Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hee meisjes, jep vlot temp hier, maar de newbees houden het dit keer bij; goed zo, haha!;)

Wat ik al in een eerder topic schreef, heb ik gisteravond een lekker glas wijn gedronken en na een week goed doorgeslapen te hebben, werd zoonlief compleet overstuur wakker rond 11.15 uur, zal je altijd zien. Alcohol nog niet uit bloed, dus geen troostborst. Maar daar vroeg hij ook niet om, gelukkig! Ik heb hem bij me op bed genomen en hij wou helemaal ineengekronkeld tegen me aan lopen snikken totdat hij bijna weer sliep, ik moest er gewoon van huilen, hij was zoooo klein! Daarna kwamen er een paar harde winden die hem echt zeer deden, die zaten hem dus dwars. Nog snel een luier verschoond, maar was toch alleen plas en toen ging hij na ruim een uur weer verder slapen.

Ik ben net met de honden heerlijk uitgewaaid in het bos; zo lekker!

@Ireen; leuk joh, dat je nieuwe huis ju al zo dichtbij komt! Jullie ook verkouden dus, wij zijn nu pas weer aan de betere hand, wat was dit een rotvirus zeg! Ik rochel nog flink wat slijm op. Heb nog een fles Bisolvon staan, maar dat neem ik liever niet.
    Waarom zou je Jens geen troostvoeding mogen geven 's nachts? Dat doe ik live aan de borst ook regelmatig, miz niks mis mee! Hij koppelt die emotie hopelijk aan zijn lieve mama die hem komt troosten en niet aan dat eten, ik weet niet of er veel verschil zit in borstvoeding via troostfles of borstvoeding via troostborst. Krijgt hij overdag melk via een beker? dan hou je die fles voor speciale gelegenheden.;)

@Rozemarijke: wow, Sting! (Ben een beetje jaloers!). Wij gaan nooit ergens naartoe, ik wil zl niet ergens achter laten.:) Ik denk altijd dat jij het heel erg getroffen hebt met die gastouder!
    Als je er 16 uur tussenlaat, ben je dan aan het afbouwen?

Naar de rest zwaai ik even. Fijne dag allen!:)

2. Alita

Alita Niet meer actief

Nou heb niet veel meegekletst hahaha maar druk druk he?!!

Hier vandaag een huildagje volgens mij...regeldagje? Ze komt maar niet in slaap en doordat ze blijft huilen wordt het al helemaal niks...
    Bv gaat gelukkig allemaal super!! Ben weer zo blij om het te mogen doen, daarbij is het nu helemaal niet zo zwaar als de eerste keer!!

Maar je bent ook een stuk zekerder natuurlijk...

Zo ga proberen bij te lezen....

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Oh, ik hou het ook even niet bij hoor!

Zal wel gaaf geweest zijn Rozemarijke, dat concert! En lekker geslapen jullie? En wat heeft kleine Thirza het goed gedaan daar dan, dat ze zonder lurkje kon toen je haar ophaalde!

Zogelukkig: Tja vroeg het me af, inderdaad vanwege de verdriet-weg-door-eten-associatie. Hij haalt op zich niet echt troost uit de fles, maar komt wel tot rust omdat hij met drinken bezig is en door het zuigen verdwijnt zijn buikpijn. Hij krijgt overdag zoveel mogelijk uit een beker, maar krijgt vaak melk voor t slapen en is dan te moe om veel uit een beker te drinken, dus daarna gieten we het in de fles, in de hoop dat ie steeds meer uit de beker gaat drinken (normaal zou ik denken: niet op? Dan niet... maar ja, mijn melk gooi ik dan weer niet weg ;)). Maar goed ik vind het ook onzin om uren met hem op te zitten als hij met een flesje weer inslaapt.
    Jullie ventje heeft het af en toe ook flink lmoeilijk he, zo sneu! En gelukkig dat ie de borst niet nodig had na dat wijntje.

Cindy: Regeldagje/5 weken sprongetje daar dus! Ik weet het nog wel, opeens gaan ze dan huilen. Hier ging dat niet over, maar ik hoor om me heen dat het maar een paar dagen duurt en dat het dan weer beter gaat! Succes! Denk zeker dat je bij een tweede een stuk zekerder bent, lijkt me heerlijk!

