Haha, dat overkwam een vriendin van mij, orthopedagoog, ook, en toen werd ze daags erna gebeld of opvoedingsondersteuning een idee was Hier bij de kA geweest, die denkt vooralsnog aan girardia, (of iets dergelijks, weet niet hoe je het schrijft, ook een darmparasiet iig), en als da het niet is, of de diarree verdwijnt niet, dan mogelijk een lactose-intolerantie en dat kun je enkel aantonen met een ademtest ofzo. Maar voor we daaraan toe zijn, dus eerst weer een TFT, dan dus evt behandeling op die girardia en dan daarna eerst een tijd afwachten, omdat de darmen ook een tijd nodig hebben om te herstellen weer. Nouja, hopelijk is het dus die girardia en zijn we daarna van het gedonder af... Lactoseintolerantie zitten we ook niet zo op te wachten
haha Rozemarijke (van die orthopedagoog ). Spannend dat je misschien zwanger bent! Geke: Ow jullie ook CB geweest. Robin heeft dus lekkere spekjes! Jonathan zal het wel weer rechttrekken of niet? Red: Fijne verjaardag morgen! Zogelukkig: Hoe is het daar? Hier moe inderdaad gister, ik kon Jens niet om me heen hebben, vond dat heel rot. Roel was thuis dus ik ben naar boven gegaan, het leek wel of ik was overreden door een kleine vrachtwagen. Vreemd genoeg ben ik vandaag op wat spierpijn na redelijk klachtenvrij. Bekkenbodem voel ik wel maar ben ook ongesteld en het kon veel erger. *duimt voor zichzelf*. Osteopaat gaat zorgen dat mijn rechternier en het hele gebied eromheen (eierstok, urineleider, baarmoeder, overgang van dunne naar dikke darm, lendenwervels etc.) weer goed in balans komen, daar komt volgens hem ook die bekkenpijn vandaan (dat zou mooi zijn, had na de behandeling ook een zeer rechterbeen en daar is hij niet aangeweest, dus dat is wel grappig). Verder gaat ie de hypofyse aansturen en heeft hij mijn schedelbotjes een beetje verplaatst (of zoiets, ik snapte niet alles hoor! maar het knarste en kraakte in mijn hoofd en hij deed bijna niets). Dunne darm werkte niet helemaal zoals het moet. Ik snap niet hoe ze dat allemaal kunnen voelen alleen, maar ja, dat moet ik misschien ook niet willen.
Verbazingwekkend altijd he? Bij mij heeft de osteopaat toen bij menstruatieklachten op de lever behandeld: ze zei dat het voor mijn lever echt file was en dacht dat dat de hormonen uit de pil waren, waar ik kort daarvoor mee gestopt was (omdat ik er niet lekker van werd). Volgens een nogal regulier aangelegd persoon kon je dat nooit vanaf de buitenkant voelen, maar de osteopaat behandelde op mijn lever en zei dan: drinken, drinken, drinken vandaag!!! En echt: dan dronk ik 3-4 liter water en was mijn urine nog knaloranje van de afvalstoffen die er afgevoerd werden! En dan voelde ik me echt alsof ik een kater had, terwijl ik de hele kraan leegzoop!
Ja ik heb ook van die donkere urine vandaag, dacht al dat ik gister te weinig gedronken had, maar kan misschien ook van die nier komen. Doordat de dunne darm niet goed werkt heb ik ook van die bindweefselproblemen en daar hebben afvalstoffen zich opgehoopt. Het leuke is nog dat zelfs Roel het snapte en zei: 'klinkt logisch' (Roel is niet zo van de osteopathie, maar wist het ook niet meer, omdat alles steeds scheef trok).
Ja, wordt echt hoog tijd dat er meer onderzoek komt naar osteopathie, om gewoon aan te gaan tonen dat het echt werkt! Vind het altijd nog zo ontzettend raar dat ze altijd nog maar in de alternatieve hoek weggedrukt worden!
