Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

da kleine philipsdingetje heb ik (zavent handkolf)...ik vind em wel heel fijn...opzich kolf ik goed en genoeg...maar als je het elke dag doet, en je hebt de mogelijkheid om gewoon aan te leggen...dan gaat het je tegenstaan..

ikd nek in situaties waar het niet anders kan, dat je het dan midner snel gaat tegenstaan!

Zogelukkig, heftig zeg :(...wat erg...ja die kolven schijnen echt heel sterk te zijn idd!

2. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik vond de avent handkolf juist helemaal niets en kreeg er geen tsr van.

Hallo alle nieuwe mensen, ik hou het even niet bij hoor! Ik hoor hier niet (zie onderschrift, Jens krijgt geen BV meer) maar kan het niet laten hier af en toe (best vaak nog :D) wat te typen.

Jens is een stuk opgeknapt, is nog wel ziekjes maar geen diarree en koorts meer. Is wel helemaal uit zijn doen en vreselijk afgevallen (zijn sokken zakken zelfs af, en hij is zeker een kilo kwijt (en hij woog er maar 11...). Wil veel slapen, maar dat lukt hem niet echt.

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Vraagje, geven jullie vitamine D bij? Na het artikel op borstvoeding.com was ik ermee gestopt, maar kreeg vandaag op mijn kop op t CB. Ze merkte wel goed dat ik het zelf uit wil zoeken dus vond dat ik maar eens moest kijken op de website van het voedingscentrum. Maar zat net nog eens op BV.com te lezen en dan vat ik dat toch echt op als dat het niet nodig is bij een gezonde gevarieerde voeding en voldoende buitenlicht.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

De hoogste stand van de zon is in de winter aanmerkelijk lager dan in de zomer. Op onze breedtegraden is gedurende winter en voorjaar de zonkracht te laag om voor vitamine D-productie in de huid te zorgen. In de zomer is vroeg op de dag en laat in de middag de zonkracht ook vaak te laag voor vitamine D productie.

In de winter geef ik wel vitamine D-tabletjes en op zwaar bewolkte dagen trouwens ook.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik vergeet het ook vaak, maar in principe hier in de winter wel, zomers niet.

@Ireen: jeetje joh! Nu dus tijd om bij te groeien weer! Thirza haalde hier na het heloe parasietenverhaal dus ineens enorm in: 500 gram eraf eerst, daarna 1,2 erbij, dus per saldo in 3 maanden 700 gram gegroeid, wat ook wel mocht, want bij 18 maanden was ze ook nog maar 10.5.

Had ik trouwens al verteld dat er geen verdere parasieten of wat voor beestjes dan ook zaten? Nu dus even afwachten, de ontlasting trekt wat bij: als dat doorzet, is alle ellende gewoon echt van die parasiet geweest, en als het toch ellende blijft, moet ik weer bellen en gaan we die lactosetest doen.
    Maar nu eerst maar even rust en met hoe het nu met 'r gaat, heb ik er goede hoop op dat dit het wel is :)

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hallo allemaal,

@Nieuwelingen: welkom.
    Ik kan alleen maar zeggen, vervelende opmerkingen omtrent BV zullen altijd blijven: uit onwetendheid of jaloezie, meestal komt het daar op neer. Probeer het van je af te laten glijden, en blijf BV positief promoten, dan kunnen ze er niet omheen.

Ik heb niet alles gelezen. Hier erg druk.
    Met de kids gaat het allemaal goed.

Zelf heb ik nooit geen vit.D bijgegeven( behalve de oudste tot een mnd of 5). Mijn kinderen zijn veel buiten, eten 2x per week vis en krijgen BV van een mama die zelf een orthica-multi gebruikt.
    Over het voedingscentrum: dat is allang niet meer onafhankelijk. Daar kan je niet op vertrouwen. De adviezen die ik van hen onder ogen krijg af-en-toe.... ik snap niet dat sommige ouders niet verder kijken dan hun neus lang is.
    Ondertussen ben ik per 1 jan. begonnen met afvallen en dat gaat heel goed ( -15kg).
    Dus we gaan vrolijk door.