Hier had ik gisteravond een overstuur kind, omdat papa tot laat werkt op woe+vrij en dat was dus gisteren. Jensje had papa niet gezien, en toen hij wakker werd 's avonds, was papa er ook al niet. Toen wilde hij niet slapen en sloeg en kneep en beet hij mij, wilde ook niet door mij getroost worden. Zo jammer vind ik dat en zo sneu voor hem. Hij had een heuse driftbui, heel hard schreeuwen zonder tranen. Troosten werkte averechts. Uiteindelijk heb ik hem toch in bed gelaten en ben ik op de gang liedjes gaan zingen. Toen is ie uiteindelijk in slaap gevallen, maar wat voel je je rot dan! Gelukkig kreeg ik bij de late voeding een grote glimlach en een aai over mijn wang en heeft hij verder heerlijk geslapen.
    En vandaag is het de hele dag: 'Pààààhpá??' En dan papa: 'Ja, Jens?' :D:D:D

Wij hebben een vloer gekocht voor in het nieuwe huis, heel praktisch en makkelijk schoon te houden. En gelijk verf gehaald, alles met heel veel korting (ik ben een echte actieloper hoor, enorm zunig ;):D).

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

@ZG: he, wat sneu voor je ventje! :(
    Wij hebben het idd enorm getroffen met onze gastouder. Is een surinaamse big mama die streng doch zeer lief is en nergens van ondersteboven raakt. Precies wat Thirza nodig heeft op een andere plek :) En zoooo fijn dat zij er is, want anders zouden wij ook niet meer weg kunnen hoor!
    Ik wil idd wel afbouwen, iig eerst maar eens de nachten eraf. Dat er vandaag 16 uur al tussen zat, (en inmiddels meer), komt omdat ze is wezen logeren dus en geen nacht- en ochtendvoeding gehad heeft.

@Ireen: logisch toch, de aanbiedingen pakken? Waarom meer betalen dan nodig he? ;)
    Klinkt als een intensieve avond :(

Nou, kwam ff snel hier kijken, dus de rest: zwaai.
    Ga ff verder aan de ark-van-noach-taart waar ik mee bezig ben :)

5. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Rozemarijke, Gaaf hoor Sting! En wat lekker dat je je dochter met een gerust gevoel kunt achterlaten bij je big (gast)mama. Maar begrijp ik het nu goed dat ze nog niet weer heeft gedronken? Een ark van noach taart?

Ireen, Wat leuk dat jullie gaan verhuizen! In de buurt van waar je nu woont of kun je er makkelijk even heen om te klussen. En idd je zou toch gek zijn als je niet voor de koopjes gaat! Wat sneu dat je zoon gisteren zo overstuur was. Lijkt me wel heftig als hij op dat moment niets van je wil weten. Maar wat heeft hij het ontzettend lief goed gemaakt.

Cindy, Hopelijk is je kleine meid zichzelf snel weer beter voelt en weer "op regel is"

Zogelukkig, Jammer dat je zoontje toch wakker werd. Wat sneu dat hij zo veel last van zijn darmen heeft.

Vandaag een lekker dagje in huis prutsen. Wat opgeruimd, schoongemaakt en gewassen. Mijn man heeft alle boodschappen gedaan, heerlijk! En hij kwam ook nog eens met de goede dingen thuis. (Ok behalve de douchezeep voor mij daar had hij 2 in1 shampoo voor meegenomen. Hij heeft ook altijd 2 in 1 en dacht dat dat voor mij ook handig was hihi)
    Zitten nu heerlijk samen op de bank dadels te snoepen. Hij gaat zo nog een visje halen bij de visboer :D Voel me erg verwend vandaag!
    Dochter ligt op bed. De schat is voor het eerst verkouden. Als ze niest en er komt een bel uit haar neus lacht ze zich slap.. Gek kindje :D Het ademen onder het voeden gaat nog aardig. Ze is niet helemaal verstopt.

Hebben jullie nog bijzondere plannen voor het weekend?

Liefs

6. Alita

Alita Niet meer actief

@Ireen aha dacht het al....
    Dat doet pijn van je kindje he?? Maar zij vergeten alles snel en wij zitten er de hele dag mee hahaha...

@Dinges ja nu weer maar een voeding is ze na nog even huilen wat gaan slapen....het is gewoon vervelend voor haar en ik kom nergens aan toe...
    Hahaha wat goed van je man!! Hier doet mijn vriend ook meestal de boodschappen maar dat is omdat hij de auto heeft en ik ivm mijn rug geen boodschappen kan halen...de arme schat!!
    Was de vis lekker??
    Hier frites gegeten...

