Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, 't is ook maar net waar je kind vandaan komt idd. Thirza was 11 kilo bij 85 cm en dook toen terug naar 10,5
    Inmiddels is ze dus 11,7 bij 88 cm. Vergeleken bij Jens dus prima gevuld :D, terwijl ze toch echt maar een tenger ding is... Als ik af en toe foto's van andere kids zie, die hebben me dan een partij spekbenen en buiken! Dat heeft Thirza alleen direct na de geboorte gehad... (en viel toen in 2 dagen 350 gram af, dus ten was dat ook wel bijna weer weg).

@Red: wat super!

@all: zwaai! Drukke werkdag gehad, en nog ongi, dus moe. Duik er vanavond op tijd in :) Vannacht voor het eerst in tijden en tijden doorgeslapen, na een slaappilletje. Wat lekker zeg! Daar komt een mens wel van bij :)

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb foto's van Jens gezien en die is tenger net als zijn moeder (en vader?). Mijn zoontje is breed, echt zo'n american footballplayer; brede schouders, brede heupen en kolenschoppen van handen, dat viel meteen op bij de geboorte; die handen, haha! 't Is zo'n lekker ding!;)

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Jups, wij allebei tenger. Roel is zelfs mager, die is alleen bot en spier. Jens was als baby echt veeeeeel dikker dan nu, had enorme spekbenen met van die plooien. Vind het weleens jammer hoor, al heeft hij nog steeds wel een paar spekjes gelukkig :D.

Hij was goed gegroeid afgelopen maand (vorige maand niet) dus ik ben weer tevreden.

Overigens heeft zijn ziek-zijn (nog) niet doorgezet, maar echt lekker is hij ook niet. Vieze luiers ook. Hij kan niet meer tegen de vis, ik was er al bang voor... Ik vermoed toch dat hij ergens allergieën door ontwikkelt, maar dat is zo'n puzzel. Heb gebeld met de kinderarts, maar die kan behalve allergietests ook niets, en zegt dat het niet veel uitmaakt of het er nu uitkomt of niet, want wij zien een heel duidelijk beeld als hij bepaald eten eet.

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    :$ Wat een verschillen... Renske is ook 11,3 (als niet meer ondertussen) en net 1 jaar!

5. zogelukkig

Zl is ook 88 cm. Woog bij een jaar 12 kilo, dat weet ik nog wel, dus hij is in bijna 10 maanden maar 1,7 kilo aangekomen, zo kan je het ook zien!;)

6. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ja zo is het. Ik bedoelde het ook niet stom ofzo hoor, was gewoon verbaasd :). Overigens zit Jens met zijn lengte ietsjes boven het gemiddelde en zijn gewicht iets eronder. Ik vind hem niet mager, maar misschien is hij dat eigenlijk wel. Voor ons ziet hij er natuurlijk gewoon normaal uit. Moet ook altijd wel van die broeken kopen met taillebandelastiek met van die knoopjes. Lang leve de wasbare luiers, dan heeft hij wel billen! :D

Renske is ook al zo´n lekker meisje dus. Ik hou er wel van, stevige babies en dreumesjes!

7. zogelukkig

@fafje; hoe is het met jou?

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Danique zit denk ik rond de 9,5 met een lengte van 75 cm. Gewoon gemiddeld met nog lekkere stevige bovenbeentjes ;)

9. fafje

fafje Niet meer actief

@zg, wat goed om te lezen, dat het zo goed gaat met je zoontje...jeetje wat een hel ff die tijd heh...gelukkgi eet ie ook weer lekker..

hier gata het heel goed, overstappen op de fles gaat heel goed...ik ben nu zo ver dat we 3 voedingen overdag fv geven en de rest nog bv...en dit wil ik een paar weken zo houden...en dan ff kijken wat het doet met mijn lichaam...
    Al de kwaaltjes van de tandjes zijn weer weg trouwens...bijten doet ie nog wel heel veel!

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Dl was vorige maand 81 cm en 14 kg. Toen was ze 14 mnd.
    Hier echte spekkies. Hoewel ik vind dat het nu wel minder wordt per maand. Ze gaat nu ook echt los lopen, dus er komt meer spiermassa.
    Zl is nu 3 jr 9 mnd en weegt 19,5 kg.

11. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Dames, wat vinden jullie hiervan:

Het kindje van mijn zus dronk na een paar dagen al 6 of 7 voedingen per etmaal. Ze tankt zich goed vol per voeding en is met korter drinken niet tevreden.

