@rm: nou meid, je man moet even goed aan de eiwitten, kan die ze weer doorgeven zullen we maar zeggen @red: wat vervelend meid, maar maar maar, je hoort het meer op die leeftijd. Ik zou er geen moeten van maken, maar gewoon 1-2x per dag aanbieden bijv. onder de douche of in bad, in een ontspannen setting iig. En anders misschien nog een maandje of wat kolven? Dan bouwen ze vaak vanzelf helemaal af. @zg: blij te horen dat het bij jullie beter gaat. @hanneke: ach meid, gewoon 1 stap tegelijk, fijn dat je man je zo tot steun is. @rest: *zwaai*
@Geke, zittend en liggend wil ze beide niet. Ze wurmt zich los en draait zich gelijk opzij. Rare is gewoon dat ze nog 5-6 voedingen dronk en melkproductie is wel iets minder maar dat wijt ik ook aan 2 dagen weinig voeden en maar 2x kolven. En nu dus bijna ongesteld worden maar dat is volgens mij donderdag pas. Ik bied haar denk ik nog een paar dagen aan, tot donderdag ofzo. Dan heeft ze een week niet gedronken en dan laat ik het maar aan haar over. Ik blijf voorlopig wel kolven, hopelijk is ze over een paar maanden over haar allergieen heen, dan wordt het makkelijker en kan ik misschien gewoon 2x per dag kolven en haar dat als extra geven naast yoghurt ofzo.
Meiden, jullie zijn bijzonder ! Ik schrijf al een heel tijdje niet echt actief mee, voelde de drempel om wat te schrijven steeds hoger worden, schrijf uit eindelijk toch mijn ding en voel me toch weer ineens welkom. Rare gedachte kronkels ooit ook. Evenstar, Haha zelfs je eierstokken zijn moe, nou dan maar lekker nog even wachten toch? Heeft verder geen haast zo te lezen . Die afdeling ga ik nu dus nog 1 dagje heen, heb daar therapie enzo en toch een beetje meer structuur, waar ik me thuis een beetje aan probeer vast te houden. En precies, jullie dametje gaat dus idd 3 dagen naar het kdv, das prima, dus waarom zou het bij ons slecht zijn dat ze 3 dagen niet thuis zijn. Het is allemaal een beetje dubbel. Wel jammer dat bij jullie de opa's/oma's zo ver weg wonen zeg! Zogelukkig, Ow wat fijn te lezen dat zoon weer opgeknapt lijkt te zijn zeg! Hij had het wel echt flink te pakken, maar nu papa dus aan de beurt? Beterschap voor hem, hoop dat jij het niet ook nog gaat krijgen! En idd de tijd vliegt ontzettend hard! Tenzij ik gewoon 2 maanden misschrijf, whaha! Had het echt niet door hoor dat ik 20 schreef en dat dat natuurlijk niet klopt. Want had even daarvoor hier nog zitten schrijven dat we al zo dicht bij de 2 jaar komen. Ireen, Beterschap voor Rens, maar hopen idd dat hij niet zieker gaat worden. Die eczeem is wel heel vervelend natuurlijk, hopelijk helpt de homeopaat en anders idd mss toch maar hormoonzalf. Hoe gaat het nu met je bekken enzo? Red, Gelukkig was de taart lekker ! Balen van je verkoudheid! Benhe hier had 2 weken niet gedronken, had me er eigenlijk al een beetje bij neer gelegd voor zover dat ging, toen ze dus wel weer ging drinken. Weten nog altijd niet wat het nou geweest is eigenlijk...Hoop echt dat de kleine dame bij jullie weer wil gaan drinken, want volgens mij was het voor jou nog niet echt afgelopen om het zo te noemen. Ik zou zeggen, probeer niet te dwingen, maar probeer zo veel mogelijk met haar te zijn en ook huid-op-huid contact even net wat meer te doen, dus lekker samen in bed bijv, samen in bad/onder de douche, dat soort dingetjes, mss helpt het? Rozemarijke, Een beetje dubbel dus dat de ongesteldheid toch heeft doorgezet. Jammer dat het toch niet zo was. Dan maar aan die visoliedingen idd lijkt me, zeker omdat je zegt dat het vorige keer zo hielp. Proberen kan je altijd natuurlijk! Hoop echt dat het snel zo mag zijn voor jullie. Dankje voor het aanbod, ik zal er nog over denken. Alleen is de boel dus pas net omgegooid en vind het lastig om dan weer aan te gaan geven van 'ja maar ik wil het toch weer anders' . Probeer het nu dus maar met huisarts, thuiszorg en therapie. Maar met de kinderen gaat het idd gewoon prima, das fijn! Liefs Hanneke!