Hallo Dames Het is alweer veelste lang geleden dat ik hier heb geschreven. Ik schaam me ook diep... Heb de laatste weken niet erg lekker in mijn vel gezeten. Mis mijn Oma verschrikkelijk erg. En alles gaat dan tegen zitten. En jullie gaan met zo'n noodgang dat ik het amper bij kan houden. Want ik lees toch wel regelmatig. Verer gaat alles hier zijn gangetje. Moest vorige week naar het CB en Nijn groeit wel maar niet mega hard. Lengte-Gewicht klopt wel precies. Ze is erg bewegelijk en verbrand misschien meer dan ze krijgt. Dus zijn we nu helemaal aan de volle producten. (Deden we ook wel veel maar nu dus nog meer) We doen ons best om een flinke dame te "kweken" @ Red, Gefeliciteerd met Danique haar eerste verjaardag! En natuurlijk met de mijlpaal van een jaar borstvoeding!! Wil je daarnaast ook nog het compliment geven dat ik het helemaal geweldig vind dat je naast je eigen dochter ook nog K. er deels bij voed!! Want smult die ook van jou melk. (En ik moet regelmatig aan je denken als ik het klaarmaak, jou melk ken ik wel maar jou persoonlijk, behalve van hier, niet ) Meiden, ik zal weer eens wat vaker proberen langs te komen. Al heb ik het de komende tijd wel erg druk met de voorbereidingen voor de zwanger en babybeurs! Liefs Dinges
Redd, (een dagje te laat maar) van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van jullie kleine meisje en natuurlijk ook gefeliciteerd met de 1 jaar borstvoeding!
@Dinges, dank je! IK heb niet zoveel voorraad meer maar zal D. morgen nog wat meegeven als ze komt. Ben nu wat langer vrij en D. drinkt weinig nu ze wat ziek is, dan hou ik m'n productie gelijk een beetje op peil. Moet Nijn ook een beetje melk van me? Zorgt voor lekkere stevige beentjes Zolang ze het goed doet, zou ik me er niet te druk om maken hoor! Danique is hier nu ook gemiddeld qua lengte en gewicht. @Zogelukkig, thnx! De helft van de dag is er ook weinig aan de hand, op een snotneus en hoesten na. Maar vanavond was het weer krijsen en net werd ze weer huildend wakker. Drinken wil ze niet, vanavond heeft ze nog een beetje afgekolfde melk gedronken. Gelukkig bij mijn ouders vanmiddag een volle fles en halve boterham dus ze heeft wel wat binnen. @Ireen, zou fijn zijn als het je helpt! @Hanneke, thnx! Mag de hele week nog wel hoor @RM, ik heb een hele mooie taart hier staan! Hopelijk is het dan die girardia en geen lactose-intolerantie! Als 't goed blijft gaan hier, mogen we over een week of 6 beginnen om Danique voorzichtig wat yoghurt te geven. Ben benieuwd! Hope so!
O, wow, die is wel heeeel gaaf geworden! Die ga ik ff opslaan als inspiratie 't Is trouwens de giardia, ik had een r teveel Wat ik er tot nu toe van begrijp kan het zijn dat het aanwezig zijn van zowel de giardia als de dientamoeba een tijdelijke lactose-intolerantie kan veroorzaken. Maar het kan ook andersom werken, dat ze door een lactose-intolerantie dezelfde symptomen heeft als door die parasieten, en dus is het kijken of die giardia er zit, en als dat zo is, of de symptomen dan weggaan na behandeling, (wel weer met metronidazol, dus je zou toch verwachten dat die er niet kan zitten, omdat Thirza die kuut al gehad heeft? Ga ik nog ff vragen bij de belafspraak). Feitelijk dus kijken of ze, als het die parasiet is, nou wel of niet ook een lactose-intolerantie is. En daar wordt dus pas later naar gekeken, met die ademtest, om iig uit te sluiten dat het om een tijdelijke reactie gaat als nasleep van die parasiet.