Nu is het kindje 1 maand oud. Heel tevreden, huilt alleen bij boertje/krampje/vieze luier/mama of papahonger/borsthonger, en dan ook niet vaak of lang.
    Zij drinkt echter in de regel 4 of max 5 voedingen. Mijn zus heeft echt heeeeel veel melk, kindje heeft gigaluiers, groeit als kool en is als ze wakker is helder en alert. Mijn zus kolft na de ochtendvoeding haar borsten min of meer leeg, dit op advies van de lactatiekundige omdat ze hyperlacteert en veel en vaak harde plekken had en constant overliep. Kindje kreeg ook veel krampjes toen.
    Het meiske laat er meestal 4 uur tussen, vaak nog wat langer, soms wat korter, en maakt in de avond/nacht een lange ruk van zo'n 7 uur. Het komt dus best voor dat ze 3x 5,5 uur ertussen laat en de nacht dan ook nog eens 7 uur.
    Wakker maken lukt wel, maar als mevrouwtje geen trek heeft pakt ze de borst niet. Ze krijgen er gewoon echt niet meer voedingen in (ha! :D). Tijdens de voeding neemt ze wel een pauze om te boeren e.d. en ik opperde nog om dan na de pauze niet aan te leggen en eens te kijken wanneer ze dan komt, maar dan is ze niet tevreden en wil drinken, dus dat is ook niet echt een optie.
    Ik kan wel zeggen dat er op verzoek gevoed wordt :D Maar ja...

Wat vinden jullie?

12. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Ik zou zeggen: lekker laten gaan. Als kindje goed groeit en er is genoeg melk, prima toch?! Mijn zoon liet vanaf een week oud 4 uur tussen de voedingen. Sliep door met 8/9 weken. Van 23.00 tot 9.00. Dronk vanaf toen 5 voedingen en dan moest ik hem wakker maken voor de laatste. Maar: hij kwam toen niet genoeg aan, toen ben ik overdag meer gaan aanleggen en ging het weer beter. Daar moet je zus dus wel goed op letten. Eerste maand groeide Jo ook giga.
    Maar zo te horen laat het zich moeilijk sturen...

13. fafje

fafje Niet meer actief

volgens mij is dat gewoon goed hoor!..ik heb ook in het begin heel veel melk gehad, en toen dronk mirza ook om de 4 uur...totdat het zegmaar na 6 weken allemaal goed afgesteld was op elkaar ging ie over naar om de 3 uur..

als zij zoveel ibnnenkrijgt en zo goed drinkt, komt ze waarschijnlijk ook heel veel aan in korte tijd, dus kan ze die vele uren slaap best hebben!!

mirza groeide in de eerste week met kraamzorg erbij 100 gram per dag, en deze mocht van de kraamhulp al na 4 dgn 6 uurtje sin de nacht dan ertussen laten..(deed ie trouwens niet hoor)
    Sliep wel vanaf 7 weken van 23 tot 5 en daarna door tot 10

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Zolang ze goed groeit is het geen probleem. Te weinig melk zal ze ook niet zo snel hebben.
    Als de groei flink afneemt, dan zou ik wel proberen extra te voeden.
    Een beetje zoals Geke zegt.

15. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ja voor nu is het ook prima en baby doet het er echt prima op. Ik maak me meer zorgen over de productie op langere termijn... Maar inderdaad, sturen lukt eigenlijk toch niet dus er is niet veel aan te doen :D

16. zogelukkig

Lekker zo laten, zie niet wat er mis mee is!
    Ik voedde om de 2 uur een uur en da's ook verre van ideaal, helemaal met hyperlactatie. Maar 1 borst wou zoon hier ook niet en laten bleren is ook niet handig. (Achteraf kan ik zeggen dat honger reflux was en had ik wel een ander beleid moeten voeren, maar dat wist ik toen niet).

Wat zou er mis kunnen gaan met productie op langere termijn?

17. fafje

fafje Niet meer actief

ze krijgt straks toch nog regeldagen dus denk dat alllls er iets met de productie gebeurd ...het dan wel weer opgekrikt wordt

18. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Nee die 6/7 voedingen waren eerste dagen, nu zijn het er vaak 4, soms 5. Ik vraag me gewoon af hoe dat zit op de langere termijn, of dat wel goed geregeld is dan. Hoe dat zit met prolactine (of zij dus nu zoveel melk maakt tgv geboorte kind of tgv vraag (denk het eerste)) weet ik niet precies dus ik dacht zal eens vragen hier. Maar goed zolang de natuur zijn gang kan gaan zal het allemaal wel goed komen. Ze slapen alleen op aparte kamers dus dat is het enige puntje waarvan ik denk dat ze wellicht af en toe iets over het hoofd zien... maar het kleintje meld zich vast wel als ze borst wil...

19. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    fafje; ik had mijn eerste regeldagen met 6 maanden, toen ik fulltime ging kolven. Daarvoor nooit gehad, ik had sloten en kolfde zo 300 ml uit 1 borst...

20. zogelukkig

Ach, komt wel goed, geen zorgen maken!
    Ik voedde toen we gingen bijvoeden bij 6 maanden soms al 4x. Nu, 16 maanden later ook nog. Productie is niet afhankelijk van tijd.;)

Deel Deze Pagina