Borstvoeding en trots deel 3

Discussion in 'Borstvoeding' started by raspberry, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hallo Daphne,

Probeer niet onzeker te worden over te weinig melk enzo. Als je gewoon op verzoek voedt en je kind goede plasluiers maakt en goed groeit heb je voldoende. Het zou best zou kunnen zijn dat je even ene dipje hebt omdat je ziek was, maar als je je kindje gewoon weer wat vaker aanlegt, dan regelt zich dat wel weer, dat is het mooie van borstvoeding!
    Bovendien: als je niet kolft, kan je niet zien hoeveel je hebt en dus ook niet of dat te weinig is. Je kindje kan wel ontevreden zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet van de buikjeshonger te zijn. Mijn zoontje had diverse klachten, waaronder reflux en wou daarom zo vaak drinken. Pas met 4,5 maand werd dit door de ka bevestigd. Verder had hij veel pijn en had dus ook mamahonger, hij heeft nooit een plastic speen gehad en bleef na het voeden vaak nog liggen, mama als levende speen, haha!
    Nu hoor en voel ik het als ik wat minder heb, bijv. tijden menstruaties, dan zit hij droog te klokken zeg maar en heeft dan ook wat drogere luiers, dus geef ik hem overdag ander drinken. Ik weet dat dat op deze leeftijd natuurlijk niet kan bij jou, maar je zal dan dus echt even wat vaker aan moeten leggen, dan reguleert zich dat wel!;)

2. zogelukkig

Al twee redelijk lange nachten zonder wakker worden, yeah!:)

(kan morgen zo weer anders zijn hoor, maar leuk is het wel;))

3. fafje

fafje Niet meer actief

zg, lijkt wel of ie sinds ie ziek is geweest het nu echt onwijs goed gaat heh met alles, eten, drinken slapen!! oke niet te vroeg juichen, maar deze 2 nachten kan je in je pocket steken :p

@hier, hier gaat het ook onwijs goed, slapen drinken ontwikkelling :D

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

@ZG: lekker, die nachten!

@fafje: klinkt goed!

@all: hier had Thirza vanochtend in bed ineens m'n borst te pakken, begon te zuigen en spuugde het met een vies gezicht weer uit. Ik heb laatst zelg nog eens even geproefd hoe de melk die er nu nog uitkomt, smaakt, maar die ios gewoon zoutig. Vies dus idd... :D

5. zogelukkig

Lekker fafje!

Ben je al een beetje met bijvoeding begonnen, dat is ook zo'n leuke nieuwe periode die eraan komt! Gisteren zaten wij de videofilmpjes te bekijken van de eetmomenten rond 7 maanden, hij at toen zoveel en vaak meer dan nu. Ik vraag me af waar hij het toen liet! Groente was niet zoveel (maar vond hij wel lekker) maar hij werkte in no-time een dikke volkorenboterham met roomboter naar binnen, echt ongelooflijk!:)

6. fafje

fafje Niet meer actief

Rm, meen je dat nou...haha vast een grappig gezicht...en wat apart dat het zoutig is!!! :p

Zg, jaa heh ik verheug me erop...ik wacht netjes tot de 7e (dan issie officieel 6 mnd) :D We kunnen ook vanaf maandag zn kinderstoel ophalen bij de Babydump!!
    Ik wil ma of di dan beginnen courgette te laten proeven!! volgens mij gaat dat kauwen helemaal goed komen ...want hij BIJT niet normaal veel..
    Oh en trouwens nog steeds niks te zien van de tandjes!! weird!

Daphne, idd al die adviezen van extra aanleggen...mijn zoontje had op een gegeven moment naar mijn idee te droge luiers...ik ben toen weer nachtvoedingen gaan geven (die had ie eigenl.ijk niet meer)...maar dat heeft mn productie wel snel opgekrikt!!

7. zogelukkig

Haha, zoutig? Dat er nog melk uitkomt joh, hoe kan dat? En grappig dat ze het nog niet was verleerd, wat zei ze?

Ga je binnenkort eens koemelk proberen of helemaal niet?

Ik baal, want ik kwam laatst een artikel onder ogen, en heb het niet gebookmarkt, maar moest aan jou denken. Het ging over nieuwe inzichten dat de moeder tijdens zwangerschap juist wel allergene producten moest eten. Dus als eerdere kinderen allergisch waren voor koemelk, ei, soja etc dat moeder dat goed moest eten, zelfs via een soort schema van een dietist. Baal- baal, wou het later nog eens goed doorlezen en kan het dus niet meer terugvinden en dus ook niet reproducereen hoe het nou precies zat.

8. fafje

fafje Niet meer actief

na hoelang "verleerd" een kindje van de borst drinken eigenlijk!?

9. zogelukkig

Verleren weet ik niet.