ja, gek is het wel Red. Ik zou ook maar niet teveel pushen. Voorzichtig aanbieden. Ik dacht dat het bij Hanneke ook best even duurde voor Benthe weer ging drinken. Even afwachten maar. Kan me echt voorstellen dat je het erg vindt hoor. Ik baalde er toen ook echt van en gaf mezelf de schuld. Maar Jo vond het echt prima. @RM: he, jammer, toch niet! maar eens met de rest: een maandje later is niet zo gek. Ach, geduld wat is het toch moelijk. @Hanneke: leuk te horen van je. Voel je maar niet schuldig hoor. Die kindjes redden zich zo te horen prima. Vooral voor de oudsten is het toch ook best goed om even elders te zijn? En Benthe is ook alweer ruim 2. Ja... die van mij gaan 3 dagen naar kdv, allebei. Maar voel me niet schuldig. Mis vooral Robin wel, niet als ik op mijn werk ben. Maar als ik dan thuis ben en ze ligt alweer in bed is het wel jammer dat ik haar maar even heb gezien. @evenstar: goed dat jouw eierstokken even niet rammelen. Dat kun je er niet bij hebben he?! Goh, je zit echt in precies dezelfde situatie als ik twee jaar geleden. Klein kindje, proefschrift moet af. Meid, als ik je verhaal lees... wat mij betreft ben je al lang een grens over en moet je echt NU rustiger aan gaan doen. Hou jezelf alsjeblieft niet voor de gek. Ik ken meerdere mensen om mij heen in deze situatie die het allemaal net volhielden tot dat boekje af was en die toen alsnog instorten. Heb je ook niets aan. Klinkt misschien een beetje hard zo maar echt, pas op jezelf! Ter geruststelling: dat tweede kindje iets later is ook zooo heerlijk Kan er weer helemaal van genieten. @ZG: oh, wat fijn dat het beter gaat! @jingles: beterschap maar weer! Je zoon wel weer beter inmiddels? @hier: gaat het goed! Robin eet... Jo weer beter. Overmorgen is Robin 6 maanden. Om het vast te vieren heb ik de melk met spruw uit de voorraad weggegooid! haha, soort van heb ik niet meer nodig. Staan nog wel 7 voedingen in. Over twee weken gaan Ro en Jo samen logeren bij opa en oma. Dat vind ik wel spannend hoor! twee nachtjes. Wij zijn wel in de buurt...
Haha, Geke, ja idd, we zaten wss tegelijk te lezen enzo ! Nouja probeer snel weer lekker langs te komen hier! Eigenlijk veel te gezellig om niet te doen (hoewel sommige verhalen zijn niet gezellig, maar heel verdrietig ). Weltrusten meiden, wij gaan ons bedje opzoeken. Liefs!
Hieperdepiep.... hoera!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Danique heeft hier vanmorgen om 9.15u aan de borst gedronken!!!!!!! Ze had honger, logisch als je om 20.00u 's avonds voor het laatst wat hebt gekregen. Dus er werd aan m'n kleren getrokken (fles had ik al in de flessenwarmer), dus snel tepelhoedje gepakt (echt een nadeel op zulke momenten) en ze hapte. Daarna liet gelijk los en wilde ze weer van me weg, maar ik hielp haar wat omhoog (half liggend/half zittend) en toen wilde ze wel weer. ZE heeft netjes 1 borst leeggedronken, jee... wat is dat super!! Heb haar net nog de fles erachteraan gegeven, wilde haar niet gelijk een 2e borst opdringen en anders is het ook zonde van m'n opgewarmde melk. Zal zo m'n andere borst nog even kolven. Pfff.... dit geeft een mens weer hoop! Stefan had mij gistermiddag nog gebeld. Hij had ook niet echt de gouden tip omdat Danique niet bij je op schoot in slaap valt of bij me wil liggen. Dus had al 't idee om haar een keer 's avonds uit haar bedje te halen in de hoop haar half slapend aan te leggen maar dat was gisteravond niet zo handig ivm visite. En nu doet ze het gewoon lekker zelf! Heb 'm alweer even gemaild, zal hij ook erg blij mee zijn.
Red, Whoepie, gewedlig zeg! Hopelijk gaat ze na deze ene keer weer gewoon lekker aan de borst drinken joh! Kan me helemaal voorstellen dat je er super blij mee bent. Maar ik zou idd zeggen, doe het rustig aan en probeer haar niks op te dringen, dus snap wel dat je haar die fles gegeven hebt. Hoop echt zo dat je haar weer lekker zelf mag voeden! Geke, 6 maanden alweer, gaat snel he vind je ook niet? Hoewel ik vind het bij jullie hier nog veel sneller gaan dan bij onszelf ! Ik voel me idd niet meer echt schuldig over die dagen dat ze niet thuis zijn, heb dat wel echt heel erg gehad. Kreeg van iemand de reactie van zie het als een mama die werkt en ben daar zelfs een tijdje behoorlijk door van slag geweest, maar oke, inmiddels kan ik het wel meer zo zien, want het is wel zo zegmaar . Jullie tweetal dus binnenkort samen logeren, wel spannend hoor, gaat vast helemaal goed komen toch? Liefs Hanneke!
