelijk met d'r dus is even afzien nu :( ligt alweer een half uur te zeuren in bed, ga haar halen.

16. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ohw Geke, lekker is dat...

Ik ben bij de osteopaat geweest en er was van alles mis. Hij vond het iig niet raar dat ik moe was en gaat nu proberen de situatie te verbeteren.

17. raspberry

Nou, dat is op zich goed nieuws toch, Ireen? Hopen dat het genoeg aanslaat!

@Geke: o, sterkte zeg! Die sprongen merkten wij op een gegeven moment niet veel meer van, (die verdwenen in alle andere mineur hier, dat was dan iig een voordeel van alle problemen :D :p), dus kan er niet over meepraten, maar dat zijn denk ik zware dagen!

Hier OK, gezien mijn temp heb ik eind vorige week echt echt een ei gehad, en aangezien we er niets aan gedaan hebben om zwangerschap te voorkomen, is de kans dus wel aanwezig dat ik weer zwanger ben. Ik moet zeggen: ik slaap weer baggerslecht met heftig dromen, dus dat lijkt er wel op te wijzen ;)
    Zou er zelf wel heel blij mee zijn, als het zo mag zijn :)

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Nog even snel, bedankt! Danique is erg blij met haar cadeau!
    Borst wilde ze vandaag niet zo, sinds hele lange tijd aan het bijten. Kwam misschien ook omdat ze gewoon niet wilde drinken.
    Verder ook slecht gegeten, maar ze is ook nog niet helemaal fit.
    Ik ben ook al snip verkouden. Vanavond bij m'n ouders geweest, m'n broertje is ook jarig.
    Ze heeft daar als een roos geslapen, zonder voeding zelfs en moest haar om 22u echt wakker maken. Ze sliep erg vast, hopelijk doet ze dat thuis nou ook ff ;)

@RM, dat zou fijn zijn!
    @Zogelukkig, hier wordt ze huilend wakker en niet eerder stil dan dat ze mag drinken.

19. zogelukkig

@geke; he bah sprongetjes, hier waren ze ook altijd vrij heftig, dan is het even afzien en doorgaan! Ze komen er beter uit he, ze hebben het nodig en mama hebben ze dan ook nodig. Dus af en toe even doodknuffelen terwijl je ze achter het behang wil plakken!

@ireen; dan zal er vandaag wel een hoop moeheid uitkomen, dat zag ik altijd aan mijn zoontje; die sliep altijd als een roos daags na de osteopaat!

@RM; dat zou geweldig zijn zeg, ik duim!

@red; zie je niks van dat ze zivh niet lekker voelde; ze heeft zo'n guitig pretbekkie! Lekkere meid heb je!

@all; al 2 nachten alleen even een kwartiertje komen drinken, joepie!;)

20. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    @rm: wow! dat zou geweldig zijn. he, nu zitten we weer met jou een paar weken in spanning ;) vorige keer had je gelijk...

@ireen: de osteopaat was voor jouzelf toch|? wat gaat hij doen?

@zg: oh, das fijn dat het even weer wat rustiger is. kom je zelf ook weer wat bij.

@red: ja, logisch dat ze niet wil drinken/eten hoor. was hier ook toen kindjes ziek waren.

Net met beide kinderen naar CB geweest. Robin helemaal prima, volgt keurig de +2 lijn qua gewicht, lengte gewoon gemiddeld :) Kreeg complimenten voor de bv. Was niet nodig maar dit is echt een fijne arts. Ze vroeg verder nergens naar, hoeveelheid voedingen ofzo. Alleen of ik van plan was door te gaan en ze vond het hartstikke goed dat ik dat deed.
    Jonathan was qua gewicht weer van zijn lijntje gedukeld. Wel flink in de lengte gegroeid en hij is natuurlijk net ziek geweest dus de vk vond het niet zo gek. Hij deed alles verder prima. Was wel erg huilerig en wilde niet luisteren, huilend op de grond. hij is toch nog niet helemaal z'n oude zelf door het lang ziek zijn. Wel genant als ie dat dan bij CB doet...

Deel Deze Pagina