@red: gefeliciteerd met 1 jaar BV! Heel knap! Hier gaat het allemala niet zo lekker. Ik zit zelf in de lappenmand, kon gisteren niet werken ( dat wil wel wat zeggen). Dl huilt om werkelijk alles, en ZL wil alleen maar zijn zin doordrijven *zucht*. Soms zijn er van die dagen dan wil je het liefste maar onder de dekens blijven liggen. Maar dat herkennen jullie ongetwijfeld. Als het zonnetje weer een beetje schijnt hier, kom ik weer even sociaal doen.
@Jingels, sterkte!! Hier zo verkouden... ben er nu echt zat van! Krijg amper lucht, bleh!! Danique sliep vanmorgen tot half 10, was erg huilerig dus zetpil gegeven. Alleen kwam ze met slapen nu wat raar uit en ging ze op bed toen de visite er goed en wel was. Maar goed, nog even wat taart gegeten. Ze ging eerst heel voorzichtig met haar vingertje wat proeven. En daarna wat grotere stukken. Morgen nog maar even wat en dan is het weer gebeurd met het feest. Ik heb geen smaak dus of het lekker is... volgens de visite wel! Drukke middag gehad, hele huis vol, nu lekker rust. Ben kapot! Zit er alleen een beetje mee dat Danique niet aan de borst wil. Kolf nu steeds maar m'n productie is ff belabberd. Danique heeft volgens mij donderdagavond voor het laatst een beetje gedronken bij mij. Gisteren maar 2x gekolfd, ervan uitgaand dat ze vannacht wel zou willen maar niet dus. Had vanmorgen maar 100cc en 't was 12u na de vorige keer. Vanmiddag weer 100cc, vanavond 80cc en nu 40cc. Maar goed, dat was maar 2 uurtjes later. Probeer even wat vaker te kolven en dan morgen maar weer eens proberen of ze de borst wil. Neem de melk vanavond wel in de fles mee naar boven, maar vannacht wilde ze helemaal niks. Vond het erg frustrerend, zo hard krijssen maar de borst wilde ze niet. Het was altijd zo'n ideaal troostmiddel maar nu helaas niet.
Hee red, dat is balen zeg dat ze niet aan de borst wil, frustrerend ook! Misschien komt het vanzelf weer als de verkoudheid en de drukte van haar verjaardag over is. Ik hoop het echt voor je! Hier bij 8 maanden een weigeraar van 48 uur, was ook krijsen en gillen en wegduwen, maar dat kwam door tanden. Blijven proberen meid! Anders morgen maar eens lekker met z'n tweeen in bed blijven! Sterkte meid!
Ik vermoed dat er misschien ook wel eens kiezen door kunnen komen. Van chamodent op de speen werd ze rustiger. Dat was het enige wat werkte en inmiddels deed de zetpil ook z'n werk. Samen in bed blijven lukt hier niet erg, hier geen dame die lekker rustig bij je blijft liggen. Maar ik zal er ook een rustig dagje van maken. Heb vanmiddag aan haar gevraagd of ze de borst wil, ze begint daar de laatste tijd op te reageren. Dan begint ze op m'n borst te slaan en aan m'n kleren te trekken. Ik voed hier met tepelhoedje en de combi van hoedje en borst snapt ze dat dat melk betekend. Maar ze duwde me weg. Ik ga het morgen weer even proberen en anders maar flink aan het kolven. Ben alleen bang dat m'n productie er achter uit van hobbelt. Trek het nu ook even niet om 's nachts te kolven. Dat was normaal juist super voor m'n productie, die nachtvoedingen.