Hoop dat het met iedereen goed gaat, tot snel maar weer.

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Bedankt voor jullie antwoord.. zal dan toch maar druppels gaan halen voor de zekerheid.

8. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Hallo dames,

Ik zie dat er veel nieuwe mensen bij zijn. Mag ik er dan ook bijkomen? :D:p
    Het lijkt me leuk om wat moeders te leren kennen die ook bv geven. In mijn omgeving is er eigenlijk maar 1 vriendin die bv geeft. Voor de rest qua familie en vrienden niet. Ik heb ook vaak het idee dat ik me moet verdedigen, heel stom, maar toch is het zo.
    Met de bv gaat het super goed! Ik ben er stiekem toch wel trost op! :D En ik hoop ook dat ik het nog heel lang kan blijven doen.

Groetjes, Linnie

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Leuk, welkom Linnie.

Ik vind dit topic ook erg leuk, ik heb alleen fles-mama's in mijn omgeving jammer genoeg.
    Dus heel leuk om met andere borstvoedings-mamas in aanraking te komen op deze manier.

10. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    zo, het wordt gezellig druk hier! welkom hoor!

@ireen: ja, logisch dat ie was afgevallen. Jo hier ook maar die is nu aan het bunkeren niet normaal meer. dus het komt er wel weer bij. Lukt Jens vast ook wel, die eet normaal toch ook goed.

@rm: nou, hoop met je mee dat het nu goed blijft gaan!

@zg: ja, je hebt gelijk, heb wel even gedacht; als ze de borst maar weer pakt na logeren. Maar had ook wel verwacht van wel hoor. ze is best fanatiek drinkster. Denk dat dat ook meer voor oudere kindjes geldt die al minder drinken. Het ging in elk geval prima. Fijn weer hoor want ze moest gisteren weer zo huilen in bed, ze kan dan haar rust niet vinden. Ik ga dan maar met haar liggen en dan valt ze aan de borst wel in slaap. En dan heeeeel voorzichtig in d'r eigen bedje leggen ;)

@vitamine D: ik geef het nu ook wel maar in de zomer niet. Maar ik vergeet het vaak en vind dat niet zo heel erg. Is dat op bd.com dat artikel waarin staat dat eigenlijk alleen donkere kindjes kans hebben te weinig vit D te krijgen? nouja, dat las ik ergens. Volgens mij valt het wel mee. Wel eens met Jingles wat betreft voedingscentrum, dat is advies van voedingsindustrie!

Jingles: goed zeg 15 kg al! hoeveel wil je nog dan? Ik wacht nog even maar als het lekker weer wordt ga ik weer hardlopen en min 4 kg verliezen :)

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Oh zie nu Jingles bericht pas.
    Ik blijf wel twijfelen, maar aan de andere kant, kan een teveel aan vit D kwaad?
    Yasemin eet met ons mee en wij eten 1 x in de week vis, regelmatig een eitje, en verder gewoon gezond en gevarieert. Ze krijgt ook genoeg margarine en dergelijke. En we zijn toch ook regelmatig buiten.
    Ik denk dat ik het toch maar bij ga geven, dan heeft ze iig zeker genoeg. Ik slik trouwens zelf gravitamon. En mijn gevoel zegt gewoon dat ik op mijn melk kan vertrouwen.

Hier ook aan het afvallen, tenminste, dat wil ik.
    Door de zware zwangerschap die ik heb gehad mag ik niet sporten en ben ik nog aan het revalideren van de zwangerschap. Maar ik mag wel gaan fietsen met bekkenband en sluitlaken om (hoeraa!) dus dat gaan we dan maar doen! Laat het zonnetje maar komen. :D
    Ik ben in mijn zwangerschap 35 kilo aangekomen en er zitten e rnu nog 14 teveel aan. Als ik er nog 10 meer af heb ben ik al blij.

12. zogelukkig

Wow, hoe doe je dat? Da's toch bijna 2 kilo per week!

