Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

trouwes dat hele schildklierprobleem is er ook nog es bij gekomen, daar kan het OOk van komen..pff

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Fafje: houd er rekening mee dat je lijf ook gewoon buiten de vraag of je nou wel of niet meer BV geeft, kan regelen dat je menstruatie pas later terugkomt: mijn schoonzusje stopte bij 4 mnd volledig met BV en werd pas met 9 mnd voor het eerst weer ongesteld: zij had voor ze zwanger werd een zeer onregelmatige cyclus.
    Er wordt altijd gezegd dat het wegblijven van een cylcus alles met BV te maken heeft, maar volgens mij is dat maar 1 van iig 2 factoren die invloed heeft: je lijf moet ook gewon ontzwangeren en ik zou eerlijk gezegd niet met enige vorm van medicatie beginnen voordat Mirza 9 mnd is en je dus iig die periode gehad hebt om je lijf rustig te laten ontzwangeren.

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Niet harder haasten dan je lichaam aangeeft, zou ik zeggen. Voor ontzwangeren staat minstens 9 maanden, en de drang om zwanger te raken... was bij mij precies deel van het nog niet ontzwangerd zijn. Dat is gewoon mijn persoonlijke ervaring hoor, je moet het zelf weten ;) Ik vond zelf de periode tussen 4-7 maanden vrij rustig en overzichtelijk qua voedingen en wat Renske kon en deed. Nu heb ik mijn handen meer vol aan de dreumes die hier de boel afbreekt, ben ik volledig ontzwangerd voor mijn gevoel, met nog een prille cyclus (10 maanden en lange cycli), en is de drang eigenlijk verdwenen.

Ik ben ongesteld geworden toen ik van 2 naar 1 keer kolven ging op werk en er dus effectief 5 uur tussen voedingen kwam, met 10 maanden.

4. fafje

fafje Niet meer actief

bedankt allemaal..maar zwanger raken is 1...en dan nog 9 mnd zwanger zijn...2e kindje er pas als mirza minstens(!) 1,5 is....

ik zie t wel...even kijken wat er nu allemaal gebeurd in dit lijf! :D

5. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werd pas na 14 mnd weer ongesteld, terwijl ik toch echt al vanaf 2 mnd geen echte nachtvoeding meer gaf.

6. raspberry

@MG; dat vind ik nou typisch zo'n situatie waarin je lijf zegt: mooi nog even niet weer! ;)

@fafje: als het allemaal wel spontaan op gang komt, zou ik het ook niet laten, (alhoewel ik van meerdere mensen hoor als er maar anderhalf jaar tussen zit, dat dat erg druk is: je moet Mirza dan nog heel erg veel tillen en helpen als de baby er is: dat moet je ook allemaal maar trekken dan!). Maar ik zou echt adviseren om er iig voor de 9 mnd niet medicamenteuze ondersteuning bij te gaan gebruiken om je cyclus op gang te helpen. Dat lijkt me echt een situatie van je lijf in een toestand dwingen waar het dan duidelijk nog niet in wil.
    Je kunt dus wel visolie of die krillolie die ZG laatst aangaf, gebruiken en zien of dat wat doet, maar ik zou er echt even geen chemische troep voor in je lijf gooien: is allemaal extra belasting voor je lijf, (je lever moet dan behalve alle hormonen ook die zooi nog eens gaan verwerken), en dan zou een tweede zwangerschap gewoon wel eens heel zwaar kunnen vallen en kun je straks nauwelijks genieten van de tweede babytijd EN niet van Mirza als ie net zo'n ontzettende leuke ontdek-fase doormaakt met het leren praten enzo.

7. fafje

fafje Niet meer actief

rm, ik begrijp je punten zeker..en zal het goed bespreken met de gyn tegen die tijd...is natuurlijk pas over een maand..dna is mirza sowieso alweer 7 mnd...en voordat je daadwerkelijk iets kan proberen ben je gauw bijna een jaar verder...

maar onwijs bedankt!

8. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ RM, ja helemaal mee eens, hoewel ik op het moment zelf echt graag ongi wilde worden en een tweede wilde. Achteraf denk ik idd dat mijn lijf het perfect geregeld heeft. Nu zit er 2 jaar tussen en dat vind ik een heerlijk leeftijdsverschil (al weet ik natuurlijk niet hoe het anders is)

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik was hier na 5,5 maand weer ongi. Maar had nog niet graag zwanger willen zijn. We wachten hier denk ik tot ze 2 jaar is, een jaar of 3 verschil lijkt ons prima.

10. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Ik loop weer een beetje achter, er wordt aardig wat gekletst hier:).

@ fafje: Hopelijk komt je cyclus snel op gang!

@ All: Hier een paar rare dagen, mijn borstvoeding lijkt ineens een stuk teruggelopen. Vrijdag had ik minder melk met kolven. Zaterdag en vandaag kwam ze voor meer voedingen, ze drinkt onrustig en lijkt ontevreden na een voeding. :( Afgelopen nacht ook weer een nachtvoeding gehad.
    Ik was gister niet zo lekker, misselijk en last van mijn buik. Vandaag erg moe. Hopelijk heb ik snel weer genoeg melk.
    Verder heb ik een gezellig weekend gehad en vandaag een heerlijke lange wandeling gemaakt in het zonnetje:).