hoi ik breek even in. heeft hier iemand behoefte aan avent bewaarbekers? Ik heb er 13 staan. Ik wil er 5 euro voor. (afhalen omgeving den haag. Zou in overleg ze ook kunnen brengen)
Ik ben er ook niet zo vaak als ik zou willen, maar haai! Red, nog gefeliciteerd met je meidje! Mooie taartjes zeg. Ik heb het in vergelijking heel eenvoudig gehouden... Fijn dat je melk ook goed voor een ander kindje mag zijn - is dat ook via het mm netwerk gegaan? Sorry, beetje nieuwsgierig. Jingels, beterschap. Heb maar 1 kindje rondlopen, maar zat ook met ziekenboeg (wederom iedereen behalve ik), en had eerlijk gezegd het liefst in een hotel in mijn eentje gezeten. Maar ja. Getrouwd. Kindjes. Verantwoordelijkheid enzo. Sterkte ermee! Het is extra fijn als het weer voorbij is!! RM, misschien weer zwanger, spannennnd Ben benieuwd. ZG, hoe gaat het met je mannetje? Hier ff een 'interessante' week/10 dagen gehad. Niks bijzonders hoor, maar gewoon vervelend. Renske kwam vorige week vrijdag met verhoging uit het kdv en is toen de zaterdag ziek geweest. Zondag leek ze beterend, maar het bleef 'niet zichzelf'. Stil, wit, dunne poep tot haar nek, ook 's nachts, veel slapen, niet willen eten, alleen willen drinken bij mij (geen probleem, leeeve de tiet). Op haar verjaardag heel sikkeneurig, woensdag leek beter, maar toch weer opgehaald van het kdv door papa omdat ze niet wilde drinken en flinke dunne poep had (nogsteeds). Maar thuis ging ze opeens drinken en ook weer eten en was ze gewoon een ander kind. Sindsdien beter, maar donderdag ging mijn man met dezelfde buikgrieperige klachten de lappenmand in en die is nogsteeds een vaatdoek. Ik heb wonderlijk genoeg niks, maar omdat ik totaal geen reserves heb sta ik toch (weer) op het punt van instorten. Fysiek zeg maar, man met grote hamer de laatste tijd zowat dagelijks om elke hoek staat waar ik loop. Niet ziek, maar uitgeput. 62 kilo en zo langzamerhand een schim van mezelf. Na een week mega-sloten melk gehad te hebben (echt raar), kreeg ik vrijdag een enorme produktiedip en daar ben ik nog niet overheen geloof ik. Dus regelt Renske dat 's nachts. /eind klaagmodus, jee zeg, wat een zeikwijf ben ik Het komt wel goed. Mijn boek is echt een goed eind af en het wordt goed. Ik heb een nieuwe baan en een nieuwe kamer op de uni. Mijn baas heeft wel gezien dat ik fysiek de uitputting nabij ben en heeft aangegeven dat ik echt moet uitkijken voor die grens en dat het niet erg is dat het iets uitloopt. Niet leuk, maar wel fijn dat hij het zag. Tot later weer meiden.
@Evenstar: ja, echt ongelovelijk, hoe ontzettend je zeurt!!!! Doe normaal zeg! Dat is toch gewoon slopend?!? Daar mag je over komen klagen hoor! Weet uit eigen ervaring dat het heeeeel belangrijk is om plekken te hebben waar je ongelimiteerd mag klagen!!! Van levensbelang geweest voor mij Dus zeur maar raak! (Maar ik ken wel dat gevoel van: kom ik weer aan... Dat moet je vooral gewoon negeren, is geen helpend gevoel... ). @Jingels: sterkte! Klinkt niet fijn1 Hier vanochtend ongesteld geworden, week na m'n eitje. Dat is dus te kort hier om goed in te nestelen, (denk ik, gezien het feit dat Thirza er lang over heeft gedaan om in te nestelen, en ik de vorige keer dus ook pas zwanger werd toen ik met visoliecapsules mn cyclus weer normaal kreeg op 28 dagen met op dag 14 m'n ei, (voor mij normaal dus he? ). Dus, morgen maar weer even visoliecapsules scoren... Ben wel een beetje teleurgesteld, maar 't is ook wel goed zo. Nog even een maandje rust en bijkomen. (En dan hoop ik wel dat het de volgende keer raak is. Ik wil een kindje erbij. Nu. ).
@rm: ja meid, als die eierstokken rammelen, dan zijn ze ook met geen 10 paarden stil te krijgen, héél herkenbaar. Hopelijk volgende maand, jullie maand! @evenstar: meid, dat je nog loopt vind ik een wonder. Doe je ff heel rustig aan. Je meidje heeft je nodig, maar denk ook aan jezelf!