Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Tja, heb zelf erg veel verstopping en trage maagwerking gehad tijdens zw, en was er zo beroerd van :( en viel alleen maar af. Dus dan leef je misschien extra mee en ben je ook benieuwd hoe het "afloopt" zeg maar. Jullie komen er nu misschien niet eens meer achter wat het was! Dat is dan wel vreemd denk ik.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee, ik denk niet dat we er ooit helemaal achter komen, helaas!
    Wat vervelend joh dat je dat had!
    Ik denk overigens wel dat er weer een plakkaat vast zit sinds gisterennacht, toen hij ook weer wakker was (vannacht heeft hij onrustig geslapen, maar is niet wakker geweest). Hij heeft weer dunne poep, niet als diarree, maar gewoon dun. En een harde buik. Probleem is dat hij meer vetten zou moeten eten (vocht en vezels krijgt hij genoeg), maar ik krijg het er niet in! Roomboter, volle yoghurt, vette vis, allemaal nope... Ik doe wel lijnzaadolie door zijn cruesli, moet ik niet teveel van doen, anders vindt hij het weer vies en ik ben juist zo blij dat hij goed eet!
    Ik ben nu ongesteld en weet dat ik minder productie heb, dat is natuurlijk ook niet bevorderlijk, hij mist nu gewoon die vetten uit de moedermelk! Ik leg wel een keertje extra aan, maar hij heeft 's middags eigenlijk geen zin.

Maar: zolang hij zo lief en vrolijk is, komen we er wel, dat geeft echt een boost! Vanochtend al dansend koekjes gebakken, dan sta ik soms echt met tranen in mijn ogen om dat ventje zo gelukkig te zien!:)

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

En ik met tranen om het te lezen, haha, emotioneel wrak nog steeds sinds de bevalling (en misschien blijft het wel zo als het kindjes betreft, zucht ;) )

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Ireen: ik hoor overal om me heen dat kids op en af ziek zijn van de griep en dat dat rustig 3-4 weken aanhoudt. Hier is Thirza de afgelopen weken ook op en af meer en minder fit, eet dan de ene dag 2 happen van een boterham en 3 slokken yoki en meer wil ze dan niet, en de andere dag eet ze dan weer normaal, is dan ook vrolijker en speelt beter, enz. Beetje raar griepvirus dit jaar... :(

@ZG: fijn dat ie zo is opgeknapt! Zou nog wel mooi zijn als je er toch nog wel achter gaat komen wat nu precies het probleem was, maar dat wordt ws lastig om nog te achterhalen, natuurlijk :(

@Hanneke: gewoon rustig aan, dan komt het vanzelf weer meid! :)

@all: hier goed. Thirza probeert nu af en toe toch de borst nog te pakken, maar neemt dan uiteindelijk genoegen met sabbelen op haar vingers met d'r andere hand in mijn trui, hahaha. Zal allemaal wel samenhangen met dat ze niet helemaal fit is, zo om de dag ofzo.

5. fafje

fafje Niet meer actief

zogelukkig, wat goed tehoren, dat ie weer helemaal zichzelf is....en ook wat fijn voor hem natuurlijk...jeetje wat heeft die moeten zwoegen, arme jongen...ben blij dat ie er vanaf is!!
    En wel balen dat idd die vetten er niet zo makkelijk in gaan...hmmm...mss na je ongi gaat het weer!

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dat klinkt mij HEEL bekend in de oren, het gebrek aan eetlust, eerst wel lijken te willen eten, dan toch niet, een dag beter, een dag minder. Zo heeft Renske het gehad, en mijn man ook.

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Jeetje fafje, dat jullie nu al voor een tweede gaan! :) Ik moet er niet aan denken (weten jullie nog dat ik mezelf hier in bedwang moest houden een half jaar geleden ;)). Leuk! Heb je al cyclus? Ik werd pas ongesteld na 10 maanden en het is nogsteeds heel onvoorspelbaar...

8. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    :( Jensje is superziek. Hoge koorts en spugen, heeft gister heel veel geslapen en heel vaak overgegeven. Vannacht had hij dorst en heeft hij steeds een klein beetje water gehad (heel zielig, hij had echt HEEL Veel dorst maar mocht maar een beetje, want het kwam er steeds uit) en dat is erin gebleven.
    Hij slaapt zelfs op schoot, nou dan moet het wel heel erg zijn.
    Heeft ook diarree. Had vannacht 1x geplast nog, wel donker.

9. raspberry

Ach, wat sneu!!! :( Ik zit hier echt zo te duimen dat Thirza niet echt echt ziek wordt van die griep, hij is echt niet grappig dit jaar!
    (Gezien het feit dat de kids van onze gastouder al wel ziek zijn geweest, hoop ik dat ze de dans ontspringt en er genoeg aan blootgesteld is om nu dus te mogen verwachten dat ze er niet echt ziek van wordt... :))

@Evenstar: hier hebben visoliecapsules erg geholpen om m;n cyclus op regel te krijgen. Erg fijn, dat ik weer kon weten wat ik wanneer kon verwachten... ;)

10. fafje

fafje Niet meer actief

evenstar, hihi ja het kriebelde eigenlijk al meteen...heb nog gedacht..hoort er vast bij gaat wel over...maar het gevoel wordt steeds sterker...ben dus nu in afwachting...prikpil is sinds januari uitgewerkt, geef nog 2 bv per dag...even kijken wat voor effect dit heeft op mn cyclus!

rozemarijke, ohja visoliecapsules..kan ej dara iets meer over vertellen ( als je zin hebt;))

11. zogelukkig

Jep, dat is het virus dat mijn zoontje ook heeft gehad. Koorts, slapen op schoot; je kan niks anders doen dan eraan toegeven!

Heb je die moedermelk nog gehaald? Anders toch maar aan de ORS? De huisarts zei dat kleine slokjes water al door de slokdarm worden opgenomen en dat ze eerder uitdrogen door diarree. Wist ik niet, maar jij misschien al wel.

Nou ja; goed in de gaten houden en beterschap, maar enne.... de koorts niet onderdrukken, die is er niet voor niets!;)

12. zogelukkig

Hee faf, hoe lang mag zo'n prikpil nog doorwerken dan? Anders eens naar de huisarts gaan? Ik weet hoe graag je dit wilt; het lijkt me erg frustrerend dat je nog geen cyclus hebt!

Hier een linkje:

Effecten krillolie op menstruatiecyclus Pasío anti-verouderings producten blog

13. fafje

fafje Niet meer actief

zogelukkig, oh dankje!
    Ja volgens mijn gyn heeft 1x prikken niet hetzelfde doorwerk effect als meerder malen.. (dan is het tussen de 6 en 18 mnd)...
    Maar ze heeft al voorgesteld in april gaat ze kijken...(als er dan nog niets gebeurd is)...eventueel krijg ikd an de normale pil of hormonen om het op te wekken...maar dan moet ik wel heelmaal van de bv af...anders mag ik het niet slikken natuurlijk...
    Dus ik geef mn lichaam gewoon nu maar de tijd tot met begin april (combi bv en fv)...wie weet gebeurd er iets...

Zo niet, dan bouw ik helemaal af maar dan is Mirza ruim 7 mnd...en hopelijk komt mn lcihaam daarna wel op gang!

Ireen, oh wat zielig zeg vor je Zoontje! en dan nog wel zo'n dorst, doro al dat overgeven natuurlijk..maarja teveel water zorgt voor weeer overgeven..ahh hopelijk knapt ie snel op, beterschap!

14. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Nee geen paracetamol hoor, is ook niet nodig, koorts is onder de 40 graden en hij heeft geen pijn.