@Red; super meid! Een 5 dagen lange borststaking en toch weer gewoon aan de borst, joepie! Was het dan toch iets medisch? Ik had trouwens wel gewoon die tweede borst aangeboden, dat is toch geen opdringen? Dan zou je een fles geven ook opdringen kunnen noemen en dat doe je toch ook niet? Die geef je toch ook gewoon? Ik zou het nu nog wel even proberen als ze moe is; dus net na het slaapje of net voor. Zo ging het de eerste keren bij ons na de borststaking ook. Die duurde maar 48 uur, ik vond dat een eeuwigheid! Succes ermee, komt vast helemaal goed! @Hanneke; julli maken de beste keuzes voor het gezin, dat maakt je een goede moeder, niet slecht voelen ajb! Hier gaat het helemaal fantastisch met zoon! Durf nog niet te hard te juichen, maar zoon is zo vrolijk, eet lekker en slaapt super! Vannacht van 07.15 tot 06.15, wij lagen allebei al wakker te wachten, haha! Ik heb wel slecht geslapen, want manlief is nog steeds ziek en ligt maar te draaien en te kreunen en steunen. Maakt ie me om 02.15 uur wakker, omdat hij water wou (ik heb altijd een fles water naast mijn bed staan) toen werd ik wel even pissig, maar ach, het is alweer vergeven hoor. Ons bed kraakt en dat irriteert me nu ook opeens. Ik wil een nieuw bed als zl doorslaapt, dat heb ik mezelf bij deze beloofd!
@Red: ha! wat super! gelukkig zeg. hopelijk was het dan echt een tijdelijke staking. misschien door je ongesteldheid? nouja, maakt ook niet uit. als ze lekker blijft drinken is het goed @ZG: o, wat heerlijk zeg, dat ie helemaal beter is, hopen dat het zo blijft! haha, zou ik ook wel geirriteerd zijn als mijn man me wakker zou maken daarvoor: loop lekker even naar de kraan! @hier: Robin 6 maanden, ja, hij staat in de banner! voelt helemaal niet als een mijlpaal gehaald deze keer. maar toch, wel blij dat het 6 maanden bijna helemaal makkelijk ging, op de spruw en een dip na. Robin heeft het zelf gevierd met een lekkere nachtvoeding om 3.30 Tja, ze drinkt op kdv nog maar 2 flessen (a 150 cc) en dan 's ochtends bij mij en 's avonds bij mij en 100 cc bv uit fles. Dus is misschien ook niet zoveel. Even denken nog of ik haar toch weer 's avonds ga wakker maken. Ze heeft de nacht ervoor wel doorgeslapen van 19.30 tot 7.00. komt vanzelf ook wel als ze echt bijvoeding gaat eten. Op kdv had ze heel goed fruithap gegeten zeiden ze. En gisteren had ze ook echt al andere poep. Hier thuis stelt het nog niet zo heel veel voor, paar hapjes/stukjes. @de rest: zwaai!
@Zogelukkig, fijn zeg dat het daar beter gaat! Hihi een nieuw bed heb je wel verdiend, vind ik ook! Ik had het haar nog kunnen aanbieden, maar ze wilde hier alweer van m'n schoot af. Danique zit niet zo graag even rustig bij je, een erg ondernemend meisje. Drinken is vaak ook maar eventjes bij haar, maar ze had nu 1 borst goed leeg. En stiekum vond ik het zonde van m'n 180cc afgekolfde melk, waar ze nog 120cc van op heeft gedronken. Logisch dat ze geen boterham meer hoefde Ze ligt nu te slapen en ga na het slapen even kijken of ze wat wil. Ze zal dan ook wel weer honger hebben. En anders wacht ik tot ze zelf komt. Ze had hier nu 5,5 dag niet gedronken! Ik denk door de oorpijn en de schrikreactie na het bijten. Ongesteld ben ik nog niet, morgen ofzo denk ik. Hou het niet zo goed meer bij. Heb m'n productie al aardig opgekrikt dus een dip zal ook wel meevallen. @Geke, gefeliciteerd met je mijlpaal! Op naar de volgende! Spannend dat ze gaan logeren! Ik ga ff een happie eten.
Ze heeft net weer even gedronken, dus dat komt goed! Echt genieten weer! Zal een broodje voor haar maken, dan moet ze zich even in de box vermaken,, gaat mama boven poetsen en dan samen nog even fietsen.
HOERA! Wat fijn wat fijn wat fijn! Ook fijn te lezen dat het bij jullie zo lekker gaat zogelukkig, kom je zelf ook een beetje bij (behalve dan dat je zelf slecht slaapt)?
Ja, alles is betrekkelijk, maar hij komt van +2 he? Toen hij niks at, heeft hij zelfs op de 0-lijn gezeten, toen VOND ik hem mager, maar of hij dat ook WAS? Maar zo ziet hij er beter uit hoor!
Nee tuurlijk is dat zo hoor zogelukkig, maar ik was gewoon verbaasd, had me een andere voorstelling gemaakt snap je. Jens is 88 cm en 11.35 kilo en niet mager (maar al een tijdje zo slank) . Maar ik snap je hoor, maar dacht even van; "huh?"