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @moonchild: dat hoor je heel veel zo rond de 5/6 maanden. Kunnen weer regeldagen zijn of hormoonwisselingen. Niets van aan trekken, gewoon blijven voeden op verzoek, zo nodig een extra kolfsessie inlassen om de boel te krikken.
    Komt goed!

12. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    @ jingels: Ik leg haar nu inderdaad gewoon maar extra aan, bedankt!

13. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Jasper wordt een rommelige drinker,paar slokjes loslaten, slokjes loslaten .... wie heeft er goede tip....
    want is niet echt fijnnnnnnn

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

In een rustige verduisterde omgeving voeden? Ik weet nog dat mijn zoontje op gegeven moment ook zo afgeleid was, maar volgens mij was dat later dan 3 maanden. Als je op verzoek voedt; regelen ze het zelf wel.;)

15. zogelukkig

Het goede nieuws is: zoon heeft al 6 dagen achter elkaar doorgeslapen!

Het slechte nieuws is: hij heeft de waterpokken...

Ik ben dus bang dat het daar een beetje aan ligt, vaak slaapt hij meer als hij ziek is.

Vraagje voor de mama's die ervaring hebben met de waterpokken:

Wordt het na 2 dagen nog erger? Hij zit wel onder, maar is niet helemaal bedekt, zoals je de foto's op internet ziet. Hij heeft vooral dikke bulten op zijn hoofd en hij heeft al zo'n bos haar, ik kan me voorstelen dat het broeit en jeukt. Hij krabbelt er ook aan, maar heeft er niet veel last van. Nog.
    Ik wou eigenlijk deze week naar de kapper gaan met hem, maar is dat nu wel verstandig? Zal het extra irriteren (hij wordt gewoon geknipt, niet geschoren) of zal het juist opluchten, zo'n kort koppie?

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    ZG, hier waren de waterpokken na een paar dagen op hun hoogtepunt: van vlekjes - blaasjes - korstjes. M en T hadden beide idd ook veel pokjes op hun hoofd. Ik denk dat een kort koppie erg lekker is eigenlijk. Verder hebben ze allebei niet veel jeuk gehad (gelukkig), maar M was zo ziek toen dat ze niet toe is gekomen aan krabben (heftige virusinfectie).

All, hier nog steeds (al ruim een jaar dus) borstvoeding. T is een tijdje ziek geweest en dronk alleen nog maar bij mij - 7 ons afgevallen. Gelukkig eet hij weer lekker brood en fruit en avondeten, dus nu is de melkbar dicht tussen 19-6u. Het gaat wonderwel erg goed. Al één keer echt doorgeslapen, afgelopen nacht 1x wakker. Jan gaat er dan heen, even troosten en na wat protest gaat hij weer verder slapen. Dus ik zit nu op 2-3x voedingen!

las ook iets over kinderwens en menstruatie. Hier nog altijd geen menstruatie (met M met 12,5 maand) maar ik heb inmiddels een koperspiraal laten plaatsen ;). In ieder geval tot na de zomer zodat ik weer eens een rose of twee kan drinken in de tuin :D

17. raspberry

@Salapio: gefeliciteerd! lekker dat ie nu 's nachts niet meer hoeft te drinken!

@ZG: ik zou ook lekker laten knippen, broeit het idd minder, (en ook gemakkelijk met wassen, als die blaasjes straks opengaan en de zooi in het haar zit). NU dus nog ff doen ;)
    Verder: waterpokkenschuimmousse halen bij de drogist ofzo: stilt de jeuk, hebben ze er minder last van en voorkomt, als ik het me goed heug, ook dat het aantal blaasjes zich uitbreidt.
    Wat betreft heftigheid: Thirza had het van de zomer, kreeg nog veel BV natuurlijk toen, en dat is niet heel heftig geweest: een aantal dagen hangerig en niet willen slapen, (dat is hier meestal voor ziek worden) en toen de blaasjes. Had die schuimmousse meegenomen omdat het hier toen nogal heerste en ik er op vakantie niet zonder wilde zitten. Gelijk gesmeerd en toe ware ze 2 dage later ook weg. Mild vorm dus nog vanwege de BV... dus het zal hier nog wel een keer terugkomen :(

Hier Thirza niet lekker: gisteren in de auto overgegeven en vannacht een ouderwets slechte nacht: wakker van 10-3 :( Daarna bij mij alleen verder willen slapen en erg onrustig, dus heb zelf alleen maar hazeslaapjes gehad vannacht :(

18. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @zg, waterpokken op dag 5 op hun ergst. Bij beiden.
    Maizena poederen, hielp hier goed.

19. zogelukkig

Oh, dan "moeten" we nog even! Ik zie nu met het uur meer vlekjes komen en hij voelt warm op zijn hoofd, rug en romp. Ik ben lekker met hem aan het tuttelen, hij is verder heel vrolijk en lief aan het spelen. Maar ik kan toch wel even naar buiten met hem? Als ik andere kindjes zie, loop ik wel snel door.

20. zogelukkig

Snel. Zelfs nu kan ik mijn zoontje na een uur weer voeden.

Deel Deze Pagina