Wel weet ik dat ze het simpelweg niet meer kunnen na hun 7e ongeveer. Dan kunnen ze de tong niet meer om de tepel slaan. Dat zag ik eens op tv in een documentaire. Meisje van 7 dronk nog aan de borst en van het ene op andere moment kon ze het niet meer. Ze zeggen weleens dat dit te maken heeft met het doorkomen van het blijvende gebit.

10. raspberry

O, balen, dat was idd wel een interessant artikel geweest! Als je het nog terug kunt vinden: graag! Ik hou me aanbevolen! :)

Ja, mijn productie heeft er een tijd over gedaan om stabiel te worden, maar er komt nu idd nog steeds melk uit. Weet niet hoeveel het nog zou zijn als ik af zou kolven, dat zou ws wel tegenvallen, maar het duurt dus nogal. Misschien ook wel nog door de MK en alle hormonen. Zou zomaar kunnen natuurlijk...

Koemelk gaan we nog even niet introduceren: de ontlasting is op dit moment nog veel te wisselvallig, (alhoewel dat wisselvallige al een enorme vebetering is natuurlijk :)), dus eerst maar eens zien dat dat stabieler is, en dan gaan we idd eens zien dat we opnieuw met koemelk aan de slag gaan. Wel trouwens met de methode van Stephan Kleintjes, en niet dat brute provoceren zoals ze dat in het ziekenhuis doen...

11. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Ik heb ook nog melk hoor! Dikke zoute gele druppels (niet melkgeel maar doorzichtiggeel). Jens vraagt hier steeds om mamamelk en moet huilen als ik zeg dat het op is. :( Hij houdt zijn fles onder mijn borsten en knijpt erin.

We hebben hier een paar dramadagen achter de rug. Heel veel huilen, heel boos en driftig (met hoofd overal tegenaan bonken, tot bulten en blauw aan toe :() Was er niet uit te krijgen. Heb veel gedragen en gezongen en gewiegd maar het hielp allemaal niet. Eergisternacht heeft hij in totaal 1,5 uur geslapen, ik snapte er niets van. Nu is ie weer vrolijk gelukkig en heb hem een halve dag naar mijn ouders gebracht om even te kunnen werken voor het eerst in 2 weken. Komt 's nachts wel om de 3 uur, is aan het inhalen. Gelukkig maar, want zijn sokken en broeken glijden zo van hem af.

Er moeten in de zwangerschap zeker allergenen genuttigd worden. Niet teveel en niet te weinig. Ik hou me ook wel aanbevolen voor dat artikel (en nee ik ben niet zwanger :D verre van).

12. zogelukkig

Oh, wat een drama Ireen! En weer zo herkenbaar! Iedere keer als wij het gehad hebben leek zoon wel net zo oud als Jens nu. Bonken; vreselijk! Hier ging zoon laatst kopstoten geven zo uit het niets, totdat hij op mijn jukbeen landde en ik het uitgilde van de pijn (helemaal blauw en dik (nog steeds dik), kon amper praten, op de foto was een scheurtje zichtbaar...:(). Anyway; hij schrok daar zo van, dat hij mij ging troosten en meehuilen en mijn haar strelen en kusjes geven op mijn wang, de schat. Hij heeft het niet weer gedaan!

Dat dragen, dat lees ik en dan denk ik: hoe doe je dat met zo'n instabiel bekken?? Dat is toch hartstikke slecht? Die 11 kilo is gewoon een extra belasting voor je bekken! Als ik zoon in de stoel, op de commode of in het fietszitje til, dan breek ik al bijna doormidden!;)

Weten jullie al wanneer je koemelk gaat introduceren? Loop je nog bij Kleintjes?

13. zogelukkig

Is dat steeds een slokje, paar dagen rust, zoiets? Ga je nu al naar een dietist of naar Kleintjes dan? Hoe eet Thirza nu?
    Zou wel beter zijn als haar ontlasting goed is als je gaat provoceren, maar dat is niet de enige graadmeter natuurlijk; au in de buik, eczeem, oorpijn?, veel huilen, slecht slapen etc.
    Ik denk dat die darmen zo'n knauw hebben gekregen de eerste maanden door de verwaarloosde kma en het vele gebruik van ab, dat dat nog behoorlijk de tijd nodig heeft om goed te worden.
    Je gebruikt toch nog wel probiotica he?

Hier zei de ka dat onze zoon nog erg onrijpe darmen heeft en dat het nog wel 5 (!) jaar kan duren eer ze 'goed' zijn!

14. raspberry

Ja, ik ga ook niet eindeloos wachten tot de ontlasting goed is, maar die darmparasiet is al met al natuurlijk nog maar 2 maanden weg... Dus nog ff rust en aankijken hier :)
    Ze krijgt idd nog stedes probiotica, daar ga ik voorlopig ook nog wel even mee door.
    En idd: herintroductie door steeds kleine hoeveelheden op te bouwen, met rustpauzes tussendoor.
    Ze heeft trouwens, tussen 8 mnd en 2 jaar, maar 3 keer een antibioticakuur gehad he, (waarvan ik de metronidazol meetel als laatste kuur)? Dus op zich valt dat nog mee...
    Maar idd: die darmen hebben een enorme knauw gekregen, dus dat zal wel even duren voor ze daar weer bovenop is.