Plannen voor het weekend....we gaan mnorgen naar mijn broer en schoonzus om met de hele reutemeteut te gaan wandelen ergens..het zou mooi weer worden...dus ik hoop dat het zonnetje wat schijnt en we even kunnen genieten!!

Meiden fijn weekend!!

7. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hey Cindy ;) Lekker wandelen!! Ennuh.. Je meisje alweer een maand! Gaat snel he?

Hier vandaag nieuw laminaat uitgezocht voor op de bovenverdieping. Dit is erg slecht gelegd door de vorige bewoners. Verder ga ik morgenochtend even met Jildou naar het zwembad.

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Mijn kleine meidje had een doorgebroken oor vandaag. Was mijn man de hele dag niet opgevallen.
    Toen ik uit mijn werk kwam vanmiddag zag ik het meteen *schudt hoofd*
    Ze wilde ook niet slapen vandaag overdag ( logisch).
    Na een lekker badje,slok mamamelk, slaapt ze nu lekker in mama´s bed :D

9. raspberry

@Dinges: klopt, gistermiddag heeft ze op mijn verzoek nog even gehad om half 5, voor ik haar naar de gastouder bracht, en uiteindelijk heeft ze pas om half 7 vanavond weer gehad. Ze wilde wel eerder, maar toen was het warme eten bijna klaar, dus daar moest ze maar even op wachten :)
    Heb vanmiddag wel even de druk afgekolfd met m'n handen, want 't stond echt op ploffen :(
    Nouja, vannacht eerste nacht dat we (is het plan iig) geen nactvoeding gaan geven.... Benieuwd hoe het zal gaan.

En taarten: ik decoreer taarten, sinds een jaartje ongeveer. Mee begonnen vanuit het gegeven dat ik geen taart meer kan halen uit de winkel, met m'n koemelkvrije dieet, en nu maak ik ze dus zelf. Vanmiddag dus een ark-van-noach zitten maken, (die zal morgenavond ofzo wel in het taartdozen-topic staan, (algemene clubs), ik zet 'm morgenochtend bij daglicht even goed op de foto :)). Voor een Noah die morgen 1 wordt :) Dat is dan dus een bestelling, waar ik een klein bedragje mee bijverdien :)

Klinkt goed, jouw middag :)

Wij hebben morgen een verjaardag. Mijn man gaat eerst met zijn kids naar de kerk, (Thirza gaat vooralsnog wat over de rooie van de creche, dus dat doen we nog even niet. Eerst maar liever eens van de borstvoeding af, en als dat allemaal goed gaat, gaan we dat soort dingen wel weer doen), en dan gaat hij alvast naar zus en schoonzus, die samen hun verjaardag vieren, met een taartje dat ik daar nog even voor ga maken, (spaarvarkentje: ze krijgen geld van ons), en dan volg ik met Thirza zodra die haar slaapje uit heeft.

10. raspberry

O, hoor het net weer even over de babyfoon, maar de dame heeft wat nieuws: ze roept nu de hele dag: hallo-ho!
    Een beetje dat toontje dat je pakt als je iemands aandacht op een positieve manier probeert te trekken. Erg grappig, want als we dus niet meteen luisteren is het: hallo-ho!
    Maar ook als ze nu wakker wordt, is dat het eerste wat je over de bayfoon hoort: mama, hallo-ho!
    En ze roept het de hele dag tegen allerlei speeltjes en tegen haar favoriete figuurtjes op TV :)

11. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Aaah geweldig Rozemarijke! Leuk he als ze dat soort dingen doen :D Kun je een beetje vertellen wat Thirza last van heeft /had? Snap ik het misschien een beetje beter!
    Jildou had deze week ook wat fraais. Ik had een kaartje gemaakt met foto van haar vriendinnetje en hello kitty erop. Voor vriendinnetje omdat die 3 werd deze week. Ik geef hem Jildou (was me niet helemaal naar de zin uit de printer gerold ;) ) en Jildou zegt ineens heel gemeen..helaas... Ik denk wat doet ze? Heeft ze het hele kaartje verkreukeld :p !! Toen moest ik echt nog een keer :p !