Ik "moet" ook 15 kilo kwijt, maar weet niet goed hoe. Eet al het marginale, zou zelfs wel wat meer vetten mogen hebben. Ik heb zo'n trage verbranding, ik moet echt hard sporten wil ik goed afvallen en dat kan nu helaas nog niet.

Ik ben ook bang dat als ik fanatiek ga lijnen (ik kan dat, maar heb er nu de kracht niet voor) er teveel afvalstoffen in de melk komen? '"Ze" zeggen toch altijd dat het max een pond per week mag zijn als je tijdens bv af wilt vallen?

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik wil idd ook niet meer dan 500 gram per week afvallen door wat jij zegt. Maar durf zelf ook niet zo goed echt te diëten omdat ik bang ben dat er voedingsstoffen gaan missen in mijn melk, of is dat een rare gedachte?

Hebben jullie trouwens ook zo'n honger? Ik eet regelmatig 3 crackers maar dan heb ik een uurtje later weer honger. In de zwangerschap kon ik wel goed leven op 3 crackers.... dat maakt het wel moeilijk vind ik.

14. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik heb juist heel weinig honger. Ik heb een sterke TSR en daar word ik heel erg misselijk van. Als het avondeten klaar staat heb ik er gelijk geen trek meer in.
    Wat bij mij overigens niet wil zeggen dat ik snel afval. Helaas... Er zit nog een aantal kg teveel aan. Gemiddeld genomen val ik inderdaad ongeveer 500 gram per week af.
    Ik heb trouwens gelezen dat het niet goed is om veel af te vallen. Maar dat het geen kwaad kan als ik zwangerschapskg's er snel afgaan, daar zouden minder afvalstoffen inzitten omdat dat er ook snel aan is gekomen. Hoe het exact zit weet ik niet.
    Afgelopen vrijdag is m'n crosstrainer bezorg, manlief moet hem alleen nog in elkaar zetten. Ik hoop zo een beetje strakker in m'n vel te gaan zitten. Zo'n zwangerschap laat duidelijk z'n sporen na..helaas.

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Ireen, fijn dat het weer wat beter gaat!
    @RM, hopelijk is het dan die parasiet geweest!
    @Vit. D. ik geef het hier wel en straks als het mooi weer is en we veel buiten zijn niet.
    Volgens mij ging Stefan er ook vanuit dat ze het krijgt en kreeg het voor mezelf ook als advies. Ik eet nl. ook al geen boter op brood.
    @Afvallen, hier nu 24,5 kg kwijt sinds de zwangerschap waarvan 18 zwangerschapskilo's. Hier werkt de bv en het dieet voor Danique prima. Ik viel meestal zo'n kilo per maand af toen het meeste eraf was.
    Ik probeer 2x per week te sporten maar dat is soms lastig. M'n buik mag ook wel wat strakker hihi.
    Ik zou er nog graag 2 kg ofzo af willen maar ik mag ook wel graag een beetje snoepen.
    @BV, mijn beste vriendin heeft 10 maanden bv gegeven, schoonfamilie niet, mijn moeder wel maar langste 8 maand en ik kreeg maar 3 maand (het bekende verhaal van te weinig voedingstoffen)
    Ik merk dat de reacties nu ook wel beginnen te komen.

Ik heb hier trouwens wel veel honger. Ik eet 's morgens 4 boterhammen (als ik niet hoef te werken inmiddels 2 of 3, aangezien ik ook minder bv geef en langzaam wat melkproducten gebruik), 's middags ook weer 4 (zou er ook wel 6 lusten), 1-2 flinke borden warm eten, geregeld een paar koekjes, 2 stuks fruit.

16. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Over het lijnen, ik moet nog heel veel kwijt.
    Wat ik hier doe en goed werkt: iedere dag ruim een uur wandelen. En sterk gevarieerd eten. Niet iedere dag brood,maar ook yoghurt,cracker of beschuit als ontbijt.
    Stukken minder kaas eten :p, veel thee en water ( geen tot weinig vruchtensappen). Geen light (deed ik sowieso al niet), veel groenten ,veel rauwkost ( ook op brood).
    Geen 1x p. week makkelijk hap, als pannekoeken of pizza, niet snoepen, geen chocola, geen frisdrank ( deden we toch al niet), weinig/geen vlees, geen koekje bij de koffie muv een eierkoek of ontbijtkoek minder suiker.
    Weinig tot geen vleeswaren, 1x per week rijst, en ´s avonds na 8 uur minstens 5x per week niet meer eten.
    Avond eten op een klein bord, en dan geen 2e bord. ( toetje doen we hier zelden)
    Dat was het wel zo´n beetje ;)

Ik moet echt veel kwijt. Over de afvalstoffen...ja, dat is zo,maar mijn jongste was toen ik begon ruim boven een jaar, dus dan in dat opzicht vind ik het anders. Ik zou dus nooit fanatiek lijnen het eerste babyjaar,maar das persoonlijk natuurlijk.

En proberen een manier te vinden die bij jou past.
    IK verwacht dat over een maandje het harde afvallen er wel af is, en van dan af aan zal het langzamer gaan.

17. zogelukkig

Maar dat doe ik allemaal al...buuhuu!:(

Ik wandel minstens een uur (ik moet wel met 2 grote honden) en ik woon in een gehucht en doe de boodschappen e.d. allemaal lopend met de wagen of op de fiets, weer of geen weer.

Wat ik wel moet laten staan: kaas, kaas en kaas en dat extra bord opscheppen en die extra boterham.

Maar ik vind het echt goed van je; ga zo door!:)

18. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Knap Jingels!

19. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ohja.... geen alcohol.... dat is echt funest, aldus de dieetist ( ik drink sowieso nooit, dus die vlieger werkt voor mij niet).
    Kaas blijft op je benen plakken aldus de dieetist ( klopt bij mij ook :D) Dus nu max. 1-2x p. week 1 plakje 30+ kaas :p

Bedankt voor de steun meiden.

20. zogelukkig

Nou, bij mij blijft ie hangen op m'n buik en billen, gheghe!

Ik ben al 2x in mijn leven 12 - 15 kilo afgevallen. 1x een crashdieet met shakes ivm operatie rug en de tweede keer gewoon relaxed een laag calorisch dieet, zoals dat dan heet. Toen ben ik in een jaar 12 kilo afgevalleb, en ik sportte daarnaast 2x per week.

Waar ik nu wel tegen aan loop, is het samen eten met zoon. Ik wil graag een gezin zijn waar normaal gegeten wordt en omdat zoon niet zo'n goede eter is, eet ik altijd hetzelfde als hem, het liefst van hetzelfde bord (anders pakt hij het wel). De roomboter is inmiddels vervangen voor margarine en de volle yoghurt voor halfvolle, maar zoon eet graag kaas (ook het enige dat hij op zijn brood wil) en die kan ik moeilijk 30+ kaas gaan geven!
    Waar ik ook een handje van heb, is dat ik alles wat hij laat staan opeet. En dat zijn nu net die beetjes die ik NIET nodig heb! Maar ik heb altijd alleen lekker en duur (alles biologisch) voedsel en ik vind het zo zonde om die halve boterham weg te gooien. Hop, naar binnen dan maar, want sinds de zwangerschap kan ik blijven eten, helaas.

Nu heeft zoon wat extra vetten nodig, want die krijgt teveel koolhydraten en te weinig vetten. Als je dan samen/hetzelfde eet is dan niet bepaald vriendelijk voor mijn lijn!

Mijn wijntje blijf ik trouwens drinken, ik weet dat dat een dikke volkorenboterham is, maar ik geniet ervan en dat wil ik blijven doen.

Mijn dietist zie ooit: jij hebt levenslang. Dat weet ik en dat is zuur, helemaal omdat ik niet eens zo heel slecht of veel eet (1800 kcal per dag nu). Wil ik afvallen, moet ik richting de 1000 gaan en dat ga ik niet doen zolang ik voed.

Deel Deze Pagina