@ireen: hihi, wat schattig! Jens heeft natuurlijk gezien dat je het eruit kunt 'melken'. Dat is Thirza duidelijk niet gewend. Die gaat gewoon zelf weer aan de borst proberen te hangen. Als ik 'r wegtrek, is dat trouwens een erg leuk spelletje en ligt ze helemaal in een deuk. Gek kind :)

15. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    dragen: Ik kan niet zeggen dat dat helemaal niet zwaar is. Echter is lopen achter de wagen een veel grotere belasting voor mij. Evenals tillen inderdaad, zeker in een fietsstoeltje, dan moet je van je af tillen. Als hij zo huilt dan kan ik hem beter op mijn rug knopen dan dat ik hem 36x moet optillen/neerzetten omdat hij huilt en wiebelt en niets wil. Als ik hem op mijn rug knoop zit hij als het ware ingebakerd. Ik draag Jens hoog op mijn rug (meer op mijn schouders), heel dicht tegen me aan. Dus niet op mijn buik/heup. Achter de wagen lopen gaat niet echt goed, want dan zitten mijn armen van me af en dat is een onnatuurlijke loophouding. Fietsen dat gaat wel redelijk, maar erop en eraf tillen vind ik ook zwaar, al weegt Jens niet zo heel veel.

Maar goed ik hou het max 45 minuten vol, na 30 minuten wordt het zwaar. Ik doe dat bij dramadagen een paar keer per dag, anders alleen onder het koken. Het voordeel is wel dat door het gewicht op je schouders je gewrichten wat in elkaar geduwd worden, dat is goed tegen osteoporose (wat in de familie heel veel voorkomt) en ook om je spieren te trainen, en bij ergonomisch dragen is dat een goede oefening voor je bekken, mits je goed op je houding let.

Zogelukkig: O dat was wel een heftige bonk dan! Ik vind het zo erg dat hij dat doet, ben dan soms weleens bang dat hij niet helemaal goed is ofzo, maar verder is het een lekker mannetje. Wil er ook niet teveel aandacht aan besteden. Denk dat het ook komt omdat hij niet goed praat.

Rozemarijke: Tja hij heeft duidelijk trek in mamamelk, maar ja... misschien ooit bij een tweede als hij dan over zijn allergiën heen is. Thirza kan het emotioneel goed handelen dus, dat jullie gestopt zijn?

Ja we zijn nog bij Stefan Kleintjes, maar het is te vroeg voor een provocatie. Nu eerst weer op oude gewicht komen en vis herintroduceren.

16. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    1,115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alleen even snel ego in het kader van borstvoeding en heeel trots :D
    Vanochtend naar CB geweest en babymeisje weegt nu al 5 kilo en is maar liefst 7 cm gegroeid in nog geen maand tijd!!! (nu 58 cm).

17. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Jeeeeej dat is super he. Mag je absoluut trots op zijn dat ze zo gegroeit is op jou melk!
    Ik vergeet dat gevoel nooit meer, echt geweldig!

18. zogelukkig

Mooi!!!:)

Ik zal dat ook nooit meer vergeten: na meer dan 10% afgevallen te zijn, 1200 gram aangekomen die eerste maand! Lengte niet hoor, dat kwam later pas, hij was dus een echte Michelinman, zooo lekker!:p

19. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Leuk he. Hier was ze van 3290 naar 2800 gram gegaan met dag 10 zat ze terug op haar geboortegewicht en met 1 maand de eerste x wegen was ze 3800 gram. Wat was ik trots!!! Ik heb de hele dag geglundert, het was wel MIJN MELK die haar had laten groeien!!! :D

20. zogelukkig

Oh, als zoon zo gilt en zich ter aarde stort en aan mijn benen hangt en niks meer werkt en ik moet koken of zuigen ofzo, dan gaat ie gewoon in de kinderstoel met een dvd. Wat ie momenteel errug leuk vindt is dvd's van zichzelf, haha!

Ja, van je af tillen is vreselijk; ik voel dat erg onderin mijn buikspieren en symfyse. Achter de wagen lopen (geen lange armen) kan ik dus weer heel goed; uren en lekker snel! Maar van de fysio moet ik ook los lopen zwaaiend met de armen, dat doe ik in het weekend met de honden.

Wij hebben onlangs diverse soorten vette vis geprobeerd, zoon rilde ervan. Zal wel in zijn genen zitten, want wij vinden dat ook vies.:) Wij houden alleen van halfrauwe tonijn en een magere witvis (geen kabeljauw, brrrr).

Share This Page