12. raspberry

Wat een lekker ding zeg ;) Haha, nouja, hij was toch mislukt :)

Even kort samengevat:
    Thirza is haar leventje begonnen met het kiss-syndroom, wat gespeeld heeft tussen een week en 4,5 maand. Bij osteopaat geweest dus, knapte allemaal erg op.
    Na even rust, werd ze echter steeds ziek, had veel oorontstekingen en toen we bij 8 maanden met yoghurt begonnen, kreeg ze enorme plekken eczeem op buik en rug. Had ze al vanaf haar geboorte last van, maar was door HA en CB afgedaan als simpelweg smetplekjes... Hormoonzalf hielp geen fluit helaas.
    Naar een bioresonantietherapeut gegaan om te kijken of er een allergie achter kon zitten en jawel: KMA. Op dieet gegaan en toen werd het rustiger en hielden de ooronstekingen ook op. Eczeem werd wel minder, (plekken op rug en buik verdwenen bijna, bleef een lichte eczeem over).
    Met 12 maanden om een verwijzing naar de kinderarts gevraagd, wat volgens huisarts onzin was, omdat het slaapprobleem, wat op dat moment door ons als grootste probleem ervaren werd, een pedagogisch probleem was.
    Kinderarts zei gelukkig direct dat een kind met eczeem zoals Thirza daar last van had, (en toen was het dus al een stuk milder!), uiteraard niet door kon slapen: ze moest volgens hem vergaan van de jeuk.
    Betere hormoonzalf meegekregen en daarmee ging het weg. Strak op dieet zorgt ervoor dat het wegblijft, zodra er iets gegeten wordt waar melk(bestanddelen) in zit, komt het terug.
    Na haar eerste verjaardag kwamen de oorontstekingen weer terug, ik denk zelf getriggerd door een paar keer per ongeluk melk binnen te hebben gekregen. Strak op dieet hielp deze keer helaas niet om de ontstekingen te laten verdwijnen, maar HA wilde niet verwijzen naar KNO. Er was niets aan de hand en wederom zou succes vooral liggen in laten huilen 's nachts en met name nachtvoedingen afbouwen.
    Dat Thirza overdag bijna niets at, omdat ademhalen door de voortdurende verkoudheden lastig was en slikken ws ook, werd niet meegewogen.
    KNO hoefde maar heel even te kijken om het probleem duidelijk te hebben: vocht achter d'r oortjes en een chronisch ontstoken neusamandel, (ja, ze was ook nooit niet-verkouden!).
    Eind juni neusamandel verwijderd en buisjes gekregen en sindsdien bijna nooit meer verkouden en als wel, dan met doorzichtig snot, niet meer van dat smerige groene troep.
    Eten blijft wat lastig; zodra ze niet lekker is, wordt het voortdurend uitgespuugd. Ze wil wel eten dan, benoemt ook dat ze dingen lekker vindt, maar er is blijkbaar iets met dat slikken, waardoor ze het weer naar buiten werkt. Of dat echt een fysiek probleem is, of een stuk nog-niet-ontwikkeld omdat ze altijd zo slecht heeft gegeten, of meer iets van een weerzin ontwikkeld tegen het eten/slikken van bepaalde dingen, weet ik niet, daar komen we hopelijk binnenkort achter.
    Omdat ook haar ontlasting erg wisselend is, (het is momenteel of verstopping of derrie, bijna nooit normale gezonde keuteltjes), gaan we over 2 weken nog eens naar de kinderarts en ga ik vragen om iig onderzoek van ontlasting en urine, en dan maar eens kijken of we kunnen achterhalen hoe en wat...

Nouja, toch een heel verhaal weer ;)
    Vannacht ging het goed. Ze was 1 keer wakker, rond half 3 was dat geloof ik. Mijn man is naar d'r toe gegaan, getroost en toen viel ze weer in slaap, om een kwartier later weer wakker te worden, weer overstuur en roepen om mij, dus manlief weer heen. Dat heeft zich 3 keer herhaald en daarna, (toen was het inmiddels half 4 geloof ik), is ze toch gewoon gaan slapen tot half 7.
    Dus nou, onze eerste nacht zonder nachtvoeding hebben we erop zitten. Gelukkig wel even een goeie nacht direct, ben benieuwd hoe dit zal gaan als ze vaker wakker wordt 's nachts... Vannacht is wat dat betreft wel spannend: ga straks nog met 'r naar de verjaardag van twee van m'n schoonzusjes, (alhoewel we niet lang zullen blijven), dus ben benieuwd :)

13. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Jeetje wat een verhaal meis.. kort samengevat ;) .. Had voor je gewild dat het korter kon!! Arme meid!! Maar jullie zijn er dus nog niet.. Dan snap ik idd die nachtvoeding volkomen hoor!! Maar wat een goede nacht dan! Hopelijk wordt het vanaf nu alleen maar beter!! Fijne middag!