Ik vind het niet erg, vind het fijn dat hij lekker bij me wil liggen. Voor hem is het natuurlijk supervervelend. Hij heeft nu honger dus we hebben voorzichtig wat gegeven.

Fafje hopelijk word je gauw ongesteld.

Rozemarijke: Denk niet dat ze nu nog ziek wordt. Wel knap, Thirza is normaal niet zo van de weerstand!

15. raspberry

Nee, ik prijs me hier ook erg gelukkig! We hebben supermazzel hier, maar het lijkt er ook op dat d'r darmen goed aan het bijtrekken zijn: ontlasting wordt nu toch echt steviger, (ik blijf een klein beetje voorzichtig nog: de vorige keer duurde dat maar een weekje en toen was dat ook weer over), dus naar aanleiding van wat de KA zei over herstel van de darmen na een parasiet, denk ik dat ze dan nu eindelijk van die dientamoebe en de na-effecten af is. Wat heel fijn zou zijn, want dan is het iig geen lactose-intolerantie.
    Kunnen we voorzichtig aan eens na gaan denken straks over wanneer een handig moment gaat zijn om weer eens te provoceren met koemelk... Hoor om me heen veel verhalen dat kids er rond 2,5 zon beetje overheen waren, dus ik hoop dat Thirza het straks ook kan gaan verdragen!

@fafje: hier heeft de visolie een dik half jaar terug goed geholpen om mijn cyclus weer op regel te helpen: na de bevalling was die bij 9 mnd weer op gang gekomen, maar nooit regelmatig en mijn luteale fase maar 6-7 dagen. Met visolie direct de eerste cyclus weer een LF van 14 dagen en ook gewoon weer een strakke regelmatige cyclus van 27-28 dagen.
    Maar als ik het linkje van Zogelukkig lees, kun je dat dus beter gebruiken, die krilloloe.
    Heb jij alleen enig idee waar je dat kunt krijgen, ZG?

16. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Jens is heel ziek en had 24 uur niet geplast. Zijn naar de HAP geweest en toen had hij net geplast, voor het eerst in 26 uur. Moeten meer drinken geven (jaja en hoe?). Hij drinkt wel maar raakt alles kwijt door zijn diarree. Hadden een tang van een arts, die vertelde dat wij de baas zijn en dat Jens moet drinken als wij dat zeggen. Heeft zeker zelf geen kinderen.

Hij slaapt nu. Hoop dat hij gauw opknapt.

17. zogelukkig

Heb je die moedermelk nog geven dan, houdt hij die ook niet binnen?
    En theelepeltjes ors?

Zo herkenbaar dit; het is echt frustrerend he je kind zo te zien: weer spugen, weer diarree, bah!

18. fafje

fafje Niet meer actief

Ireen, nou zeg wat erg...beetje raar ook omdat zo te zeggen...van die arts! beterschap voor je kindje!!

19. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hij spuugt niet, ik had daarom ook verwacht dat hij vannacht zou plassen, want hij heeft gister toch nog 400 ml gedronken, dat is niet vreselijk weinig voor een ziek kind. Maar hij heeft echt heel erge diarree (niet vaak maar als hij poept dan is het echt megaveel) dus daardoor zal hij wel wat achterlopen in zijn vocht.

Verder hangt hijd e hele dag als een dood vogeltje tegen me aan en slaapt hij steeds. Verder babbelt ie wel en friemelt aan zijn speentje, maar normaal breekt ie de tent af, dus herken hem zo niet. Ikzelf trek het heel goed, ben al drie dagen lekker met hem aan het buidelen. Ga zo wel even eruit en dan neemt papa het even over.

En die huisarts, ach ja... ik ben ze inmiddels wel gewend. :D

20. fafje

fafje Niet meer actief

maar heeft ie dan ook koorts of het heel erg warm, dat ie mss daardoor ook extra veel vocht verliest...!? en wat kan je eigenlijk ngo meer doen dan drinken aanbieden?

Deel Deze Pagina