14. raspberry

Ja, 't is een heel verhaal idd :(
    Maar goed, het is nu iig deels een patroon dat ook doorbroken moet worden. Maar daar waren we, door alle gebroken nachten, (op z'n hoogtepunt was 8-10 keer wakker geen uitzondering en we hebben door de maanden heen zelfs een aantal nachten gehad dat ze bijna helemaal niet geslapen heeft van alle ellende), een beetje te moe voor, om die strijd aan te gaan.
    Maar ik heb deze week vakantie, dus we gaan er maar even voor :) Aangezien we ook graag zwanger willen worden, is doorslapen wel zo fijn, (en borstvoeding afbouwen wat mij betreft evenzo. Ik heb niets met het idee van tandemen ;)).

Vannacht dus mazzel, dat ze maar 1 keer wakker was, (komt wel vaker voor de laatste maanden, helaas ligt het gemiddelde wel wat hoger :().
    Als ze dit even zo volhoudt en mijn lijf straks gewend is aan twee voedingen, gaan we de volgende afbouwen :) Zal eerst de ochtendvoeding wel worden denk ik, die avondvoeding is nog zo'n moment van even rust voordat ze de nacht ingaat....

15. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ja kan het me voorstellen. Heftige nachtjes. Ik gaf nog bv toen ik zwanger werd van Rinze. En Jildou wilde zelf eerst geen avond-borst meer en 2 weken daarna ook s ochtends niet meer.. Maar goed, dat is ff afwachten hoe het gaat bij jullie natuurlijk. Heb je alweer een cyclus?

16. raspberry

Ja, vanaf dat Thirza 9 maanden was al. Ben sinds kort wel met tarwekiemolie begonnen en sindsdien ineens langer tussen ei en menstruatie, (zat steeds 4-6 dagen tussen).
    Dus we zullen zien of dat helpt om zwanger te gaan worden ;) (ronde 3 nu :))

Thirza moet echt goed in d'r vel zitten om niet te talen naar BV. Weigeren zal ze sowieso niet gaan doen, dat heeft ze nog nooit gedaan, dus ik profiteer hier af en toe meer van de momenten dat ze er gewoon even niet naar taalt... ;)

17. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Jildou ook nooit geweigerd hoor, alleen toen ze er klaar mee was ;) !!
    Hmm ja dat moet idd wel wat langer, fijn dat dat werkt. Was je van Thirza snel zwanger?

18. raspberry

In ronde 3. Toen heb ik wel nog vooraf een paar behandelingen bij de osteopaat gehad, omdat eea totaal van slag was door pilgebruik. Daarna liep alles veel beter en toen zijn we gaan proberen zwanger te worden, wat dus mooi vlot lukte :)

19. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Oooh super!!!
    Hier eerste keer in 2e ronde zwanger, maar na 9w mk. Daarna 4e ronde van Jildou en Rinze was 2e ronde ook.

20. raspberry

Ja, van mij mag het deze ronde wel raak zijn, dan ga ik deze keer midden in de zomer bevallen en heb ik het misschien niet zo vreselijk koud na de bevalling... :D
    Hahaha, mijn man vertelde later dat ie de thermostaat op 25 graden had staan, (en dan is het op onze slaapkamer dus echt veel warmer, als het beneden zo warm is), en ik had het NOG koud!
    Nouja, toen we 's ochtends wakker werden, lag er ook een enorme laag sneeuw, dus 't was wel echt freezing buiten, toen ik lag te bevallen :) En ik was m'n in-door-kacheltje natuurlijk kwijt :) Hele zwangerschap (nouja, vanaf 3 mnd) hardstikke warm gehad en zodra ze eruit was had ik het zo ellendig koud! :(

Maar ik kijk wel uit naar een zwangerschapsverlof met mooi en warm weer, en een babytijd zonder gepruts met skipakken enzo, omdat je kindje anders levend ligt te bevriezen in de kinderwagen.... (uiteindelijk veel de draagdoek gebruikt toen maar, toen we die eenmaal hadden).

Deel Deze Pagina